Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Alle reacties Link kopieren
he Alex

Lief zeg van Neef. Gaat het verder een beetje oke, op school?

Hier gaat het kut. Letterlijk, want vette blaasontsteking. Kreeg op mijn kop van de dokter dat ik niet eerder was gekomen.

Ach...

Nu in ieder geval een kuur, dus hopelijk snel over.
En fuck it; nog even een (klein) rijtje er achteraan, hoor:

Meave, wat ben je doortastend, mens Uit al je postings klinkt overigens een soort van opluchting door; alsof er werkelijk een loden last van je schouders is gevallen. If so; you go, woman!

Lil, wat fijn dat Zoon er nu al is!!! Wat zul jij ENORM blij zijn, zeg

Pimpel, Kjong mag dan wel gelijk hebben (want dat heeft ze ook), maar ik snap er nog altijd écht geen reet van dat ze op het CB aan het syndroom denken. Heeft ze dat werkelijk zo genoemd? Nou ja, gelukkig kun je snel bij de kinderarts terecht zodat je wat uitsluitsel hebt.

Oh en Kjong; hoe gaat het met jouzelf nu dan?
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
Heej Ely

School gaat ietwat beter, maar in het algemeen gaat vooral het wegbrengen nog gewoon erg kut. Had ik me op voorbereid hoor; ik had eigenlijk niet anders verwacht.

En blaasontsteking? Da's mooi kut! Pijnlijk ook
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
quote:Alex schreef op 25 augustus 2008 @ 20:27:

En blaasontsteking? Da's mooi kut!

En zó is dat!

Ben ook blij voor jullie dat het zo vlot gaat, Meave. Hopelijk pakt het ook zo uit voor de jochies. Het is wel erg door de regels heen te lezen dat jij fier overeind blijft. Echt fantastisch, ik zou willen dat ik zo sterk was gebleven!

~duikt weer met een zucht in het digitale fotoalbum~
Hmm, hebben wij een klusjesman eigenlijk in de Kroeg? (Ah toe!? ) De deur naar de Achterkamer gaat bijna niet meer open en ik wil zo graag kiekjes kijken en bijlezen en updaten.....
Bloes, de omstandigheden zijn wat anders, dat scheelt een hoop!

Alex, hét syndroom? Er zijn er heel veel, niet allemaal even duidelijk herkenbaar. Knappe zoon heb jij hoor, overwinning op zichzelf...
ach gossie, dat zo`n ventje zichzelf zo sappel kan zitten maken hè. Wel fijn dat hij voortaan gewoon naar je luistert.

Bloes, kan je niet net als ik het luikje in het toilet gebruiken (via een mail "deze week nieuw in AK" en dan daar verder klikken?), ik word ook namelijk bij de poort al tijden stelselmatig geweigerd. Meave had het eens nagekeken en ik ben niet uitgeschreven oid. Raaaaaar.

sterkte met je kut blaas ely!
~legt het blaaspijpje en de cranberry's klaar voor Ely... rechtstreeks in je blaas schieten helpt het beste, meid!~

Alex, wat een Dappere zoon heb jij. Want dapper is het, je eigen angsten te overwinnen. Knap hoor. Balen dat naar school brengen niet zo gemakkelijk is blijven gaan als de eerste dagen. Moeilijk lijkt me dat, iederwe dag weer dat verdriet. Arm ventje...

Ik vind het wel wijs om Leentje eens door te sturen naar de kinderarts, dat vind ik het probleem niet. Ik vind het wel gek dat de CBarts nu opeens iets ziet aan haar oogjes en oortjes, terwijl ze haar al bij ieder bezoek extra in de gaten houden vanwege haar groeiachterstand en hier niet eerder mee kwamen. Dat vind ik het probleem. Ik vind het snoetje van Leentje namelijk niets veranderd ten opzichte van eerdere maanden, behalve dan dat ze zichtbaar ouder en wijzer is geworden. Die klassieke gelaatstrekken (die inderdaad precies op die van Lientje lijken) zijn er al die maanden geweest en hooguit minder sterk aanwezig geworden, omdat Leentje inmiddels een dreumesgezichtje krijgt en die hoge jukbeenderen dar beter bij passen.

Daarmee zeg ik niet dat het niet wijs kan zijn om eens bij de Kinderarts langs te gaan (want Leentje is nou eenmaal een erg tenger grietje die veel last heeft (gehad) van exceem), daarmee wil ik alleen zeggen dat de CBarts inmiddels iedere keer met iets anders komt wat het gevoel van evrtrouwen niet bevorderd.

Nou ja, ik lul ook maar wat. Vind Leentje in ieder geval een echt Pimpelmeisje!

Chipita heeft trouwens precies dezelfde statistieken als Mops!

Bam, lieve, lieve Bam. Die angst is beklemmend, hé. En hartstikke normaal, hoor. Het is een proces wat je doormoet, hoe naar ook. Van ontkenning tot acceptatie. Zo klote! Had graag gezien dat je er niet doorheen had gehoeven.

Ik weet niet of het wat voor je is, maar heb je wel eens van De Vruchtenburcht gehoord. Zitten in Rotterdam en die geven begeleiding en wat dan ook aan mensen met kanker, maar ook aan hun kinderwen en partners. Kunnen jij en de jouwen ook eens jullie hart luchten zonder rekening te houden met de emoties van de ander. Ze hebben een site; www.devruchtenburcht.nl . Misschien heb je er iets aan, misschien ook niet. Hoe dan ook, in iedewr geval een stevige voor jou!

Ik ga zo maar slapen denk ik. Of nee; eerst werk afmaken. Argh, nu nog. DRukke week voor de boeg.

Dondewrdag even naar de huisarts voor Mopsey. Kind slaapt al wéken, zo niet maanden niet voor 21.30 en inmiddels trekt ze het door naar 22.00 . Zondewr middagdut en met volledige basisschool begint ze nu toch ernstig slaaptekort te krijgen maar ik krijg dit ritme niet doorbroken. Ze slaapt gewoon niet! Klaarwakker tot tien uur. Overdag weert ze zich kranig, ze is nog niet heel chagerijnig, integendeel, maar toch.. Iedere ochtend is ze niet vooruit te branden, en ze heeft wallen tot op haar knieën. Kleuren wel mooi bij haar prachtige blauwe ogen, dat dan weer wel!

Maar ja; advies is dus welkom (alcohol hou ik echter liever voor mijzelf, en de houten hamer heeft een gebroken steel!)
Wat wilde ik nou toch typen?
Ik heb trouwens een probleem met mijn "ew"-toets. Deze drukt rwegelmatig uit zichzelf ook de w in, dus ik moet mijzelf steeds vewrbeteren, en daar ben ik niet zo goed in. Krijg ewr de zenuwen van!

Doet internet het; gaat mijn toetsenbord en muis lopewn klooien!

Grrrmmmbbblll!
heb nog even zitten googlen op IK mik loreland. De serie waarmee Oudste nu op school via de tv leert lezen. En waar ze al wekenlang zo ongeveer om de dag niet van kan slapen omdat ze het zo eng vind. Blijken er hele hordes kinderen die (verouderde?) serie eng te vinden.

Net als Mops (achgossie toch) slaapt Meis hier ook vaak niet voor half tien, omdat ze bang is.

Alexzoon zeker dapper. Klein lief wijsneusje!

:hu": voor allen en weltrusten!
nou ja! Wat is dat nou voor raars dan? Leren ze kinderen lezen met iets waar ze bang van worden, lijkt me niet helemaal de bedoeling! Wat zegt de juf dat ze daardoor niet durft te slapen? en mops, moeilijk. Ik geloof niet dat ik tips heb anders dan, toch bijtijds naar bed, iedere dag hetzelfde ritueel, dag rustig afbouwen dmw bad, voorlezen en bed enzovoort. Denk dat je dat zelf ook al geprobeerd hebt? Komt het misschien juist door spanning van school? Hoeft niet negatief te zijn, maar dat ze zo boordevol onrust zit dat ze niet slapen kan (ken ik zelf nogal namelijk) . Ben benieuwd of de huisarts hier iets mee kan.
Goemorgen

*koffie en thee voor de liefhebbers*

Toet, mijn kinderen hebben ook naar Ik Mik Loreland gekeken. LD was erg enthousiast, kwam steeds met hele verhalen thuis. LE was ook enthousiast, maar neefje was inderdaad ook wel bang. Pas toen hoorde ik dat dat vaker voorkwam. Even met juf praten misschien?

verder geen tijd

wel alles gelezen

knappe Alexzoon enzo

toedels
Later is nu
Heehallohallo, iemand al voor lunch? Ikke wel! Heel leuk gesprek gehad bij klant waar ik spullen op moest halen, alleen door leuke gesprek veel later terug en nog geen drol gedaan aan wat ik verder al gedaan had willen hebben vanochtend, ach ja.

Wel mijn Zoon terug! Gistermiddag opgepikt samen met Dotta, ze vlogen elkaar in de armen, zo schattig om te zien. Zoon was wel heel moe, lag er om 7u en in kwam er vanochtend om half 9 helemaal vaag en slaperig weer uit. Zo lief, we lagen gisteravond even samen in zijn bed, ik vroeg van alles over zijn vakantie en hij vertelde me de Echt Belangrijke Dingen (hoeveel bochten de glijbaan van het zwembad had, hoe het brood precies geroosterd werd bij ontbijttentje, wat voor soort ijsjes hij gescoord had, etc) en na poosje vertellen viel hij even stil, trok denkrimpel en vroeg: "Maar, wat heb jíj eigenlijk gedaan mama? Toen ik op vakantie was he, bedoel ik." Zoiets hebben ze geen van 3en (ok, Dot is te klein, maar toch) ooit gedaan geloof ik; geheel uit zichzelf belangstelling tonen voor wat ik uitspook in hun afwezigheid.

Vannacht werd hij wakker van een nachtmerrie, moest vreselijk huilen, en vervolgens sloeg Dot ook aan. Daar ging GG naartoe, ik hoorde hem vragen "wat is er meisje?" toen hij haar kamertje binnenkwam en Dot's snikkende antwoord: "Zoon huilt, papa, hij huilt!!"
agossie, dat is zusterliefde....Schattig die belangstelling. Gisteren kwam GG met een notitieblokje naar mnij toe om te informeren wat ik ging doen als zij `s middags op school zaten. Hij noteerde alleen het eerste wat ik zei en dat was was opvouwen. Het werkte wel, want uit angst dat ik door de mand zou vallen bij mijn zoon heb ik het inderdaad gedaan. Helaas vroeg hij er niet meer naar `s middags, dat is nou weer jammer.
Hahahaha Bentetje!
frustrerend!!! Gisteren heb ik een nieuwe wcbril gekocht (waar ik btw vandaag 20% korting op had kunnen krijgen, maar dat terzijde) en dapper erop geschroefd. Vervelend klusje, maar gelukt en het stond leuk. Helaas merkte mijn zoon dat hij als hij niet oppaste zijn zaakje verliezen zou, aangezien de wcbril niet omhoog bleef staan (de deksel wel, want dàt had ik getest). Dat zou ik wel even oplossen zei ik stoer en schoof het een dagje voor mij uit. Net dus wederom in onmogelijke hoek in de wc op de grond gelegen (ditmaal in jurkje, want de zon zou schijnen, brrrr, koud!), blijkt na allerlei geschroef en gedraai met gereedschap het helemaal niet kan. Dat is toch stom? Wc deksel blijft omhoog staan, bril niet (ruimte tot closetblok is te krap). Nu dus twijfelen om mannen zittend te laten plassen (wat vast wel eens vergeten wordt...) of terug gaan naar winkel en het probleem voorleggen en het risico lopen als onhandig vrouwmens te worden gezien.
trouwens for time being even de hele bril eraf geschroefd en nu lijkt mijn eigen leuke weeceetje op een of andere buitenlandse poepdoos, ook al stom.
hebben jullie ook zo gruwelijk veel kruisspinnen in de tuin? Ik wordt er helemaal naar van, ik haat spinnen en overal waar ik loop voel ik spinrag, zie ik bungelende spinnen en strijken er dingen door mijn haar, gruwel! Ik zou iets in de tuin gaan doen, maar ik heb er zo helemaal geen zin in, wat een watje he!
Ja, heel veel spinnen in de tuin.. zo'n echt herfstgebeuren is dat..

Hoewel het een goed idee is je mannen zittend te laten plassen, is het gewoon ook met schoonmaken enzo wel zo prettig als de bril omhoog blijft, lijkt me, dus ik zou ermee teruggaan, denk ik. Wel lastig.

Lieff Lil, dat je kindjes zo blij zijn elkaar te zien. Voor Dot zal het ook wel raar zijn, dat zoon en dochter ineens zo lang wegzijn. Toch?
Later is nu
Nou Bentetje, ik ben ook duidelijk geen fan van kruisspinnen (of welke andere versie dan ook) hoor. Ik kan me er dus best wat bij voorstellen. Hier valt het momenteel gelukkig mee met de spinnenpopulatie.

Wat lekker Lil dat je Zoon weer thuis hebt.

Alex, wat geweldig dat Zoon zich over zijn angst heen heeft weten te zetten zeg. Maar wel vervelend dat het afscheid nemen 's ochtends hem nog steeds zo zwaar valt. Lijkt me vervelend om iedere dag zo afscheid te moeten nemen.
Kruisspinnen niet gezien. Wel veel kriebelbeestjes in de klas van Mops. Thema is "kleine beestjes", dus Mops ligt nu continu met haar snuferd op de stoep om te kijken of ze een miertje ziet wat ze mee naar school kan nemen....

Slecht slapen dateert al vanaf de verandering naar zomertijd, alleen wordt het steeds later. De overgang naar zomertijd resulteerde in een slaaptijd van ongeveer 21.00 uur, inmiddels is het dus 22.00 en zelfs dat word af en toe later en ik vrees dus voor 22.30! Ritueel is iedere avond hetzelfde (badderen, afdrogen/knuffelen, in bed liggen, voorlezen, slapen... Het wordt nu een structureel slaaptekort en daar maak ik me wat zorgen om. Mijn kleine nachtbraker.

Leren lwezwen mwet een bangmakende methode lijkt me nogal de plank misslaan, Toet. Toch even aangeven bij de juf; er zijn zat lweukwe leesmethodews waar kinderen niewt bang voor zijn.

Jippiwe, daar is tie wewer; diew pokkwe "we".."ew"..."e" ARGGHHHHH
Misschien is het mijn kruimel Mims? Dat ik die per ongeluk bij jou heb achtergelaten?

Vandaag een tutteldagje met twee koters. Vietje was op het kdv en ik ben met Jootje en Mootje naar een binnenspeeltuin gegaan. Man man man, mijn oren suizen nog, wat een herrie! Maar goed, de jongens hebben zich prima vermaakt. Vanmiddag nog een beetje op bed gehangen, want ook hier begint het slaapgebrek weer een beetje op te breken. Komt wel goed.

Mensen, ik heb zo'n enorme zin in het slempweekend. Is het al bijna oktober?

Mims, geen tips voor je helaas.
ja hoor, gewoon even (lang )slapen en het is zover!
Hm, lang slapen klinkt sowieso goed.
vanavond om 20 uur erin dan maar??

Hoe is het met jouw slapen toet, is dat weer genormaliseerd of nog steeds zo enorm lang en veel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven