organisatie kraamvisite??

18-08-2008 13:57 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog 2 weekjes en dan ben ik uitgerekend!! Van verschillende kanten krijg ik de vraag of ik al iets heb geregeld met de kraamvisites. Vanaf wanneer wil je mensen ontvangen? Wie eerst? Hoe vaak per dag? Hoeveel mensen per keer? Nooit over nagedacht natuurlijk!

Wie heeft er tips????? Thanx!
Ik zou ze gewoon lekker laten komen zolang de kraamhulp er nog is. Dan kan die lekker met de koffie en beschuiten sjouwen, opruimen en ze er op tijd weer uitbonjouren. Zo vroeg mogelijk bestellen dus die kraamvisite.

Zelf ga ik in Belgie bevallen, maar familie en vrienden wonen allen in het noorden van Nederland. Ik verwacht daarom niet dat ik het erg druk zal krijgen, de meesten zullen wel een kaartje sturen.

Maar voor het geval dat ze toch allemaal willen komen doe ik gelijk de geboortekaartjes de deur uit. Dan heb ik er zelf niet zoveel werk aan omdat mn ouders en kraamhulp en niet te vergeten manlief er zijn om alles dan draaiende te houden. En heb ik de gezelligheid en vertier in mn kraambed
quote:hera27 schreef op 18 augustus 2008 @ 15:29:

Zet op je kaartje wanneer je gaat rusten/slapen zowel overdag als 's avonds. En dat ze vooraf moeten bellen!

Hebben wij bij de 1e niet gedaan en mensen belde op de raarste tijden, of bleven heel lang zitten of kwamen "gezellig" onverwachts langs. Natuurlijk kun je de telefoon niet opnemen, zeggen dat ze niet welkom zijn, dat ze naar huis moeten gaan etc. maar wij zijn daar niet zo goed in

Wij hebben dat niet gedaan en er kwam niemand onverwacht langs.

Verder zette ik het geluid van de telefoon boven uit als ik ging slapen en de kraamhulp vroeg mensen later terug te bellen ipv dat ze ons terug liet bellen.

En er is best goed opgevoedde visite hoor, bij ons kwam die iig langs! In het begin bleven ze echt niet langer dan een uur en 's avonds gingen ze niet laat weg. En anders kun je zeggen dat je boven gaat voeden en dat je daarna gaat slapen. Dan gaat je visite echt wel weg hoor .
ik heb ook echt nul onverwachtte visite gehad, maar eerlijk gezegd heb ik ook niet aan jan en alleman een kaartje gestuurd, verre nichten, vroegere vrienden en buren van mijn ouders, zeg maar die categorie heb ik geen kaart gestuurd. Ik vond zelf visite in de echte kraamweek echt niet fijn, behalve dus echt goede vrienden. Dan ben je moe, blij en is alles nieuw, dat wilde ik echt niet delen met jan en alleman, ondanks dat de kraamhulp dan de beschuit kan smeren.
Ik snap dat ook niet, als mensen onverwachts langs komen. Heb dat ook niet meegemaakt.
Nee dat lijkt me ook heel vreemd. Ik zou er echt niet aan denken om zonder een gepast telefoontje bij iemand op kraamvisite te gaan...
Je naaste familie kan je zelf plannen wanneer je wil. Die vinden het ook niet raar als je zegt dat je er even geen zin in hebt.

Maar plannen als de kraamhulp er nog is lijkt me wel handig, zij kan mooi koffie zetten en beschuitjes smeren.

En kraamfeest is erg handig voor de verre familie en vage kennissen. Een paar weken na de geboorte plannen, iedereen tegelijk in bijv. 2 uurtjes. Heb je het ook in 1x gehad.
ik snap niet dat je iets regelt voor mensen onder het mom van dan heb je dat maar gehad. Mensen bij wie ik dat gevoel heb, die hoeven helemaal niet op visite te komen, daar zit ik niet op te wachten.

En als je energie hebt voor veel visite de eerste week, moet je dat zeker doen, maar het is zo lekker om die eerste week rustig aan te doen en je kind een beetje te leren kennen.
Maarre, eigenlijk is het toch LEUK, mensen die je geluk met je willen delen, toch???

Dat heb ik hier nog nergens teruggelezen.

(Bij mij belde iedereen van tevoren, dus konden we het zelf plannen. Dat ging heel gemakkelijk. Afzeggen toen de bv-pleuris hier uitbrak ook, trouwens.)

Een mens lijdt het meest etc., dus ik raad je vooral aan je er van tevoren niet druk over te maken. Je weet toch niet hoe je je voelt na de bevalling en hoe het allemaal gaat.
pixymama, natuurlijk is dat leuk, maar dan wel mensen met wie ik normaal ook veel contact heb en die ik vaak zie. Als je iets regelt onder het mom van dan heb ik dat maar gehad, tja, daar heb ik dus geen zin in. Wie doe je daar een plezier mee?
Dan is het gewoon hopen dat je een leuk cadeau krijgt
Tja, de kraamvisite, hier leek er geen eind aan te komen. Dochter is nu ruim 9 mnd en een week of 3 geleden had ik nog steeds kraamvisite.

Wij hadden max 1 visite per dag en liefst overdag tijdens etenstijd van dochter (ze kreeg de fles). Ze deed destijds toch min 30 min over de fles. Had 2 voordelen; 1 kind was wakker dus kraamvisite kon haar bewonderen; 2 met eten geven was ik toch veel tijd kwijt, dus dit ging in 1 moeite door . Wij hebben wel na 6 weken een volledige week pauze ingepland. Even een weekje geen kraamvisite, maar gewoon ons eigen ding doen. Was wel lekker, na die week had ik ook weer zin om visite te ontvangen, daarvoor ging het me op een gegeven moment een beetje tegen staan.
Wij hebben eigenlijk heel weinig visite gehad in de eerste kraamweken, vond ik wel jammer, was zo trots op dochter en wilde haar zo graag aan iedereen laten zien!

Wel op de 4e dag vage kennis van mn ouders op bezoek gehad, had er weinig behoefte aan, maar vriend had ze al binnen gelaten, zucht.. Stonden maar bij mn bed te koekeloeren, en ik maar zere tieten van de stuwing en borstontsteking.. Gelukkig hadden vriend en kraamzorg dit snel door, dus beneden een kopje thee aangeboden en er snel weer uitgewerkt. Dit waren de enige mensen die onaangekondigd langs kwamen (hadden ook geen kaart gehad, ik heb/had niks met die mensen, helemeaal raar dus dat ze kwamen)

En een keer op avond nog late visite, vond ik ook helemaal niks. Snapte dat ze s'avonds wilden komen, maar niet nog eens binnenvallen om kwart voor 9, en blijven hangen. Heb om 10.30 verteld dat ze gerust nog mochten blijven, maar dat ik naar bed ging.
Wanneer hebben jullie ouders/schoonouders na de bevalling voor het eerst de baby laten zien?

Vlak na de bevalling al in het ziekenhuis/thuis? Of echt een paar dagen later pas?

Ik heb echt het idee dat ik na het persen even lekker alleen zou willen zijn en denk dat ik vooral geen zin heb in mijn schoonouders haha.

Daarom wel benieuwd hoe dat bij jullie is gegaan?
Ouders e.d. hier meteen in het ziekenhuis (ik vind het altijd zo raar als vrouwen hun schoonouders niet meteen langs willen hebben. Halloooo... het is ook ZIJN kind en hun kleinkind!)

Kraamvisite: inderdaad niet te druk over maken, en lekker doen zoals het je na de bevallig het beste lijkt. En mensen die je niet langs wilt hebben gewoon geen kaartje sturen.

Ik heb hier alleen maar leuke visite gehad, en iedereen begrijpt het als je zegt dat je moe bent etc. Ik had overigens geen enkele moeite met visite 's avonds (als het niet te laat was). Dat is voor de visite nu eenmaal makkelijker, en mijn hele dag zag er toch hetzelfde uit (om de 3 uur voeden, luier verschonen, en dan weer zijn bedje in), dus of iemand nu 's morgens of 's avonds kwam maakte mij niet uit.

Overigens had ik wel vriend thuis de eerste maand, dat maakte de kraamtijd ook wel erg relaxed. Er bleef nog zat tijd over om lekker samen aan onze kleine Kruimel te wennen...
Euh Lika, als je maandenlang dag in, dag uit met je schoonouders werkt en 14u p/d op elkaars lip zit, zou je me een stuk beter begrijpen.
quote:summerbreeze21 schreef op 18 augustus 2008 @ 20:09:

Euh Lika, als je maandenlang dag in, dag uit met je schoonouders werkt en 14u p/d op elkaars lip zit, zou je me een stuk beter begrijpen.Dan nog hebben zij even veel recht op het zien van hun kleinkind als jouw ouders.
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 18 augustus 2008 @ 20:12:

[...]

Dan nog hebben zij even veel recht op het zien van hun kleinkind als jouw ouders.Oh god welk artikel?
Trouwens zoals ik al eerder zei, denk ik dat ik in niemand zin heb na de bevalling.

Zeker niet als ik nog heel onwennig borstvoeding ga uitproberen het eerste uur.
Misschien ben je wel hyper en wil je je kindje aan de hele wereld - zélfs je schoonouders - laten zien!

Je weet van tevoren niet hoe je je dan voelt. Balen hè, vanaf nu kun je niet alles meer plannen!
pixymama wijzigde dit bericht op 18-08-2008 20:40
Reden: Beetje kromme zin...
% gewijzigd
Wie weet
Ik begrijp het ook niet summerbreeze. Natuurlijk komen opa's en omas meteen hun kleinkind bewonderen', kom op zeg. Ze hoeven geen uren te blijven, maar even snuffelen is niet meer dan normaal. Als jij dag in dag uit 14 uur op hun lip zit, kun je dat ook wel doorstaan, en anders zet je je maar er overheen. En dat hoeft heus niet in het eerste uur (zo snel gaat dat allemaal niet) en bv blijft wel langer dan een uur onwennig.

TO: ik zou daar nu nog niet over nadenken, maar het af laten hangen van hoe je je dan voelt.

Belly, wat heb jij een enge foto als avatar.
Daarom vroeg ik om ervaringen, daar ik die zelf gewoon niet heb. Ik heb geen idee wat normaal/niet normaal is.

Ik kan me zo goed voorstellen dat je gewoon even met je lief wilt genieten van dat bijzondere moment. Die eerste keer borstvoeding, met zijn drietjes even genieten..

En mócht ik daar behoefte aan hebben na de bevalling, waarom niet? Kind loopt niet weg toch?

Snap niet waarom ik ineens de volle lading van iedereen krijg! Omdat ik even genoeg heb van mijn schoonouders en voor de gein zei dat ik VOORAL hun liever even niet zou zien. Maar als mijn ouders wel komen kijken na de bevalling, natuurlijk ga ik mijn schoonouders dan niet boycotten. Kom op zeg..
Voor de opa's en oma's is het ook een bijzonder moment, die willen daar ook van genieten. Kind loopt niet weg, ook voor jullie niet, en je bent niet alleen op de wereld. Het gaat hier niet om vage kennissen, maar om jullie eigen ouders.

Overigens vond ik het eerste uur helemaal niet zo genieten. Het was vooral gedoe met hechten en schoonmaken en allerlei controles en telefoontjes enzovoort. Meer vermoeidheid en opluchting dat het over was dan genieten.
quote:nippo schreef op 18 augustus 2008 @ 20:26:

Als jij dag in dag uit 14 uur op hun lip zit, kun je dat ook wel doorstaan, en anders zet je je maar er overheen.

Nee helaas kon ik dat niet meer doorstaan, daarom ben ik nu 'alleen' zwanger en zit mijn vriend met zijn ouders in het buitenland. Er spelen een hoop dingen mee, maar dat is teveel om op te noemen. En zeker niet relevant voor dit topic
quote:nippo schreef op 18 augustus 2008 @ 20:36:

Voor de opa's en oma's is het ook een bijzonder moment, die willen daar ook van genieten. Kind loopt niet weg, ook voor jullie niet, en je bent niet alleen op de wereld. Het gaat hier niet om vage kennissen, maar om jullie eigen ouders.

Dan verschillen we hierin waarschijnlijk van mening

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven