Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:Desperate_Housewive schreef op 02 april 2015 @ 15:49:

[...]

Al ik jouw was zou ik voortaan gewoon je boodschappen bestellen. Hoef je helemaal niet mee in de supemarkt te komen met al die andere vervelende mensen. Hoewel...is ook weer niet leuk voor die andere mensen. Die lopen er namelijk alleen maar om jou te pesten met vanalles, hebben die weer niks te doen Dat zou ideaal zijn, jammer dat niet iedere supermarkt die service heeft. En al die vervelende mensen vinden heus wel iemand anders om te pesten neem ik aan.
Goh, ik dacht ik mij aan kleine dingen kon ergeren, maar een kind met een ballon? Nee, dat gaat zelfs mij te ver
quote:Desperate_Housewive schreef op 02 april 2015 @ 15:50:

[...]

Ik blijf bij dat je zelf aso bent, gezien je opmerking "wanneer die persoon dan wel mag afrekenen is niet mijn probleem". Zolang je zelf maar afgerekend hebt is het prima jammer dat je moeder je niet wat meer respect voor de medemens in z'n algemeenheid heeft bijgebracht.

Hoezo ben ik dan zelf aso, die mensen voor me denken toch ook zo over mij?

En mijn moeder heeft me prima normen en waarden bijgebracht. Zeg niets over mijn ouders, dat zijn prima en keurige en lieve mensen. Dat ik heel anders ben oké en over mij mag je wat mij betreft alles zeggen, maar niet over mijn ouders.
quote:geordie schreef op 02 april 2015 @ 15:53:

Goh, ik dacht ik mij aan kleine dingen kon ergeren, maar een kind met een ballon? Nee, dat gaat zelfs mij te ver Was het maar ergeren, ik ben bang voor alles wat knalt. Was als klein kind al panisch voor ballonnen, volgens mij was ik het enige kind dat er niets mee had.
quote:blue_lagoon schreef op 02 april 2015 @ 15:56:

[...]

Was het maar ergeren, ik ben bang voor alles wat knalt. Was als klein kind al panisch voor ballonnen, volgens mij was ik het enige kind dat er niets mee had.

Heeft mijn man ook last van.

Als er een ballon knalt raakt hij gewoon echt serieus in paniek. Als er dus ballonnen zijn is hij op de hoede.
quote:blue_lagoon schreef op 02 april 2015 @ 15:49:

[...]

Wanneer die persoon dan wel mag afrekenen is dan gelukkig echt mijn probleem niet en eerlijk gezegd kan me dat ook niet interesseren. En ja, misschien ben ik de enige maar ik vind het wel aso om met je lekker volle kar iemand met 1 ding achter je zolang te laten wachten, daar blijf ik gewoon bij.

Dus het is niet jouw probleem wanneer die andere mevrouw kan afrekenen, maar ze moet het wel haar probleem maken of jij wel of niet kunt afrekenen.

Ik heb vaak heel weinig boodschappen, maar ik verwacht echt niet dat ik voor mag.

En ik sluit liever aan bij 1 klant met een volle kar, dan bij 3 met een klein beetje want dan 3 keer zoveel kans dat de telrol op is, of ander oponthoud
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:blue_lagoon schreef op 02 april 2015 @ 15:55:

[...]

Hoezo ben ik dan zelf aso, die mensen voor me denken toch ook zo over mij?

En mijn moeder heeft me prima normen en waarden bijgebracht. Zeg niets over mijn ouders, dat zijn prima en keurige en lieve mensen. Dat ik heel anders ben oké en over mij mag je wat mij betreft alles zeggen, maar niet over mijn ouders.Die andere mensen denken niet zo over jouw, jij komt later in de rij. Je kiest zelf voor dat moment om af te gaan rekenen. Dus een ander denkt helemaal niet "boeien wanneer die persoon achter me afrekent". Jij kiest voor dat moment, niet die persoon voor je. Daar zit het verschil.
quote:nlies schreef op 02 april 2015 @ 16:02:

[...]

Dus het is niet jouw probleem wanneer die andere mevrouw kan afrekenen, maar ze moet het wel haar probleem maken of jij wel of niet kunt afrekenen.

Ik heb vaak heel weinig boodschappen, maar ik verwacht echt niet dat ik voor mag.

En ik sluit liever aan bij 1 klant met een volle kar, dan bij 3 met een klein beetje want dan 3 keer zoveel kans dat de telrol op is, of ander oponthoud

+1

Ik heb het idee dat ik altijd sneller klaar ben dan de derde in die andere rij.

Ik had pas iets leuks, mag ik dat ook delen? Ik was aan het inpakken, en vergat iets. Jonge man achter mij zet heel resoluut het product voor me neer net voordat ik weg wilde lopen. Toen keek ik omhoog, om dankjewel te zeggen, kijkt hij mij recht in de ogen aan en lacht heel mooi.
Die persoon met volle kar was toch gewoon eerder...niks aso aan. Jij moet wachten op je beurt, dat heet fatsoen. En als je voorgelaten wordt prima maar het moet niet hè! Dat rare ongeduldige gedrag vind ik echt zo raar. Wat duurt het nu langer, hooguit 5 minuten. Nou..poeh he.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Ik snap waarom mensen zo reageren op blue_lagoon qua verwachten dat ze voorgelaten wordt.

Maar waarom vindt iedereen het wel normaal dat alle studenten per 2 naar binnen komen? Ik was vroeger een heel verlegen meisje en ben ook winkels uitgestuurd omdat ik met bijv. 4 of 5 vriendinnetjes de winkel in wilde komen. Wij waren totaal niet van het schelden of dingen kapot gooien oid? Dan vind ik ook dat kleine kinderen niet meer de supermarkt in mogen komen; die gooien ook dingen kapot! En ook geen mensen meer in zo'n elektrisch karretje, want die rijden tegen dingen op of rijden tegen je voeten. Weg ermee! (ook heerlijk gegeneraliseerd dus)
anoniem_127235 wijzigde dit bericht op 02-04-2015 19:10
Reden: Spellingsfouten. Teveel frustratie
% gewijzigd
'We accept the love we think we deserve.' Stephen Chbosky
Vind ik ook een belachelijke regel dat er maar 2 scholieren ofzo tegelijk naar binnen mogen in een winkel.

Net alsof alle scholieren hetzelfde zijn!?

En ook lastig als je gewoon klein bent en een rugzak draagt, wordt je eerst uitgescholden omdat je te veel bent voor de winkel en krijg je niet eens excuses als ze er achter komen dat je toch geen scholier bent maar gewoon een volwassen persoon van in de 30.

Trouwens vervang dat woord "scholieren" bij zo'n winkel eens in een andere groepering. Dan heb je opeens een probleem.
quote:hayleyyy schreef op 02 april 2015 @ 16:25:

Ik snap waarom mensen zo reageren op blue_lagoon qua verwachten dat ze voorgelaten wordt.

Maar waarom vind iedereen het wel normaal dat alle studenten per 2 naar binnen komen? Ik was vroeger een heel verlegen meisje en ben ook winkels uitgestuurd omdat ik met bijv. 4 of 5 vriendinnetjes de winkel in wilde komen. Wij waren totaal niet van het schelden of dingen kapot gooien oid? Vind dat er hier direct veralgemeniseerd wordt. Dan vind ik ook dat kleine kinderen niet meer de supermarkt in mogen komen; die gooien ook dingen kapot! En ook geen mensen meer in zo'n electrisch karretje, want die rijden tegen dingen op of rijden tegen je voeten. Weg ermee! (ook heerlijk gegeneraliseerd dus)

Het werd al ingevoerd tijdens mijn middelbare tijd, toch alweer zo'n 16 jaar geleden.

Ook ik was een rustig meisje. De goeden lijden onder de slechten soms.

Ik ben blij dat het bij de Lidl waar ik soms kom ook de regel is.

Ze zorgen voor overlast, maken een bult herrie, schreeuwen naar elkaar. Kijken niet uit en lopen de toko omver want haast omdat de pauze bijna om is.

Van de hele groep van een man of 6 koopt er 1 een broodje. Dan is het ook niet nodig om met z'n allen naar binnen te gaan.

Bovendien word er door scholieren echt veel gestolen ( hoorde ik van vriendin die bij appie werkte). En met die grote groepen incl grote tassen en jassen is het niet te controleren.

Dus ja ik snap het wel.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik heb er elke keer weer spijt van als ik onder pauze tijd boodschapen doe.

1x zat een jongen zo erg achter me te duwen en te kijken bij het pinnen dat ik me heb omgedraaid en gevraagd heb of hij mijn pasje en code op papier wilde hebben. Hoeft hij het niet te onthouden, stuk makkelijker.

Vreselijk dat geloer als ik wil pinnen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:hayleyyy schreef op 02 april 2015 @ 16:25:

Maar waarom vind iedereen het wel normaal dat alle studenten per 2 naar binnen komen? Ik was vroeger een heel verlegen meisje en ben ook winkels uitgestuurd omdat ik met bijv. 4 of 5 vriendinnetjes de winkel in wilde komen. Wij waren totaal niet van het schelden of dingen kapot gooien oid? Vind dat er hier direct veralgemeniseerd wordt. Dan vind ik ook dat kleine kinderen niet meer de supermarkt in mogen komen; die gooien ook dingen kapot! En ook geen mensen meer in zo'n electrisch karretje, want die rijden tegen dingen op of rijden tegen je voeten. Weg ermee! (ook heerlijk gegeneraliseerd dus)Dit wordt gedaan omdat ook de kans op stelen wordt vergroot als ze met meerdere de winkel binnenkomen. Probeer jij maar eens iedereen te controleren als ze met z'n 20en aan komen lopen. Bij onze supermarkt mogen ze gewoon naar binnen, hoor. Maar ze moeten hun tas bij de ingang laten en zijn verplicht een mandje te gebruiken.
quote:MadameQetesh schreef op 02 april 2015 @ 16:34:

[...]

Het werd al ingevoerd tijdens mijn middelbare tijd, toch alweer zo'n 16 jaar geleden.

Ook ik was een rustig meisje. De goeden lijden onder de slechten soms.

Ik ben blij dat het bij de Lidl waar ik soms kom ook de regel is.

Ze zorgen voor overlast, maken een bult herrie, schreeuwen naar elkaar. Kijken niet uit en lopen de toko omver want haast omdat de pauze bijna om is.

Van de hele groep van een man of 6 koopt er 1 een broodje. Dan is het ook niet nodig om met z'n allen naar binnen te gaan.

Bovendien word er door scholieren echt veel gestolen ( hoorde ik van vriendin die bij appie werkte). En met die grote groepen incl grote tassen en jassen is het niet te controleren.

Dus ja ik snap het wel.Precies dit dus. Ik was zelf ook een rustige scholiere, maar serieus, tegenwoordig kunnen ze alleen maar schreeuwen.
quote:blue_lagoon schreef op 02 april 2015 @ 15:47:

[...]

Ik moet de eerste die wachten (in de supermarkt) een fijn rustmomentje vindt nog tegenkomen Ik had er laatst eentje! Stond met volle kar in de rij, was bijna aan de beurt. Komt er een oudere man achter mij staan met 1 tros bananen. Omdat ik het zelf ook fijn vind om gevraagd te worden of ik met mijn ene product misschien even voor wil, bied ik dit ook altijd aan anderen aan. Dus ook aan deze meneer met zijn bananen. Zegt ie: Nee hoor, ik heb geen haast. Waarop ik antwoord: Oké, maar als je wilt mag je alsnog wel even voorgaan. Antwoord: Nou, eerlijk gezegd vind ik dit wel even lekker ontspannen zo.... Ik kom net uit mijn werk namelijk... - Ik heb niet verder gevraagd, maar gewoon vrolijk gezegd: oké dan, ieder z'n hobby! Maar kreeg de indruk dat hij er gewoon niet om zat te springen om naar huis te gaan, om welke reden dan ook. Helemaal toen ik hem later buiten bij de uitgang met z'n bananen onder de arm rustig tegen de muur leunend een sjekkie zag draaien.
Als ik met een volle kar sta laat ik bijna altijd diegene die achter mij staat met een paar dingen voor, maar op een gegeven moment houdt dat wel op anders kom ik zelf niet meer aan de beurt. Ik liet een tijdje geleden ook 2 mensen voor en de derde die kwam aanlopen dacht ook even voor te mogen, maar toen ik nee zei werd ze toch pissig ! Ja dag, het is een gunst geen recht dat je voor mag met een paar boodschapjes.

Gisteren kreeg ik trouwens de vraag of ik alles had kunnen vinden in de AH. Ik zei wat als ik nee zeg, ga jij het dan voor mij zoeken ?

Het blijkt dus dat als je een bepaald product mist dat je dat kan aangeven en dat ze het dan misschien in het assortiment gaan opnemen.
quote:paper-clip schreef op 02 april 2015 @ 16:55:

Als ik met een volle kar sta laat ik bijna altijd diegene die achter mij staat met een paar dingen voor, maar op een gegeven moment houdt dat wel op anders kom ik zelf niet meer aan de beurt. Ik liet een tijdje geleden ook 2 mensen voor en de derde die kwam aanlopen dacht ook even voor te mogen, maar toen ik nee zei werd ze toch pissig ! Ja dag, het is een gunst geen recht dat je voor mag met een paar boodschapjes.

Gisteren kreeg ik trouwens de vraag of ik alles had kunnen vinden in de AH. Ik zei wat als ik nee zeg, ga jij het dan voor mij zoeken ?

Het blijkt dus dat als je een bepaald product mist dat je dat kan aangeven en dat ze het dan misschien in het assortiment gaan opnemen.Ik hoor dat laatste steeds vaker, maar bij mijn Appie hebben we daar nog nooit van gehoord, haha.
Bij de jumbo kan dat idd. Ik heb ooit mountain dew aangevraagd via de website, 2 weken later stond het in het schap en ik had laatst een beschimmelde tomaat in het pakje roma-tomaten. Dus ik geef die aan de meneer bij de groente-afdeling, pakt ie een papieren zak en begint die te vullen met dingen. Die krijg je blijkbaar gratis als je een product ziet dat niet vers is. Ik had dus gratis roma-tomaten, krop sla, courgette, tros bananen en een trio paprika wat vind ik het toch een heerlijke winkel, die jumbo!
Ik vindt het scholieren per twee binnenlaten ook wel lastig. Ik snap het wel vanuit die winkels, maar ik voel me toch altijd een beetje opgelaten als me wordt gevraagd om achteraan die rij aan te sluiten. Ik zie er gewoon jong uit en neem vaak een rugzak mee als ik boodschappen ga doen, want dat zit zo lekker makkelijk. Maar vervolgens moet ik dan iedere keer uitleggen dat ik geen scholier ben en gewoon mijn avondeten kom kopen. Ik heb zelf al een keer mijn id moeten laten zien om te bewijzen dat ik te oud was om nog op de middelbare school te zitten. Het winkelt niet erg lekker. Dus nu vermijdt ik de pauze tijden maar zo veel mogelijk of ga ik naar een winkel waar ze geen scholieren rij hebben.
quote:N1ka schreef op 02 april 2015 @ 16:47:

[...]

Ik had er laatst eentje! Stond met volle kar in de rij, was bijna aan de beurt. Komt er een oudere man achter mij staan met 1 tros bananen. Omdat ik het zelf ook fijn vind om gevraagd te worden of ik met mijn ene product misschien even voor wil, bied ik dit ook altijd aan anderen aan. Dus ook aan deze meneer met zijn bananen. Zegt ie: Nee hoor, ik heb geen haast. Waarop ik antwoord: Oké, maar als je wilt mag je alsnog wel even voorgaan. Antwoord: Nou, eerlijk gezegd vind ik dit wel even lekker ontspannen zo.... Ik kom net uit mijn werk namelijk... - Ik heb niet verder gevraagd, maar gewoon vrolijk gezegd: oké dan, ieder z'n hobby! Maar kreeg de indruk dat hij er gewoon niet om zat te springen om naar huis te gaan, om welke reden dan ook. Helemaal toen ik hem later buiten bij de uitgang met z'n bananen onder de arm rustig tegen de muur leunend een sjekkie zag draaien.

Dat heb ik nou nog nooit meegemaakt. Ik ben buitenshuis zelf ook nooit zo zen

Maar wel grappig om te lezen!

Ik ben net terug uit de winkel en stond vandaag gelukkig zo weer buiten!
quote:SweetLittleMe schreef op 02 april 2015 @ 15:58:

[...]

Heeft mijn man ook last van.

Als er een ballon knalt raakt hij gewoon echt serieus in paniek. Als er dus ballonnen zijn is hij op de hoede.Wat vervelend voor je man! Ik heb het ook, mijd plekken met ballonnen ook vakkundig.
DH wij hebben helaas geen Jumbo maar wel een hele goeie AH. Ik had pas de laatste krop andijvie met een schimmelplek erin dus ik vraag aan de groenteman heb je toevallig een andere want er zit een rotte plek in de krop. Nee sorry de andijvie is op, geef maar dan gooi ik hem weg. Jammer hoor, ik moest een kropje voor de cavia's hebben dan hebben ze pech. Oh zegt ie, ik snij het er wel even af dan mag je hem gratis van mij meenemen. Vond ik wel tof !
quote:paper-clip schreef op 02 april 2015 @ 17:27:

DH wij hebben helaas geen Jumbo maar wel een hele goeie AH. Ik had pas de laatste krop andijvie met een schimmelplek erin dus ik vraag aan de groenteman heb je toevallig een andere want er zit een rotte plek in de krop. Nee sorry de andijvie is op, geef maar dan gooi ik hem weg. Jammer hoor, ik moest een kropje voor de cavia's hebben dan hebben ze pech. Oh zegt ie, ik snij het er wel even af dan mag je hem gratis van mij meenemen. Vond ik wel tof !Ik vind ze bij de ah niet zo heel klantvriendelijk, hier iig niet. Bij de jumbo hebben ze de regel dat je hetzelfde product gratis krijgt, als het tot vandaag of morgen houdbaar is. Je krijgt dan hetzelfde product met een lange houdbaarheid gratis. Ik stond laatst bij de ah, 3 pakken poffertjes over de datum (2 dagen al!). Dus ik meld dat, kon nog net een bedankt af en dat was het. Geef dan een goed pak mee met een 35% kortingssticker ofzo... Maar goed, ik ben denk ik verwend met de jumbo haha!
quote:blue_lagoon schreef op 02 april 2015 @ 15:14:

[...]

Als ik haast heb dan heb ik meestal geen tijd om een volle kar met boodschappen te doen. Maar goed. En nee het is niet vanzelfsprekend en het moet en hoeft niet, maar ik denk er zeer zeker wel het mijne van. En ik vind dat ik dan in principe ook niet vriendelijk hoef te zijn tegen diegene voor mij.

Ben ik effe blij dat ik wat positiever in het leven sta dan jij!

En ik heb een druk leven, doe eens per week boodschappen en heb nooit uren de tijd Wat niet wegneemt dat ik normaal gesproken vriendelijk ben tegen mijn medemens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven