Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
Ik was vandaag bij de Plus. Kom er regelmatig rond 21 voor een laatste boodschapje na werk. Erg aardig personeel daar, fijne winkel. Buiten is er een pinautomaat en onlangs is daar iemand overvallen. De pinautomaat staat volledig los van de Plus (heeft daar niets mee van doen) maar na de overval heeft Plus gelijk gezorgd voor een pinautomaat in de winkel.

Komt er een dame bij de sigarettenafdeling om het zo te noemen; ze had gepind en haar geld kwam er niet uit. Een van de vaste medewerkers reageerde vriendelijk en geruststellend 'mevrouw, wat vervelend. het is hoogstwaarschijnlijk niet afgeschreven. Bel uw bank even, wij hebben niets met de pinautomaat te maken, kunnen er dus ook niets mee maar hier wel een formulier van de bank die u alvast kunt invullen.'

Super vriendelijk die meid, nou die vrouw trok d'r scheur los en ze bleef doorgaan. Zo genant, het stopte gewoon niet. Ik kon het niet meer aanhoren en heb er iets van gezegd. Mens bleef doorgaan, wat een asociale muts. Blij dat ik daar niet stond achter die balie, had haar er met een bloedgang overheen getrokken
Wat is er zo leuk aan een balkje? Voor in de vitrinekast?
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:soetkees schreef op 03 april 2015 @ 00:46:

Wat is er zo leuk aan een balkje? Voor in de vitrinekast?Ik heb werkelijk geen idee Ik heb er wel eens jongeren over horen opscheppen. Denk gewoon dat ze willen zien of het ze lukt ofzo.
Ik heb niet het hele topic gelezen, wel veel , maar goed mijn ergernis zijn de bonnetjes van de Lidl. Die printen ze eerst en als een klant de bon niet wil, flikkeren ze hem in dezelfde beweging in de prullenbak. De bon dus, niet de klant

Inkt is niet gratis. Papier is niet gratis. Potverjandulles, wat erger ik me dan. Dus ik heb onze Lidl erop aangesproken en het hoofdkantoor gemaild, maar die kwamen niet verder dan 'bedankt voor uw feedback' (en daarmee klaar). Zo'n verspilling echt.
Hallo?!
quote:_Doortje_ schreef op 03 april 2015 @ 16:19:

Ik heb niet het hele topic gelezen, wel veel , maar goed mijn ergernis zijn de bonnetjes van de Lidl. Die printen ze eerst en als een klant de bon niet wil, flikkeren ze hem in dezelfde beweging in de prullenbak. De bon dus, niet de klant

Inkt is niet gratis. Papier is niet gratis. Potverjandulles, wat erger ik me dan. Dus ik heb onze Lidl erop aangesproken en het hoofdkantoor gemaild, maar die kwamen niet verder dan 'bedankt voor uw feedback' (en daarmee klaar). Zo'n verspilling echt.Ik moet het eerst vragen, maar wat ik nóg irritanter vind, zijn de mensen die de bon willen, alles controleren (wat ik snap), en dan vervolgens die bon op de grond flikkeren. Loop dan op z'n minst naar de prullenbak die letterlijk 2 meter verder weg staat.
Over dat voorlaten of niet..

Ik stond laatst bij een kassa te wachten, kwam er een mevrouw achter me staan. Zij vroeg me of ze wel voor mocht aangezien ze maar 2 boodschapjes had. En dat terwijl ik er zelf maar 5 had

Dan vraag ik me toch echt af hoeveel haast je wel niet moet hebben.
Ach ja, ik liet vanavond een heer op leeftijd voorgaan die alleen een zakje groente had. Krijg ik me toch een boze blijk van de dame die achter mij stond te wachten met een mand vol boodschappen... die man knipoogt naar me en zegt luid: vrolijk Pasen allemaal! Waarop mevrouw nog bozer keek en hij tegen mij fluisterde: gelukkig heb je ook vrolijke mensen He made my day
Ah vandaag had ik een heel lief jochie dat zo superbeleefd vroeg of hij met zijn doosje eitjes voor mocht, dat ik hem zelfs met drie bomvolle karren nog voor had laten gaan....
quote:Lea32 schreef op 03 april 2015 @ 21:26:

Ach ja, ik liet vanavond een heer op leeftijd voorgaan die alleen een zakje groente had. Krijg ik me toch een boze blijk van de dame die achter mij stond te wachten met een mand vol boodschappen... die man knipoogt naar me en zegt luid: vrolijk Pasen allemaal! Waarop mevrouw nog bozer keek en hij tegen mij fluisterde: gelukkig heb je ook vrolijke mensen He made my day

Ah, lief.

Ik vind dat ook wel eens een hoop gedoe. Dan laat je iemand met echt 1 boodschapje voor en dan krijg je me toch een discussie van de mensen achter je]
ik erger me aan zeikende klanten.
ik heb tijdens mijn studie ook part-time 7 jaar achter de kassa gewerkt als bijbaan en mijn god sommige klanten kon ik wel schieten.

ik bleef vrolijk maar wat een zeikerds.

op zaterdag gingen we om 8 uur in de ochtend open en om kwart voor 8 stonden ze al in de kou voor de deur te wachten om de supermarkt in te mogen (hoezo geen leven ik was lekker in mijn bed gebleven)

klanten die 2 minuten voor sluitingstijd binnenkwamen en uitgebreid hun boodschappen bij elkaar gingen zoeken terwijl er al omgeroepen is dat we gaan sluiten en ze zich naar de kassa moeten begeven.

klanten die hun geld vergeten mee te nemen en geen bankpas bijhebben en een volle boodschappenkar bij jou achterlaten die je weer terug in de winkel moet gaan zetten.

ik kon ze wel schieten stelletje zeikerds zonder leven! vrekken die kwamen koffie drinken en zonder boodschappen de winkel verlieten. en zo kan ik wel doorgaan en doorgaan ben blij dat ik daar weg ben.

en zeikerds die zeiken dat alles zo duur is hallooo ik bepaal de prijzen niet en niemand heeft je gevraagd te komen.

en klanten die allemaal met kleine muntjes betalen en 10 minuten staan te tellen mijn god wat een ellende.
Om 1 voor 6 nog de winkel in rennen: bekent schuld.

Maar al ver voor 8 uur voor de deur liggen? Nee.

Overigens probeer ik gewoon mijn boodschappen op normalere tijdstippen te halen. Maar als ik dan 1 minuut voor tijd voor de deur lig, dan is het ook supersonische hogenood...
quote:Badra schreef op 03 april 2015 @ 21:57:

ik heb tijdens mijn studie ook part-time 7 jaar achter de kassa gewerkt als bijbaan en mijn god sommige klanten kon ik wel schieten.

op zaterdag gingen we om 8 uur in de ochtend open en om kwart voor 8 stonden ze al in de kou voor de deur te wachten om de supermarkt in te mogen (hoezo geen leven ik was lekker in mijn bed gebleven)

klanten die 2 minuten voor sluitingstijd binnenkwamen en uitgebreid hun boodschappen bij elkaar gingen zoeken terwijl er al omgeroepen is dat we gaan sluiten en ze zich naar de kassa moeten begeven.

klanten die hun geld vergeten mee te nemen en geen bankpas bijhebben en een volle boodschappenkar bij jou achterlaten die je weer terug in de winkel moet gaan zetten.

ik kon ze wel schieten stelletje zeikerds zonder leven! vrekken die kwamen koffie drinken en zonder boodschappen de winkel verlieten. en zo kan ik wel doorgaan en doorgaan ben blij dat ik daar weg ben.

en zeikerds die zeiken dat alles zo duur is hallooo ik bepaal de prijzen niet en niemand heeft je gevraagd te komen.Jij bent het zonnetje in huis, dat is duidelijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 03 april 2015 @ 22:06:

[...]

Jij bent het zonnetje in huis, dat is duidelijk.Ik hield m'n mond al, haha. Vraag me toch af, hoe kun je 7 jaar caissière zijn, als iedereen je irriteert
Ik sta soms ook al voor openingstijd bij de supermarkt. Mijn zoon is dan zo vroeg wakker dat ik er al een halve dag op heb zitten en dan denk dat ze al open zijn, wat niet zo blijkt
quote:CanYouNot schreef op 03 april 2015 @ 22:08:

[...]

Ik hield m'n mond al, haha. Vraag me toch af, hoe kun je 7 jaar caissière zijn, als iedereen je irriteert

Gelukkig deed ik het werk part-time en had ik erg gezellige collega's. maar die klanten pfffff we hadden er

in onze pauze de grootste lol om wat hebben wij ze uitgelachen.
quote:Badra schreef op 03 april 2015 @ 22:09:

[...]

Gelukkig deed ik het werk part-time en had ik erg gezellige collega's. maar die klanten pfffff we hadden er

in onze pauze de grootste lol om wat hebben wij ze uitgelachen.Dat vind ik redelijk asociaal, maar oké... Ik klaag over ze, maar ik zal ze nooit uitlachen.
quote:Badra schreef op 03 april 2015 @ 22:09:

[...]

in onze pauze de grootste lol om wat hebben wij ze uitgelachen.En nu ben jij de klant en wordt jij in de pauze uitgelachen Karma.
quote:Doreia schreef op 03 april 2015 @ 22:24:

[...]

En nu ben jij de klant en wordt jij in de pauze uitgelachen Karma.
quote:Badra schreef op 03 april 2015 @ 21:57:

en zeikerds die zeiken dat alles zo duur is hallooo ik bepaal de prijzen niet en niemand heeft je gevraagd te komen.

en klanten die allemaal met kleine muntjes betalen en 10 minuten staan te tellen mijn god wat een ellende.Vette tekst, met een gezicht als een oorwurm zeker.

Je tekst laat blijken dat je nu niet bepaald de vrolijkheid zelve bent.
Gisteren mocht ik vóór van een mevrouw die de hele band al vol had liggen met haar boodschappen, ik had een mandje.

Ik heb, denkend aan alle ergernissen op dit forum, gezegd : nee dank u wel hoor, ik heb geen haast, ik ga mensen bekijken...!
quote:Bitje93 schreef op 02 april 2015 @ 21:30:

[...]

Geen idee hoe het met jou is maar ik moet tot mijn 67e werken terwijl ik toch een leeftijd heb waarop mijn vader al met pensioen was.Zeker, tot 67 en 4 maanden. Mijn vader was op mijn leeftijd ook al in de VUT. Maar diegenen die nú 65 zijn, zijn echt met pensioen. Het ging erom dat ik commentaar kreeg dat klanten in een scootmobiel die op zaterdag boodschappen doen, best een baan zouden kunnen hebben. DAt groepje van 8 dat ik regelmatig in het winkelcentrum tegenkom zijn echt 65 plus. Je kunt je kont niet keren als die met 8 scootmobiels tegelijk in de supermarkt zijn.
quote:Nouschi schreef op 03 april 2015 @ 22:06:

[...]

Jij bent het zonnetje in huis, dat is duidelijk.

Nou idd zeg.

Zeikerds zonder leven??

Knap dat de supermarkt het 7 jaar met dr heeft volgehouden. Knap van de klanten dat ze nog in haar rij gaan staan.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:Beter.Laat schreef op 04 april 2015 @ 11:01:

Gisteren mocht ik vóór van een mevrouw die de hele band al vol had liggen met haar boodschappen, ik had een mandje.

Ik heb, denkend aan alle ergernissen op dit forum, gezegd : nee dank u wel hoor, ik heb geen haast, ik ga mensen bekijken...!

Dan heb je nog geluk...

Ik stond gister met 2 artikelen in de Lidl achter mensen met overvolle karren, maar er was geen kip die me even voor liet gaan en dan ben ik nog lichamelijk beperkt ook!!!!!

Overigens vindt ik mijn lichamelijke beperking GEEN reden om me voor te laten gaan hoor. Heb zelf een SCHURFTHEKEL aan mindervaliden die MISBRUIK maken van hun handicap....

Ik loop met 1 kruk en ben daardoor lichtelijk onhandig met boodschappen op band plaatsen, inruimen etc.

Helaas ben ik nog vrij jong (40+er), want denk niet dat er ook maar iemand is die spontaan een helpende hand toesteekt...

Mijn grootste ergernis is dan ook dat wanneer er een bejaard dametje of mannetje staat te klunzen er altijd wel iemand is die roept, "zal ik u even helpen".....

Waar ik me ook aan erger zijn die, over het algemeen 65+ ers vragen of ze even voor mogen, want ze hebben maar een paar boodschapjes. Nou ben ik helemaal niks te beroerd om wanneer ik een kar vol heb, iemand met een paar boodschapjes voor te laten gaan, maar als ze het zelf vragen krijgen ze van mij te horen dat ik hier niet op de bus sta te wachten....
Voor mogen gaan is een gunst he, geen must.

Als ik een volle kar heb en jij twee dingen mag je best voor natuurlijk. Maar het is niet zo dat je bijna verplicht hebt om iemand voor te laten gaan. Soms heb ik ook haast, had je eerder bij de kassa moeten komen was je eerder aan de beurt.

Ik vind je vrij bitter overkomen en grote kans dat je dat ook uitstraalt. Dan helpen mensen idd minder snel. Ik heb van een bitter figuur die ik wilde helpen weleens een hele tirade gehad. Wat ik wel niet dacht? Dat omdat ze gehandicapt is ze niks kan ofzo?

Nou excuse me zeg, ik kijk voortaan wel uit.

Mensen die om hulp vragen met hun blik biedt ik hulp aan.

Je jong zijn ligt het niet aan, ik was 28 en heb een dik jaar op krukken gelopen en kreeg gewoon hulp, meestal dan.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven