misbruik in familie; partner dader?

17-08-2008 22:29 775 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, normaal gesproken schrijf ik hier onder een andere nick. Vandaag heb ik gehoord dat er geruchten gaan dat een nichtje van mijn man is misbruikt door verschillende ooms (jaren geleden). Mijn man is ook genoemd (als dader). Allemaal via-via. Ik vind dit vreselijk. Met hem praten heeft niks opgeleverd (hij is nu naar bed).

Met zijn neefje (die heel boos is op hem) heb ik morgen een afspraak, om te praten. Ik wil weten hoe het zit. Vannacht slaap ik op de bank. Niet omdat ik hem "schuldig verklaar". Maar omdat hij niet met mij een gesprek is aangegaan. Tegen de persoon die mij dit nieuws vertelde heb ik ook gezegd:

Als er iets van waar is (want dat weten we niet) gooi ik hem m'n huis uit. De vraag is: (hoe) komt de waarheid boven tafel? Want dat is dus het vraagstuk: Is het waar?
quote:meds schreef op 19 augustus 2008 @ 02:15:

Ik kan het me goed voorstellen, vooral omdat je de beschuldiging geloofwaardig vindt. En de reactie van je man is natuurlijk ook niet echt hoopgevendik kan er gewoon zo weinig mee.
quote:gelegenheidsnick schreef op 19 augustus 2008 @ 02:17:

en Meds, maak je geen zorgen. Als het er op aan komt, redt deze dame zich wel!Haha die indruk had ik al!
quote:opperdepop schreef op 19 augustus 2008 @ 02:11:

[...]

Ik begrijp het niet. Kun je helderheid scheppen voor me?Aanname vooraf: ik geloof zonder veel twijfel dat Man iets gedaan heeft waarvan hijzelf vindt dat het volstrekt fout is, in relatie tot nichtje van zes. Misschien iets dat je van buiten als een soort jeugdzonde met helaas grotere gevolgen voor nichtje dan hij zich toen in de verte realiseerde zou zien, misschien iets dat je echt pure en bewuste slechtheid zou noemen, maar in ieder geval iets.

Hoe Man dat ook heeft weggestopt in de jaren daarna, ergens moet dat rondgespookt hebben, samen met de angst dat het ooit op tafel zou komen. En sinds enige tijd wordt die angst werkelijkheid: neefje uit beschuldigingen. Na neefje is er al snel een kring van mensen waarbinnen het geruchten gonst.

Wat doe je, als je jezelf al schuldig hebt verklaard, als je wéét dat je schuldig bent, als je wéét dat je hier niet meer uitkomt, zelfs niet als je heel overtuigend kan liegen? Ik denk dat er een paar opties zijn: je schiet jezelf voor je kop (ja, sorry, maar dat lijkt me een serieuze optie), of je klapt volledig dicht in een soort reflex, je rolt je op en maakt je zo klein mogelijk voor de storm die je ziet opkomen, en je hoopt met alles wat in je is, dat je nog leeft als de storm voorbij is.
maar bedankt voor de tips op de vorige pagina! (al heb ik een kleine hekel aan m'n huisarts)
ik ga pitten trouwens en dat zou voor ons allemaal wel een goed idee zijn, stelletje nachtbrakers (het zijn ook altijd dezelfde)

Ik spreek jullie morgen. TO hou je haaks en goedenacht!
je klinkt gelaten TO ben je niet woest?
@rider: ik heb die aanname niet gemaakt. Omdat daar geen basis voor is. Daarom snapte ik het niet. Snap het nog steeds niet. Maar snap nu wel waarom jij het snapt..;-)
quote:opperdepop schreef op 19 augustus 2008 @ 02:21:

@rider: ik heb die aanname niet gemaakt. Omdat daar geen basis voor is. Daarom snapte ik het niet. Snap het nog steeds niet. Maar snap nu wel waarom jij het snapt..;-)Als er helemaal niets is gebeurd, als Man geen spoor van schuldgevoel heeft richting nichtje, dan snap ik zijn zwijgen ook niet.
ach ja, woest... ik weet niet meer wat ik voel, Meds. Welterusten en bedankt voor je steun!
quote:rider schreef op 19 augustus 2008 @ 02:23:

[...]

Als er helemaal niets is gebeurd, als Man geen spoor van schuldgevoel heeft richting nichtje, dan snap ik zijn zwijgen ook niet.Exact waar ik de vinger niet kan leggen. Hoe dan?!
quote:gelegenheidsnick schreef op 19 augustus 2008 @ 02:25:

[...]

Exact waar ik de vinger niet kan leggen. Hoe dan?!Nou ja, heel simpel zou mijn redenering zijn: als ik zijn gedrag totaal niet snap wanneer hij zich niet schuldig voelt, en eenvoudig snap wanneer hij zich wel schuldig voelt, dan durf ik de gok wel aan dat hij zich schuldig voelt.
Ik ga ook maar eens slapen. Mijn conclusie voor vanavond: Ik denk dat ik hem morgen nog 1 kans zou geven, praat ie dan nog niet, dan zou ik afscheid van hem nemen. Niet omdat ik overtuigd ben van zijn schuld, maar simpelweg omdat ik niet met iemand zou kunnen leven die op deze manier met zo'n issue omgaat. (in eerste instantie al niets vertellen tegen TO, en als het gerucht haar bereikt heeft weigeren te praten)
Poez gaat ook de mand in. Sterkte TO! Ik zal meelezen de komende dagen....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
welterusten, Opper! Bedankt voor je bijdragen!
Slaapkoppen

Mijn conclusie voor de avond: ik wens TO enorm veel sterkte en wijsheid. En ik wens Man-van-TO ook enorm veel sterkte en wijsheid.
Sterkte TO! Ik hoop dat het je lukt alles op een rijtje te krijgen.
Poez: Good night en bedankt! (niet gaan wakker liggen om mij, hoor!) Ik hou je op de hoogte!
(Rider als enige nog wakker?)
Het lijkt er op
daar zitten we dan...
okee, ik ga ook maar eens slapen. Iedereen nogmaals bedankt!
Helemaal bijgelezen.

Maar er is nog helemaal niets meer duidelijker dan gisteren. Behalve dat TO duidelijk geen greintje vertrouwen in haar man heeft en dat de relatie zal nekken, schuldig of onschuldig.

Ook op mijn vraag hóe TO haar man confronteerde met de beschuldiging is ook nog steeds niet beantwoord. Daarin kan volgens mij zeker de reden tot zijn stilzwijgen liggen. Dat hij vanuit zijn perspectief nu realiseert dat zijn relatie met jou kapot is omdat jij uberhaupt kunt denken dat hij schuldig kan zijn.

Ook snap ik niet dat je het verhaal van neef zondermeer gelooft. Die kan ook liegen dat ie barst natuurlijk, net zoals nichtje. Ze hebben niet voor niets ruzie, zijn relatie kapot maken door jou om z'n vinger te winden is dan de slagroom op de taart voor de stoker.

Hoeveel jaar schelen man en nichtje eigenlijk? Soms is 'n oom van ongeveer dezelfde leeftijd als een neef/nichtje door vroege ongelukjes en late nakomelingen.

Als ze een beetje van dezelfde leeftijd zijn hebben ze misschien in hun kindertijd doktertje met elkaar gespeeld en doet nichtje met terugwerkende kracht alsof ze dat nooit heeft gewild.
Man was destijds 23, nichtje 6, dus geen kwestie van doktertje spelen in ieder geval.
quote:Capibara schreef op 19 augustus 2008 @ 07:09:

Man was destijds 23, nichtje 6, dus geen kwestie van doktertje spelen in ieder geval.okee, dat is dan uitgesloten met dat leeftijdsverschil
quote:elninjoo schreef op 19 augustus 2008 @ 06:50:

Behalve dat TO duidelijk geen greintje vertrouwen in haar man heeftdaar lijkt het op iddquote:en dat de relatie zal nekken, schuldig of onschuldig.Kweenie. Ik heb de indruk dat TO stelliger was toen het nog theorie was, maar nu het (voor haar dan toch) praktijk is geworden, de keuzes minder makkelijk te maken zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven