Auto-ongeluk

20-03-2015 00:07 1566 berichten
Dat overkomt mij/mijn kind niet, denk je dan, als je leest over ernstige auto-ongelukken waar kinderen bij zijn betrokken. Nou, valt dat effe tegen. Zo sta ik nog lekker te werken in mijn wasserette, en zo staat mijn wereld op zijn kop. Telefoon: zoon heeft een ongeluk gehad, hij leeft nog. Even later: hij wordt nu afgevoerd met een traumahelikopter, geen idee naar welk ziekenhuis. En weer even later: de politie komt je ophalen om je naar Nijmegen te brengen. Nijmegen. Politie. Oeps. Affijn, wij met gillende sirenes en 160 km/h naar Nijmegen.

Het is nu 36 uur later en zoon doet het best goed. Zijn schedel ligt erbij als een gekraakt eitje, zijn oogkas is gebroken, zijn milt en lever zijn gescheurd en hij heeft een stuk of wat botbreuken. Hij wordt in slaap gehouden en hij ligt aan de beademing, kortom een grote puinhoop. Maar hij leeft, hij is stabiel, en in die 36 uur hebben ze al een paar medicaties kunnen terugdraaien. Zoon heeft ook al een paar keer geprobeerd om wakker te worden, das ook een goed teken. En zijn hersenen zien er wonder boven wonder prima uit, en zwellen ook niet op.

Maar wat een zootje zeg. We zijn nu even thuis, om een schone onderbroek op te halen en zo. En nu ligt ie daar, alleen. De verpleegsters m/v zijn echt hartstikke lief hoor, en voor ons wordt ook heel goed gezorgd. Maar ik wil hem gewoon weer thuis hebben verdomme. Al maakt hij nog zo veel herrie en al wil hij pas om drie uur gaan slapen, het maakt me niks uit. Klotenzooi.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 28 maart 2015 @ 21:30:

Uitleg vacuverhaal: om de nieuwe huid in zijn knieholte te fixeren én om vocht af te voeren is er een spons (vacspons) op zijn been geplakt die vacuüm gezogen wordt door een zogeheten vacpomp. Die heeft hij al eerder gehad, om het smerige wondvocht af te voeren. Nu moest het been echter extra worden gefixeerd, omdat beweging de nieuwe huid verhindert zich vast te zetten (en zoon is nou eenmaal dol op bewegen). Dat hadden ze gedaan met gips, maar dat bleek achteraf niet zo handig, want de pomp raakte lek (en trok dus niet meer goed vacuum) en toen konden ze er alleen maar bij door zoon naar de gipskamer te rijden en de boel open te zagen. Zeer stressvol allemaal, want in een ziekenhuis gaat er rustig een paar uur heen met zo'n akkefietje.Ach wat sneu zeg. Waarom kon het niet verdoofd worden?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wat een vervelende plek voor z'n pomp zeg.

Wel goed te lezen dat spreken en lezen lukt.

Sterkte
Ja, dat is toekomst muziek... Dat is mooi om naar te luisteren..
Gauw vergeten deze dag, behalve dan dat hij kan lezen
Wat heerlijk dat hij kan lezen! Wat zal dat een opluchting zijn! Weer iets wat afgevinkt kan worden! Heel fijn nieuws om te lezen!

Dat van z'n been klinkt wat minder inderdaad en zeker in het weekend gaan daar uren overheen ja. Ontzettend balen zeg. En ook niet fijn dat het afbouwen van zijn medicijnen zo slecht gaat. Deze dag moet je inderdaad maar vergeten dan verder. Gelukkig is het maar een kort nachtje tot de volgende dag, met de klok die een uurtje vooruit gaat.

Korte bezoekjes zullen inderdaad handiger zijn, herkenbaar. Fijn dat hij zo goed zijn grenzen aangeeft. Kunnen jullie de tijd nog een beetje doorkomen in het ziekenhuis? Of hebben jullie elk koffiehoekje, winkeltje en gezinshoekje wel gezien intussen?
quote:Beeldig schreef op 28 maart 2015 @ 21:46:

Kunnen jullie de tijd nog een beetje doorkomen in het ziekenhuis? Of hebben jullie elk koffiehoekje, winkeltje en gezinshoekje wel gezien intussen?We gaan gewoon elke keer naar het RMD huis terug. Dat ligt op drie minuten lopen van het ziekenhuis .
Dat klinkt pijnlijk en vervelend met die vacupomp. Fijn dat hij, met z'n duffe hoofd, wel kan lezen. Hopelijk heeft hij een rustige nacht, zodat hij lekker kan slapen en vanaf nu geen vervelend gedoe alleen rustig herstellen.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
quote:Lady-Voldemort schreef op 28 maart 2015 @ 21:56:

[...]

We gaan gewoon elke keer naar het RMD huis terug. Dat ligt op drie minuten lopen van het ziekenhuis .Oh ja, tuurlijk, stom van me. Ik lig geloof ik al half te slapen. Dat deed ik ook toen dochter in het ziekenhuis lag. Dat is toch een fijnere plek om jezelf te moeten vermaken dan in het ziekenhuis!
Nou, echt een boek lezen zal er niet in zitten hoor, al is het alleen maar omdat hij nog niet zo lang kan zitten en allebei zijn armen onbruikbaar zijn: de ene zit in het gips en de andere is gespalkt om het infuus op zijn plek te houden. Ik lees hem dus maar voor, dat vindt ie wel fijn. Maar ik heb vanmiddag wel stiekem wat testjes gedaan om te achterhalen of hij het kán .

Die immobiliteit is natuurlijk ook een enorm probleem aan het worden. Probeer jij maar eens lekker te gaan liggen met twee armen en een been in het gips of in een spalk. Dan heb je echt geen hersenkneuzing meer van node om knettergek te worden .
Kan hij tv kijken?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nee, is te vermoeiend voor het koppie. Hij zal het echt moeten doen met Pluk. Gelukkig vindt ie het wel echt fijn om te worden voorgelezen, al ben ik er intussen zo schor van als een kraai .
quote:Lady-Voldemort schreef op 28 maart 2015 @ 22:09:

Nee, is te vermoeiend voor het koppie. Hij zal het echt moeten doen met Pluk. Gelukkig vindt ie het wel echt fijn om te worden voorgelezen, al ben ik er intussen zo schor van als een kraai .Luisterboek een idee?
Das wel een goeie ja. Daar zal ik de ziekenhuispedagoogelaar maandag eens naar vragen!
Ha LV, wat zijn jullie toch dapper! Jij voor je steun aan je zoon en hoe goed je voor hem opkomt, zus door er zo knap mee om te gaan en zoon natuurlijk helemaal door alle oijn en ellende te doorstaan en daarbij ook nog even laten merken aan mams dat hij heus nog wel kan lezen, helemaal super!

O enne wat is RMD toch super he! Wij hebben er ooit een paar nachten verbleven en gaan dit jaar een donatie doen, dit mooie doel heeft echt een plekje in ons hart.

Weer veel geluk en succes voor morgen. Ik kom morgen weer even bijlezen.
Och wat een narigheid er nog bij.... daar zit je toch echt niet op te wachten...

Een dikke knuffel voor jullie allemaal!
Enne... pb voor kaartje!
Dat ligt inderdaad niet lekker nee, stel ik me zo voor. En zijn benen zijn ook een probleem neem ik aan. Op een mensenleven is het niets natuurlijk, maar voor nu is het vervelend. Gelukkig kan het bed in alle mogelijke standen (neem ik aan althans, dat hij wel een sjiek bed heeft?). Dat vond ik in ieder geval wel erg prettig toen ik alleen maar recht op mijn rug kon liggen na mijn operatie. Dat ik in ieder geval met de leuning wat hoger en lager en mijn voeten wat hoger en lager wel verschillende houdingen aan kon nemen.

Luisterboek is ook een goed idee ja! Al is het misschien wel zo dat hij liever zijn (schorre) moeder hoort. Dat luistert een stuk minder vermoeiend dan een vreemde stem. Maar ik hoop voor je dat het kan en dat het werkt!
Dikke knuffel LV . Ik graaf mijn motto maar weer eens op: this too shall pass. En hopelijk een beetje gauw.

Wat kan je in zo'n situatie heimwee krijgen naar het gewone saaie sleurleven hè?Ik wens zoon heel veel sterkte met afkicken, dat valt niet mee.
Ik geloof dat het afkicken nu klaar is . Zoon was vanmorgen wel erg paniekerig, bang en verdrietig, maar dat is een goed teken zegt de neuroloog (en die zullen we dan maar geloven ). Ik heb hem verteld dat hij een auto-ongeluk gehad heeft, en daar schrok hij heel erg van, dus toen hebben we samen even lekker zitten snikken. En daarna werd hij een stuk rustiger, joechei!

De vermaledijde monitor is de kamer uit gereden, die is niet meer nodig. En zoon ligt nu zowaar te snurken. Morgen gaan we een mooi dagprogramma voor hem maken. Hij wil graag tv kijken, maar dat mag nog niet. Muziek mag wel, maar dat wil ie niet. Wat dat betreft is ie gelukkig nog geen steek veranderd .
Raar lijkt me dat om dan te vertellen dat hij een auto-ongeluk heeft gehad. Dat hij daar zelf niks van weet. Arm kind, kan me voorstellen dat het schrikken is.
Lijkt mij ook schrikken... dat je gewoon een heel stuk kwijt bent. Maar het herstel is goed ingezet zo te lezen. Wat een topper.
Lijkt me ook raar. Maar wat ontzettend fijn dat je gewoon weer met hem kan praten en knuffelen! 👍
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Afkicken klaar, monitor weg, wat een reuzenstappen vooruit zeg. En zelfs samen snikken lijkt me wel fijn in de situatie waarin jullie zitten. Wat zal dat snurken een heerlijk normaal geluid zijn. Een fijne dag gewenst en nogmaals beterschap en sterkte!
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Hoe is het ongeluk eigenlijk gebeurt? Gewoon nieuwsgierig, dus als je dat liever privé houdt snap ik dat.
LV dat zijn weer goede berichten. Moet je volgende week weer werken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven