Mode & Beauty alle pijlers

Kringloop koopjes

10-01-2012 12:31 1132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naast vintage, ben ik ook gek op het afstruinen van kringloopwinkels. De sport van het zoeken, spotten, passen en scoren vind ik zo af en toe heerlijk. Het liefst doe ik het samen met andere liefhebbers, dan kan je ook nog eens topstukken voor elkaar vinden.

Vinden jullie wel eens wat? Laat hier je kringloop-aankopen zien!
Hahaha! een hark... das een idee , gaat mn baas heel grappig vinden.

Heb ik eindelijk ff een half uurtje de tijd om alles weer op te rapen... draai ik me om en bam daar ligt het weer.

Ik herken nu ook de mensen die dat altijd doen ;) Ik laat ze rustig shoppen en ga vervolgens maar weer aan de slag of als het me echt te erg word... pak ik het heel demonstratief op en hang het weer netjes op. Bij sommige werkt het ... Gelukkig heb ik ook lieve vaste klanten die als ze dat zien het even oppakken.

Het ergste vind ik wel behalve het jatten, dingen kapotmaken en weer terug zetten in het schap. Kom ff naar me toe en vertel wat er gebeurd is. 9 vd 10 keer zeggen we sja dat kan gebeuren. Behalve als ouders hun kinderen hier rond laten gaan als of het een speelplein is of echt lompheid en expres iets mollen natuurlijk.

Hoe vaak ik hier mezelf wel niet snij aan kapotte borden en glazen maar ook vaak mensen die zich in een kledingstuk proppen waardoor het scheurt. Grr kan ik echt boos om worden, wij betalen ook voor de kleding!
http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=146839

Liefhebbers van oude kleding, vintage, haalden afgelopen weekend hun hart op in de Groninger Der Aa-kerk. Tijdens de Vintage Kilo Sale konden ze daar kleding uit de jaren '60, '70 en '80 per kilo kopen in plaats van per stuk.

Overgewaaid uit de Randstad is het een nieuwe formule om dit soort kleding te verkopen.

Waardevolle kleding

De broeken, jassen, jurken en accessoires als tassen en hoeden komen voor een groot deel uit Frankrijk en Amerika. Er is niet uitgezocht of er waardevolle stukken tussen zitten, dus de bezoeker kan - als het meezit - met een koopje naar huis.

Handelaren

Volgens Femmie Zuur van de organisatie achter de Vintage Kilo Sale valt kleding uit de vorige eeuw steeds meer in de smaak, vooral bij studenten. Sommige bezoekers slaan tassen vol in. Zuur vermoedt dan ook dat er een aantal handelaren tussen zit. Daar heeft ze geen moeite mee.

Maar de meeste klanten van de Vintage Kilo Sale willen niets liever dan zo snel mogelijk dat stijlvolle zomerjaponnetje of dat witte leren jasje voor zichzelf. Voor 15 euro per kilo hoef je het er niet voor te laten.

Meer edities

De organisatie is enigszins verbaasd over het succes dat de Sale in Groningen heeft. Als het mogelijk is wordt die vaker gehouden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op 22 maart 2015 @ 19:57:

Voor KringloopPlus kun je niet verdwalen in Vinkhuizen. Je rijdt namelijk vanuit de stad langs de McDonalds rechtdoor langs het Hoendiep. Bij de stoplichten ga je rechtsaf en dan is het aan je rechterhand, bij het vroegere postverdeelcentrum.O dáár.. Ga ik daar binnenkort eens een kijkje nemen..
@Labellei,ik kan me helemaal voorstellen dat je je moet inhouden als je bij een Kringloopwinkel werkt.Toen ik nog in Utrecht woonde,kwam ik vaak in de A.R.M aan de Oudegracht.Hadden echt een enorme verzameling retro/vintage artikelen,speelgoed etc.Maar goed dat ik ging verhuizen,anders had ik mezelf compleet blut gekocht

@Diamond-Glass,Kringloop plus is zeker de moeite waard en niet moeilijk te vinden,wat Snoesje al zei.Leuke spullen voor aardige prijzen en een overzichtelijk winkel,vind ik persoonlijk.Laatste keer dat ik er was,heb ik een 8 mm filmprojector gescoord voor 4 euro.Ik digitaliseer wel eens analoge films voor vrienden van me.En kreeg laatst de vraag of ik ook oude 8 mm films omzet.Nog niet gedaan want dat vereist meestal wel een aardige investering en is een kunst apart.Maarik wil het in de toekomst wel gaan doen.En op deze manier blijft dat qua kosten iig wel hanteerbaar
Vraag blijft,why is the rum gone?
Ik ga er van de week eens kijken,wist nooit dat daar een kringloopwinkel zat..
quote:diamond-gloss schreef op 23 maart 2015 @ 18:04:

Ik ga er van de week eens kijken,wist nooit dat daar een kringloopwinkel zat..Ok,have fun!
Tip als je een "nieuwe" fiets nodig hebt.

Gro-Fietsen op de Korreweg, tegenover het plein van Jumbo en Aldi.

Klein zaakje, aantrekkelijk geprijsde fietsen en een hele goede service/aftersale.

Fiets gekocht, geen meerprijs voor nieuwe achterband en ander zadel. Kleine mankementen, zoals na een paar weken een losse remkabel worden direct gefixt en een vervanging (een onderdeel van mijn versnelling gestolen !!) kostte bijna niets.

Splinternieuw, zelfs nog in de folie.

10 euro bij Kringloop Plus.
My life story, een super dik boek wat ik zelf in moet vullen, van geboorte tot stamboom, tot favo vakanties, alle huizen waar je gewoont hebt etc.

Nog in het plastic £4,99

De nieuwprijs is £35 en ik zag het deze week nog in de winkel liggen.

Zo gaaf wanneer je iets nieuw ziet.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
quote:Snoesje666 schreef op 24 maart 2015 @ 23:00:

Klein zaakje, aantrekkelijk geprijsde fietsen en een hele goede service/aftersale.

.Hier ook mijn oude fiets daar helemaal laten opknappen.Erg tevreden over service en prijs,en vriendelijke eigenaar.
quote:O.L.L.A schreef op 28 maart 2015 @ 14:43:

My life story, een super dik boek wat ik zelf in moet vullen, van geboorte tot stamboom, tot favo vakanties, alle huizen waar je gewoont hebt etc.

Nog in het plastic £4,99

De nieuwprijs is £35 en ik zag het deze week nog in de winkel liggen.

Zo gaaf wanneer je iets nieuw ziet.

Leuk !

Voor de noorderlingen, ex-ScholtensWristers heeft 70% korting op alles op de eerste verdieping.

Ze gaan verhuizen.

In de Oude Boteringestraat zit tegenover de bibliotheek nu een winkel die boeken en dvd's voor 2 euro verkoopt.
Leuk topic! Ik ben dol op snuffelen in 'rommel', bij de kringloop, tweedehandswinkeltjes, rommelmarkten etc.

Gisteren nog wat jurkjes voor mezelf gescoord voor bijna niks en een tommy hillfiger polo voor ¤2,- Prikbord voor mijn dochter (niksbijzonders, maar dat wilde ze al een tijdje . ) en een jumpsuit die ze afgelopen jaren aanhad en nu te klein is, in een maat waar ze naartoe gaat.

Kind gelukkig, ik gelukkig.
zo jammer dat er bij onze kringloop weinig veranderd.. ze zijn erg druk met de seizoenshoek (kerst, carnaval, pasen etc) maar in de winkel zelf? ik heb geen ide of de mensen niks kopen waardoor er niks aangevuld wordt, maar ik kom er toch minimaal eens per maand en zie de laatste maanden weinig verschil...

het gekke is ook dat ze de moderne meubels in een grote stelling hebben staan en de echt oude "opa overleden in het bejaardenhuis" meubels vol uitstallen... ik denk dat het veel vlotter gaat als je spullen uitstalt die mensen wél willen hebben... zonde van de plek zo 6 complete bankstellen die er al zomaar een half jaar of langer staan..

ik kom er dus steeds minder en dat is jammer!
En doooooor!
Dom om nooit te vernieuwen. Zo blijven je klanten wel weg.

Een échte schatkist voor Snoezekind met twee sleutels. Twee euro bij Mamamini Noorderplantsoen.

Mooi die schatkist! De sleutel ziet er erg art nouveau uit.
Er zit een andere sleutel bij. Dit is een internetplaatje voor het idee.

quote:Snoesje666 schreef op 24 maart 2015 @ 23:00:

Fiets gekocht, geen meerprijs voor nieuwe achterband en ander zadel. Kleine mankementen, zoals na een paar weken een losse remkabel worden direct gefixt en een vervanging (een onderdeel van mijn versnelling gestolen !!) kostte bijna niets.

Ook goede prijs voor een gehele fiets? Ben namelijk op zoek naar een goedkope fiets voor in de stad (Groningen dus). Ik weet van de gemeente verkopen maar kijk ook nog naar alternatieven. Dus ideeën zeker welkom!

Mamamini is zo'n toffe winkel. Die in Noorderplantsoen ook goed dus? Ik ben alleen nog maar bij Damsterdiep geweest. Maar ik ga daar ook maar eens kijken
Ik heb een lichtelijk omgekatte Gazelle gekocht bij Gro Fietsen voor 65 euro. Volgens mij heeft hij alleen maar knutselfietsen. Inclusief ander zadel, nieuwe achterband en nieuwe (inmiddels gestolen) achterlamp.

Gezegd dat ik een stationsfiets zocht. Hij pakte er twee en die Gazelle was bijna meteen goed. Drie versnellingen en fietst heerlijk.

Bij de gemeente heb je vast niet zo'n goede service en nazorg.
Vandaag een kort winterjasje van de h&m en een lang zwart vest van miss Etam (beide 1 euro )

En een net shirt van de Hema (2,20) gekocht.

quote:noralisch schreef op 31 maart 2015 @ 20:49:

[...]

Ook goede prijs voor een gehele fiets? Ben namelijk op zoek naar een goedkope fiets voor in de stad (Groningen dus). Ik weet van de gemeente verkopen maar kijk ook nog naar alternatieven. Dus ideeën zeker welkom!

Mamamini is zo'n toffe winkel. Die in Noorderplantsoen ook goed dus? Ik ben alleen nog maar bij Damsterdiep geweest. Maar ik ga daar ook maar eens kijken

Aanraders zijn ook:

De Mamamini in Helpman (Helperoostsingel, assortiment is wel vergelijkbaar met Damsterdiep) en schuin tegenover deze winkel is de Mamamini Boetiek met veel (mooiere) kleding, schoenen, tassen, kleedjes, gordijnen en ander textiel.

Ik weet soms niet waar ik de tijd vandaan moet halen om alle kringloopwinkels in de stad te bezoeken.
quote:Lucky_Birdie schreef op 03 april 2015 @ 15:24:

Vandaag een kort winterjasje van de h&m en een lang zwart vest van miss Etam (beide 1 euro )

En een net shirt van de Hema (2,20) gekocht.

Dat klinkt goed en supergoedkoop! Je bent echt een lucky bird!
3 legpuzzels van ieder 1000 stukjes voor £1, £1.50 en £2 😃
Op het Damsterdiep zitten er twee.

Goudgoed én Mamamini.

Bij Goudgoed kan ik helaas zelden iets vinden hoewel het er verder prima uitziet. Ik vond het leuker toen er nog allemaal minibedrijfjes in zaten. Nu volgens mij alleen een herenkapper en een stickermaker.
Vier stoelkussens en twee tuinstoelkussens voor 8 euro.

Dat is plezier hebben, bij "het Goed "in Emmen.
Op de Oosterhamrikkade zit volgens mij ook een Mamamini met textiel, maar daar ben ik nog nooit geweest. Qua kinderkleding heb ik meestal genoeg aan Pino en Elsje's aan de Nieuweweg.

Ik zit even te googelen en zie nu dat er op de Koningsweg ook een kringloop zit, De Koningskroon. Iemand bekend met deze zaak ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven