Last van de buren

08-04-2015 19:41 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een flat met dus meerdere buren om me heen. Nu is het zo dat ik zowat iedere dag in gebonk van iemands muziek zit. Ik weet ondertussen welke 3 buren deze overlast veroorzaken. Hun muziek staat niet hard maar het zijn de lage bastonen die zo irritant doordreunen.

Ik ben in een paar maanden sowieso bij alledrie een keer langs geweest met de vraag op hun subwoofer lager kan worden gezet omdat die lage tonen zo doordreunen. Zouden ze doen bla bla als ik nog een keer last had mag ik komen. Nou inmiddels ben ik bij 1 van hen weer langs geweest, want de bas stond nu nog harder. Had hij gezegd dat het nou eenmaal zo is in een flat en dat hij nou eenmaal vaak muziek luistert wat voornamelijk bestaat uit lage tonen. En dat hij 'm nu wat zachter zou doen maarja dat het wel normaal is om gewoon muziek te luisteren. Ik heb aangegeven dat hij misschien dan wat aan zijn subwoofer kan doen omdat het echt vervelend doordreunt en ik dus regelmatig in zijn geluid zit.

Hij heeft gezegd dat hij hier op zou letten maar doet dat dus niet. Hoe ga je met zo'n iemand om die denkt dat het normaal is om muziek te draaien waar de buren gewoon last van hebben onder het mom van ja we wonen in een flat?

Ik ben absoluut de moeilijkste niet maar iedere dag in gedreun zitten vind ik gewoon heel irritant. Af en toe een feestje of harde muziek vind ik zeker niet erg. Mijn idee van in een flat wonen is dat je geen overlast veroorzaakt en als je dus zonodig harde bas wil luisteren, doe dan een koptelefoon op. Ik snap het niet.

Hebben jullie nog tips hoe ik hier mee om kan gaan?
Je kunt denk ik niet veel meer doen dan oordopjes dragen met zo iemand die het niet vervelend vindt als jij er last van hebt.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Oordoppen aanschaffen?
Voorstellen dat hij even in jouw huis komt luisteren naar zijn muziek.
Verhuizen.

Klinkt wat overdreven, maar ik heb hiervoor in een flat gewoond, werd er ook he-le-maal gek van. En je hebt geen poot om op te staan.
Helaas kan je er weinig aan doen.

Politie treedt alleen op als de muziek te hard staat. Dreunende bassen doen ze niets aan.

Heb ook van zulke buren.

"We betalen huur dus we mogen in ons huis doen wat we willen" (balkon vol vuilniszakken, harde muziek, savonds laat boren terwijl ze de hele dag thuis zijn, vuilniszakken die een paar dagen op de galerij staan.

Heb zin in de zomer maar zie op tegen stinkend huisvuil op het balkon.

Helaas is niet iedereen fatsoenlijk opgevoed
Ik weet niet of je zelf muziek aan hebt staan? Als het stil is in huis, klinkt alles van de buren veel luider.
Je hebt van alle drie de buren last? ben je overgevoelig voor geluiden?
Mijn buren doen dat in de nacht, heel luid en zingen dan met 4-6 man mee.

Ik vind dit toch wel iets anders, heb je geen werk overdag?

Mijn buren geven dat zij zelf niet kunnen inschatten hoe hard het geluid is. Via je smartphone kun je een decibel app downloaden er zijn bes goede bij die zijn vergeleken met officiële meters. zie ook http://huis-en-tuin.infon ... n-wat-mag-en-wat-kan.html
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dat geluid is zeker vreselijk irritant. Maar ben bang dat je er niet veel aan kunt doen, behalve wanneer je er laat in de avond of 's nachts last van hebt.
Helaas zullen ook oordoppen niet werken in deze situatie. Wel tegen muziek op zich, niet tegen die harde basdreunen. Je kunt het nog een keer proberen met de tip van Gismo. En daarna denk ik dat je twee keuzes hebt: dit accepteren, of op zoek naar een rustiger huis.
quote:kerstklok schreef op 08 april 2015 @ 19:50:

Ik weet niet of je zelf muziek aan hebt staan? Als het stil is in huis, klinkt alles van de buren veel luider.Mijn ervaring is dat zelf muziek opzetten niets helpt. Die bas hoor je overal doorheen.
Heb al oordoppen die ik er heel diep in duw. Gewone muziek en geluiden filtert ie goed weg, bassen niet :S

Ik heb werk en ben elke dag weg, het is voornamelijk 's avonds als ik thuis ben en wil relaxen met televisie of zonder muziek/tv. Het klinkt door de tv heen dus mega irritant. Om nou 's avonds al met oordoppen in te lopen vind ik eigenlijk heel debiel in mijn eigen huis.

Het is een extreem grote flat en binnen heb je dus een vierkant waarbij je dus ook overburen hebt in de gang. Oftewel helemaal rondom zitten buren waarvan de bassen doorklinken. En deze drie heren hebben behoorlijk schijt aan de rest. Mijn onderbuurman presteert het ook om 's ochtends om 8 uur zijn wekker af te laten gaan. Deze wekker is op drie verdiepingen te horen, niet normaal. En ik mag hier van meegenieten. Ik kan de klok erop gelijk zetten wanneer die af gaat. Het is keiharde muziek als wekker en hij zegt zelf dat hij er alsnog doorheen slaapt. Nou ik hoef geen wekker meer te zetten want ik word wakker van die van hem,

Ik zou best willen verhuizen maar ik heb nu niet genoeg geld om ergens anders/groter wonen dan dit. Ik woon in een studio.
Een wekker om 8 uur lijkt mij heel normaal. En nog schappelijk ook.
Hoe durft ie, een wekker om 8 uur mits je snachts gewerkt heb is het vrij normaal om 8 uur
Leefgeluiden heb je nu eenmaal in een flat.

Niets aan te doen.

Wat voor werk heb je dat je de luxe hebt om pas na 8 uur wakker te kunnen worden?

Ik zou wakker worden van zijn wekker wel handig vinden.

Kan ik me nooit langer dan anderhalf uur verslapen
Een wekker die huizen ver doorklinkt is gewoon asociaal.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Ik kijk vaak series op een laptop met een koptelefoon, dan heb je ook geen last van je omgeving
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ja, je hebt leefgeluiden in een flat. Je hoort mensen lopen, wc's doortrekken, spelende kinderen. De hele dag een dreunende bas hoort niet bij de gewone leefgeluiden. Dat is asociaal. Als je de hele dag in de dreunende bassen wilt zitten doe je maar een koptelefoon op.

TO, is er een woningbouw waar je dit aan kunt kaarten?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:Mijn onderbuurman presteert het ook om 's ochtends om 8 uur zijn wekker af te laten gaan. Deze wekker is op drie verdiepingen te horen, niet normaal. En ik mag hier van meegenieten. Ik kan de klok erop gelijk zetten wanneer die af gaat.Vast onbewust, maar
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Wat dacht je er van om dit probleem voor te leggen aan je verhuurder?
Het is een huur/koopflat waarvan de meeste koop. Ik huur toevallig. Wat kan een vve er tegen doen?

Leefgeluiden vind ik echt niet erg zoals ik al zei. Het gaat gewoon om bassen die zo hard staan dat ik alles fijn kan volgen.
Heb ooit van de politie hier begrepen dat tot 22 u alles mag. Bijv ook een feestje oid.

Pas daarna en bij echte harde geluiden kun je hier klagen.

Ik persoonlijk denk dat je niet geschikt bent om in een flat te wonen want dat is nou eenmaal gehorig.

Wees blij dat je buren geen huilbabies hebben of dat je een oude dove bejaarde hebt wonen.
quote:roderoosje85 schreef op 08 april 2015 @ 20:49:

Het is een huur/koopflat waarvan de meeste koop. Ik huur toevallig. Wat kan een vve er tegen doen?

Leefgeluiden vind ik echt niet erg zoals ik al zei. Het gaat gewoon om bassen die zo hard staan dat ik alles fijn kan volgen.Als de overlast gevers kopers zijn zou je het voor kunnen leggen aan de vereniging van eigenaren
quote:granny71 schreef op 08 april 2015 @ 20:24:

Leefgeluiden heb je nu eenmaal in een flat.

Niets aan te doen.

Wat voor werk heb je dat je de luxe hebt om pas na 8 uur wakker te kunnen worden?

Ik zou wakker worden van zijn wekker wel handig vinden.

Kan ik me nooit langer dan anderhalf uur verslapen Leefgeluiden zoals stofzuigen, wasmachine, spelend kindje of een pan die op de grond valt oid zijn normaal. Maar een dreunende bas is gewoon strontvervelend en asociaal. Buurman kan een koptelefoon opzetten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven