Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Net een rondje van 2km gedaan

Ging eens tuk beter dan eerst, denk maar 100m gewandeld. Daarnaast was het natuurlijk prachtig weer en dat helpt zeker mee

Ik wil in april minimaal twee keer per week 2km lopen en het vanaf daar weer gaan uitbreiden.

De motivatie zit er in ieder geval nog goed in.
Rent een van jullie wel eens met een zonnebril op?

Ik zat er vandaag aan te denken, maar ik weet niet of dat handig is
Goed bezig Bagheera!

Ik draag bijna altijd een zonnebril behalve wanneer het regent. Reden daarvoor zijn de vele beessies op de bloemendijken waar ik loop. Die vinden het altijd nodig om in mijn ogen te stranden. Bovendien kan ik heerlijk ongegeneerd naar andere hardlopers en fietsers kijken want er zitten soms best leuke exemplaren tussen. Ik geef mijzelf trouwens een hele mooie houten zonnebril cadeau wanneer ik de lessen van Evy heb afgerond en officieel de vijf km kan lopen.
Ceevee draag jij dan een gewone zonnebril?
Jep. Een hele gewone normale goedkope zonnebril die ik ooit uit een aanbiedingsbak van Zeeman heb gehaald voor het enorme bedrag van wel ¤1,-
Potverdikke wel een hele euro

Ik ga met het volgende mooi weer rondje ook maar eens met zonnebril lopen
Wat een drama vandaag! Mijn spierpijn was bijna over ( spierpijn zat alleen in mijn bovenbenen ), dus ik dacht: " kan les 21 wel doen'.

Had ook super veel zin om te rennen met dit weer!

Eerste 8 minuten..... na 3 minuten begonnen mijn benen te verzuren. Ik kon gewoon niet meer! What?!!!! 3 minuten!! Ik ben maar stevig gaan doorwandelen. Later nog met moeite 2 minuten kunnen hardlopen.

Herkent iemand dit?? Baal enorm!
Hillbilly wat vervelend voor je.

geen herkenning

Heb je wel goede rust genomen tussendoor?
Ahw Hillybilly. Vervelend! Ik herken het van een maand geleden. Gewoon niet kunnen lopen. De dag ervoor behoorlijke buikgriep gehad en mijn lijf was gewoon nog steeds moe. Ik heb die week toen gewoon opnieuw gedaan.

Les 24 gelopen, ik wilde naar buiten met dit weer. WARM!!! Vergeten om een waterflesje mee te nemen dus ik kon mijn vocht gelijk aanvullen toen ik thuis was. Ik ga vh weekend kijken voor een korte hardloopbroek. Ik had mijn lange broek halverwege de les wel opgekruld maar dat werkte niet zo goed, haha. Ik liep voor l*l. :P
Jammer Hilly, maar we hebben allemaal weleens onze 'off-days'. Hoelang heb je rust gehouden? Klinkt alsof je lichaam niet toe was aan een nieuwe sessie.

Ik denk na een groepsles bodypump ook nog weleens een paar kilometer te lopen, maar na 3km op een rustig tempo kun je me zo opvegen..
Vandaag even rustig stukje met mijn dochters gerend. Zij gaan 2,5 km lopen eind juni, dus daar gingen we even voor oefenen. En het ging super goed! Dus deze week weer met volle vaart ertegen aan :-).

Had ook even5 minuten flink ingewandeld als warming up, ging daarom waarschijnlijk ook goed.
Gezellig om met je kinderen te lopen. Ik hoop dat ze er van (gaan) genieten!

Ik verschuif mijn lessen van deze week een dag naar achteren (zo-di-do ipv ma-wo-vr) om zo op zondagen met manlief en hond op pad te kunnen. Vandaag les 25. Ik was weer bang voor die 2 X 13 minuten maar MANMANMAN, DAT GING GEWELDIG! Helemaal happy en trots op mezelf. Het was ook gewoon gezellig met manlief op de fiets ernaast. Hond geniet ook zichtbaar. Het weer was perfect, de route perfect en ik was *arrogantie* perfect aan het lopen. Hoop positieve energie voor vandaag.

Leuke bijkomstigheid: Ik moest nog een korte hardloopbroek hebben en mijn achterwerk ziet er best wel veel beter goed uit na 2 maanden zag ik in de paskamer opeens. Ik heb een 3-kwart tight gekocht bij H&M en een buidel waar mijn telefoon in kan en sleutels/kleingeld e.d.
Nou mijn eerste wedstrijd zou erop! Vandaag de 1/4 marathon gelopen in Rotterdam. Was heel leuk en ben blij met m'n tijd.

Dinsdag ochtend denk ik een kort en rustig rondje lopen, want ik wil proberen te blijven lopen
Goed hoor, groenejas!
hallo!

aan het aantal berichten te zien zijn jullie al heeeeel lang aan het schrijven.

mag ik meeschrijven?

Ben een vrouw van 32 jaar.

Ik doe al jaren aan hardlopen, maar geef steeds weer op.

dus dan ben ik twee maanden actief met trainen en daarna komt de klad erin, om vervolgens weer een jaar niks te doen.

Blijkbaar vind ik het hardlopen wel leuk, want pak het steeds weer op, maar doorzetten is lastiger voor me.

Nu wil ik er weer echt voor gaan, heb me ingeschreven voor een vijf km loopje (in sept pas).

maar mijn doel is uitbreiden naar 10 km.

Gisteren na een half jaar weer voor eerst gelopen en heb 5:01 km gelopen in 33:34 min.

Wil wel graag in september rond de 30 min over doen, maar ik was al blij dat ik non stop kon hardlopen.

Nou heb ik niet alle berichten terug gelezen, maar zijn jullie al lang aan het lopen?

hoe houden jullie de motivatie? plannen jullie vaste dagen in de week in? bij weer of geen weer?
Wat goed ceevee! Nu dus ook de perfecte broek om perfect in te lopen hihi!

Ik moet les 21 nog opnieuw doen, maar dat gaat helemaal goed komen.

@groenejas! Fantastisch! Gewoon je eerste wedstrijd gelopen!! Je zal je wel ontzettend trots voelen!! Mooie medaille gekregen??

@liefzoontje, ik ben pas dit jaar begonnen met hardlopen. Heb de 5 km aan 1 stuk nog niet gelopen. Ik ben nog met de lessen bezig. Ik ben ook vaak een opgever, daarom leg ik mijn doelen niet te hoog. Eerst maar die 5 km kunnen, dan zien we wel weer wat het volgende doel wordt.
Groenejas: WAUW! Super van je!

Liefzoontje: Waarom geef je steeds weer op? (is het te koud, ongezellig in je eentje, te moe/druk, je hebt niemand die je een schop onder je kont geeft) Pas als je het probleem weet, is er een oplossing voor.

Ik ben echt een beginner wb lopen. 2 X te hard van stapel gelopen dus blessures. Nu loop ik met Evy en ben in de 9e trainingsweek. Ik plan vaste dagen in, ze staan ook gewoon in mijn agenda. Alleen wanneer het stortregent, zou ik een andere dag/tijd pakken. Verder ga ik gewoon. Ik laat het ook altijd aan mijn man weten wanneer ik de deur uitga om te rennen. Ik wil me niet schamen door te bekennen aan hem dat ik 'even geen zin' had. En wat Hillybilly zegt; geen hoge doelen maar bereikbare doelen stellen. Beloon jezelf ook voor een behaald doel. Succes!

Hillybilly: Hoe is het met de spierpijn van de bootcamp? Is je lijf weer een beetje tot rust?
anoniem_222757 wijzigde dit bericht op 13-04-2015 14:51
Reden: vraag vergeten
% gewijzigd
Dankjulliewel! Het voelt heel goed ja, ben zo blij met de tijd die ik heb gelopen en was sneller dan ik had gedacht. En heb inderdaad een medaille gekregen, altijd leuk!

@liefzoontje, ik loop sinds augustus/september. Ik probeer 3 keer per week te lopen, soms 4 keer. Bij mij helpt runkeeper ook heel goed, werkt motiverend. En ik zeg iedere week tegen mezelf dat ik moet gaan trainen, ook al heb ik geen zin. Ik plan het ook echt in en heb een hardloopschema waar ik me zo goed mogelijk aan houd

Oh en inschrijven voor een wedstrijd werkt ook!
@ ceevee80: geen idee waarom ik steeds opgeef. .heb steeds wel "smoesjes" voor mezelf: moe, verkouden, koud buiten, of gewoon lekker lui..

maar dat wil ik inderdaad gaan doorbreken, want als ik eenmaal aan het lopen ben, voelt dat supergoed en na het lopen voel ik me helemaal ontspannen.

Ik denk dat ik het beste maar vaste dagen ga inplannen en dan gewoon gaan!

groenejas echt super respect wat je dan in zo'n korte tijd hebt bereikt, ik doe het je niet na hoor, die kwart marathon!!

wat was je tijd?

dat zou ik nou ook weleens tof vinden om een keer tien km te lopen..

maar meestal heb ik na vijf km er wel genoeg van...
Er rust een vloek op les 21 bij mij.....Ik krijg hem niet voor elkaar. Gek, want les 19 is dezelfde opzet en die lukte wel. Donderdag ga ik gewoon les 22 doen. Loop nu ook met runkeeper erbij, dus voor mij toch overzichtelijk.

Eind juni mijn eerste wedstrijd, zin in!!

Gaat nog iemand lopen vandaag??
Hillybilly, ik loop ook met runkeeper en vandaag ga ik ook weer :-)

Doel is weer 5 km, vanavond om 20.00 uur pas!

Hoeveel km wedstrijd ga je doen?
5km is de wedstrijd. Dat heb ik nog nooit in 1 keer gelopen overigens, zit nog in de opbouw fase

Veel succes met lopen vanavond!!
Dat is een mooie afstand en gaat vast en zeker lukken!!

Dankje, ik heb vd week in een shirtje zonder mouwen gerend, beviel goed, want ik liep niet zo snel warm... Bij het uitlopen heb ik wel een vestje aangedaan (zat om mijn middel)

Wat hebben jullie qua shirt aan met dit weer?
Ik ben net terug van mijn rondje, les 26. Ik loop nu in 3/4tights, korte loopsokken en een loopshirtje (bijna aan vervanging toe want begint te rafelen). Prima te doen zo, geen jas of vest want dat is te warm zo midden op de dag.

Gaaf Hillybilly! Gaat vast helemaal goedkomen met je wedstrijd. Ik zal alvast duimen voor mooi weer.
@liefzoontje, mijn tijd was 1.04 precies! Ik vond het ook ver haha. Heb deze afstand maar 2 keer gelopen tijdens mijn trainingen, de rest was allemaal onder de 7 km. Ik loop in een kort broekje met een hardloop hempje of t-shirt, iets met lange mouwen is niet echt meer nodig met dit weer.

@Hillybilly, als je zo door gaat komt die 5 km helemaal goed denk ik! Leuk dat je je hebt ingeschreven

@CeeVee, goed bezig! Bij de ah zag ik nog leuke hardloop shirtjes liggen, mocht je nog opzoek zijn naar wat nieuws.

Ik ga morgenmiddag een half uurtje rustig lopen, heb nu nog erg veel spierpijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven