Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Alle reacties Link kopieren
hey meiden,

gister bruiloft van vrienden aan de andere kant van het land, ben nog bekaf maar was wel erg leuk.

dametje wat naar, hoop dat het snel hersteld, hoop dat je toch een beetje van je meisje kunt genieten, echt vervelend.

iemand al iets van pebbles gehoord?

hier begint de zwangerschapsgym in de week van de herfstvakantie, kan dus gelijk de eerste keer niet want dan zijn we lekker een weekje weg.

vorige huis nog niet verkocht, potentiele koper is nog steeds in onderhandeling/afwachting met de bank. vandaag nog wel een nieuwe kijker gehad, hij leek ook wel enthousiast, met een paar dagen laat hij iets van zich horen. ik ben het zat.

liefs vlinder
o dametje wat balen zeg! hoop dat ze snel iets voor je kunnen doen? Lukt het nu allemaal wel met de verzorging van je meisje?

vlinder balen zeg nog geen duidelijkheid dus over jullie huis!

Waar gaan jullie in de herfstvakantie naar toe vlinder, wel lekker hoor!

Zwangerschapsyoga begint hier al begin sept. Was de enige cursus waart ik nog bij kon. Andere curcussen die later waren duurden tot half of eind jan. Ja dan hoop ik de kleine man toch al wel in mijn armen te hebben. Cursus duurt 10 weken en in de herfstvakantie is er geen les.

Ben echt zo moe vandaag. Doe niets en toch heb ik slaap. Ben vanmiddag ook gewoon op de bank in slaap gevallen en arme pluisman maar verven in het kamertje.
@Dametje, wat vervelend zeg! Ik kan me voorstellen dat je heel verdrietig bent. Dat wil je niet hebben. Is er een oorzaak voor?

Hier niet zo goed. Ik heb sinds vandaag verschrikkelijke hoofdpijn. Ik merk aan alles dat mijn lichaam niet meer wil. Ik denk dat ik oververmoeid ben van het werk.

Maak me ook erg ongerust want knallende hoofdpijn in de laatste periode van de zwangerschap schijnt niet goed te zijn.

Ik ga maandagochtend gelijk naar de gyn. Bloeddruk opmeten en me ziek melden (hopelijk voor de overige drie weken) want ik trek het niet meer.

Heb vannacht ook nauwelijks geslapen. Misschien komt het daar door.
luibi sterkte hopelijk heeft de vk goed nieuws voor je. En als werken niet meer lukt dan niet hoor!

hopelijk zakt de hoofdpijn snel.

hier weer aan t werk bleh helemaal geen zin (is meestal over als ik er ben) heb veel last van rug en maakt het minder makkelijk.

Pas ook geen schoenen meer door al het vocht dat ik vast hou. Heb wel nieuwe gekocht en zaten lekker maar lijkt ook al wel weer minder te worden.

Nou stop maar weer met zeuren, werkt toch niet.

Fijne dag allemaal
#@^&%*@#!^% grrrrr ik ben gisteren ongesteld geworden....ik baal er echt van ik had zo gehoopt op een positieve test leek me zo leuk om te kunnen zeggen dat ons kindje was verwekt tijdens de huwelijksnacht, maar ja moeder natuur denkt daar anders over.

Op naar ronde 8, voor het schema, mijn nieuwe NOD is 23 september.
Dames kijken even op het priveforum!!
@Ka, wat jammer zeg!! Ik had het je zo gegund!

@Pebbles, is er al BABYNIEUWS?? Ik zit nog steeds op de tribune hoor!

Hier alles ok. Was vandaag bij de gyn voor extra controle vanwege mijn hoofdpijn. Is gelukkig niet bloeddrukgerelateerd maar ik moet wel naar de oogarts omdat ik met mijn rechteroog vaak minutenlang alleen maar sterretjes zie.

Voor de rest een weekje thuis uitrusten en maandag nog terugkomen. Daarna hoop ik nog de laatste 2 weken te kunnen werken.

De kleine man is nu 42 centimeter lang en alles was verder prima met hem. Pfff gelukkig.
Dametje wat een pech! Het klinkt een beetje eng, zenuwuitval...is er al een oorzaak gevonden? Ik kan me voorstellen dat je er erg verdrietig van wordt, ben je net bevallen van een prachtige dochter en kan je niet volledig zelf voor haar zorgen. Ik hoop dat er snel verbetering komt!

Liubi gelukkig heeft de gyn je een beetje kunnen geruststellen, rust maar lekker uit deze week. Hopelijk zakt de hoofdpijn gauw af, want ook al is het niets ernstigs het blijft wel knap vervelend natuurlijk!

Ka dikke knuffel voor jou! Wat ontzettend balen, ik had zo gehoopt dat het gelukt was... Ik weet hoe je je voelt, maar probeer de moed erin te houden hoor!

Ik heb Pebbles vandaag nog op het augustus-topic gespot met de baby nog in de buik...nog even geduld dus, zowel voor haar als voor ons

Hier wordt mijn geduld weer op de proef gesteld... Nog een week afwachten en dan weten we of het dit keer gelukt is of niet. Ik voel me niet echt anders dan anders... vorige week was ik eerst overtuigd dat het wel gelukt was daarna dacht ik dat het niet gelukt was, ik kreeg gewoon pukkeltjes (al is het wel in mindere mate dan normaal) en nu vannacht werd ik wakker omdat mijn borsten zeer deden (ik lag op mijn rug en het leek net of er twee stenen in zaten) en was ik weer overtuigd dat het wel gelukt was maar dat gevoel is nu weer weg en mijn borsten doen ook geen zeer meer...kortom ik zit mezelf weer eens gek te maken...dat wordt weer een lange week
Hai allemaal.

Dametje, wat *&%* dat je je kleine meisje nu niet kan verzorgen. Lukt het je om een klein beetje te doen met 1 arm of is dat echt ondoenlijk? Is er nu continu iemand bij je om te helpen?

Vlinder, zwangerschapsgym komt dus al dichterbij. Hier begint het half september. laatste keer dus 1.5 weken voor uitgerekende datum.

Balen dat je huis nog niet is verkocht.

Pluis, ben je een beetje bijgekomen?

Bloem, we blijven voor je duimen

Ka, dikke knuf

snok wat maak je het weer spannend!

Liubi, gelukkig gaat het weer beter met je. Een weekje rust zal je vast goed doen. Fijn dat alles goed gaat met de kleine en wat is ie al groot zeg, jeetje 42 cm al.
Bloem, spannend is dat hè een week voor je NOD, ik vond het ook erg moeilijk en lette erg op eventuele beginnende zwangerschapskwaaltjes zoals pijnlijke borsten, misselijk, enz maar wist eigenlijk ook niet zo goed wat nou normaal is en wat niet en als je dan op het internet gaat surfen wordt je al helemaal niets wijzer komt erop neer...bij iedere vrouw is het verschillend de één heeft helemaal nergens last van en de ander heeft alle kwaaltjes...nou daar schiet je dan lekker veel mee op. Ik vond het erg frusterend allemaal, je geduld wordt behoorlijk op de proef gesteld en dat is absoluut niet mijn sterkste kant haha. Ik ben weer aan een nieuwe ronde (ronde 8)en twijfel of ik al gebruik wil gaan maken van ovulatietesten.

Doe jij dit wel? Eigenlijk wil ik alles zo natuurlijk mogelijk houden maar ja door mijn onregelmatige cyclus (tussen 31 en 43 dagen) weet ik ook niet wanneer mijn eisprong nou precies is.

Dametje balen zeg van je arm, weet je al wat de verwachting is hoe lang je er last van zal houden?

Snok ik ga meteen even kijken op het priveforum.

Vlinder heb je al zin in de zwangerschapsgym en gaat je vent ook met je mee?

Liubi zozo 42 cm al weer die groeit goed zeg!

Pebbles ik ben benieuwd!!! je zult wel gek worden van iedereen die vraagt of het al begonnen is, bedenk maar dat het allemaal goed bedoeld is en iedereen met je meeleeft.

Pluis laat je collega´s je maar lekker thee brengen en doe thuis lekker je beentjes op de tafel en kijk je vent lief aan voor eten en drinken haha...
Ka ja ik weet wat je bedoelt, ik zou die week het liefste helemaal overslaan Omdat ik inderdaad niet weet hoe het voelt om zwanger te zijn, probeer ik nu in de laatste week van de cyclus elke keer te letten op verschijnselen die er juist op wijzen dat je weer ongesteld wordt...maar ook dat levert niet heel veel meer zekerheid op jammergenoeg, helemaal omdat de meeste verschijnselen twee kanten op kunnen. Ik heb wel twee keer ovulatietesten gebruikt en ook een paar maanden een temperatuurcurve bijgehouden, maar nu gebruik ik de persona (op het priveforum kun je er uitgebreid over lezen). Als het deze maand niet gelukt is gaan we naar de huisarts, in september zijn we namelijk een jaar bezig. Een paar maanden geleden wilde ik eigenlijk al, maar ik had het toch nog een paar keer voor me uitgeschoven...de teleurstelling wordt alleen steeds zwaarder en ik merk dat ik elke maand iets langer verdrietig ben en dat het ook meer zeer gaat doen als andere mensen in mijn omgeving wel zwanger zijn...nu wil ik gewoon graag weten of er misschien een reden is waarom het bij ons wat minder snel lukt, ik hoop dat de teleurstelling dan weer iets minder wordt. Maar nu eerst deze week maar geduldig afwachten, wie weet is het allemaal niet meer nodig
Bloem, hopelijk is het niet nodig om naar de ha te gaan en is het deze keer raak. Jullie hebben er genoeg aan gedaan zo te lezen. Hoe is je man er onder? Het zal voor hem ook niet makkelijk zijn om elke maand weer af te wachten.
Bloem, klinkt herkenbaar, ik duim voor je dat het deze maand wel is gelukt want dat is je wel gegund na een jaar teleurstelling vind ik.

Werkte de ovulatietesten bij jou? Ik bedoel kreeg je te zien wanneer je eisprong was? Ik twijfel of ik deze ook wil gaan gebruiken. Ik heb je verhaal over de persona gelezen dat is misschien ook wel een idee.
snok, ik kijk even prive. das voor mij ook makkelijker dan ed decemberhyve.

ka het is je zo gegund! houd moed meis!

bloem, spannende week voor jou, ik duim voor je! lastig he al die verschijnselen, de ronde voordat ik zwanger was dacht ik ook echt dat ik het was vanwege borsten en alles en werd ik gewoon ongesteld, die maand daarna wist ik zeker dat het niet gelukt was voelde me precies alsof ik ongestled moest worden, buikkrampen, hoofdpijn, puistjes... en toen hadden we opeens een positieve test... kortom er is geen pijl op te trekken maar ik duim hard voor je.

vandaag vrijwilligerswerk (hele week groepje van 13 8-9-jarigen vermaken) was erg vermoeiend, ook wel leuk, maar veel lopen, slenteren enzo. de kinderen vrij snel verteld dat ik zwanger ben en daarom dus niet zomaar mee ren overal naar toe, snapten ze ook gelijk waarom ik 4 keer naar de wc moest. (echt bijzar hoe vaak ik moet plassen).

ik ga even slapen. over een uurtje eten maken.
ka wat ntzettend jammer dat het weer niet is gelukt

bloem spannend bij jullie hopelijk is de ha niet nodig en is het nu gewoon raak

snok, toch handig zo een prive forum;-)

manlief verwend me hier ook goed. Hij doet huishouden en kookt elke avond ik mag het lichte werk nog doen, voel me er alleen zo schuldig bij.

Ook op werk wordt goed voor me gezorgd. Ze halen thee voor me en halen alle zware werkzaamheden uit mijn pakket.

Baal alleen dat de rug steeds meer last geeft ipv minder. Ga morgen de vk bellen dat ik naar een fysio wil.
wat vervelend van je rug pluis, lief dat iedereen zo goed voor je zorgt, vooral je man erg lief. hopelijk helpt fysio!
he

het is een zeldzame auto-immuumziekte, er is geen oorzaak, t is gewoon vette pech. er is ook geen oplossing behalve tijd. woensdag om twee uur afspraak in ziekenhuis. tijdsindicatie hopen we te krijgen, wordt het weken of maanden, kan lang duren. vriend weer aan het werk dus komende twee dagen mantelzorg van de oma's. moet inderdaad altijd iemand bij mij en de kleine zijn. kan mezelf wel douchen en aankleden met een arm. donderdag intake voor professionele hulp.

paar keer per dag moet ik flink huilen en dan weer door..
Pluis, dat heb jij goed voor elkaar zeg met je mannetje.

Wat een lieverd.

Vervelend van je rugpijn. Hier hetzelfde liedje en wordt er ook niet vrolijk van. Misschien inderdaad wel handig om de de vlos te gaan voor fysio.

Vlinder, lekker zo'n dutje voor het eten maken
hi dametje wat vervelend zeg. Hopelijk gaat het snel over.

Fijn dat je donderdag al een afspraak hebt voor professionele hulp. Dan heb je in ieder geval hulp in huis en hoef je je daar geen zorgen over te maken.

Al kan ik me voorstelen dat je tranen met tuiten huilt omdat je het zo graag zelf zou willen doen.

Heel veel sterkte en hopelijk verpest het niet je hele kraamtijd en kan je wel genieten van je dametje. (f)
dametje wel fijn dat alles snel op gang komt! Al had je alles natuurlijk gewoon niet gehad. Blijf vooral genieten van je meisje!

Is dit eigenlijk een reactie op de zwangerschap of was het anders ook gebeurd?

plukkie jij dus ook last?! Ben soms wel blij met de herkenning bij anderen al had ik het liever niet gehad voor jullie.

Heb gewoon op alle vlakken een mindere dag hoop maar gewoon dat morgen alles leuker is!
hier ook wel behoorlijk last van mijn rug, nog niet zo erg dat ik naar fisio ga/wil maar wel storend vooral veel last van zodra ik in bed ga liggen of opsta. sterkte meiden... (hoop er nog op dat het hier minder gaat worden en anders volgende keer bij vlos aankaarten, manlief masseert hier geregeld mijn onderrug tegen de pijn, is geen definitieve oplossing maar verlicht wel even)

dametje, hopelijk is prof-hulp goed te regelen, hoop dat je inderdaad wel een beetje van je kleintje kan genieten!
goed dat jullie dat tegen me zeggen, ik geniet zeker van haar maar voel me ook zo machteloos, lekker onbezorgd is het dus niet.
Plukkie Gelukkig kunnen we er wel goed over praten samen, alleen zo'n laatste week is altijd extra spannend en dan heb ik iets meer behoefte om er over te praten dan hij...hij speculeert dan liever niet omdat hij de teleurstelling dan nog groter vindt en ik let juist op van alles en nog wat. Ik ben soms ook al verdrietig als ik denk dat het niet gelukt is en dan kan hij me vaak weer een beetje moed in praten omdat hij iets nuchterder is. Hij is wel altijd net zo teleurgesteld als ik als het niet gelukt is, hij wil dit net zo graag als ik namelijk.

Ka Ze hebben me vooral geholpen met wat meer inzicht krijgen in mijn cyclus, ik zag wel verschil rond mijn vruchtbare dagen. Ik heb het alleen maar twee maanden gedaan, omdat ik het zo'n gedoe vond om elke dag rond hetzelfde tijdstip over zo'n staafje te plassen en dan het liefst tussen 10 en 14 als je de gebruiksaanwijzing moest geloven...dus op je werk...de persona doet in principe hetzelfde, maar heeft een ruimer tijdsbestek waarbinnen je moet testen (6 uur) en dat stel je zelf in. Dit werkt voor mij beter.

Vlinder Dank je wel! Dat geeft mij tenminste weer wat extra moed, het is gelukt tot het tegendeel bewezen is

Alle meiden met rugpijn, vocht in de benen of andere lichamelijke ongemakken: Sterkte en hang-in there!

En speciaal voor dametje: (f) Want ik vind het toch zo klote voor je dat je niet onbezorgd kan genieten van je kraamtijd (f)
Hahaha we hebben vanmorgen potje van vriendlief ingeleverd was wel hilarisch met zn tweeen wat een lol.

Nu maar hopen dat alles goed is.

Bloem het helpt heel erg om naar de ha te gaan hoor. Ik ben sindsdien veel relaxter eronder en op een of andere manier geeft het zoveel rust dat er iemand voor je bezig is om je te helpen. Het mag ons nou ook wel lukken toch...

Ik heb trouwens nog maar 4 rondes gehad weinig he? Nu nummer 5.

Morgen weer naar de gyn dus we zien het wel, ben benieuwd wat er uit mijn bloedtests is gekomen.
@Dametje, ik wil je even een hart onder de riem steken. Wat ontzettend verdrietig zeg. En hoe komt het nu zo? Is het misschien versterkt door de bevallig. Het is gewoon ontzettend kl*te en dat mag best gezegd worden.

@Zusvansummer, een potje ingeleverd? Jullie zitten dus volop in het onderzoekstraject? Ik ga duimen dat er niks aan de hand is. Vier rondes is wel weinig inderdaad. Ik ben ook wel benieuwd wat er uit de bloedtesten gekomen is.

Hier alles prima. Volgens de gyn en de oogarts heb ik zwangerschapsmigraine. Voel me nog steeds een beetje dizzy, dus ik doe het nog maar heel rustig aan deze week.

IS ER AL BABYNIEUWS?????????????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven