De mokerslag.....
vrijdag 22 augustus 2008 om 07:14
En nu gaat het licht echt uit bij mij.
Middenin een moeilijke tijd voor mij,waarbij ik langzaam de strijd weer op wilde pakken tegen mijn problemen.
Vertelt mijn vriend mij vanacht nadat ik een paniekaanval had,
Dat het over is tussen ons.
Hij houdt niet meer van mij.
Na 8 jaar alle lief en leed te hebben overwonnen.
Ik ben kapot.
Ik heb geen enkele kracht meer.
Dit zag ik niet aankomen.
Ik ben verdrietig,maar ook ontzettend kwaad omdat hij dit lang voor zich heeft gehouden en daarmee geen enkele kans gaf om het tij te keren.
En ik...ik houd verschikkelijk veel van hem.
Houdt het een keer op voor mij....
Middenin een moeilijke tijd voor mij,waarbij ik langzaam de strijd weer op wilde pakken tegen mijn problemen.
Vertelt mijn vriend mij vanacht nadat ik een paniekaanval had,
Dat het over is tussen ons.
Hij houdt niet meer van mij.
Na 8 jaar alle lief en leed te hebben overwonnen.
Ik ben kapot.
Ik heb geen enkele kracht meer.
Dit zag ik niet aankomen.
Ik ben verdrietig,maar ook ontzettend kwaad omdat hij dit lang voor zich heeft gehouden en daarmee geen enkele kans gaf om het tij te keren.
En ik...ik houd verschikkelijk veel van hem.
Houdt het een keer op voor mij....
vrijdag 22 augustus 2008 om 16:44
Lieve Iry, zo af en toe zie ik postings van je voorbij komen: meestal lief, verstandig en weloverwogen. Alleen dat ken ik van je, maar alleen daarom ook al, kan ik zeggen, dat je dit niet verdient en dat het flink klote is. Ik hoop dat je je kan uiten, want je zult ongetwijfeld in de spreekwoordelijke rollercoaster van emoties zitten, boos, teleurgesteld, verdrietig, onzeker. Succes en sterkte, meid!
Everytime you make a typo, the errorists win.
vrijdag 22 augustus 2008 om 17:30
quote:Lioness2 schreef op 22 augustus 2008 @ 15:56:
Justme, sorry voor mijn uitval richting jou maar ik interpreteerde jouw opmerking anders dan hij blijkbaar bedoeld was.
Excuus aanvaard
quote:Persoonlijk vind ik, op dit moment, die uitspraak te confonterend
Tja, dat is het nu net.... Het gaat niet om dit moment, het gaat om het verleden, het heden maar erger nog de toekomst. Haar problemen blijven maar voortbestaan, hoe lastig te overwinnen ook. Toch denk ik dat Iry hierop gewezen mag worden ook al weet ze dit zelf waarschijnlijk dondersgoed.
quote:Het komt bij mij over als: Iry je houdt niet van jezelf, hoe kun je nou verwachten dat iemand anders wel van je houd?
Eigenlijk bedoel ik dit ook gewoon, hoor. Maar zonder de nare bijsmaak die jij er blijkbaar bij hebt.
Stiekem hoop ik dat dit life-event datgene is dat ze nodig heeft om eindelijk aan zichzelf te gaan denken en daadwerkelijk van zichzelf te houden.
quote:maar goed dat is mijn gevoel/mening, wellicht dat Iry het inderdaad anders opvat.Ik ben vaker kritisch naar Iry en over het algemeen reageert ze daar ok op. Als dat door omstandigheden nu anders is, is dat mijn inschattingsfout. Jammer dan.
Justme, sorry voor mijn uitval richting jou maar ik interpreteerde jouw opmerking anders dan hij blijkbaar bedoeld was.
Excuus aanvaard
quote:Persoonlijk vind ik, op dit moment, die uitspraak te confonterend
Tja, dat is het nu net.... Het gaat niet om dit moment, het gaat om het verleden, het heden maar erger nog de toekomst. Haar problemen blijven maar voortbestaan, hoe lastig te overwinnen ook. Toch denk ik dat Iry hierop gewezen mag worden ook al weet ze dit zelf waarschijnlijk dondersgoed.
quote:Het komt bij mij over als: Iry je houdt niet van jezelf, hoe kun je nou verwachten dat iemand anders wel van je houd?
Eigenlijk bedoel ik dit ook gewoon, hoor. Maar zonder de nare bijsmaak die jij er blijkbaar bij hebt.
Stiekem hoop ik dat dit life-event datgene is dat ze nodig heeft om eindelijk aan zichzelf te gaan denken en daadwerkelijk van zichzelf te houden.
quote:maar goed dat is mijn gevoel/mening, wellicht dat Iry het inderdaad anders opvat.Ik ben vaker kritisch naar Iry en over het algemeen reageert ze daar ok op. Als dat door omstandigheden nu anders is, is dat mijn inschattingsfout. Jammer dan.
vrijdag 22 augustus 2008 om 18:02
Hoi lieve schatten (ik zit weer te janken van jullie lieve woorden)
Even een kort berichtje.
We hebben een eind gefietst samen (het is een wonder dat ik niet blind van het janken van de dijk af ben gefietst)
Op een bankje gezeten en ik heb gepraat,heel veel.
Situatie is nu dat vriend het nog een kans wil geven.
Echter moet alles 180 graden om,van beide kanten.
Het houden van zoals hij in een relatie verwacht is hij kwijt.
Of dat wordt hervonden zal de tijd leren.
Maar dat dit erop of eronder wordt is duidelijk.
We zijn terug gefietst in de stromende regen.
Waarvan ik zei dat het de situatie wel illustreerde.
En vriend zei,maar we fietsen er wèl doorheen.
Dat vond ik mooi...
Het ging vervolgens wel echt storten,dat was weer flauw van onze lieve heer,maar dat zal mijn straf van al het gevloek van vandaag wel zijn.
Ik probeer later op de avond meer info te schrijven,maar nu ben ik wel echt even leeg.
Pfff...lijkt wel een dagje sixflags en ik haat rollercoasters.
Maar we stappen nu maar meteen in allemaal.
Ik zal jullie er vast vaak over gaan vervelen de komend tijd.
Voor nu...ik ben wel heel gelukkig met de kans de we toch samen aangaan.
Maar heel onzeker over het niet houden van.
En ik jank standaard om de 10 minuten.
Ben maar gestopt met de mascara en ga alleen nog maar voor de lippenstift.
Toch een iets langer berichtje,maar believe me het echte verhaal is alleen voor de volhouder om te lezen.
Ik knuffel jullie allemaal,wat heeft dit mij een hart onder de riem gestoken. Jullie weten niet half wat ik daaruit heb geput.
Liefs.
Even een kort berichtje.
We hebben een eind gefietst samen (het is een wonder dat ik niet blind van het janken van de dijk af ben gefietst)
Op een bankje gezeten en ik heb gepraat,heel veel.
Situatie is nu dat vriend het nog een kans wil geven.
Echter moet alles 180 graden om,van beide kanten.
Het houden van zoals hij in een relatie verwacht is hij kwijt.
Of dat wordt hervonden zal de tijd leren.
Maar dat dit erop of eronder wordt is duidelijk.
We zijn terug gefietst in de stromende regen.
Waarvan ik zei dat het de situatie wel illustreerde.
En vriend zei,maar we fietsen er wèl doorheen.
Dat vond ik mooi...
Het ging vervolgens wel echt storten,dat was weer flauw van onze lieve heer,maar dat zal mijn straf van al het gevloek van vandaag wel zijn.
Ik probeer later op de avond meer info te schrijven,maar nu ben ik wel echt even leeg.
Pfff...lijkt wel een dagje sixflags en ik haat rollercoasters.
Maar we stappen nu maar meteen in allemaal.
Ik zal jullie er vast vaak over gaan vervelen de komend tijd.
Voor nu...ik ben wel heel gelukkig met de kans de we toch samen aangaan.
Maar heel onzeker over het niet houden van.
En ik jank standaard om de 10 minuten.
Ben maar gestopt met de mascara en ga alleen nog maar voor de lippenstift.
Toch een iets langer berichtje,maar believe me het echte verhaal is alleen voor de volhouder om te lezen.
Ik knuffel jullie allemaal,wat heeft dit mij een hart onder de riem gestoken. Jullie weten niet half wat ik daaruit heb geput.
Liefs.
vrijdag 22 augustus 2008 om 18:07
vrijdag 22 augustus 2008 om 18:12
lieverd wat fijn, blijf ook echt met elkaar praten! Jullie hebben een hele heftige dag gehad samen, maar zijn er wel samen doorheengegaan! Lieverd, ga heel goed voor jezelf zorgen, je weet dat ik je eetstoornisdeel snap, maar echt het is nu of nooit en je bent het zo ongelofelijk waard om van te houden, als je dat zelf maar eens zou kunnen zien!
Als ik je ergens mee kan helpen, weet je waar je me kunt vinden
dikke lieverd
Als ik je ergens mee kan helpen, weet je waar je me kunt vinden
dikke lieverd
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
vrijdag 22 augustus 2008 om 18:15

vrijdag 22 augustus 2008 om 18:42
quote:iry schreef op 22 augustus 2008 @ 18:07:
Justme.
We zijn oke hoor.Wist ik wel quote:Ik snap de stelling,ben het er niet mee eens.
Maar dat het het moeilijker maakt is wel waar.
Dat mag natuurlijk!
quote:En believe me,
Dit maakt de strijd los!!
Op een schokkende manier,maar misschien is het idd dat wat ik nodig heb.
Dat is je geraden! Je hebt nu geproefd hoe het is hem en jezelf kwijt te raken. Zorg er hoe dan ook voor dat je dat voorkomt! Er is echt werk aan de winkel...
quote:Nu alleen hopen dat ik (we) beloont word(den).
Geen enkele inspanning zal zonder vruchten zijn.
Ga ervoor, zo'n kans krijg je niet weer
(Gruwel, geef ik gewoon een knuffel )
Justme.
We zijn oke hoor.Wist ik wel quote:Ik snap de stelling,ben het er niet mee eens.
Maar dat het het moeilijker maakt is wel waar.
Dat mag natuurlijk!
quote:En believe me,
Dit maakt de strijd los!!
Op een schokkende manier,maar misschien is het idd dat wat ik nodig heb.
Dat is je geraden! Je hebt nu geproefd hoe het is hem en jezelf kwijt te raken. Zorg er hoe dan ook voor dat je dat voorkomt! Er is echt werk aan de winkel...
quote:Nu alleen hopen dat ik (we) beloont word(den).
Geen enkele inspanning zal zonder vruchten zijn.
Ga ervoor, zo'n kans krijg je niet weer
(Gruwel, geef ik gewoon een knuffel )
vrijdag 22 augustus 2008 om 19:30
Ik hoop dat je wel jezelf blijft, Iry.
Zo iets simpels bijvoorbeeld als je plannen aan tafel. Dat hij niet probeert je van je plannen af te brengen door emotionele chantage.
Wat moet het verschrikkelijk moeilijk zijn voor een toch al onzeker wijffie om door te gaan met iemand die zegt dat het houden van weg is.
Zorg dat alles wat je doet vanaf vandaag iets is waar je achteraf geen spijt van krijgt.
Zo iets simpels bijvoorbeeld als je plannen aan tafel. Dat hij niet probeert je van je plannen af te brengen door emotionele chantage.
Wat moet het verschrikkelijk moeilijk zijn voor een toch al onzeker wijffie om door te gaan met iemand die zegt dat het houden van weg is.
Zorg dat alles wat je doet vanaf vandaag iets is waar je achteraf geen spijt van krijgt.

vrijdag 22 augustus 2008 om 19:42
Mee eens; ga nu niet jezelf compleet aan de kant zetten, om hem te pleasen omdat hij ander weggaat. Het is heel verleidelijk, maar hij moet je wel nemen zoals je bent...anders heeft het geen zin om door te gaan.
Wat is nu zijn motivatie om door te willen? Zolang het maar niet zo is dat jij hem hebt "overgehaald". Want dan zal hij blijven twijfelen en is het volgende week weer raak.
Hopelijk is er nu wat rust in de tent, nu je weet dat jullie nog een kans hebben. Blijf jezelf!
Wat is nu zijn motivatie om door te willen? Zolang het maar niet zo is dat jij hem hebt "overgehaald". Want dan zal hij blijven twijfelen en is het volgende week weer raak.
Hopelijk is er nu wat rust in de tent, nu je weet dat jullie nog een kans hebben. Blijf jezelf!
vrijdag 22 augustus 2008 om 19:51
Lieve Iry, wat verdrietig dat je het zo moeilijk hebt nu. Je lijkt me zo'n lief mens. Je hebt op mij heel lief gereageerd op het topic Ik ben Gaia een tijdje geleden. Ik heb toen om persoonlijke redenen niet meer teruggereageerd (ik kon me niet meer vinden in het topic), maar ben het niet vergeten.
Je hebt jezelf volgens mij veel meer te bieden dan je denkt. Misschien kun je je daar de komende tijd op richten: te ontdekken wat je jezelf te bieden hebt. Wat je je vriend te bieden hebt, en of dat genoeg is, moet op de tweede plaats komen. Jij op nummer 1. Jij verdient dat hoor, het is namelijk jouw leven en niet dat van een ander.
Ik hoop dat je zult ontdekken dat je niet alleen verdient om te worden liefgehad, maar ook en vooral dat je in staat bent om lief te hebben. Dat is een kunst die niet iedereen beheerst en die je gelukkig wel kan leren. En inderdaad, het begint met van jezelf houden. Lief voor jezelf zijn. Niet schelden op jezelf. Als je lelijke woorden tegen jezelf gebruikt, vraag je dan eens af of je die zou gebruiken tegen iemand van wie je houdt. Zo nee, dan ook niet tegen jezelf. Dat verdien je namelijk niet.
liefs,
dubio
Je hebt jezelf volgens mij veel meer te bieden dan je denkt. Misschien kun je je daar de komende tijd op richten: te ontdekken wat je jezelf te bieden hebt. Wat je je vriend te bieden hebt, en of dat genoeg is, moet op de tweede plaats komen. Jij op nummer 1. Jij verdient dat hoor, het is namelijk jouw leven en niet dat van een ander.
Ik hoop dat je zult ontdekken dat je niet alleen verdient om te worden liefgehad, maar ook en vooral dat je in staat bent om lief te hebben. Dat is een kunst die niet iedereen beheerst en die je gelukkig wel kan leren. En inderdaad, het begint met van jezelf houden. Lief voor jezelf zijn. Niet schelden op jezelf. Als je lelijke woorden tegen jezelf gebruikt, vraag je dan eens af of je die zou gebruiken tegen iemand van wie je houdt. Zo nee, dan ook niet tegen jezelf. Dat verdien je namelijk niet.
liefs,
dubio
Ga in therapie!

vrijdag 22 augustus 2008 om 22:02
Meis, fijn te horen dat het nog een kans heeft. Maar trek ook je eigen plan. Ga door met de weg die je was in gegaan. Met eten, ritme krijgen en niet elke dag om 5 uur snachts naar bed gaan. En je wilde voor dit alles sowieso contact opnemen met je hulpverlener. Zet dat door. Ik heb denk ik gemist wat het GGZ vandaag gezegd heeft.
Maar zorg nou ook voor jezelf. Je zei al, van vermoeiheid heb je 2 dagen op bed gelegen. Je hebt iets voor te vechten, jezelf, je kinderen, je vriend, dus probeer weer die sfeer terug te krijgen van 2 weken geleden met de vakantie dat jullie als een gezin zo lekker gingen. En wat ik al eerder zei, niet teveel hooi op je vork. Dat stoppen met roken ga je volgende maand maar weer aan beginnen. Je weet dat je het kan, maar prioriteiten stellen. Je kan het alleen volhouden als je weer iets beter gaat eten dus zoek van het weekend weer een gerecht op uit je andere topic. Maak je als je er tijd voor hebt een gezellig etentje thuis. Niet om te doen alsof er niets gebeurd is maar soms moet de druk eraf en even proberen ongecompliceerd gezellig eten. Of met zijn allen spelletjes doen of een film kijken.
We horen het. x
Maar zorg nou ook voor jezelf. Je zei al, van vermoeiheid heb je 2 dagen op bed gelegen. Je hebt iets voor te vechten, jezelf, je kinderen, je vriend, dus probeer weer die sfeer terug te krijgen van 2 weken geleden met de vakantie dat jullie als een gezin zo lekker gingen. En wat ik al eerder zei, niet teveel hooi op je vork. Dat stoppen met roken ga je volgende maand maar weer aan beginnen. Je weet dat je het kan, maar prioriteiten stellen. Je kan het alleen volhouden als je weer iets beter gaat eten dus zoek van het weekend weer een gerecht op uit je andere topic. Maak je als je er tijd voor hebt een gezellig etentje thuis. Niet om te doen alsof er niets gebeurd is maar soms moet de druk eraf en even proberen ongecompliceerd gezellig eten. Of met zijn allen spelletjes doen of een film kijken.
We horen het. x
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.