Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.

Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.

Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Nou nee hoor, je kan als chirurg er ook voor kiezen om alleen maar gezichten te liften......Of oren recht te zetten.....Ach, en af en toe nog een gecompliceerde beenbreuk erbij..... Lekker veilig...
Maar als jouw man kiest voor artsen zonder grenzen dan betekent dat automatisch dat hij in gevaarlijke gebieden terecht kan komen. En dan kies je dus niet voor de veilige optie. Dat wist jij toch ook toen je hem leerde kennen / hij deze baan aannam? Volgens mij bedoelt Calvijn dat.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
quote:pointdexter schreef op 20 april 2015 @ 08:42:

Maar als jouw man kiest voor artsen zonder grenzen dan betekent dat automatisch dat hij in gevaarlijke gebieden terecht kan komen. En dan kies je dus niet voor de veilige optie. Dat wist jij toch ook toen je hem leerde kennen / hij deze baan aannam? Volgens mij bedoelt Calvijn dat.

Klopt

Risico van het vak zeg maar
Frankly my dear, I don"t give a damn
Vandaag online de documentaire over De Jeugd Van Tegenwoordig gekeken. Indrukwekkend was het zeer zeker niet, maar het was wel een leuke afwisseling.
quote:pointdexter schreef op 20 april 2015 @ 08:42:

Robert Schoemacher werkt inderdaad niet in een oorlogsgebied. Mijn huisarts ook niet. Maar die werken dan ook niet bij AzG. Die hebben andere keuzes gemaakt in hun carrière.

Overigens inderdaad zeer nobel werk hoor om bijv als arts of verpleegkundige in heftige (oorlogs)gebieden te werken. Maar als je bij AzG werkt dan is de kans dat je naar niet-heftige gebieden wordt uitgezonden toch wel heel erg klein?
quote:labellei schreef op 26 april 2015 @ 19:12:

[...]

Robert Schoemacher werkt inderdaad niet in een oorlogsgebied. Mijn huisarts ook niet. Maar die werken dan ook niet bij AzG. Die hebben andere keuzes gemaakt in hun carrière.

Overigens inderdaad zeer nobel werk hoor om bijv als arts of verpleegkundige in heftige (oorlogs)gebieden te werken. Maar als je bij AzG werkt dan is de kans dat je naar niet-heftige gebieden wordt uitgezonden toch wel heel erg klein?Volgens mij bedoelen/zeggen wij hetzelfde.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
ja hoor , hij kiest ervoor, en is vandaag naar Nepal vertrokken, maar dat houd niet in dat als je zelf kinderen hebt,je ook meer de "waarde" van je eigenleven gaat in zien......En er gewoon ook gebieden zijn waar oorlogen zijn die w.s uitzichtloos zijn.... Ik klaag helemaal niet, maar vond die docu heel erg goed, en ook op de grens van is hulp geven niet te gevaarlijk?! Dus denk ik eigenlijk hetzelfde als dat jullie denken.... Maar vind wel dat er ook af en toe bij stil gestaan mag worden.......
Ik snap je wel hoor Dojobo dat als je van je man houdt en er kinderen mee hebt gekregen, dat je hem graag hier wilt houden maar ik denk misschien toch wel dat het bloed bij hem gaat kruipen waar het niet kruipen kan. Daarom is hij toch voor het merendeel die studie en die baan gaan volgen/zoeken?

Ik weet niet of deze al genoemd is maar Burden of Peace vond ik heel mooi om te zien! Wauw wat een tijger van een vrouw zeg! En hoe zij overeind blijft ondanks al die mannen die haar bashen en haar compleet kapot willen maken. Vooral die gore wolf met die grijze haren wou ik wat aandoen! Hopelijk herinnert men daar hoe het was toen zij aan het stuur stond. 9% minder criminaliteit is echt een knappe prestatie in zo'n reddeloze omgeving.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Vanavond was een documentaire op sbs6. Over die man wiens gezicht één grote tumor is geworden. Zijn moeder wou hem nooit laten opereren omdat zij Jehova's getuige was en tegen bloedtransfusie. Na haar dood is hij bij zijn zus gaan wonen en zij gaat uiteindelijk met hem naar Chicago om hem te laten opereren. Een hoop ellende natuurlijk en complicaties maar uiteindelijk slaagt de operatie en is hij het gezwel kwijt. Hij is nog steeds geen schoonheid maar de man is zo gelukkig en zijn familie ook. Was echt heel ontroerend.
Zembla van gisterenavond, erg goed. De ouders van Tegenwoordig.
Zembla heb ik ook gezien, erg goed..........
Die moeder in zembla was ook wel heel erg. Die behandelde haar zoon echt als een prinsje. Tandenborstel met tandpasta klaarleggen als ze een jaar of 15 zijn....tssssss
Schrikbarend die moeder bij Zembla!!!!

Maar dit is toch niet representatief voor 'de ouders van tegenwoordig'?

Ik hoorde gister op straat een ouder nog aan haar jonge kind duidelijke grenzen stellen.

Als ik een moeder/vader hoor 'smeken' aan het kind om naar haar/hem te luisteren krullen mijn tenen ook op, maar autoritair over je kind heen walsen vind ik ook niet nodig. Beetje middenweg is toch wel te vinden? Of zien jullie het heel anders in jullie omgeving?

(Mijn man en ik leggen ook de tandenborstels voor elkaar klaar als we gaan tandenpoetsen )
Gisteren op Canvas de docu The Good Son, over een Israëlische jongen die zonder dat zijn familie het weet naar Thailand reist om zich te laten opereren zodat hij voortaan als vrouw door het leven kan gaan.
life's a beach and then you die
Ik heb eindelijk eens Food Inc. gekeken, vond ik wel goed en zet me aan het denken. Is wel gericht op de Amerikaanse voedselindustrie, maar ik kan er zeker wat uit meenemen.
quote:rozehanddoek schreef op 30 april 2015 @ 09:29:

Zembla van gisterenavond, erg goed. De ouders van Tegenwoordig.

Er werd alleen een aspect vergeten waardoor het mogelijkerwijs soms doorgeschoten is.

De kleine gezinnen. Vroeger (voordat voorbehoedsmiddelen veralgemeniseerd werden) had je veel meer grote gezinnen. Er was gewoon geen tijd, ruimte en geld voor prinsesjes en prinsjes.

Met slechts 1 of 2 kinderen worden kinderen veel specialer gevonden natuurlijk.

En veel bijzonderder.
quote:blijekip schreef op 01 mei 2015 @ 09:07:

Schrikbarend die moeder bij Zembla!!!!

Maar dit is toch niet representatief voor 'de ouders van tegenwoordig'?

Ik hoorde gister op straat een ouder nog aan haar jonge kind duidelijke grenzen stellen.

Als ik een moeder/vader hoor 'smeken' aan het kind om naar haar/hem te luisteren krullen mijn tenen ook op, maar autoritair over je kind heen walsen vind ik ook niet nodig. Beetje middenweg is toch wel te vinden? Of zien jullie het heel anders in jullie omgeving?

(Mijn man en ik leggen ook de tandenborstels voor elkaar klaar als we gaan tandenpoetsen )

Ik herken er wel wat ouders van tegenwoordig in hoor..

Ook wel wat to's op de kinderpijler..
Die rollende rrrrrrrrr ook
quote:hiltje schreef op 17 april 2015 @ 14:42:

Ik weet niet of deze al is gepost, maar ik heb genoten van de documentaire van Annette van Tricht: De slag om London: de val van een olympische springstal'.

Over vastgoedfraude, paulianeus handelen, een steenrijke magnaat die persoonlijk failliet gaat maar toch een comfortabel leventje lijkt te houden via zijn zoon, het gevecht met de bank die ook weer een dubbelrol hebben gespeeld, een curator die helemaal niets van paarden af weet en wat een faillissement uiteindelijk doet met de normale man en vrouw: de stalmedewerkers en de springruiter.

En dat allemaal rondom het prachtige Olympisch paard London waar een Russische Oliemagnaat, een sjeik uit Quatar en een Oostenrijkse wapenhandelaar om vechten.

http://www.npo.nl/de-slag ... l/04-01-2015/POW_01018000

Dit ga ik het weekend even kijken.

Heb jaren geleden een paar jaar in het restaurant gewerkt wat het speeltje van mevrouw was. Hele aparte omhooggevallen mensen, ben benieuwd hoe hij zijn daden rechtkletst.
Oh leuk ga ik ook kijken. Die andere docu van Annette van Trigt over een dressuurpaard was ook zo geweldig. Totilas.
.
quote:diamond-gloss schreef op 01 mei 2015 @ 18:18:

Die rollende rrrrrrrrr ook

Ik heb hem af gezet.

Kon het infantiele toontje van hoe moeder tegen prinsje sprak niet meer asnhoren
Frankly my dear, I don"t give a damn
Blijft intrigeren de docu`s over de WOII en deze had ik nog niet gezien over het dagboek van Anne Frank;

http://www.npo.nl/artikel ... et-dagboek-van-anne-frank

Het dagboek van Anne Frank wordt nog steeds door miljoenen mensen over de hele wereld gelezen en het Achterhuis trekt jaarlijks 1,2 miljoen bezoekers. Wat is de magie van het dagboek van Anne Frank? Astrid Joosten gaat op zoek naar het antwoord.

Voor de documentaire De magie van het dagboek van Anne Frank, woensdag uitgezonden door de VARA op NPO 1, reist Joosten de hele wereld over. De presentatrice gaat onder andere in gesprek met Whoopi Goldberg, Stevie Wonder, Dan Brown, Gloria Estefan, Jesse Jackson en Carice van Houten.

Op zoek naar geïnspireerde mensen

Hoe komt het dat het dagboek van een joods meisje van veertien in zeventig jaar tijd in meer dan zeventig talen is uitgegeven en dat er ruim twintig miljoen exemplaren zijn verkocht? Dat is de vraag die Joosten bezighoudt. 'We zijn op zoek gegaan naar mensen die ontroerd, geïnspireerd of bevlogen zijn geraakt door Anne’s dagboek', aldus de presentatrice, bekend van Twee voor Twaalf. In de gesprekken legt Gloria Estefan een verband tussen Anne's dagboek en de vlucht van haar eigen familie naar Cuba naar de Verenigde Staten en vertelt Whoopi Goldberg over haar Anne-voorstelling.

Vervolg op De magie van Mandela

Joosten: 'In de documentaire De magie van Mandela, die ik in 2011 maakte, gaf Nelson Mandela al aan dat hij kracht putte uit het dagboek van Anne Frank toen hij op Robbeneiland gevangen zat.' Op basis daarvan interviewt ze voor haar nieuwste documentaire meer mensen die er troost, hoop, geloof of steun uit putten. Niet voor niets brengen wereldleiders, popsterren en acteurs als ze in Nederland zijn een bezoek aan de schuilplaats van Anne Frank en haar familie. Dit voorjaar is het zeventig jaar geleden dat Anne Frank in het concentratiekamp in Bergen-Belsen overleed.

Het stukje rond minuut 36 was heel apart hoe kinderen het dagboek lezen in Noord Korea, niet geheel onverwacht maar toch.

Wat ik ook nog niet eerder had gehoord is dat ze in Argentinië op de verjaardag van Anne, 12 juni, een Nationale vrije herdenkingsdag hebben.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Going Clear, Scientology and the prison of believe. Over het ontstaan en functioneren van de sekte. Gevluchte ex-leden uit de top van de organisatie ( o.a. de voormalig tweede man en een oud-hoofd van Scientology’s inlichtingendienst) spreken over machtsmisbruik, uitbuiting, intimidatie en mishandeling en het exploiteren van beroemdheden als Tom Cruise en John Travolta. Met unieke oorspronkelijke beelden. Het is een nieuwe HBO-docu. Lastig te downloaden (overal verwijderd) maar staat nog wel op Youtube.

Karin Spaink over de film:

http://www.spaink.net/2015/04/01/inkijkje/
.
Die film die Impala besprak heb ik ook half gezien, viel in slaap namelijk hehe. Maar wel interessant, heb wel al veel gelezen over scientology dus wist er wle wat van af. Ik kon hem wel op verschillende sites nog bekijken en heb hem later gedownload!
quote:diamond-gloss schreef op 01 mei 2015 @ 18:17:

[...]

Ik herken er wel wat ouders van tegenwoordig in hoor..

Ook wel wat to's op de kinderpijler.. Nadat ik dat bericht had getypt was ik even naar de supermarkt en ik geloof dat ik ook wel e.e.a herkende

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven