Jongensnamen topic
vrijdag 10 april 2015 om 15:57
quote:Lot123 schreef op 09 april 2015 @ 19:45:
Twijfel de twijfel. We hebben nog maar een paar weken maar nog geen definitieve naam. Mijn vriend vind Justin een leuke naam maar ik twijfel of dit niet een beetje een ordi naam is. Wat zijn julllie associaties bij deze naam?Een beetje heel erg ordinair ja...sorry.
Twijfel de twijfel. We hebben nog maar een paar weken maar nog geen definitieve naam. Mijn vriend vind Justin een leuke naam maar ik twijfel of dit niet een beetje een ordi naam is. Wat zijn julllie associaties bij deze naam?Een beetje heel erg ordinair ja...sorry.
Ik spreek toch geen Chinees?!
vrijdag 10 april 2015 om 21:05
quote:Lot123 schreef op 09 april 2015 @ 20:51:
Ik vind Julian, Fedde, Pepijn leuk maar we zijn het er niet echt over eens. DE naam zit er op 1 of andere manier niet tussen. Graag jullie ideeen!
Julian en Pepijn vind ik leuk, Fedde niet zo.
Andere ideeën:
Victor
Felix
Oscar
Lucas
Marnix
Max
David
Erik
Floris
Jonas
Jurre
Olivier
Wouter
Chris
Jules
Nathan
Tobias
Fabian
Alexander
Merijn
Tibbe
Siem
Siebe
Rens
Boaz
Noud
Krijn
Rijk
Rein
Zeeger
(Stiekem heb ik mijn top 3 hierin verwerkt)
Ik vind Julian, Fedde, Pepijn leuk maar we zijn het er niet echt over eens. DE naam zit er op 1 of andere manier niet tussen. Graag jullie ideeen!
Julian en Pepijn vind ik leuk, Fedde niet zo.
Andere ideeën:
Victor
Felix
Oscar
Lucas
Marnix
Max
David
Erik
Floris
Jonas
Jurre
Olivier
Wouter
Chris
Jules
Nathan
Tobias
Fabian
Alexander
Merijn
Tibbe
Siem
Siebe
Rens
Boaz
Noud
Krijn
Rijk
Rein
Zeeger
(Stiekem heb ik mijn top 3 hierin verwerkt)
maandag 13 april 2015 om 11:21
Hoi allemaal,
Na heel lang meelezen toch maar besloten om ook jullie hulp in te schakelen.
Ik ben inmiddels 31 weken zwanger van ons eerste kindje en we zijn er nog steeds niet uit de naam.
Voor een meisje waren we er heel snel uit, maar al bij 16 weken was het overduidelijk dat het een jongetje gaat worden.
We zijn op zoek naar een naam die zowel in het Nederlands als in het Engels goed is uit te spreken.
We willen graag een naam die niet te veel verwarring oplevert qua spelling.
De beginletters C, K en W vallen voor ons af. En alle namen die eindigen op –e vinden we niet mooi passen bij onze achternaam.
Namen die ik erg mooi vind, maar die mijn man te engels vind:
- Morris
- Lennox
- Aiden
- Liam
- Mason
Als we een dochter hadden gekregen dan had ze Nova of Lexi geheten.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Na heel lang meelezen toch maar besloten om ook jullie hulp in te schakelen.
Ik ben inmiddels 31 weken zwanger van ons eerste kindje en we zijn er nog steeds niet uit de naam.
Voor een meisje waren we er heel snel uit, maar al bij 16 weken was het overduidelijk dat het een jongetje gaat worden.
We zijn op zoek naar een naam die zowel in het Nederlands als in het Engels goed is uit te spreken.
We willen graag een naam die niet te veel verwarring oplevert qua spelling.
De beginletters C, K en W vallen voor ons af. En alle namen die eindigen op –e vinden we niet mooi passen bij onze achternaam.
Namen die ik erg mooi vind, maar die mijn man te engels vind:
- Morris
- Lennox
- Aiden
- Liam
- Mason
Als we een dochter hadden gekregen dan had ze Nova of Lexi geheten.
Alvast bedankt voor het meedenken!
dinsdag 14 april 2015 om 17:17
Mendy: Mooie namen, maar de meeste vind man dan weer te Engels. Ga evan wel weer in de groep gooien hier.
Zippur: Jonah en Julian of Julius vind ik leuk. Max vind ik heel erg leuk en man ook, maar ik ben bang dat er dan mensen het te veel een huisdieren naam vinden. Benjamin en David ook erg leuk maar al bezet.
Missschopping: Dex(ter) vind ik erg leuk, maar helaas al bezet.
Zippur: Jonah en Julian of Julius vind ik leuk. Max vind ik heel erg leuk en man ook, maar ik ben bang dat er dan mensen het te veel een huisdieren naam vinden. Benjamin en David ook erg leuk maar al bezet.
woensdag 15 april 2015 om 00:55
quote:bibi86 schreef op 14 april 2015 @ 17:17:
Mendy: Mooie namen, maar de meeste vind man dan weer te Engels. Ga evan wel weer in de groep gooien hier.
Als je Dexter leuk vind kan je hem ook de roepnaam Dax geven
En wat vind je anders van Madox, Pax, Knox. (Wel echte Branjolina namen lol)
Maar goed wat ik begrijp is jij wilt een stoere naam met een engelse inslag en je partner wilt niet te engels?
Brice
Coen (Engels spreekt men het uit als Co-en, Maar in dit geval zal ik het gewoon als Koen uitspreken)
Deon / Dion (Zelfde naam andere schrijfwijze)
Elian (Ik zou hem naar het Nederlands verbasteren en het met een lange ''E'' uit spreken. Anders krijg je al gauw de ET opmerkingen naar je hoofd geslingerd.)
Freddy (Ik zou het alleen als afkorting gebruiken of als er een Opa / oom Fred in de family is)
Flynn / Finn / Flint
Graysen
Ignacio (Voor jongens namen vind ik het persoonlijk leuk om oer ouderwetse namen een hippe twist te geven zoals Ignacio en dan de roep naam Iggy of Osborn en hem dan gewoon Ozzy noemen, Balthazar en hem dan de roepnaam Baz geven. Alleen weet ik niet of Ozzy in Nederland gaat werken... Uhm
Miller
Reuben
Trystan
Phelan
Spence
Rhydian
Caron
Evan
Rhys
Als je Dexter leuk vind kan je hem ook de roepnaam Dax geven
En wat vind je anders van Madox, Pax, Knox. (Wel echte Branjolina namen lol)
Maar goed wat ik begrijp is jij wilt een stoere naam met een engelse inslag en je partner wilt niet te engels?
Brice
Coen (Engels spreekt men het uit als Co-en, Maar in dit geval zal ik het gewoon als Koen uitspreken)
Deon / Dion (Zelfde naam andere schrijfwijze)
Elian (Ik zou hem naar het Nederlands verbasteren en het met een lange ''E'' uit spreken. Anders krijg je al gauw de ET opmerkingen naar je hoofd geslingerd.)
Freddy (Ik zou het alleen als afkorting gebruiken of als er een Opa / oom Fred in de family is)
Flynn / Finn / Flint
Graysen
Ignacio (Voor jongens namen vind ik het persoonlijk leuk om oer ouderwetse namen een hippe twist te geven zoals Ignacio en dan de roep naam Iggy of Osborn en hem dan gewoon Ozzy noemen, Balthazar en hem dan de roepnaam Baz geven. Alleen weet ik niet of Ozzy in Nederland gaat werken... Uhm
Miller
Reuben
Trystan
Phelan
Spence
Rhydian
Caron
Evan
Rhys
life is to celebrate
woensdag 15 april 2015 om 01:52
quote:Manonna schreef op 15 april 2015 @ 01:45:
Stel je voor. Het joch zit in de kroeg en vrienden vragen of hij nog een biertje wil. Heeee "popi naam" nog een biertje?
Tja, ik denk dat dan even een stilte in de kroeg valt en alle Wouters, Stijn's, en Daan's roepen: Ja, doe mij nog maar een biertje.
(Beetje dure grap lijkt mijn z'n opmerking lol)
Stel je voor. Het joch zit in de kroeg en vrienden vragen of hij nog een biertje wil. Heeee "popi naam" nog een biertje?
Tja, ik denk dat dan even een stilte in de kroeg valt en alle Wouters, Stijn's, en Daan's roepen: Ja, doe mij nog maar een biertje.
(Beetje dure grap lijkt mijn z'n opmerking lol)
life is to celebrate