JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haaai,

Meiden die vandaag een echo hebben, nogmaals veel plezier en succes!

Over die adviezen, ik heb van mijn moeder het boek 'het grote wonder' gekregen, uit het jaar 1967.. Wat daar allemaal in staat! Alcohol en roken geen enkel probleem, vagina flink met zeep wassen, vooral kleren kopen die je buik goed verhullen en de aandacht van je buik afleiden met accesoires, en ga zo maar door. Echt hilarisch af en toe.

Maar inderdaad, zoveel (oudere) mensen roepen ook maar dat vanalles en nog wat geen kwaad kan, vooral met alcohol, ik word er weleens moe van. Als ik dan zeg dat ik gewoon niks drink, ben ik meteen een fanatiekeling..

groetjes!
Wen, m'n moeder maakt ook wel 'ns een opmerking van 'goh, dat was vroeger allemaal niet bekend' als ik het erover heb wat ik wel en niet eet. Gelukkig is ze er nooit heel negatief over en ze heeft zover ik weet ook nooit gerookt en veel gedronken dus daar zegt ze ook niets over. Wel irritant inderdaad, als er van die oudere mensen zijn die het allemaal beter denken te weten.

Voyager en Esther, wij wonen ook in een klein! appartement (60m2) met twee slaapkamers. Onze kleine komt ook zolang mogelijk bij ons op de slaapkamer liggen totdat we volgend jaar plannen maken om te verhuizen. Ik wil die verhuisstress niet tijdens m'n zwangerschap hebben, vandaar. Ons appartement heeft wel als voordeel dat het op de begane grond is en dat we een eigen voordeur hebben.

Ik zou ook wel een foto willen plaatsen van hoe ik er nu uitzie maar ik ben er tot nu toe nog niet achter gekomen hoe zoiets werkt. Zal er binnenkort nog 'ns naar kijken.

Gisterenavond ben ik naar een bijeenkomst geweest van La leche legue wat over borstvoeding gaat. Moet zeggen dat het heel gezellig was. Er waren veel andere moeders met voornamelijk jonge babies en het was interessant en leerzaam om hun ervaringen te horen. Niet alleen wat borstvoeding betreft, ook het ziekenhuis bijv, kinderdagverblijf ed. Ik ben van plan om volgende maand weer te gaan.

Tja, vanmiddag dan die belangrijke echo. Ik ben nog niet heel zenuwachtig, meestal komt dat pas als ik het ziekenhuis nader. Nikiet en Marianne, ook veel succes en plezier. Ik hoop dat er bij iedereen gezonde babies gezien worden!
En meiden hoe was het? Ik hoop echt dat alles goed is met jullie baby's. Ben erg benieuwd of het wederom meisjes zijn ;). Kittycat; jij nog kunnen spieken?
Ik ben ook benieuwd! En ook benieuwd hoe het met de jongens meisjes balans gaat!

Ik ben echt bek en bek af! Na zoveel weken vrij te zijn geweest valt dit me heeel zwaar! Het is weer alsof ik terug ben bij af met die eerste vermoeidheid. Maar goed ik hoop dat als ik eenmaal in het ritme zit het weer beter zal gaan en dan ga ik ook alweer bijna met verlof, haha.

Morgen de 20 wk echo (ben dan bijna 21wk) en ik kan niet niet niet niet niet wachten! ik wil zo gaag weten of alles goed is en wat het geslacht is, pffff. Gelukkig mag ik al om 0830.

Tot zover, gaaaaap!
Ik ben ook heel erg benieuwd.En verder verschrikkelijk nerveus over morgen...... heb de hele dag een knoop in mijn maag!
Oh zo herkenbaar! Hoe laat mag jij?
Ik ben jaloers!

Niet op jullie zenuwen hoor
Kwam ook even snel spieken.. ben nieuwsgierig!!! Andere dames, veel succes morgen!
Gelukkig, ben niet de enige nieuwsgierige ;).

En wat leuk dat iedereen zo met elkaar mee leeft. We kennen elkaar (nog) niet eens zo heel goed.

Lily, Voyager en Helena ook veel succes en hopelijk ook een beetje plezier morgen! Laten jullie het snel weten ;).

Lily; ben deze week ook ineens erg moe. Misschien komt het ook door het buikgriepje. Gelukkig gaat dat al een stuk beter. Ga vanavond maar weeeeeer vroeg naar bed. Fijn dat je al zo vroeg mag!
Een jongen!!! Ik vind het helemaal super. Alles leek ook heel goed. Leuke echoscopiste die alles goed uitlegde en er ook veel bij vertelde. Weer was de baby heel beweeglijk. Hij ligt voornamelijk dwars, hahaha. Zijn hoofdje ligt aan de linkerkant en de voetjes aan de rechterkant.

Ze heeft alles goed kunnen bekijken, behalve de ruimte in het achterhoofdje waar het hersenvocht zit. Hij lag steeds met z'n hoofdje achterover, dus ze kon niet goed meten. Daarvoor moet ik volgende week vrijdag, de 29e nog een keer terugkomen. Ook schijnt er een stukje van de placenta voor de ingang (of straks uitgang) van de baarmoeder te liggen. Daarvoor moet ik rond week 32 nog een keer terugkomen. Ik hoefde me volgens haar nergens zorgen over te maken.

Dus ik ben blij!

Hoop dat de andere dames ook goed nieuws hebben.

Voor morgen: heel veel succes Voyager, Lily en Helena!
Jaaaaa Marianne gefeliciteerd met je jongetje! Een zoon, mooi man! En dat alles in orde was natuurlijk. Fijn!

Edit: ik lees je bericht nog een keer en heb dus over het hoofd gezien dat ze iets niet konden zien. Zal vast ook goed gaan!
Yay! Fijn Marianne! En dus idd een jongen. Ik zou de volgende echo gewoon zien als extra kindje kijken, je hebt immer geen indicatie dat er iets aan de hand is!

Ik heb echt net drie happen gegeten, ben met de minuut gekker aan het worden van de spanning. Bla. Straks is er iets mis! Vriend en ik zijn beide lichamelijke kneusjes dus waarom zou het bij baby wél goed zijn (- en - is +?).

Ik heb trouwens eindelijk een geweldig idee voor de baby kamer als het een meisje gaat worden dan moet ik weer opnieuw beginnen. Wat doe ik mezelf aan!

Ik voel de baby echt heel veel, super gezellig! Echt wel 5x een serie per dag.

Wen; het schiet bij jou ook al op! (maar als ik nog zo lang had moeten wachten dan was ik waarschijnlijk helemaal kierewiet geworden!
quote:lily_lamb schreef op 21 augustus 2008 @ 19:02:

Ik heb echt net drie happen gegeten, ben met de minuut gekker aan het worden van de spanning. Bla. Straks is er iets mis! Vriend en ik zijn beide lichamelijke kneusjes dus waarom zou het bij baby wél goed zijn (- en - is +?).

Nou, echt alsof ik dit heb geschreven!!!!!

Precies hetzelfde hier, met dezelfde gedachten erbij! Pfffff was het maar vast morgen.....
Haha, zenuwpeesjes! Nog een paar uur maar, dan weten jullie meer.

Marianne, wat fijn dat alles goed is! En een jongetje, dat houdt de boel hier weer een beetje in evenwicht Leuk hoor! En inderdaad, de volgende keer hopelijk heel relaxed kindje kijken.

Lily, ik heb natuurlijk de 12-weken-echo ook minder lang geleden gehad he? Alles loopt 2 weken achter!

Al denk ik dat, alles wat ik vandaag roep ten spijt, ik over twee weken spontaan weer misselijk ben van de zenuwen
Jaaaaaaaaaaa nog een jongetje. Wat leuk Marianne en wat fijn dat alles goed is. We gaan er vanuit dat volgende week ook goed komt!

Voyager en Lily; jullie beginnen me nu ook al een beetje zenuwachtig te maken hoor. Wie zegt er eigenlijk dat zwanger zijn leuk is? Man wat een stress brengt het zo af en toe met zich mee ;). Ga heeeel hard voor jullie duimen morgen meiden! Veel succes en probeer toch een beetje te ontspannen....
Ohw Voyager wat zijn we toch een stresskippen (ben ik normaal nóóóóóit!). Gelukkig kan het altijd erger, mijn schoonmoeder belde om te zeggen dat ze al een nacht niet had geslapen van de zorgen!

Ik kan er niets aan doen maar deze echo is spannender dan welke ook ervoor terwijl het toen steeds de vraag was 'doet hij het wel?'. dat hij het doet is zeker, kicking as we speak, maar is hij gezond voor zover we kunnen zien?

En Wen, ik had ook een echo met 16wk dus ik mag echt niet zo zeiken.

Het is vast goed, het is vast goed, het is vast goed. Toch?
Hai dames,

Even een verslag van onze 20 weken echo!

Alles zag er goed uit! Echo duurde bijna een uur. Kindje was erg bewegelijk en daarom soms moeilijk om het een en ander te meten. In het hoofdje zit nog wel een soort van cyste maar dat schijnt normaal te zijn en kan binnen een aantal weken wegtrekken..

Het schopte en draaide als een gek en lag helemaal opgekrult. Zo grappig. Mijn placenta ligt achter dus ik zou wel bont en blauw worden geschopt straks :-)

En?!! Het is weer een JONGETJE!!

Een 2e knulletje voor ons dus. Mijn man is zo trots als een pauw en ook ik vind het natuurlijk geweldig... Al hoopte ik nog een beetje op een meisje...

Maar dit is ook leuk. Twee knullen. Zal wel een drukke boel worden hier haha...

Maar het belangrijkste is dat alles goed is. Alles gemiddeld. Niet te groot en niet te klein... Qua termijn klopt alles ook..

Misschien dat ik morgen nog even langskom en anders tot over ruim een week want we gaan op vakantie.

groetjes,

Nikiet
Pluk de dag!
Fijn Nikiet dat alles goed is!! En stoer hoor, een moeder van 2 jongetjes. Tuurlijk is het jammer dat je niet beide ervaart maar als je geluk hebt hebben ze nu straks heel veel aan elkaar!

Lily; jaaaaaaaaaaaa ALLES komt goed!
En weer een jongetje erbij! Fijn Nikiet, gefeliciteerd! Heerlijk dat alles goed was.
Nikiet, jippie, alles goed en nog een zoon! Leuk toch, een mannengezin? Fijne vakantie!

Lily, altijd grappig, schoonmoeders die zich nog drukker maken dan jij. Is het haar eerste kleinkind?

Ik heb trouwens gisteren nog zwangerschapskleding ingeslagen, eindelijk wat leuke shirtjes gevonden van Esprit, ik ben zelfs aan een buikband en zo'n kort vestje (weet niet meer hoe dat heet) geholpen. Aangevuld met een lang shirtje van Only (met heel handig, rimpelingen en knopen over de buik, dus ruimte om te rekken!) en wat kleding die ik van een vriendin mag lenen, kom ik een heel eind! Dus ik heb al mijn 'normale' kleren opgeruimd, hoef ik niet steeds na te denken of het misschien toch nog kan.

*voor iedereen die zich later nog bedenkt en toch liever een jongetje/meisje had gehad: vanaf volgend jaar zijn geslachtsveranderingen in Brazilië gratis *
Gefeliciteerd Nikiet. Leuk nog een jongen erbij. En we houden de tabel redelijk in evenwicht. :-) Nou nog bericht van Kitty.

Ik ga er vanuit dat alles ook goed is, hoor. Dus ik ben niet (in ieder geval nog niet) zenuwachtig voor volgende week vrijdag. Vind het idd wel leuk om weer een echo te krijgen.

Ze heeft trouwens vandaag een paar leuke plaatjes geschoten. En dat het een jongen is, kon je heel goed zien. Zelfs een leek. Op een gegeven moment lag ie met zn kontje naar ons toe en zn beentjes omhoog en daar kon je het piemeltje heel goed tussen zien, hahaha. Was wel leuk.

Toevallig heeft mn zus nog heel veel kleertjes van haar zoontje. Ze heeft ook een dochtertje en daar had ze de kleertjes al een keer van weggeven. Dat is ook wel leuk.

Dus Wen, laat voor mij de geslachtsveranderling maar zitten, haha.
ooooooh meiden, dit is niet goed voor een mens... Om 10.00 ben ik gelukkig al aan de beurt. Duimen jullie voor me?

Was Lily niet al om half negen ofzo? Dan ligt ze er nu!!!!

Helena en Lily veeeeeeeeeel succes en plezier vandaag!!!!
Nou lieverds, even kort.

Alles helemaal goed! geen gekke dingen gezien *gelukkig!*

En nu de grap van de eeuw: tis een MEISJE! Jeetje wat een surprise! Helemaal leuk!

Later meer!
Jippie, allemaal jongens en alles is goed!!

Dames, voor vandaag heel veel succes en geniet ervan.

Wen, leuk zeg allemaal zwangerschapskleding. Heb nu ook al mijn 'normale' kleding opgeborgen (op mijn slobber joggingbroeken na, want die zitten nog prima )

Mariannne, maak je niet ongerust wat betreft je placenta. Ik heb dat bij de eerste ook gehad en ook met 32 weken een controle echo. Maar omdat je baarmoeder nog flink groeit is de kans heel groot (was bij ook het geval) dat de placenta mooi meegroeit de hoogte in in je buik. Bij mi was met 32 weken niks aan de hand (maar ik kom mooi nog wel even kijken)...

Voor mij nog 3 nachten slapen en ben nu al nerveus (dus weet hoe jullie je voelen)..
Lily, gefeliciteerd!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven