Mode & Beauty alle pijlers

Kringloop koopjes

10-01-2012 12:31 1132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naast vintage, ben ik ook gek op het afstruinen van kringloopwinkels. De sport van het zoeken, spotten, passen en scoren vind ik zo af en toe heerlijk. Het liefst doe ik het samen met andere liefhebbers, dan kan je ook nog eens topstukken voor elkaar vinden.

Vinden jullie wel eens wat? Laat hier je kringloop-aankopen zien!
quote:josske schreef op 03 april 2015 @ 22:00:

Vier stoelkussens en twee tuinstoelkussens voor 8 euro.

Dat is plezier hebben, bij "het Goed "in Emmen.Lekker voor de zomer.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Koningskroon aan de Koningsweg blijkt al drie jaar te bestaan ???

Het is een dagbesteding voor autisten die geen reclame maakt.

Aan de buitenkant ziet het er klein uit, ook als je binnenkomt. Er zit echter nog een behoorlijke loods achter. Nette spullen, schoon, veel kinderboeken uit de jaren '80.

Ja, ik ben erg, ik ben er vanochtend geweest.
quote:Snoesje666 schreef op 04 april 2015 @ 13:29:

Aan de buitenkant ziet het er klein uit, ook als je binnenkomt. Er zit echter nog een behoorlijke loods achter. Nette spullen, schoon, veel kinderboeken uit de jaren '80.

Ja, ik ben erg, ik ben er vanochtend geweest.

Heb ik dus wéér een winkel op mijn lijstje waar ik naar toe wil moet.

De kringloop aan de Oosterhamrikkade is volgens mij van Goudgoed. Zit in hetzelfde gebouw als de voedselbank.
Wow haha, er zijn in ieder geval genoeg kringloopzaken! Die in Helpman zal ik ook eens bezoeken, ook wel benieuwd naar. Ik kende die andere (goudgoed) op Damsterdiep al, die vond ik zelf niet zo heel bijzonder.

Ja ik ga geloof ik maar eens een schema maken wanneer naar welke te gaan, genoeg te zien dus!

Koningskroon kende ik nog niet. Maar klinkt ook goed!
Hahaha noralisch, ik heb ook behoefte aan een schema.

Heb net nog even gegoogeld en de Goudgoed aan de Oosterhamrikkade is een koopjesmarkt met kleding en schoenen met beperkte openingstijden. Ze zullen zich ook voornamelijk richten op klanten van de voedselbank denk ik. (Ik dacht ook altijd dat het alleen voor klanten van de voedselbank was maar dat is dus niet zo).
Hahah. Zoveel keuze!! Maar er is ook steeds weer iets nieuws, maar vind ik sowieso in Groningen, vooral de laatste tijd. Steeds weer nieuwe winkeltjes, tentjes, het blijft in beweging.

Oh die! Kwam ik laatst toevallig langs. Daarvoor is het dus bedoeld, nu snap ik het.
quote:Snoesje666 schreef op 04 april 2015 @ 13:29:

Ja, ik ben erg, ik ben er vanochtend geweest. Ze hebben nog een kringloopwinkel, de Tweede Khands, maar die zit volgens mij ergens anders in de stad.
De Tweede Khands staat op het raam, op de reclamebanner aan het hek staat Koningskroon.

Scoutingboek uit 1935.

3 euro.
Tiffany hanglamp en zilveren ring.
Dat klinkt mooi !

Tiffany lampen zie ik eigenlijk nooit in de kringloop.

Heb je een foto ? Ik ben wel nieuwsgierig.

Uploaden kan heel gemakkelijk via tinypic.
Hoi Snoesje,

Moet me even verdiepen in tinypic alleen heb morgen een vroege dienst en ga zo slapen. Het is in elk geval ecru kleurig en dan met donkerrode bloemen en groene blaadjes. Zag ze daar ook nooit en deze moest dan ook beslist met me mee De ring zat denk ik een beetje verstopt in een zakje met een kunststofring met kleine blauwe zirkonia (denk ik). Mazzeltje want ik vind hem echt leuk.

Armbanden, 25 cent per stuk bij de Koningskroon.

Er staat een hele doos. Superseventies, voor mijn gevoel.

Oeh, wat lillik

Ik snuister graag op koningsdag en vind marktplaats ook een luilekkerland, maar die duffe rommelmarkt achtige loodsen met zoveel rotzooi en muffe luchten en dagbestedingspersoneel is niks voor mij. Het zoeken naar die ene speld in de hooiberg is niet mijn ding. En ik vind ze vaak nog duur ook. Rommelmarktprijzen zoals op Koningsdag, alles 1 euro ofzo, daar maak je me blij mee Anders niet.
Zijn dat geen servetringen? Daar kunnen ze wel voor gebruikt worden, denk ik.

Ik ben er de laatste keer door heen gelopen en zag eigenlijk niets. Heel af en toe zie ik wat serviesgoed dat leuk is als cadeauverpakking. Maar het wordt hier echt steeds minder.
quote:Snoesje666 schreef op 09 april 2015 @ 09:16:

[afbeelding]

Armbanden, 25 cent per stuk bij de Koningskroon.

Er staat een hele doos. Superseventies, voor mijn gevoel.

Geweldig! Echt mijn ding.

Hè ik moet daar écht naar toe. Nu dus op zoek naar route beschrijving en openingstijden van de Koningskroon. (Verweggistan?)
Nee, geen servetringen. Veel te wijd.

Vandaag even bij MijnTafel in de Oosterstraat geweest, maar niets gevonden.

De Koningskroon zit aan de Koningsweg 21 in Groningen. Een industrieterrein.

http://www.dekoningskroon.nl/
quote:aikal schreef op 04 april 2015 @ 14:37:

[...]

Ze hebben nog een kringloopwinkel, de Tweede Khands, maar die zit volgens mij ergens anders in de stad.Ik denk dat de Tweede Khands in het smalle voorgedeelte zit.
quote:Snoesje666 schreef op 09 april 2015 @ 18:48:

Nee, geen servetringen. Veel te wijd.

Vandaag even bij MijnTafel in de Oosterstraat geweest, maar niets gevonden.

De Koningskroon zit aan de Koningsweg 21 in Groningen. Een industrieterrein.

http://www.dekoningskroon.nl/Ik had inmiddels al opgezocht waar ik de Koningskroon kan vinden. Industrieterrein inderdaad maar moet te vinden zijn (zelfs voor mij ). Hopelijk kan ik morgenochtend nog even langs...
Met Koninsdag zijn we tegenwoordig op vakanie, we zitten vast aan de schoolvakanties.

Leuke (grote) rommelmarkten zijn dan Loppersum en Sappemeer.
quote:labellei schreef op 09 april 2015 @ 18:58:

[...]

Ik had inmiddels al opgezocht waar ik de Koningskroon kan vinden. Industrieterrein inderdaad maar moet te vinden zijn (zelfs voor mij ). Hopelijk kan ik morgenochtend nog even langs...

Als je vanuit de stad komt net voor de rotonde aan de linkerkant, naast een grote parkerplaats.

Je zou het pand makkelijk missen, de entree oogt erg klein.
quote:Snoesje666 schreef op 09 april 2015 @ 18:57:

[...]

Ik denk dat de Tweede Khands in het smalle voorgedeelte zit.

Ik ben er nog nooit geweest....

(Ben bekend met de organisatie die erachter zit, maar niet met de dagbestedings-tak....hoofdkantoor organisatie zit vlakbij hoofdstation, zal eens proberen te vissen hoe dat nou zit met die kringlopen van hen...)
Mogen Marktplaats koopjes ook? Dat is toch ook een beetje kringlopen? Heb met de zomer en jaren '70 trend in mijn achterhoofd een camel kleurig suède gilet gekocht voor ¤ 2,50, een zwart suède rokje voor ¤ 5,-, een taupe suède trenchcoat tot op mijn knieën voor ¤ 10,- en nou vind ik dat ik wel genoeg suède heb om de zomer mee door te komen.

Bij Mijn Tafel nog een grijs leren jasje voor ¤ 5,- en wat LP's voor mijn vriend gehaald. Weet dat het de ultieme kringloop valkuil is maar voor dat geld kon ik het echt niet laten liggen.
quote:blije-bij schreef op 13 april 2015 @ 18:24:

Mogen Marktplaats koopjes ook? Dat is toch ook een beetje kringlopen? Heb met de zomer en jaren '70 trend in mijn achterhoofd een camel kleurig suède gilet gekocht voor ¤ 2,50, een zwart suède rokje voor ¤ 5,-, een taupe suède trenchcoat tot op mijn knieën voor ¤ 10,- en nou vind ik dat ik wel genoeg suède heb om de zomer mee door te komen.

Bij Mijn Tafel nog een grijs leren jasje voor ¤ 5,- en wat LP's voor mijn vriend gehaald. Weet dat het de ultieme kringloop valkuil is maar voor dat geld kon ik het echt niet laten liggen.

Zó herkenbaar!

En wat heb jij een goede aankopen gedaan op marktplaats. Dat lukt mij niet zo vaak. Maar ik probeer het surfen op marktplaats ook wel te beperken. Uit zelfbescherming.

Ik was zaterdag onderweg naar de Koningskroon, maar belandde bij de Mamamini Damsterdiep.

Heb gekocht:

- zomerjas voor 6 Euro

- vestje 4 Euro

- linnen broek 3,50 Euro

En onderweg naar de kassa trof ik nog aan:

- een retro theepot 2 Euro

- broek van Mexx, was 3,50 maar nu voor helft van de prijs dus slechts 1,75 Euro. (Nog supermooi dus echt een koopje) .

Ik ben weer blij. Maar heb de Koningskroon dus nog niet gezien. Wie weet aankomend weekend...

Mijn zaterdagochtendroute afgelopen weekend was: Kringloop+ => Whats In => Fair Back => Koningskroon.

Opbrengst: één te duur Asterix stripboek, maar Snoezekind wilde het persé.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven