Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Alle reacties Link kopieren
Sjee...toch wel klote, Meave! Wel goede beslissing, klaarblijkelijk, maar toch. Je moet door veel vervelende dingen, de komende tijd....

Mims, hahaha, een beter compliment is er niet, toch?! Fijn dat je ego gestreeld is!

Lil nog een eitje?

Hm. Scherm staat al 2 uur open. Eens even kijken...
He, Lil, fijn! En ook fijn, zo'n meedenkende vent!

Bammerdebam...... ik kan het niet beter zaggen dan Bent.... Het hoort denk ik helemaal bij het ziekte/behandelingsproces (naar woord). Maar desalniettemin (weer een beroerd woord) wel knap klote en zwaar. Hugs maar weer!
Bam, je gaat deze week bellen. Angstaanvallen zijn gewoonweg van je af te lullen. En jij hebt een hoop weg te praten, niet alleen angst.

Vraag aan ziekenhuis om een peut, of zoek er zelluf een.

Anders doe ik het voor je.

En dan krijg je een doortastende met een zweep (die je écht niet lekker vindt) die je binnen 5 minuten aan het huilen heeft gebracht, zonder dat je zelf iets in te brengen had.

Pim,

Ik heb er heel heel heel lang en diep over nagedacht of ik iets zou zeggen, maar ik ga het gewoon doen. Met het risico op gericht projectielbraken mijn richting uit, want dat schijnt normaal te zijn hier, als er geen leuke dingen te melden zijn.

Vooropgesteld dat ik ze állemaal háat, CB-artsen, echt, allemaal. Toch snap ik je CB-arts wel.

Kijk, de functie van een CBarts is om elke baby langs een lat te leggen, en als er een baby niet langs die lat past, deze door te verwijzen.

En dat is wat er gebeurd is.

En zo'n zg. slecht nieuwsgesprek is niet leuk. Je wilt als ouder dat je kind redelijk binnen de normen van het normale valt. En omdat je van zo'n hummeltje onvoorwaardelijk houdt, kun je een ieder die iets onaardigs zegt tegen je, wel de kop afbijten.

Maar stel nou, Pim, stél nou dat er wel iets mis is...

Want laten we wel wezen, je jongste is een lekker wijfie, maar ze is te klein.

En misschien heeft ze helemaal geen chromosoomafwijking, en is ze klein van stuk maar wel in verhouding, dan nog blijft het te taak, van zo'n draak van een arts, de exessen door te sturen naar een kinderarts.

Stél je nou voor dat er wél iets meer mis is dan klein van stuk zijn, en zo'n CBarts heeft je nooit doorgestuurd, dan is zo'n arts ook de pineut. Krijgt ze achteraf alsnog een projectielbraaksel van een half forum in de schoot geworpen, maar dan voor het niet waakzaam genoeg zijn.

De CBarts is hoe dan ook de pineut, zwijgend of doorsturend, omdat jouw kind te klein van stuk is.

En dat is een beetje gek.

Wie wil er eigenlijk niet vroeg weten dat er iets is, als er echt iets is, zodat je een beetje weet wat er straks allemaal nog op je bord komt.

Er zijn er genoeg die jarenlang aanklooien met hun kind, in het achterhoofd vermoedens hebben dat er is kleins, maar toch afwijkends is, maar er pas na tig onderzoeken en jaren en jaren verder een diagnose hebben, en opgelucht zijn dat het bijv niet echt aan de opvoeding heeft gelegen dat er altijd maar spanning was in het huis, om er zo makkelijker mee om te kunnen gaan.

Zo'n kinderartsbezoek moet je niet zien als een evt komende bevestiging, dat als een zwaard van Damocles vanaf nu boven het kinderkoppejte hangt. Maar je moet het zien als een zorgzame controle, doorgestuurd door iemand die niet zelf maar wat aandoktert, maar je naar een proffesioneel stuurt.

En dan.

Ik zie het wel Pim, wat zij ziet.

Want als ik mijn walrusje ernaast leg, wat ik hierdoor toch ben gaan doen...

Ze schelen 15 cm Pim. Chip is 82 cm en 12 kilo.

Naast jouw poppie is mijn Chip een sumootje, met d'r vierkante kop met hangende plofwangen. En die van jou (vergeef me dat ik niet meer weet of ze hier lienloenlaanoflopje heet) lijkt uit een sprookje te komen, met haar verfijnde gezichtje en spits kinnetje.

Maar ík weet dat al jouw kinderen hele mooie bijzondere koppies hebben. Zoals ik al eerder tegen je gezegd hebt, ouderwets (in het positieve). En dat het daarom waarschijnlijk helemaal niks is, en al helemaal geen syndroom. Maar gewoon familietrekken. Ze past er zo tussen, tussen de andere 3.

Als je als CBarts redelijk gewend bent aan die bolle toeten, valt het koppetje van nr TEZAMEN met de afwijkende groei, op.

En daar moet ze wat mee.

Waardoor jij er wat mee moet.

En niet ter bevestiging van vermoedens van de CBarts, maar ter controle.
Bam, Denk aan jou.

En merk je verschil met paardenmelk?

Lil, fijn fijn, je ventje weer thuis! En een goed weekend, las ik. Fijn!

Meave, goed bezig mop. Houd vast, dit gevoel. Wij herinneren je er wel aan als je het even niet meer kunt. Succes vanmiddag!

En voor ik ga rijtjesposten (waarvoor tijd ontbreekt want angstaanjagende berg werk en nog steeds weinig concentratievermogen) even snel een update. Was heel fijn weekend met oud-collega op bezoek, veel met MM die om de één of andere onverklaarbare reden naadloos in ons leven lijkt te passen en waarvan de Bloesjes ook erg blij worden, een nog beetje ziekige Jongste (oorontsteking, jauwks!) en op visite bij de jarige broer van MM en daar voor het eerst de Volle Confrontatie met de hele familie . Dat was ook al alsof we elkaar al jaren kennen; zelfs de kinderen klikten meteen (en dat kán niet erfelijk zijn want het zijn geadopteerde kindjes ) Voor ik het wist liepen we met zijn allen in een prachtig bos en voelde ik aan de ene hand een handje van Jongste en een klein zwart handje van Neefje en zag ik voor mij MM lopen met Oudste en ander Neefje op de nek. Zijn ouders zijn erg leuk (wist ik al) en waren leuklief met mijn meiden. Jeetje, best overweldigend allemaal, als je nét dacht dat je voorlopig wel Single Mum zou blijven.

~tiept weer verder~
wauwiedepauwie bloes, dat klinkt wel zalig zeg! Zeg troel , zijn wij weer van de catring straks met slempen? zo ja, moeten we niet eens de kopjes bij elkander steken?

Kjong , je hebt helemaal gelijk. Zeker het gedeelte over stel dat ze niet doorverwijzen en stel dat er dan wel iets zou zijn, dat is reuzeraak.

Tsssk, wat was het vroehoeg vanmorgen! De kinderen lagen nog metersdiep in slaap en zelf vond ik het ook veel te vroeg. Toch, alles liep gestroomlijnd (waarschijnlijk nu meer dan de rest van de week) en kinders vonden het weer leuk om op school te zijn. Leuk om te zien, veel kinderen zijn gewoon veranderd in die 6 weken: groter en een ander gebit doet een hoop.

Toet, het zal toch niet weer hè? wij gaan namelijk ook half september in een huisje van dacht ik Roompot.... In het oosten van het land en jij?? Kan er weer een briefje in de suana hangen?
Is goed Snoes, wij steken de koppen snel telefonetisch bij elkaar voor de Food en Beverage. Goed dat je het zegt, ik was het anders glad vergeten.

En Kjong heeft zeker een punt. Waarvoor dank zonder projectielgebraak.
Hahaha, ik heb geen sauna deze keer in mijn huisje. Vorig jaar was luxe. Deze keer is he heeeeeeel simpel. Heb niet eens een vaatwasser zelfs (thuis ook niet, daar niet van). Mail me eens wanneer en waar je zit???

Ik heb nog steeds een restje Bessen over van vorig slempweekend. Hoe lang blijft zoiets goed????

Kjong is wijs. Met hoofdletter W!

Ik heb nog steeds geen was gedraaid. Wie geeft me even een schop onder mijn kont?
Ik zit dus nl ook dus toevallig in huis van RP in Oosten namelijk!
Hm, zie nu dat ik ws meer NoordOosten zit en dat er andere parken meer echt in het Oosten zitten. We zullen dus wel niet op zelfde park zitten.
Kwartet!
~schop!~

En alcoholische dranken blijven heul lang goed, Toet. Niet open laten staan want dan verdampt het.
Kjong, je hebt helemaal gelijk, hoor! Ik weet dat ook allemaal wel. Natuurlijk vind ik het fijn dat er extra controle is want stél dát. En 15 cm. verschil is wel erg veel he?

Oh venster staat al lang open en weet niet meer wat ik verder wilde zeggen.. nja.
ja schat, 15 cm is veel.

Het is in of vlakbij Hellendoorn (is dat wel het oosten , voor mij wel in elk geval) en we gaan het weekend van 12 september.

Kinderen zijn beiden spelen bij vriendjes, stond dus voor piet snot bij school, hoera, het is weer begonnen!

Bessen kan nog heel goed mee toet, aan jou de taak!
Haihai

Ik heb 'gezellig' m'n kinderen thuisgelaten van de bso, omdat ik met LD naar fysio moest en precies aan 't eind van de schooltijd klaar was. Nu.. 1 uur ruzie en geschreeuw later, heb ik de neiging om ze voor die laatste 30 minuten nog even naar de bso te sturen

Kjong heeft natuurlijk gelijk, qua doorsturen enzo.. maar toch zie ik niets aan leentje.. Ik ben natuurlijk ook maar een leek, die zelf 2 bolletoeten alà Chipita had.

(zie je bij LE ook niet meer terug trouwens)

TJee Toet, dat je bessen zolang kunt bewaren! Kijk, houdbaar is het wel, maar zolang behouden, dát zou ik dan weer niet kunnen

Als je trouwens alleen de wassen niet hebt gedraaid, heb je nog steeds heel veel wél gedaan, dus hartstikke goed!

Nah.. ga maar weer eens koken.

Ga morgen inderdaad met LD (en LE, want die moet gewoon mee) naar Waterpolo. Hopelijk vindt ze het wat, ook al vind ik de tijd dat ook onhandig. Ze moet er om 17.15 uur zijn, op onhandige plek over drukste stuk ringweg van Stad. Hiep hoi. En ik hoop zó dat ze het leuk vindt

Bloes, heerlijk zeg, zo'n goede klik met familie van MM!

Xop, wilde je nog afspreken, vrijdag?

tot later weer

Later is nu
Als ik alleen naar Leentje zou kijken, dan heeft de CB-mw misschien wel gelijk over de ogen. Maar op die foto van die twee meiden samen zie je de gelijkenis in stand van ogen heel goed. Maar goed, Kjong heeft uiteraard wel gelijk.

Bij de advocaat ging het goed. Ze wilde allerlei dingen weten waarvan ik vind dat ze haar niet aangaan, maar vooruit. Omgangsregeling en andere afspraken rond de kinderen zoals ik die op papier had gezet worden gewoon als bijlage aan het convenant gehecht. Scheelt weer dure advocatencenten.
Mag ik al geintjes maken over de scheiding, of is het nog te vroeg? Een serieus grapje dan maar; Meave; je kunt er bijna je werk van maken zo goed heb jij je volgens mij verdiept in dit alles. Dan word je geen mediator, maar een convenantcontactpersoon ofzo!

En ik weet het niet hoor, maar volgens mij is mijn dag niet abnormaal druk. Ik hoefde bijvoorbeeld niet naar advocaten, fysiotherapeuten, paardenmelk te drinken omdat ik ziek ben enzo meer, Ik bedoel, ieders dagen zijn toch ongeveer altijd zo?
Grapjes maken mag hoor. Doen wij ook.

Die advocaat begon een heel verhaal over mediation en een of ander algemene voorwaardenpapier dat wij moeten tekenen. Het leek een gebed zonder eind te worden en Mav en ik hadden allebei nogal moeite om haar to the point te krijgen zeg maar. Uiteindelijk is het wel gelukt gelukkig. Nu nog één afspraak om haar versie van het convenant te bespreken en dan is dat als het goed is klaar en is het wachten op de beschikking.
De mijne doorgaans wel ja. (Nu nog ff niet! Nu nog ff niet!)

Dus niet alleen Leentje is een Corky, maar Lientje ook?!
Jeetje Meave, wat gaat dat waanzinnig snel allemaal!!!
quote:pimpel schreef op 25 augustus 2008 @ 17:29:

De mijne doorgaans wel ja. (Nu nog ff niet! Nu nog ff niet!)

Dus niet alleen Leentje is een Corky, maar Lientje ook?! Tsk. Lientje niet, dus Leentje ook niet.
Gelukkig wel Pim, dat het snel gaat. Het gaat verder goed hier hoor, maar we zouden het allebei fijn vinden als we die papierromslomp achter de rug hebben. En dit moest snel omdat Mav zonder een verklaring van de advocaat mbt alimentatie geen huurwoning kan krijgen.
achja, Toet, dat heb je ook wel gelijk in, maar als je het zo opschrijft, lijkt het wel druk. Overigens, werd juist door de fysiotherapeut m'n dag rustiger, want dat ging van werktijd af en zo was ik 1,5 uur eerder thuis dan normaal

Vanaf volgende week gaat LD er trouwens wel alleen heen. Ze moet 2x per week, zovaak kunnen wij er gewoon geen vrij voor nemen. Bovendien is het een uur en om nou vrij te gaan nemen om dáár een uur te gaan zitten.. nounee.. Ik ga dan wel eventjes eerder weg van 't werk, zodat ik haar op kan halen.

Klinkt wel goed, Meave.. jullie zitten wel erg op één lijn dus, dat lijkt me wel fijn. Ook voor de jongens.

Elvis heeft trouwens besloten dat LD en ik morgen met de fiets naar verwegwaterpolo gaan, omdat hij de auto nodig heeft Nouja, hebben we in elk geval geen last van spitsdrukte op de ringweg
Later is nu
dat wilde ik net zeggen: in elk geval geene file!

Jemig meave het gaat wel heel snel inderdaad, wanneer ben je dan officieel gescheiden? Mav heeft ook niet veel tijd nodig om aan het idee te wennen geloof ik , of wel?

Toet, hoe gaat het met jouw jongste? die is toch net begonnen met school laatst? Trekt hij het een beetje?
Mijn Zoon heeft vandaag wederom een horde genomen én overwonnen: Het Gezamenlijk Douchen Na Het Gymen. In hoofdletters, want zó gewichtig, eng en raar vond hij het allemaal wel. Nu is hij -blijkbaar van nature- erg preuts, want zelfs met zwemmen heeft hij moeite om z'n onder- of zwembroek uit te trekken, dus dit was wel wat veel van hem gevraagd, zo op de maandagochtend.

Al gisteravond kon hij er niet van slapen. Hij snapte niet waarom het moest, waarom dat samen moest en vooral: zouden de andere kinderen hem niet uitlachen ("Haha, ik zie je pikkie!"). Vanmorgen was het 't allereerste waarover hij begon en hij zag erg witjes; dóódeng vond hij het. Moest bijna huilen, zei dat hij bij mij wilde blijven, wilde niet naar school, vroeg of ik niet gewoon met 'm mee kon gaan, checkte nog een keer of 's avonds thuis douchen niet stiekem toch ook gewoon goed was en zag er uit als een bloednerveus hoopje ellende.

Man bracht hem weg vanmorgen en in de gang moest hij bijna weer huilen. Man wist hem af te leiden en het afscheid nemen ging betrekkelijk goed. Direct erna zouden ze naar het gymlokaal gaan.

's Middags haalde ik hem op en hij kwam -zoals iedere middag- blij uit school. Omdat ik hem niet in verlegenheid wilde brengen, heb ik gewacht met vragen hoe het douchen was gegaan totdat we thuis waren. "Oh, goed. Het ging eigenlijk allemaal vanzelf. Eigenlijk hè mam, eigenlijk vond ik het wel een beetje dom van mezelf dat ik het zo raar vond. En had je gewoon gelijk gisteravond. Ik zal volgende keer proberen om beter naar je te luisteren.".

Ging het altijd maar zo makkelijk
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
quote:pimpel schreef op 25 augustus 2008 @ 16:03:

Kjong, je hebt helemaal gelijk, hoor! Ik weet dat ook allemaal wel. Natuurlijk vind ik het fijn dat er extra controle is want stél dát. En 15 cm. verschil is wel erg veel he?

.Tja, maar ik vind Chipi dan ook wel weer erg groot hoor. Zeefje is een half jaar ouder bijna en echt niet zo groot als Chipita

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven