Bezig voor de eerste - part 2

21-10-2007 13:37 3989 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leef

tijd:Bevallen:Naam:J/M:Sari 1975327 mei '08LaureMMeggie782924 juli '08OlivierJ_Sungirl_2914 aug. '08KayneJAmy803128 aug. '08Merle SophieMTijn252930 sept. '08MerijnJLode263 nov. '08BramJKaatje1981275 jan. '09NickJKusje2511 maart '09AnnabelMSouth2914 juli '09SouthminiMNaam:Leef

tijd:Bezig

sinds:Uitgerekend:Bijzonderheden:Troela468124nov. '0715 nov. Een meisje!! Naam:Leef

tijd:Bezig

sinds:NOD*:Bijzonderheden:Winterdip32aug. '07Bloempje66629febr. '08

* NOD = Niet Ongesteldheids Dag!

Dus de dag waarop je ongesteld moet worden, maar niet wil natuurlijk.
Haha, ik lees nu pas dat ik een beetje mosterd na de maaltijd was met mijn aankondiging dat Olivier geboren is (maarja dat is natuurlijk ook niet gek als hij nu al precies 4 weken is). Maar in ieder geval bedankt voor alle felicitaties Een keizersnede hakt er stiekum toch wel meer in dan ik had verwacht. Ik wil nog altijd veel meer dan dat ik momenteel kan. Gelukkig heb ik vandaag een dagje helemaal niets, want ik doe al sinds zaterdag veel te veel op een dag en dat begin ik nu toch een beetje te merken.

Met ons ventje gaat het heel erg goed. Hij is vanochtend op het consultatiebureau gewogen en hij woog al 5370 gram (dat is bijna 11 pond) en dat terwijl hij nog maar net 4 weken oud is. Het moederschap geeft nog mixed emotions, aan de ene kant vind ik het best wel zwaar, zo'n klein menneke wat helemaal afhankelijk van me is (door de borstvoeding) en aan de andere kant ben ik vanaf het begin al zo gek op hem. Hij is toch helemaal van mij (en van mijn vriend natuurlijk ). Ik hoop dat jullie het allemaal ook binnenkort gaan meemaken.

@sungirl, wat heerlijk dat je vriend 4 weken vrij heeft. De mijne had 3 weken vrij genomen en dat vond ik heel erg fijn. Het is ook zo leuk om te zien dat ze in die tijd al helemaal gek op elkaar zijn geworden. Bij jou kan je vriend natuurlijk ook nog je zoontje voeden, dat is natuurlijk ook nog heel goed voor de band.

@kusje, vandaag 12 weken, gefeliciteerd! Dat is toch were een belangrijke mijpaal. Heel veel succes morgen bij de echo en de nekplooimeting.

@winterdip, goed dat je je niet laat weerhouden om de kijkoperatie te doen. Het is toch wel belangrijk om te weten wat nou voor die verdikking zorgt/heeft gezorgd. Jij ook succes morgen bij de huisarts.

@dreadje, goed bezig! Klussen vind ik ook altijd een beetje raar woord, al vind ik neuken ook alijd wel erg raar/bot klinken , maar het omschrijft het beter

Maar meiden jullie zitten niet op de reservebank hoor. Jullie zijn juist degene die het topic in leven houden (meer dan alle zwangeren en net bevallen dames) dus eigenlijk moeten jullie er een mooiere omschrijving voor bedenken. Maar de kleine is net weer wakker dus ik ga er vandoor...
hihi bloempje, die bui hebben wij gisteren gehad! ik ging om kwart voor 1 op de fiets naar mijn werk en ik was nat tot op mijn onderbroek! heel de dag voor gek gelopen als een verzopen kat. maar das wel kut dat jullie auto ook nog eens kapot ging!!

en je zus heeft echt de standaard zwangerschapsverschijnselen! leuk.. mijn zus had dat ook en die woonde nog thuis(nu anderhalf jaar later nog steeds) dus daar waren mijn ouders en broertje ook erg blij mee hahaha!!

winter, gefeliciteerd met je vriendin!! leuk joh! hoe heet ze? of wil je dat vanwege de privacy niet zeggen? geeft ook niet hoor, want dan lezen we het misschien nog wel op hyves! wanneer laat je die kijkoperatie doen?

dus olivier is alweer 11 pond.. flinke jongen hoor!!! en tuurlijk is het best zwaar, het is ook niet niks lijkt me om moeder te worden. je moet daar toch een beetje je regelmaat in vinden. ja en wij houden het topic levend, maar wij zijn dan ook nog niet zwanger hahah!! ik vind eigenlijk ook wel dat we een positievere benaming voor ons vieren kunnen bedenken! iemand ideeën?

er werd vandaag wel aan me gevraagd of ik zwanger ben! ik moest om half 8 beginnen met werken, was er om 6.55 en had daarvoor al 2 wasmanden vol opgevouwen!! op mijn werk heb ik ook maar meteen alles opgeruimd, alle papieren en zo waar we niks meer mee doen weggegooid! toen vond ik zelf dat ik wel om 12.30 weg mocht in plaats van 13.00 dus dat heb ik ook gedaan. en wat doe je dan als je thuis bent? juist.. heel het huis schoonmaken hahaha!! jaja ik had er zin in vandaag.. dus er waren een paar mensen die vroegen of ik zwanger ben vanwege mijn opruimwoede vandaag hihih. ach jaaa......
Even snel, tussen het schoonmaken door (we hebben onze werkster ontslagen), ben bij huisarts geweest. Ze leek niet heel goed door te hebben wat een kijkoperatie nou inhield (!) Zij had het maar over het doorspuiten van eileiders en dat dat eventueel schade met zich mee zou kunnen brengen. Dus ik zei: " Nee. Ik wil een laparoscopie, met cameratjes in de buikholte kijken." Blabla, en alles wat in van internet heb gevonden. Maar goed, even over gepraat en ze vond het ook wel een goed idee. Dus ze ging gelijk faxen naar het ziekenhuis dat ik gebeld moet worden voor een afspraak. Als ik dinsdag nog niets heb gehoord moet ik zelf bellen.

We wachten af.

Ok, pak dweil en ga weer even verder. Tot later ladies!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Vandaag een knal roze wollen winterjasje gekocht.

Kan niet wachten tot ze het aankan,ben er emotioneel van.

Nog 2 weekjes,maar ze mag van mij nu wel komen.

Iedereen om mij heen die ook eind aug/begin sep is uitgeteld is al bevallen.Ik wordt er onrustig van,zij hebben het al gehad en weten of hun kindje gezond is.

Maar goed,dit is iets waar ik geen invloed op heb,dus het is niet anders.Ergens schaam ik mij wel,ben 2 weken met verlof en vermaak mij eigenlijk prima.Heb deze week al 2 keer op het terras gezeten en mij vandaag een slag in de ronde geshopt(loon stond er al op) bij de Prenatal en Herma.

Ach ja een beetje klagen is altijd fijn,misschien is het ook wel,omdat het nu zo dichtbij komt.. ..dat ik wat nerveus ben.

gr Amy
vind trouwens dat iedereen zo leuk schrijft,met de nodige zelfspot en humor.

Echt meiden na mij hart.

Ik reageer dan wel niet op iedereen persoonlijk,maar vind het wel heel leuk om jullie verhalen te lezen.

Fijn weekend allemaal
Amy waar moet je je voor schamen? Je hebt verlof, geniet ervan! Het belooft weer wat mooier weer te worden dus ik hoop dat je nog flink op het terras kunt zitten volgende week. Heerlijk toch?

Leuk dat je zulke mooie spulletjes hebt gekocht. Kan me goed voorstellen dat je niet kan wachten om te zien hoe het allemaal staat straks. Ik geloof zeker dat je af en toe nerveus wordt hoor. Je weet immers niet wat je te wachten staat, alleen dat die kleine er binnen nu en een paar weekjes toch echt uitkomt. Gebruik deze tijd om lekker "voor te slapen". Ik las gisteren in de nieuwe Psychologie dat slaap inhalen geen nut heeft maar "voorslapen" voor drukkere periodes wel. Kennelijk onthoudt je lichaam dat ofzo. Dus meisje, lekker uitrusten!

Enjoy!
Oja, vanmorgen zei de weegschaal dat er 5,2 kilo vanaf is. Jippie!

Nog een kilo of 4, dan vind ik het wel weer mooi.
Gezellig hier zeg....

Dread, marathon afgelopen of nog steeds bezig? Heb je nog ovulatietesten gebruikt of dat je dat niet meer?

En hoe is het met de rest van de dames?
ja het is maar saai hier hoor! ik heb in ieder geval weinig te vertellen, veel gewerkt en blij dat ik de bank weer eens zag.

hoe gaat ie met jou winter?
Hey! Er is iemand! Joehoe!

Hier goed hoor. Mijn marathon staat weer voor de deur. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik er komende week echt alles voor wil doen. Stel je nou voor dat het deze maand eindelijk zou lukken... dan hoef ik die operatie ook niet te ondergaan! (Voorlopig). Dus dat lijkt me fantastisch. Ik heb gezegd: "Je mag vanavond nog los, maar vanaf volgende week houd je je enorm gedeisd tot de ovulatie voorbij is!" Hahaha....

Verder ook weinig te melden. Saaie weekenden voor mij. Ik blijf bewust zoveel mogelijk binnen omdat ik bang ben om in de verleiding te komen wijntjes te drinken als ik de gezelligheid te veel opzoek. En aangezien ik even heel erg streng ben op mezelf sluit ik me maar een beetje op. (Om straks onwijs slank in mijn oude spijkerbroek weer naar buiten te gaan!)

Hoe is het verder met jou? Weer een beetje rust in je hoofd?
whahhaha ja hou hem maar aan het lijntje hoor!! zou toch wel geweldig zijn om je niet te laten opereren.. dat is ons vooruitzicht, je hebt een afspraak voor een kijkoperatie en moet nog een klein onderzoekje laten doen. maar he, wat ziet de dokter daar nou? een klein wintertje in de groei! hihihi wat een fantasie!!! hoe leuk zou dat zijn? in ieder geval succes met de marathon!!!

ik vind dat je erg goed bezig bent met afvallen! gaat echt heel snel.. maar als je dan straks in je oude spijkerbroek de hort op gaat, moet je ook wel opletten met die wijntjes hè? zou zonde zijn als de kilo's er weer aanvliegen.

hier gaat het goed, rustig. we nemen er een klein beetje afstand van en we zien wel hoe het loopt. over een week of 2 kijken we wel eens voor een tweede zaadtest. we hebben maandag heel spontaan gesext! was ook weer leuk hahah! en dinsdag dacht ik ineens bij mezelf dat ik die dag mijn eisprong had. ik ga er niet van uit, maar wie weet.. het kan uiteindelijk nog gewoon op de normale manier!!
Misschien voor ons allebei dan een verrassing deze maand?

Dat zou super zijn! Fijn dat jullie er een beetje afstand van hebben genomen. Even laten bezinken en weer opladen. Daar ben ik ook voor. Niet in een keer alle druk erop. Gelukkig zijn we nog jong.

En het gebeurt vaker hoor, dat het ineens vanzelf zo ver is. Daar ga ik voorlopig toch nog maar vanuit. We blijven positief. Jullie ook zo te horen. Da's fijn!

Afvallen gaat wel lekker ja. Moet wel zorgen dat ik straks niet weer in die eeuwig valkuil stap. Ik ken mezelf, ben al een jojo... Maar voorlopig nog even alle motivatie om door te gaan.
inderdaad, we zijn nog erg jong! je moet er toch niet aan denken dat je 35 bent en er dan achter komt dat er iets niet goed zit om dan alsnog in de medische molen terecht te komen. dan wordt het allemaal erg kort dag en wij allevier hebben tenminste nog alle tijd! gaat goed komen hoor, ben ik van overtuigd..

maar ik ga nu lekker mijn mandje opzoeken, heb ik al de hele dag zin in hahah! slaap lekker en tot later!

xx
Is goed! Leuk dat je er nog even was.

Welterusten, ik ga ook ze lekker knorren.

xxx
Hey meiden! Ben er weer!! Ik ben nog steeds bekaf.... dus niet altijd puf om te reageren....... ben aan vakantie toe!!!!!!! Nog één week werken en dan heeft Dreadlokje ook vakantie!!! Hehe! Zal tijd worden of niet soms... hahaha! Ik probeer niet zoveel bezig te zijn met zwanger willen worden..... heb het nog wat meer losgelaten, daarom ook wat minder gereageerd...... sorry meiden, maar moest iets meer afstand nemen......

Soms, heel soms, heb ik een flinke baaldag..... dan vind ik het allemaal erg oneerlijk waarom ik nog niet zwanger ben...... en dan zie ik overal zwangeren en mensen achter de kinderwagen lopen......... ook op de Hyves heb ik nu weer veel oude bekenden die zwanger zijn......... zij wel! Ikke niet............... wat doe ik verkeerd........ ik wil al heel veel jaren en heb dan ook even helemaal geen hoop en geduld meer.......... stom he..........

Maar als ik dan even flink gesipt heb, dan pak ik de draad weer op, dan ben ik weer blij voor een ander en heb ik de hoop dat het bij ons ooit ook goedkomt! En heb ik weer geduld..... en ga ik weer door met leven!

Zo'n dag had ik dus gisteren.......... niet leuk, maar het moest er even uit............ nu zie ik alles weer positief in en wil ik het niet mijn leven laten beheersen...... maar op zo'n rotdag wordt alles beheerst door die ene wens.......

Fijne zondag meiden!!
Ik snap je Dreadlokje.

Ik merk ook dat ik dagen heb dat ik bij mezelf denk: "Dat gezeik allemaal, ik wil op deze manier helemaal geen kinderen meer!"

En dan neem je even afstand.

Helemaal niet stom hoor, dat je af en toe ongeduldig wordt en een baaldag hebt.

Eerst eens even lekker vakantie voor jou zometeen.

xxx

winter
Thanx Winter!!

Ik ben inderdaad erg aan vakantie toe!!
Hallo lieve meiden,

Na jullie gesip durf ik bijna niet meer hier 'roze wolk'-achtig te gaan doen... Ik gun het jullie zo verschrikkelijk! Het is zo frustrerend als het niet lukt, daar weet ik alles van. Bij mij was het ook niet even gepiept. En er zijn weinig dingen zo frustrerend als dat! Positief en rustig blijven, ooit lukt het echt wel. Hoe frustrerender je bent hoe langer het duurt volgens mij....

Huize kusje kleurt fel roze op het moment... Vrijdag 12 weken echo gehad en alles was helemaal goed!! Ben zelfs 4 dagen verder dus nu 12 weken en 6 dagen zwanger, en 3 maart uitgerekend. Ben zo blij dat ik eindelijk door de 3 maanden heen ben. Zo raar om ineens in een zwangerschapsboek verder te bladeren dan de eerste 3 maanden! Ze hebben alles opgemeten en alles was perfect in orde. Het was zo lief het kindje deed op een gegeven moment ook zijn armpje omhoog en het leek net of hij naar ons aan het zwaaien was.

Nu ben ik echt helemaal los, ben meteen vrijdagavond de stad in gegaan voor positiekleding en babykleding gekeken. Ik ben niet meer te houden. 4 Oktober hebben we een pretecho en weten we wat het wordt.

Ik weet zeker dat dit voor jullie ook allemaal spoedig volgt.

Hoe gaat het eigenlijk met Kaatje? Al een tijdje niets meer geschreven. Weet je al wat het wordt of wil je het niet weten?

Nou meiden, kop op en een dikke knuffel van mij!
Misschien toch een idee om de meiden die allang bevallen hadden moeten zijn/niet meer reageren uit de lijst te halen? Heb ik op een ander topic van de week ook gedaan en prompt waren er (na maanden van niks) weer 2 zwanger...Misschien helpt het hier ook? Ik gun het jullie en hoop het!!!

Hier trouwens alles goed. Erg moe, want heel veel geklust afgelopen dagen, maar met resultaat: de babykamer is af!!! Nu komen ze dinsdag de meubeltjes brengen en dan kan ik lekker gaan inrichten enz. Heerlijk!!

Morgen weer voor het eerst werken na 7 weken vakantie. Klinkt erg lullig, omdat de meesten niet zo lang vakantie hebben gehad, maar ik zie er zo ontzettend tegenop...
Lode, als dat bij dat andere topic ook zo ging dan mogen er van mij snel een paar uitgeknikkerd worden hoor! Hahaha....

En nu rennen, ben veeeeeel te laat voor mijn werk.

Jij ook werkze, na 7 weken (heerlijk he? Heb ik ook een keer gehad! Pfff... leek wel of ik een nieuwe baan had toen ik weer begon).
hey dreadje! geeft niks hoor, we hebben allemaal wel eens zo'n dag.. even uithuilen en weer verder gaan. verheug je maar lekker op je vakantie en geniet ervan!! doe het lekker rustig aan en als je je niet goed voelt dan gooi je het er hier maar uit, dat helpt altijd een beetje! dikke knuffel!!

nou lode, dan wordt het tijd dat we de lijst gaan opschonen! en je kan zo lekker gaan inrichten.. lijkt me super!! heel veel plezier! en werkse..

kusje, we(ik spreek even voor ons allemaal) zijn oprecht blij voor jou en voor alle zwangeren natuurlijk! je mag hier gewoon roze wolk achtig komen doen hoor.. is alleen maar leuk om die verhalen te lezen. maar zoals je begrijpt hebben wij het wel eens even helemaal gehad! en daarom hebben we die positieve berichten ook wel eens nodig, dus hou jezelf niet in hoor!! je hebt wel een sociaal kind zeg hihi, al zwaaien op je..
Kusje, het was even gesip van mij kant uit... maar dat was daarna ook gelijk weer over hoor! Moest even stoom afblazen om weer positief verder te gaan. Soms heb je dat even he. Hihihi!! Maar schrijf gerust hoor!! Ik vind jullie 'roze wolk verhalen' juist superleuk om te lezen! Dus gewoon doorgaan!

Fijn om te horen dat jouw zwangerschap nog steeds zo voorspoedig verloopt!! Kan me voorstellen dat je nu opgelucht bent na die eerste 3 maanden..... blijft toch spannend..... maar nu heerlijk genieten hoor!!

Lode, ook leuk om jou weer te lezen hier! Fijn dat alles goed gaat!! Jij ook genietse nog van deze mooie tijd! En ik hoop dat jouw vermoeidheid snel weer over gaat. Leuk dat jullie babykamertje al bijna af is.

Winterdip, nou? Was je nog op tijd voor jouw werk? Dat was rennen zeker!

Ik ga de meiden die hier niet meer komen eraf halen (degenen die al bevallen zijn). Hopenlijk brengt het geluk net als op jouw topic Lode. We gaan ervoor!!
Zo, heb het schema weer bijgewerkt en de dames die ondertussen al bevallen zijn en hier niet meer schrijven, heb ik verwijdert! Maakt het toch wat minder zielig onderaan... Hahahahahaha!!

Ik ga nu ook bij bijzonderheden allerlei leuke info neerzetten wanneer iemand dat heeft. Dus wanneer echo, bezoek verloskundige of wanneer op vakantie, etc.

Kusje, ik heb jou ook weer in het schema gezet!! Ik hoop dat jij dat ook oke vindt! Wat is jouw leeftijd en sinds wanneer waren jullie bezig? Kan ik dat ook in het schema verwerken.

Amy, Tijn, Lode, Lady1 en Kaatje, als jullie nog bijzonderheden hebben (bezoek verloskundige, echo, etc.), laat maar even weten, dan kan ik dat in het schema verwerken. Dan kunnen wij ook bijhouden wanneer wie wat heeft.

Zo, fijne avond allemaal!! Ikke druk met voorbeidingen vakantie (heerlijk!!)!
hee dreadlokje!!

Wat een gezellig schema zo! Ik ben 25 jaar en ben bezig sinds aug 07.

Fijn dat je je weer beter voelt!!

Fijne avond allemaal!

liefs
Wauw Dreadlokje!

Jij hebt je uitgeleefd op dat schema! Ziet er mooi uit joh.

En, natuurlijk was ik veeeeel te laat op mijn werk. Maar dat zijn ze inmiddels van mij gewend. Daar heb ik gewoon heel erg veel moeite mee.

Kusje, kom maar door hoor, met je roze-wolk-verhalen, leuk juist om te lezen wat ons ONGETWIJFELD ook te wachten staat.

Ik zit de hele avond al te surfen voor onze volgende vakantie (erg he, we moeten volgende week eerst nog naar Athene). We gaan altijd rond januari op "grote" vakantie. Dit keer wordt het waarschijnlijk Zuid Afrika/Namibie of Argentinie/Chili... Als het aan mij ligt tenminste Wat lijkt jullie leuker?

Lode, leuk om jou weer even te horen. Wat gaat dat snel he? Super dat je je kamertje bijna af hebt. Lijkt me zo leuk om mee bezig te zijn.

Bloempje, hoe is het met je tuin? Het wordt tegen het weekend en volgende week mooi weer! Da's super want jij hebt lekker vakantie nu.

Ok, en nu mijn mandje in anders ben ik morgen weer om 10.30 uur (!) op mijn werk. En aangezien ik een soort van conflict met mijn leidinggevende heb kan ik me dat niet te vaak permiteren...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven