Hoe dit laten werken zonder gedoe?

23-04-2015 12:27 995 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat maar dames...
En trouwens, even dit;

Waarom zou ze eigenlijk niet naar Canada. Het is niet alsof er hier nog wat te halen valt, toch? En Mr Oh Canada zal ook wel in scheiding liggen binnenkort..
Why own a room when you can build a house?
Bortma schreef op 29 april 2015 @ 13:02
quote:VitaNova_13 schreef op 29 april 2015 @ 13:29:

[...]

Nou meid, gefeliciteerd. Wil je nu een medaille? Rot toch op zeg, waag het niet om mij in de slechte moeder-rol te drukken als je niet in mijn schoenen staat en alle details niet kent.Je zal ongetwijfeld hele goede redenen hebben gehad om geen abortus te plegen. Ik hoop in godsnaam dat het contact met je canadees op geen enkele manier heeft meegewogen in je beslissing destijds.
quote:hashtagbrownie schreef op 29 april 2015 @ 13:26:

En trouwens, even dit;

Waarom zou ze eigenlijk niet naar Canada. Het is niet alsof er hier nog wat te halen valt, toch? En Mr Oh Canada zal ook wel in scheiding liggen binnenkort..

Mijn 2 cent, dat hadden ze 2 jaar geleden al moeten doen. Als het klopt dan klopt het.

Soms moet je durven springen. Nu zou je zeggen je hebt je kans gehad en hij is doorgegaan met zijn leven omdat hij jou dat ook zag doen met je ex.

Maar goed als alles nu opnieuw opgeschud wordt en je weet niet waar het neerdwarrelt en het is een mogelijkheid. .. Ja dan zou ik geen tweede kans laten schieten. Het kwaad is al geschiedt en mensen zijn al gekwetst.

Laat er dan ergens nog iets positiefs uit komen.
Precies SaveTheDay. Precies.

Ik heb sinds vandaag overigens geen lange-afstandsrelatie meer, dus kan je uit ervaring vertellen; DOE HET GEWOON. Latten is klote, dat overleeft (bijna) geen relatie.

En ja, sorry Vita, maar die slechte moeder-referenties, die zag je zelf ook wel aankomen, toch? Ik begrijp uit je posts dat de goede wil er wel (soort van) is, de uitvoering is alleen nog even niet helemaal tiptop. ;)
Why own a room when you can build a house?
quote:julius schreef op 29 april 2015 @ 13:32:

[...]

Je zal ongetwijfeld hele goede redenen hebben gehad om geen abortus te plegen. Ik hoop in godsnaam dat het contact met je canadees op geen enkele manier heeft meegewogen in je beslissing destijds.

De beste reden: omdat je graag een kind wil?

quote:VitaNova_13 schreef op 29 april 2015 @ 13:29:

[...]

Nou meid, gefeliciteerd. Wil je nu een medaille? Rot toch op zeg, waag het niet om mij in de slechte moeder-rol te drukken als je niet in mijn schoenen staat en alle details niet kent.

Is hard hé als iemand je eens even flink de waarheid verteld.

Maak een keus. En neem in je beslissing mee wat het beste voor je kind is. Want de enigste die hier later de dupe van word is je dochter.

En je hoeft tegen mij echt niet te doen alsof ik niet weet hoe zwaar het leven soms kan wezen.
To, heb jij al een plan / idee om een verdere invulling van jouw leven te realiseren?

Wat ik gelezen heb, woon jij nu bij jouw ouders en ik veronderstel dat jij geen werk hebt en dan wordt het lastiger om eigen woonruimte te vinden.

Daarnaast kan ik mij niet voorstellen dat dit forum jou de hele dag bezig moet houden.
quote:Bortma schreef op 29 april 2015 @ 13:46:

[...]

Is hard hé als iemand je eens even flink de waarheid verteld.

Maak een keus. En neem in je beslissing mee wat het beste voor je kind is. Want de enigste die hier later de dupe van word is je dochter.

En je hoeft tegen mij echt niet te doen alsof ik niet weet hoe zwaar het leven soms kan wezen.

Sinds het openen van dit topic heeft TO m.i. het beste gedaan wat ze kon doen (wat de redenen dan ook waren en ook al zorgde ze daarmee voor nog meer onrust) nl: 1. weggegaan bij man waar ze zelf niet van houdt én (nog belangrijker) die zichzelf niet wil/kan zien als de vader van haar dochter 2. tegen biovader gezegd dat hij zijn dochter niet mag verzwijgen t.o. de rest van de wereld

Ja, ze heeft er een enorm zooitje van gemaakt, maar wat is geweest en gedaan ligt in het verleden. Weggaan bij ex en Canada kind laten erkennen zijn goede dingen. (ja, veeeeeel te laat, maar beter laat dan nooit, heel heel erg dat Mrs canada al zwanger is, echt sneu voor haar, maar nu kan ze tenminste zelf een keuze maken)
quote:kerol schreef op 29 april 2015 @ 11:38:

[...]

Heee.... alle vorige pagina's van dit topic was je blind aan het blaten wat een slechte factor die ex is en hoe fijn het is dat die uit het leven van het kindje wordt gesodemieterd...

En nu begin je ineens pas na te denken hoe dat nou op detailniveau heeft gewerkt in dat gezinnetje en wat de nuances waren? Pas op hoor, je zou zo maar ineens kunnen gaan begrijpen waarom een zorgvader zich moeilijk aan een kind kan hechten als de moeder overduidelijk de hots voor een meneer aan de andere kant van de wereld blijft houden.

Dit waren de vragen die je in de eerste helft van dit topic had moeten stellen. Voordat je die ex in talloze posts veroordeelde. Had je echt eerder niet door dat TO er nooit voor is gegaan in de afgelopen twee jaar, dat de helft van haar hart en dromen al die tijd in canada vertoefde, terwijl van ex werd verwacht dat hij zich met hart en ziel ontfermde over het moeder en kind??

Geheimpje: Mannen voelen dat soort zaken net zo goed aan als vrouwen.

Swifty heeft ex nergens veroordeeld, ze voelde goed aan dat hij zich niet aan het kind kon hechten en dat leek ze ook te begrijpen, ze veroordeelde het dus niet maar gaf aan dat dit ten nadele is van dochter.

Zo las ik haar posts tenminste: wat is het beste voor het kind ipv wie is schuldig en wie is er fout
@tweeling: Ik werk freelance, ben afhankelijk van opdrachten die ik krijg. De ene periode is dat druk, andere tijden wat minder, maar ik heb een fijn spaarbuffertje om op terug te vallen indien nodig.

Ik zit niet de hele dag te forummen nee, check af en toe via telefoon, maar om hier nu de hele dag rond te hangen, nee dankje. Ik heb ook nog een dochter om te vermaken

Hier bij mijn ouders zitten we voorlopig goed. Vanaf hier kan ik rustig vooruitkijken naar andere opties.
.
Pfff wat een gahak op TO van sommigen hier.

Ja ik vind het enorm naar voor de zwangere vrouw van Canada, zeker weten.

Maar dat is toch echt de verantwoordelijk van hem..

Ik vind TO niet zo slecht handelen hoor.
.
quote:VitaNova_13 schreef op 29 april 2015 @ 16:26:

@tweeling: Ik werk freelance, ben afhankelijk van opdrachten die ik krijg. De ene periode is dat druk, andere tijden wat minder, maar ik heb een fijn spaarbuffertje om op terug te vallen indien nodig.

Ik zit niet de hele dag te forummen nee, check af en toe via telefoon, maar om hier nu de hele dag rond te hangen, nee dankje. Ik heb ook nog een dochter om te vermaken

Hier bij mijn ouders zitten we voorlopig goed. Vanaf hier kan ik rustig vooruitkijken naar andere opties.

Goed te horen TO, dan heb jij in elk geval een goede basis om een nieuwe start te maken!

Als jij dan nog in staat bent om emotioneel de zaken rationeel te benaderen, komt er volgens mij een licht aan het eind van deze tunnel.

Wat vinden jouw ouders eigenlijk van de hele situatie?
quote:swifty schreef op 29 april 2015 @ 17:07:

@Gear, fijn dat je mijn intenties wel begrijpt! Een verademing, het lijkt wel alsof iedereen die niet tegen TO is ook alle negativiteit over zich heen " verdient" en mensen niet de moeite meer nemen om alles goed te lezen.

Als mensen leren van hun fouten, dan kom je al een heel eind. Als men zich bewust is van de situatie

Bewustwording kan al een heel proces zijn.

Ik zou als ik to was, voorlopig lekker een nieuw leven opbouwen met mijn dochtertje.

Canada is nou ook niet echt een man zonder die zonder bagage komt. Die een verantwoording heeft nog in Canada.
quote:swifty schreef op 29 april 2015 @ 16:57:

[...]

Alsof jij je hiervoor interesseerde...de grootste blater ben jezelf...Om je eigen woorden te gebruiken, net als de andere vele schapen als het ware allemaal meelopen om the bashen op TO. Nu ben ik de eerste die deze vragen stelt en lees je lekker mee...maar wat heb je nou echt toe te voegen behalve gezeur...waarom geen oprechte interesse tonen? Denk je nu echt dat dochtertje geholpen is met het omlaag trekken van een single mom?

Je bent niet de eerste die vragen stelt aan TO over de beginsituatie, ze kiest er alleen voor om ze mondjesmaat te beantwoorden.

En als je goed leest zie je ook staan dat ze dr Canada-fling pas besloot op te biechten toen ze zwanger bleek te zijn omdat ze met haar nu-ex geen sex meer had gehad.

Misschien zie ik het te negatief hoor maar ik kan daar maar 1 conclusie uit trekken....
Mijn ouders... Tja. Die weten het zelf niet zo goed geloof ik. Ex was nooit hun favoriet, vanaf het begin al niet. Maar toen ze na het canada-gebeuren hoorden dat ik zwanger was van een canadees, waren ze enigzins panisch dat ik met ongeboren kind naar canada zou gaan. Ik heb geen broers of zussen, en het gevoel dat ik hen zou achterlaten heeft toen ook meegespeeld in mijn beslissing om hier te blijven.

Mijn ouders kregen wél spontaan meer respect voor ex toen we hadden besloten om verder te gaan mét kindje.

Mijn moeder is mijn klankbord, luisterend oor, beste vriendin (jaja, walg, maar het is echt zo). Zij wist ook meteen dat er in canada iets was gebeurd en heeft me compleet uitgehoord. Toen ik zwanger was, wilde zij ook graag weten wie de vader was, en heb ik samen met haar met hem geskyped. Goeie klik, ze vindt hem leuk en hij kan niet stuk bij haar. Zolang ik maar hier blijf.

De situatie zoals hij nu is, hadden mijn ouders al tijden geleden verwacht. Hun reactie was, net als hierboven: je had dit veel eerder moeten doen, want dit is van niemand netjes. Maar beter laat dan nooit.
Fijn dat je ouders je zo steunen TO
.
quote:swifty schreef op 29 april 2015 @ 16:57:

[...]

Alsof jij je hiervoor interesseerde...de grootste blater ben jezelf...Om je eigen woorden te gebruiken, net als de andere vele schapen als het ware allemaal meelopen om the bashen op TO. Nu ben ik de eerste die deze vragen stelt en lees je lekker mee...maar wat heb je nou echt toe te voegen behalve gezeur...waarom geen oprechte interesse tonen? Denk je nu echt dat dochtertje geholpen is met het omlaag trekken van een single mom?

Ik heb vanaf het begin van dit topic oprechte interesse in waarom de inmiddels ex-vriend steeds maar weer de zwarte piet toegespeeld moet krijgen van bepaalde figuren. Jij hebt nooit enige interesse gehad in de beweegredenen van de ex om zich te gedragen zoals TO beschrijft, en het dochtertje was gebaat geweest bij een stabiele vaderfiguur, die er gewoon twee jaar lang al was. Maar TO is al die twee jaar met haar hart en met haar gedachten bij mr canada gebleven, terwijl het kind een uitstekend gezin had gehad als TO de afgelopen twee jaar haar best had gedaan om samen een gezin te vormen ten bate van het kind. Dan was de band tussen zorgvader en kind echt heel anders gegroeid.

Voor iemand die claimt de belangen van het kind voor ogen te hebben, heb je erg weinig oog voor hoe de werkelijk aanwezige zorgvader is buitengesloten door deze moeder, die liever door bleef dromen en skypen over haar fantastische lover in Canada.

TO heeft haar kind opgescheept met een vader, maar investeerde verder geen cent in de toekomst met deze vader. Noem dat maar het belang van het kind, zoals deze moeder met de aanwezige vader is omgegaan ten faveure van de afwezige biovader.

Wat een ijdelheid om de oprechtheid van jouw interesse hoger te stellen dan de mijne. Flikker toch op met je eendimensionale leesbril .
quote:Flowerista schreef op 29 april 2015 @ 17:18:

[...]

Je bent niet de eerste die vragen stelt aan TO over de beginsituatie, ze kiest er alleen voor om ze mondjesmaat te beantwoorden.

En als je goed leest zie je ook staan dat ze dr Canada-fling pas besloot op te biechten toen ze zwanger bleek te zijn omdat ze met haar nu-ex geen sex meer had gehad.

Misschien zie ik het te negatief hoor maar ik kan daar maar 1 conclusie uit trekken....

Ja sorry hoor, maar wat heeft het nou voor nut om daar op te blijven focussen?

Het gaat nu om het nu en de toekomst en met name die van dochtertje, dus we kunnen beter meedenken an maar blijven roepen wat er allemaal fout is aan de situatie
quote:VitaNova_13 schreef op 29 april 2015 @ 12:31:

Klopt, daar zijn er twee voor nodig. Ik heb er heus een aandeel in, maar zijn relatie is ZIJN verantwoordelijkheid, niet de mijne.

En ja, de laatste tijd wekelijks skype...

Maar nogmaals, waarom heb je zélf niet het (morele) fatsoen gehad om dat skype-contact te verbreken op het moment dat je wist dat hij een nieuwe vriendin/vrouw had? Die nu zwanger is? Je wist toch donders goed (neem ik aan) dat dat geen opsteker voor zijn relatie zou zijn? En ja, zijn relatie is in principe ZIJN verantwoordelijkheid, maar al dan niet gaan zitten rommelen met iemand die een relatie heeft, is de JOUWE. Toch?

En waarom heb je hem niet gewoon dirèct gezegd toen hij aankondigde naar Nederland te willen komen: "Luister even, dat lijkt me geen goed plan, je vrouw is zwanger, die heeft jou gewoon nodig nu, en dan is het niet het geschikte moment om even een ouwe scharrel in Nederland te gaan bezoeken. Bovendien weet ze niks van ons bestaan af, dus ik voel er niks voor omdat nu, terwijl ze zwanger is, stiekem achter haar rug om te organiseren. Blijf maar lekker thuis bij je zwangere vrouw."

Dát snap ik allemaal niet. Want dát zijn allemaal dingen die je wél zelf in de hand had.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:kerol schreef op 29 april 2015 @ 17:58:

[...]

Ik heb vanaf het begin van dit topic oprechte interesse in waarom de inmiddels ex-vriend steeds maar weer de zwarte piet toegespeeld moet krijgen van bepaalde figuren. Jij hebt nooit enige interesse gehad in de beweegredenen van de ex om zich te gedragen zoals TO beschrijft, en het dochtertje was gebaat geweest bij een stabiele vaderfiguur, die er gewoon twee jaar lang al was. Maar TO is al die twee jaar met haar hart en met haar gedachten bij mr canada gebleven, terwijl het kind een uitstekend gezin had gehad als TO de afgelopen twee jaar haar best had gedaan om samen een gezin te vormen ten bate van het kind. Dan was de band tussen zorgvader en kind echt heel anders gegroeid.

Maar daar heeft NU niemand meer iets aan! Je kunt die afgelopen 2 jaar niet veranderen door maar te blijven roepen dat TO had moeten investeren in de relatie
@pejeka, beslist niet netjes, maar wel eerlijk: ik heb het niet afgekapt omdat ik dat niet wou. Omdat ik het contact fijn vond/vind.

Zoals het nu lijkt, komt hij wel. Het weekend van 9-10 mei, iets eerder dan hij eerder had gezegd. Zal me benieuwen of het definitief doorgaat of niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven