organisatie kraamvisite??
maandag 18 augustus 2008 om 13:57
maandag 18 augustus 2008 om 20:39
summerbreeze, normaal gesproken krijg je na de bevalling meteen je baby op je buik en begin je binnen het uur met de bv. Als alles goed gaat en voorspoedig etc, ben je evengoed al een uur verder voor er uberhaupt iemand op bezoek komt, placenta moet nog komen, navelstreng afknellen, de vk moet jou misschien hechten, kind moet gecontroleerd worden etc. Het eerste uur ben je echt met z'n drietjes, en daarna kijk je gewoon hoe je je voelt.
maandag 18 augustus 2008 om 20:53
Ik ben om 18:38 bevallen, een uur later zijn we iedereen gaan bellen (daarvoor geen tijd gehad ivm placenta, borstvoeding en uiteraard dochter bewonderen ). Mijn ouders waren er om 22:00, dat hadden we zo afgesproken, kon ik nog even douchen en de kraamhulp de zooi opruimen. Toen mijn ouders kwamen, was ik al even klaar en de kraamhulp al weg.
De dagen erna hadden we heel veel bezoek, ik vond het helemaal geweldig! We hadden ook niets op het kaartje gezet, wist ik veel wanneer wij wilden rusten. Achteraf gezien dus helemaal niet, ik vond de visite veel te leuk en dochterlief hield zich al helemaal niet aan de rusttijden. Ik merkte wel dat de kraamhulp er wat moeite mee had (elke dag in het kraamplan stond dat we wel onze rust moesten nemen ) en ze zei elke dag: 'als deze visite weg is, gaan jullie even rusten'. Maar toen was de volgende visite er alweer, of dochterlief wilde constant drinken of was aan het huilen . De meesten hadden van tevoren gebeld en met mijn vriend een afspraak gemaakt, maar er kwamen ook mensen onverwachts. Ik vond dat juist leuk! Ik zat in een grote roes en vond echt alles geweldig!
Ik heb er nooit over nagedacht en had zoiets van, we zien wel en het is allemaal wel best. En dat is ons heel goed bevallen! De volgende keer doen we het weer zo. Ik moet wel zeggen dat ik een makkelijke bevalling heb gehad, en zware, nagenoeg slapeloze zware weken vooraf, dus ik was zo blij dat ons dochtertje was geboren, ik was helemaal hyper. De week na de bevalling heb ik meer geslapen dan de weken ervoor en ik voelde me super!
De dagen erna hadden we heel veel bezoek, ik vond het helemaal geweldig! We hadden ook niets op het kaartje gezet, wist ik veel wanneer wij wilden rusten. Achteraf gezien dus helemaal niet, ik vond de visite veel te leuk en dochterlief hield zich al helemaal niet aan de rusttijden. Ik merkte wel dat de kraamhulp er wat moeite mee had (elke dag in het kraamplan stond dat we wel onze rust moesten nemen ) en ze zei elke dag: 'als deze visite weg is, gaan jullie even rusten'. Maar toen was de volgende visite er alweer, of dochterlief wilde constant drinken of was aan het huilen . De meesten hadden van tevoren gebeld en met mijn vriend een afspraak gemaakt, maar er kwamen ook mensen onverwachts. Ik vond dat juist leuk! Ik zat in een grote roes en vond echt alles geweldig!
Ik heb er nooit over nagedacht en had zoiets van, we zien wel en het is allemaal wel best. En dat is ons heel goed bevallen! De volgende keer doen we het weer zo. Ik moet wel zeggen dat ik een makkelijke bevalling heb gehad, en zware, nagenoeg slapeloze zware weken vooraf, dus ik was zo blij dat ons dochtertje was geboren, ik was helemaal hyper. De week na de bevalling heb ik meer geslapen dan de weken ervoor en ik voelde me super!
maandag 18 augustus 2008 om 21:09
Hoi, heb niet alles gelezen dus misschien is het al genoemd maar wij deden op een gegeven moment een vaste avond door de week, anders zit vaak elk weekend vol, maar dat was na een tijdje en tijdens mijn verlof ook zoveel mogelijk overdag en dan 's ochtends op de koffie.
De enige van wie ik echt moe werd waren (natuurlijk schoonfamilie, is altijd zo )....waren een oom en tante die nog nooit bij ons waren geweest en die kwamen de eerste of tweede week al en ze wilden per se 's avonds komen en dan ook pas na 8 uur en die bleven ook hangen en alleen maar kletsen over hunzelf...rot op...ben met hoofdpijn naar bed gegaan en dat overkomt me straks (bij de tweede, komt over een half jaar) niet meer. Als ze bellen dan zeg ik gewoon dat ze met een paar weekjes even weer moeten bellen om een afspraak te maken.
...en ouders en schoonouders die natuurlijk helemaal verliefd zijn die kwamen om de dag, dus elke dag onze ouders over de vloer...hmmm...maarja daar zeg ik niet echt wat van.
Vond ik ook niet onoverkomelijk trouwens, het ligt er erg aan hoe je je voelt. Ik had van te voren ook allemaal grootspraak en had op het kaartje gezet dat wij rustten vanaf 21:30 en had de hoop dat mensen dan wel weg gingen maar dat is niet zo...en dan zit je met je net bevallen onderstel op een ongemakkelijke eetkamerstoel want de visite *die niet weg wil* zit lekker op de bank.
Ik ga de volgende keer ook echt zeggen als het me te lang duurt...en nu ga ik naar bed. Weltrusten!
Verder vooral leuke en lieve mensen gehad hoor!
Succes met je bevalling en kraamtijd!!
De enige van wie ik echt moe werd waren (natuurlijk schoonfamilie, is altijd zo )....waren een oom en tante die nog nooit bij ons waren geweest en die kwamen de eerste of tweede week al en ze wilden per se 's avonds komen en dan ook pas na 8 uur en die bleven ook hangen en alleen maar kletsen over hunzelf...rot op...ben met hoofdpijn naar bed gegaan en dat overkomt me straks (bij de tweede, komt over een half jaar) niet meer. Als ze bellen dan zeg ik gewoon dat ze met een paar weekjes even weer moeten bellen om een afspraak te maken.
...en ouders en schoonouders die natuurlijk helemaal verliefd zijn die kwamen om de dag, dus elke dag onze ouders over de vloer...hmmm...maarja daar zeg ik niet echt wat van.
Vond ik ook niet onoverkomelijk trouwens, het ligt er erg aan hoe je je voelt. Ik had van te voren ook allemaal grootspraak en had op het kaartje gezet dat wij rustten vanaf 21:30 en had de hoop dat mensen dan wel weg gingen maar dat is niet zo...en dan zit je met je net bevallen onderstel op een ongemakkelijke eetkamerstoel want de visite *die niet weg wil* zit lekker op de bank.
Ik ga de volgende keer ook echt zeggen als het me te lang duurt...en nu ga ik naar bed. Weltrusten!
Verder vooral leuke en lieve mensen gehad hoor!
Succes met je bevalling en kraamtijd!!
maandag 18 augustus 2008 om 21:15
quote:arwen173 schreef op 18 augustus 2008 @ 17:14:
ik snap niet dat je iets regelt voor mensen onder het mom van dan heb je dat maar gehad. Mensen bij wie ik dat gevoel heb, die hoeven helemaal niet op visite te komen, daar zit ik niet op te wachten.
Hahaha dat herken ik, maar hoe zeg jij dat dan als ze bellen om een afspraak te maken: daar zit ik niet op te wachten?
Heeerlijk lijkt me dat om bij (maar één of twee) mensen te doen!
ik snap niet dat je iets regelt voor mensen onder het mom van dan heb je dat maar gehad. Mensen bij wie ik dat gevoel heb, die hoeven helemaal niet op visite te komen, daar zit ik niet op te wachten.
Hahaha dat herken ik, maar hoe zeg jij dat dan als ze bellen om een afspraak te maken: daar zit ik niet op te wachten?
Heeerlijk lijkt me dat om bij (maar één of twee) mensen te doen!
maandag 18 augustus 2008 om 21:18
maandag 18 augustus 2008 om 21:19
De (schoon)ouders kwamen pas de volgende ochtend, ons eerste kindje is om 2 uur 's nachts geboren en we hadden zelfs gezegd dat we an niet gingen bellen hihi gemeen he? Maar dat deden we natuurlijk wel alleen hoefden ze niet 's nachts op de stoep te staan. We hadden het idd druk genoeg met intieme dingen als voeden en hechten etc. En daarna lekker even geslapen!
maandag 18 augustus 2008 om 21:22
quote:summerbreeze21 schreef op 18 augustus 2008 @ 19:57:
Wanneer hebben jullie ouders/schoonouders na de bevalling voor het eerst de baby laten zien?
Vlak na de bevalling al in het ziekenhuis/thuis? Of echt een paar dagen later pas?
Ik heb echt het idee dat ik na het persen even lekker alleen zou willen zijn en denk dat ik vooral geen zin heb in mijn schoonouders haha.
Daarom wel benieuwd hoe dat bij jullie is gegaan?
De eerste keer was ik 's avonds laat bevallen en schoonouders zagen dochter toen de volgende ochtend.
Dit keer weet ik natuurlijk nog niets, maar een ding weet ik wel zeker: wat er ook gebeurt, dochter ziet de nieuwe baby als eerste. Ik bedoel daarmee: eerst dochter met vader en dán pas opa en oma. En niet opa en oma en dochter. Wil graag eerst even met zn vieren zijn.
Wanneer hebben jullie ouders/schoonouders na de bevalling voor het eerst de baby laten zien?
Vlak na de bevalling al in het ziekenhuis/thuis? Of echt een paar dagen later pas?
Ik heb echt het idee dat ik na het persen even lekker alleen zou willen zijn en denk dat ik vooral geen zin heb in mijn schoonouders haha.
Daarom wel benieuwd hoe dat bij jullie is gegaan?
De eerste keer was ik 's avonds laat bevallen en schoonouders zagen dochter toen de volgende ochtend.
Dit keer weet ik natuurlijk nog niets, maar een ding weet ik wel zeker: wat er ook gebeurt, dochter ziet de nieuwe baby als eerste. Ik bedoel daarmee: eerst dochter met vader en dán pas opa en oma. En niet opa en oma en dochter. Wil graag eerst even met zn vieren zijn.
maandag 18 augustus 2008 om 21:23
Wij hebben een kraamborrel gegeven voor familie, kennissen en vrienden. De opa's en oma's, broers, zussen kwamen ongeveer twee uur na bevalling in ziekenhuis kijken. En dat was alleen maar leuk want je wil je kind laten zien. Verder kwamen de vrienden en familie die dicht bij je staan toch wel op kraamvisite. En wij hebben ook wel eens de telefoon laten gaan of gezegd dat we 's avonds geen visite wilden, geen probleem als je dit eerlijk zegt. Ook kregen wij onverwacht bezoek, door een misverstand met de kraamverzorgster, stond er 3 mensen en een baby in mijn slaapkamer toen ik net mijn ogen open deed na middagdut.....En van te voren gewoon niet te veel over nadenken, eerst kijken hoe je je voelt na de bevalling en afspraak maken met de kraamverzorgster over hoe en wat.. en met je man/vriend, mijn man zei tegen schoonzus op de eerste dag oh maakt niet uit wanneer je komt.. daar kwam hij later wel op terug
maandag 18 augustus 2008 om 21:24
quote:arwen173 schreef op 18 augustus 2008 @ 21:18:
dinly, selectief met kaartjes sturen, en antwoordapparaat doet ook wonderen. Maar eerlijk gezegd, heb ik dat alleen bij een paar collegaas moeten doen, tegen hun heb ik gezegd, ik kom over een tijdje wel naar het werk met kind, kunnen jullie haar dan zien.
Dat selectief kaartjes sturen hebben we geprobeerd bij de betreffende oom en tante, we hebben ze nog nooit een verhuisbericht gestuurd, maar andere ooms en tantes van mijn man wél en dat wordt niet echt gepikt, sneu genoeg is mijn schoonmoeder daar de dupe van. Dus met de geboortekaartjes hadden we afgesproken dan maar iedereen eentje te sturen.
Nouja ik zet nu ons mailadres erop, ook iets makkelijker dan elke keer de telefoon opnemen.
En misschien kan ik wel twee soorten kaartjes versturen, eentje zonder adresgegevens haha aan mensen die we niet willen hebben .
Leuk topic trouwens: hoe vermijd ik bepaalde kraamvisite?
dinly, selectief met kaartjes sturen, en antwoordapparaat doet ook wonderen. Maar eerlijk gezegd, heb ik dat alleen bij een paar collegaas moeten doen, tegen hun heb ik gezegd, ik kom over een tijdje wel naar het werk met kind, kunnen jullie haar dan zien.
Dat selectief kaartjes sturen hebben we geprobeerd bij de betreffende oom en tante, we hebben ze nog nooit een verhuisbericht gestuurd, maar andere ooms en tantes van mijn man wél en dat wordt niet echt gepikt, sneu genoeg is mijn schoonmoeder daar de dupe van. Dus met de geboortekaartjes hadden we afgesproken dan maar iedereen eentje te sturen.
Nouja ik zet nu ons mailadres erop, ook iets makkelijker dan elke keer de telefoon opnemen.
En misschien kan ik wel twee soorten kaartjes versturen, eentje zonder adresgegevens haha aan mensen die we niet willen hebben .
Leuk topic trouwens: hoe vermijd ik bepaalde kraamvisite?
maandag 18 augustus 2008 om 21:35
Ben volgende week vrijdag uitgerekend en zie ook best op tegen het vele bezoek. Dat je ook steeds moet zorgen voor voldoende drinken enzo in huis lijkt me niet fijn. Familie en goede vrienden vind ik wel leuk maar ik heb ook veel collega's die allemaal willen komen en daar zie ik wel tegenop. Klinkt misschien heel mutserig maar zie dat toch een beetje als inbreuk op mijn privacy, ons huis bedoel ik dan. Ik heb al aangegeven de baby op het werk te komen showen(ben ik er ook even uit) en alleen de collega's met wie ik ook vriendschappelijk omga te laten komen.
En dan steeds een heel net huis, tja ben pietje precies..want ik heb een hekel aan visite als het rommelig is thuis. Dat geldt dan weer niet voor familie en vrienden maar wel voor mensen die nog niet eerder bij ons zijn geweest.
Oef..nu klink ik wel als een echte muts maar zo ervaar ik het nu wel.
En dan steeds een heel net huis, tja ben pietje precies..want ik heb een hekel aan visite als het rommelig is thuis. Dat geldt dan weer niet voor familie en vrienden maar wel voor mensen die nog niet eerder bij ons zijn geweest.
Oef..nu klink ik wel als een echte muts maar zo ervaar ik het nu wel.
dinsdag 19 augustus 2008 om 08:55
Ik ben in Belgie in het ziekenhuis bevallen van onze dochter. Ze was er om half 8 's avonds al, maar door de enorme drukte op de kraamafdeling werd ik pas om 11 uur (!!!!) gewassen en schoon in een bed gelegd. Al die tijd hebben lief en ik dus alleen met ons meisje doorgebracht. Nu ik dit topic zo lees bedacht ik me pas dat lief de opa's oma's en mijn zus gebeld heeft toen hij thuis was (na middernacht dus)! De hele bende kwam dan ook de volgende middag pas op kraamvisite in het ziekenhuis. Dat vond ik trouwens echt een uitkomst; ik heb 5 dagen in het ziekenhuis gelegen en ik vond het ideaal om daar al een flinke groep mensen op bezoek gehad te hebben.
Toen we eenmaal naar huis gingen (dag voor kerstmis) hadden we een paar dagen voor onszelf. En hoe graag ik dat ook van te voren dacht te willen, ik voelde me helemaal niet happy zo zonder visite. Iedereen had natuurlijk zijn eigen kerst-afspraken maar hier thuis was het dus stil. Ik heb toen zelf mijn beste vriendin gebeld met de vraag of ze langs wilde komen. Dat was zooo fijn! Ze hebben meegegeten en het was gewoon weer net zo gezellig en vertrouwd als voor de zwangerschap, maar dan mèt het mooiste meisje van de hele wereld in mijn armen
Later hebben we een kraamfeest gegeven. Echt een geweldig feest, er waren meer dan 100 mensen op bezoek gekomen. En de opa's en oma's maar beschuiten smeren en koffie zetten. Dochter vond het allemaal heel interessant. We hebben wel de afspraak gemaakt dat niemand (ook familie niet) haar mocht vasthouden, alleen wij twee, het was al druk genoeg voor haar.
Morgen ben ik uitgerekend van nummer 2. Denk dat we weer een kraamfeest doen. Je krijgt toch wel bezoek van familie en vrienden die dichtbij je staan, de collega's buren en kennissen kunnen dan allemaal gezellig tegelijk komen. Scheelt een hoop tijd en is toch ook heel gezellig!
Toen we eenmaal naar huis gingen (dag voor kerstmis) hadden we een paar dagen voor onszelf. En hoe graag ik dat ook van te voren dacht te willen, ik voelde me helemaal niet happy zo zonder visite. Iedereen had natuurlijk zijn eigen kerst-afspraken maar hier thuis was het dus stil. Ik heb toen zelf mijn beste vriendin gebeld met de vraag of ze langs wilde komen. Dat was zooo fijn! Ze hebben meegegeten en het was gewoon weer net zo gezellig en vertrouwd als voor de zwangerschap, maar dan mèt het mooiste meisje van de hele wereld in mijn armen
Later hebben we een kraamfeest gegeven. Echt een geweldig feest, er waren meer dan 100 mensen op bezoek gekomen. En de opa's en oma's maar beschuiten smeren en koffie zetten. Dochter vond het allemaal heel interessant. We hebben wel de afspraak gemaakt dat niemand (ook familie niet) haar mocht vasthouden, alleen wij twee, het was al druk genoeg voor haar.
Morgen ben ik uitgerekend van nummer 2. Denk dat we weer een kraamfeest doen. Je krijgt toch wel bezoek van familie en vrienden die dichtbij je staan, de collega's buren en kennissen kunnen dan allemaal gezellig tegelijk komen. Scheelt een hoop tijd en is toch ook heel gezellig!
dinsdag 19 augustus 2008 om 09:23
Summerbreeze, bij mijn eerste bevalling ben ik ook het eerste uur bezig geweest met mijn dochter vasthouden, bv geven, hechtingen krijgen en een beetje opknappen. Daarna pas hebben we iedereen gebeld. Voordeel bij ons was dat beide ouders op zo'n anderhalf uur weg wonen. Schoonouders wilden graag gelijk komen (was 's avonds) en mijn ouders spraken af de volgende dag te komen. Voor schoonouders er waren kon ik nog lekker douchen en wat eten, dus dat kwam goed uit.
Toen mijn zus het jaar ervoor beviel had ze onze ouders gezegd dat ze de eerste dag geen bezoek wilde. Mijn ouders waren dus wel 'gewend' dat ze niet gelijk op de stoep hoefden te staan.
Over een week of 6 hoop ik van de 2e te bevallen en zie wel hoe het dan gaat lopen. Wat Fleurtje al zei spreekt me wel erg aan. Dat ben ik ook wel van plan.
quote:fleurtje schreef op 18 augustus 2008 @ 21:22:
Toen mijn zus het jaar ervoor beviel had ze onze ouders gezegd dat ze de eerste dag geen bezoek wilde. Mijn ouders waren dus wel 'gewend' dat ze niet gelijk op de stoep hoefden te staan.
Over een week of 6 hoop ik van de 2e te bevallen en zie wel hoe het dan gaat lopen. Wat Fleurtje al zei spreekt me wel erg aan. Dat ben ik ook wel van plan.
quote:fleurtje schreef op 18 augustus 2008 @ 21:22:
dinsdag 19 augustus 2008 om 09:26
Ik vind een kraamfeest dus helemaal niets. Ben er op eentje geweest waar ook zo ontzettend veel mensen waren. Had het gevoel dat het meer cadeautje dumpen was. Je spreekt de kersverse ouders niet of amper en gaat de deur uit en dat zeggen ze "moeten snel weer eens afspreken, hebben elkaar amper gesproken". En zo zie je elkaar binnen een paar weken weer.
Zelf vind ik het leuk om even tijd aan ouders en baby te besteden (en liefst even vasthouden als dat kan) en op een kraamfeest moet ik mij vermaken met de andere genodigden.
Voor ons een reden om iedereen gewoon apart te laten komen.
Zelf vind ik het leuk om even tijd aan ouders en baby te besteden (en liefst even vasthouden als dat kan) en op een kraamfeest moet ik mij vermaken met de andere genodigden.
Voor ons een reden om iedereen gewoon apart te laten komen.
dinsdag 19 augustus 2008 om 09:31
quote:arwen173 schreef op 18 augustus 2008 @ 21:26:
oh ja, wat wij ook gedaan hadden is geen telefoonnummer op het kaartje, mensen die we graag wilden zien, hadden toch ons nummer al wel.Dit is ook link hoor! Hadden vrienden gedaan, maar die kregen allemaal mensen onaangekondigd op de stoep, onder het mom van "we dachten dat we geen afspraak hoefden te maken".
oh ja, wat wij ook gedaan hadden is geen telefoonnummer op het kaartje, mensen die we graag wilden zien, hadden toch ons nummer al wel.Dit is ook link hoor! Hadden vrienden gedaan, maar die kregen allemaal mensen onaangekondigd op de stoep, onder het mom van "we dachten dat we geen afspraak hoefden te maken".
dinsdag 19 augustus 2008 om 10:13
quote:summerbreeze21 schreef op 18 augustus 2008 @ 20:33:
Daarom vroeg ik om ervaringen, daar ik die zelf gewoon niet heb. Ik heb geen idee wat normaal/niet normaal is.
Ik kan me zo goed voorstellen dat je gewoon even met je lief wilt genieten van dat bijzondere moment. Die eerste keer borstvoeding, met zijn drietjes even genieten..
En mócht ik daar behoefte aan hebben na de bevalling, waarom niet? Kind loopt niet weg toch?
Snap niet waarom ik ineens de volle lading van iedereen krijg! Omdat ik even genoeg heb van mijn schoonouders en voor de gein zei dat ik VOORAL hun liever even niet zou zien. Maar als mijn ouders wel komen kijken na de bevalling, natuurlijk ga ik mijn schoonouders dan niet boycotten. Kom op zeg..
Ik had het niet opgevat als een geintje.
Het kwam op mij over dat jouw ouders wel gelijk zouden mogen komen, maar je schoonouders maar een paar dagen (?) moesten wachten.
Verkeerd begrepen dus.
Zelf gaan wij ook pas bellen als Junior er is.
Wil niet het idee hebben dat familie zenuwachtig bij de telefoon zit.
Afhankelijk van hoe alles gegaan is, mogen (schoon)ouders gelijk komen.
Broer/zus zullen qua afstand een paar dagen later komen.
Daarom vroeg ik om ervaringen, daar ik die zelf gewoon niet heb. Ik heb geen idee wat normaal/niet normaal is.
Ik kan me zo goed voorstellen dat je gewoon even met je lief wilt genieten van dat bijzondere moment. Die eerste keer borstvoeding, met zijn drietjes even genieten..
En mócht ik daar behoefte aan hebben na de bevalling, waarom niet? Kind loopt niet weg toch?
Snap niet waarom ik ineens de volle lading van iedereen krijg! Omdat ik even genoeg heb van mijn schoonouders en voor de gein zei dat ik VOORAL hun liever even niet zou zien. Maar als mijn ouders wel komen kijken na de bevalling, natuurlijk ga ik mijn schoonouders dan niet boycotten. Kom op zeg..
Ik had het niet opgevat als een geintje.
Het kwam op mij over dat jouw ouders wel gelijk zouden mogen komen, maar je schoonouders maar een paar dagen (?) moesten wachten.
Verkeerd begrepen dus.
Zelf gaan wij ook pas bellen als Junior er is.
Wil niet het idee hebben dat familie zenuwachtig bij de telefoon zit.
Afhankelijk van hoe alles gegaan is, mogen (schoon)ouders gelijk komen.
Broer/zus zullen qua afstand een paar dagen later komen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
dinsdag 19 augustus 2008 om 10:28
op kaartje zetten vanaf wanneer tot wanneer jij en de baby rusten heeft vind ik weinig zin. Dit weet je niet van tevoren, misschien heb je ávonds veel behoefte aan rust, of slaapt de baby juist in de ochtend ogf heeft het in de middag een vast huiluur. Bovendien weet je niet hoe je gaat herstellen. Ik heb in ziekenhuis heel onverwacht ks gehad. Broer,zus pa en ma van beiden kanten zijn direct in ziekenhuis geweest en de dagen daarna ook. Na 2 weken heb ik in het huis vanmn ouders een kraamfeest gegeven voor de rest van de familie en goede vrienden. ideaal, zelf geen troep in huis(we hebben het vooral gedaan omdat we klein huis hebben) maar vooral de hele bubs in een keer. De kleine heeft lekker bij mij op schoot gelegen en heb ik ook niet afgegeven. Al dat gehannes met dat kind nee hoor. Ik heb redelijk met iedereen kunnen kletsen en het was vooral heel gezellig. Ik had op de uitnodiging voor kraamfeest gezet dat het van 12-14 was en om half twee taaide iedereen netjes af. Heerlijk. Ik zou wachten tot na de bevalling vooraf wel voor jezelf bedenken wie je wel meteen wil zien.(ouders, zus/broer) daarna gewoon kijken hoe je je voelt. En mocht bezoek blijven hangen, terwijl je ze zat bent, zeg het gewoon. Dat zullen ze echt wel begrijpen