Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
maandag 25 augustus 2008 om 11:20
Ah wat lief biol!! Ik ben inderdaad onvermoeibaar vind namen echt zóo leuk!! Misschien moet ik er iets mee gaan doen.. bedrijfje in beginnen ofzo
Voor nu probeer ik nog wat mensen te helpen;
Annabel; Ik vind de klank van de naam Ole ook erg mooi, maar de ideeen die erbij bedacht gaan worden zou ik idd ook mee laten wegen. Als je de naam zó mooi vindt dat het je niet uitmaakt wat men ervan zegt dan is het goed, anders zou ik even nadenken over andere opties. Olek vond ik al wel een leuke (maar denk wel dat je dan oolek zegt, met andere e zeg maar, net als lek (wat een uitleg)) Olum, Olen, Olle, of
Okke vind ik op zich ook nog wel kunnen en ik ken ook een Fokke, maar nu wijd ik te ver uit
Voor nu probeer ik nog wat mensen te helpen;
Annabel; Ik vind de klank van de naam Ole ook erg mooi, maar de ideeen die erbij bedacht gaan worden zou ik idd ook mee laten wegen. Als je de naam zó mooi vindt dat het je niet uitmaakt wat men ervan zegt dan is het goed, anders zou ik even nadenken over andere opties. Olek vond ik al wel een leuke (maar denk wel dat je dan oolek zegt, met andere e zeg maar, net als lek (wat een uitleg)) Olum, Olen, Olle, of
Okke vind ik op zich ook nog wel kunnen en ik ken ook een Fokke, maar nu wijd ik te ver uit
maandag 25 augustus 2008 om 11:39
quote:Catooo schreef op 23 augustus 2008 @ 10:58:
Voor jou Liv; (ik weet weinig van keltische en hebreeuwse namen dus ik doe maar een gok)
Adam
Alex
Kingston
Ryo
Tristan
Levi
Aidan/Aiden
Daniel
David
Ethan
Nathan
Raphael
Roman
Timon
Tobias
Igmar
Tiego
Tammo
Allereerst ook even mijn complimenten! Hoe jij ze uit je mouw weet te schudden voor iedereen vind ik echt bewonderenswaardig!
Uit je rijtje vind ik Levi mooi (maar ja, zo heet neefje al), Aiden: moet ik even laten bezinken, Ethan vind ik ook leuk (maar misschien weer nét iets té engels), Nathan moet ik om lachen, aangezien vriendliefs naam begint met Nathan..... (en dan nog 3 letters ), Tiego is ook leuk, maar zou ik dan eerder als Tygo schrijven.... (en in combinatie met achternaam wordt het dan TT....)
Pfff, blijft lastig.
Voor jou Liv; (ik weet weinig van keltische en hebreeuwse namen dus ik doe maar een gok)
Adam
Alex
Kingston
Ryo
Tristan
Levi
Aidan/Aiden
Daniel
David
Ethan
Nathan
Raphael
Roman
Timon
Tobias
Igmar
Tiego
Tammo
Allereerst ook even mijn complimenten! Hoe jij ze uit je mouw weet te schudden voor iedereen vind ik echt bewonderenswaardig!
Uit je rijtje vind ik Levi mooi (maar ja, zo heet neefje al), Aiden: moet ik even laten bezinken, Ethan vind ik ook leuk (maar misschien weer nét iets té engels), Nathan moet ik om lachen, aangezien vriendliefs naam begint met Nathan..... (en dan nog 3 letters ), Tiego is ook leuk, maar zou ik dan eerder als Tygo schrijven.... (en in combinatie met achternaam wordt het dan TT....)
Pfff, blijft lastig.
maandag 25 augustus 2008 om 13:09
haha Liv, jij ook hier??
Catoo, sorry voor de laatste reactie. Uit je rijtje vind ik Daan ook leuk en nog een paar, maar dat zijn namen die al in onze omgeving voorkomen.
Op het moment heb ik erg Stan in mijn hoofd....maar of dat hem gaat worden.
De suggestie Sten vind ik minder, omdat ikdat zo net niet engels over vind komen.
WAt ik ook leuk vind is: Luca. Maar is mijn vriend nog niet echt enthousiast over....
Catoo, sorry voor de laatste reactie. Uit je rijtje vind ik Daan ook leuk en nog een paar, maar dat zijn namen die al in onze omgeving voorkomen.
Op het moment heb ik erg Stan in mijn hoofd....maar of dat hem gaat worden.
De suggestie Sten vind ik minder, omdat ikdat zo net niet engels over vind komen.
WAt ik ook leuk vind is: Luca. Maar is mijn vriend nog niet echt enthousiast over....
maandag 25 augustus 2008 om 15:26
Liv; Aiden vind ik zelf ook echt een hele mooie naam! Het is wel lastig dat je hem anders uitspreekt dan je schrijft (zegt; Eden), eigenlijk ben ik daar niet zo fan van. Maar de naam is zo mooi!
Molie; Wil jij nog wat nieuwe namen in de richting van Stan en Luca? Of ga je nog maar even denken over die twee opties
Ik vind persoonlijk Luca een beetje zoetsappig, jongens-meisjesachtig. Jongensachtig voor een meisje en meisjesachtig voor een jongen bedoel ik. Maar goed, dat is helemaal persoonlijk.
Vind bij jouw namen evt Ruben, Samon, Elias, Sem, Jesse, Sven passen.
Trouwens ik lees net dat een populaire Finse jongensnaam van 2008 de naam Juhani is... apart vind ik hem...
Molie; Wil jij nog wat nieuwe namen in de richting van Stan en Luca? Of ga je nog maar even denken over die twee opties
Ik vind persoonlijk Luca een beetje zoetsappig, jongens-meisjesachtig. Jongensachtig voor een meisje en meisjesachtig voor een jongen bedoel ik. Maar goed, dat is helemaal persoonlijk.
Vind bij jouw namen evt Ruben, Samon, Elias, Sem, Jesse, Sven passen.
Trouwens ik lees net dat een populaire Finse jongensnaam van 2008 de naam Juhani is... apart vind ik hem...
maandag 25 augustus 2008 om 16:05
maandag 25 augustus 2008 om 18:58
quote:Catooo schreef op 25 augustus 2008 @ 17:17:
Americanpie;
Storm is wel een stoere naam idd!
Wat vind je anders van Roemer, Nino, Finn, Dari, Azer, Zane, Casijn, Liam, Siebe, Tibo, Keano, Jonas, Tibo, Lennert, Adam, Rayan, Axel, Dante.Ik vind Axel leuk maar man niet, Dante heet al iemand uit omgeving, Finn leuk maar iets te popi, en de rest is hem ook niet helemaal. Ik vind Jari ipv Dari wel weer leuk. Thanks Catoo!
Americanpie;
Storm is wel een stoere naam idd!
Wat vind je anders van Roemer, Nino, Finn, Dari, Azer, Zane, Casijn, Liam, Siebe, Tibo, Keano, Jonas, Tibo, Lennert, Adam, Rayan, Axel, Dante.Ik vind Axel leuk maar man niet, Dante heet al iemand uit omgeving, Finn leuk maar iets te popi, en de rest is hem ook niet helemaal. Ik vind Jari ipv Dari wel weer leuk. Thanks Catoo!
maandag 25 augustus 2008 om 23:31
quote:Liv schreef op 25 augustus 2008 @ 11:39:
[...]
Pfff, blijft lastig.
Liv,
Hier wat hebreeuwse en bijbelse namen:
Aram
Aron
Avi
Aviram
Alec
Adir
Adar
Avner
Abe
Abel
Ahab
Amon
Amos
Aran
Asher
Boaz
Baruch
Barak/Barach
Ben/Benjamin/Benny
Bram
Bart/Barth
Cain/Kain
Caleb
Chaim
Dagan
David
Daniel
Dov
Eden (wordt echter in Israel vaker voor meisjes gebruikt)
Eli
Elisha/Elijah
Ehud
Elias
Ephraim
Ethan (zag dat je dat al een mooie naam vond, je zou voor de hebreeuwse uitspraak kunnen kiezen, die is eeei-than, met een lange zangerige e en een harde t)
Esra
Esli
Ezechiel/Ezekiel (roepnaam wordt dan meestal Zeke)
Finn (volledig: Finneas of zoals Julia Roberts' zoontje: Phinnaeus)
Gabriel/Gabe
Gideon (Gidi)
Hiram
Hosea
Hillel
Ian
Iram
Ira
Isaac
Isaiah
Ishmael
Israel
Itzaak/Itzik/Itzak
Jack
Jacob
Jael (ken zelf 1 jongensJael, maar ook een aantal meiden, vind het zelf meer een meisjesnaam)
Jair/Jaïr
Jaron
Joram
James
Jared
Jeremia/Jeremiah/Jeremy
Jesse
Jed/Jedd (voluit: Jedediah of Jedidiah)
Joachim
Job
Joel
Jonas
Jonah/Jonathan/John
Jordan
Joshua
Josiah
Judah/Jude
Leshem
Lev
Levi
Lior
Malachi
Matt/Matthew
Meïr
Mendel
Micah/Mika
Micha
Mordechai
Nadav
Nehemia
Nimrod
Noah
Noam
Nathan
Nur
Oren
Oz
Obadiah /Obadja
Raphael/Rafael
Rafid
Reuben/Ruben/Reuven
Ruel
Ron
Samuel
Samson
Sam
Saul
Seb
Seth
Shiloh (maar nu Brangelinas dochter zo heet kom je daar niet meer mee weg, het is echter een jongensnaam)
Simon/Shimon/Simeon
Shlomo
Salomon
Shmulik
Shmuel
Tobias/Toby
Thomas
Uriel
Uriah
Uri
Zachary/Zach/Zacharias
Zion
Ziv
Zo, meer weet ik even niet op het moment, als je betekenissen wil van iets wat je mooi vindt hoor ik het wel.
[...]
Pfff, blijft lastig.
Liv,
Hier wat hebreeuwse en bijbelse namen:
Aram
Aron
Avi
Aviram
Alec
Adir
Adar
Avner
Abe
Abel
Ahab
Amon
Amos
Aran
Asher
Boaz
Baruch
Barak/Barach
Ben/Benjamin/Benny
Bram
Bart/Barth
Cain/Kain
Caleb
Chaim
Dagan
David
Daniel
Dov
Eden (wordt echter in Israel vaker voor meisjes gebruikt)
Eli
Elisha/Elijah
Ehud
Elias
Ephraim
Ethan (zag dat je dat al een mooie naam vond, je zou voor de hebreeuwse uitspraak kunnen kiezen, die is eeei-than, met een lange zangerige e en een harde t)
Esra
Esli
Ezechiel/Ezekiel (roepnaam wordt dan meestal Zeke)
Finn (volledig: Finneas of zoals Julia Roberts' zoontje: Phinnaeus)
Gabriel/Gabe
Gideon (Gidi)
Hiram
Hosea
Hillel
Ian
Iram
Ira
Isaac
Isaiah
Ishmael
Israel
Itzaak/Itzik/Itzak
Jack
Jacob
Jael (ken zelf 1 jongensJael, maar ook een aantal meiden, vind het zelf meer een meisjesnaam)
Jair/Jaïr
Jaron
Joram
James
Jared
Jeremia/Jeremiah/Jeremy
Jesse
Jed/Jedd (voluit: Jedediah of Jedidiah)
Joachim
Job
Joel
Jonas
Jonah/Jonathan/John
Jordan
Joshua
Josiah
Judah/Jude
Leshem
Lev
Levi
Lior
Malachi
Matt/Matthew
Meïr
Mendel
Micah/Mika
Micha
Mordechai
Nadav
Nehemia
Nimrod
Noah
Noam
Nathan
Nur
Oren
Oz
Obadiah /Obadja
Raphael/Rafael
Rafid
Reuben/Ruben/Reuven
Ruel
Ron
Samuel
Samson
Sam
Saul
Seb
Seth
Shiloh (maar nu Brangelinas dochter zo heet kom je daar niet meer mee weg, het is echter een jongensnaam)
Simon/Shimon/Simeon
Shlomo
Salomon
Shmulik
Shmuel
Tobias/Toby
Thomas
Uriel
Uriah
Uri
Zachary/Zach/Zacharias
Zion
Ziv
Zo, meer weet ik even niet op het moment, als je betekenissen wil van iets wat je mooi vindt hoor ik het wel.
Am Yisrael Chai!
dinsdag 26 augustus 2008 om 00:51
Taha
Tahir
Talha
Talle
Tanguy
Tano
Tarik
Tariq
Taro
Tars
Tayfun
Teo
Téo
Teun
Theo
Théo
Theodore
Théodore
Thiago
Thian
Thias
Thibau
Thibaud
Thibauld
Thibault
Thibaut
Thibaux
Thibe
Thibeau
Thibeaux
Thibo
Thieben
Thiemen
Thierno
Thierry
Thijmen
Thijs
Thimo
Thimon
Thobian
Thomas
Thor
Thorben
Thorsten
Thybo
Thymen
Thymo
Tiago
Tian
Tiano
Tias
Tibau
Tibbe
Tibe
Tibeau
Tiben
Tiemen
Ties
Tijl
Tijmen
Tijn
Tijs
Tillo
Tim
Timmy
Timo
Timon
Timothy
Tino
Tist
Titus
Tiziano
Tjebbe
Tjen
Tjorven
Tjörven
Tobe
Tobi
Tobias
Toby
Toine
Tolga
Tom
Tomas
Tomaz
Tommie
Tommy
Tony
Toon
Tor
Torben
Torre
Torsten
Tristan
Tristen
Troy
Trystan
Tunahan
Tuur
Twan
Tyas
Tybe
Tybo
Tycho
Tygo
Tyler
Tymen
Tymo
Tyson
Tahir
Talha
Talle
Tanguy
Tano
Tarik
Tariq
Taro
Tars
Tayfun
Teo
Téo
Teun
Theo
Théo
Theodore
Théodore
Thiago
Thian
Thias
Thibau
Thibaud
Thibauld
Thibault
Thibaut
Thibaux
Thibe
Thibeau
Thibeaux
Thibo
Thieben
Thiemen
Thierno
Thierry
Thijmen
Thijs
Thimo
Thimon
Thobian
Thomas
Thor
Thorben
Thorsten
Thybo
Thymen
Thymo
Tiago
Tian
Tiano
Tias
Tibau
Tibbe
Tibe
Tibeau
Tiben
Tiemen
Ties
Tijl
Tijmen
Tijn
Tijs
Tillo
Tim
Timmy
Timo
Timon
Timothy
Tino
Tist
Titus
Tiziano
Tjebbe
Tjen
Tjorven
Tjörven
Tobe
Tobi
Tobias
Toby
Toine
Tolga
Tom
Tomas
Tomaz
Tommie
Tommy
Tony
Toon
Tor
Torben
Torre
Torsten
Tristan
Tristen
Troy
Trystan
Tunahan
Tuur
Twan
Tyas
Tybe
Tybo
Tycho
Tygo
Tyler
Tymen
Tymo
Tyson
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 26 augustus 2008 om 00:52
Bekende namen uit het Jodendom
Wil jij weten welke jongensnamen erg bekend zijn in het Jodendom?
Babynames heeft een lijst voor jou samen gesteld met allemaal bekende jongensnamen uit het Jodendom. Wij hebben een kleine deel van deze grote overzicht voor jou hier op een rijtje gezet. Voor het gehele overzicht hoef je alleen maar te klikken op de link onder deze pagina. Veel plezier bij het bekijken van bekende jongensnamen uit het Jodendom.
Jenda
Jephtah
Jerad
Jerah
Jered
Jeremi
Jeremiah
Jeremias
Jeremie
Jeremy
Jeriah
Jerod
Jerrah
Jerrick
Jerrod
Jesiah
Jess
Omeet
Omet
Omri
Oren
Ori
Orin
Oris
Ornice
Osip
Ovadiah
Ovadya
Oved
Ovid
Ozi
Ozzi
Ozzie
Paltel
Palti
Paz
Pesach
Pessach
Phineas
Raanan
Babynames heeft een lijst voor jou samen gesteld met allemaal bekende jongensnamen uit het Jodendom. Wij hebben een kleine deel van deze grote overzicht voor jou hier op een rijtje gezet. Voor het gehele overzicht hoef je alleen maar te klikken op de link onder deze pagina. Veel plezier bij het bekijken van bekende jongensnamen uit het Jodendom.
Jenda
Jephtah
Jerad
Jerah
Jered
Jeremi
Jeremiah
Jeremias
Jeremie
Jeremy
Jeriah
Jerod
Jerrah
Jerrick
Jerrod
Jesiah
Jess
Omeet
Omet
Omri
Oren
Ori
Orin
Oris
Ornice
Osip
Ovadiah
Ovadya
Oved
Ovid
Ozi
Ozzi
Ozzie
Paltel
Palti
Paz
Pesach
Pessach
Phineas
Raanan
dinsdag 26 augustus 2008 om 00:56
Bijbelse namen :
Benjamin
Claudius
Clement
Daniel
David
Ed
Elias
Emmanuel
Ephraim
Ethan
Ezra
Gabriel
Immanuel
Isaak
Israel
Jakob
James
Jason
Jeremia
Joachim
Joakim
Johannes
John
Jonas
Jonathan
Joran
Josef
Joseph
Joshua
Josua
Klemens
Lucas / Lukas
Luke
Marcus
http://babybytes.nl/namen/herkomst/jongens/Bijbelse/1 ( 1506 bijbelse jongensnamen )
Benjamin
Claudius
Clement
Daniel
David
Ed
Elias
Emmanuel
Ephraim
Ethan
Ezra
Gabriel
Immanuel
Isaak
Israel
Jakob
James
Jason
Jeremia
Joachim
Joakim
Johannes
John
Jonas
Jonathan
Joran
Josef
Joseph
Joshua
Josua
Klemens
Lucas / Lukas
Luke
Marcus
http://babybytes.nl/namen/herkomst/jongens/Bijbelse/1 ( 1506 bijbelse jongensnamen )
dinsdag 26 augustus 2008 om 09:54
Ik hoor graag meer namen Catoo.
Jesse vind ik dus zelf helemaal leuk, mijn vriend niet zo. En nadeel is dat hij te veel voorkomt op het moment.
Idem met Sven, komt ook veel voor, en een van onze beste vrienden heet Sven.
Juhani....niet mijn ding.
Ik zie ergens jari staan, wel weer leuk.
Levi en ravi vind ik leuk, vriend weer niet...
Jesse vind ik dus zelf helemaal leuk, mijn vriend niet zo. En nadeel is dat hij te veel voorkomt op het moment.
Idem met Sven, komt ook veel voor, en een van onze beste vrienden heet Sven.
Juhani....niet mijn ding.
Ik zie ergens jari staan, wel weer leuk.
Levi en ravi vind ik leuk, vriend weer niet...
dinsdag 26 augustus 2008 om 19:38
Huh Liv dat is snel! Ineens weet je het?! Dat klinkt wel goed
Molie, ga nog ff voor jou denken...
In de sfeer van Stan, Luca, Levi, Jesse, Ravi... maar wat vind je man leuk dan? als hij deze namen allemaal niet zo vindt...
Benjamin
Linus
Bastian
Adrian
Bruno
Frederik
Chris
Dieter
Cedric
Edgar
Fabian
Fabio
Felix
Ide
Hugo
Joachim
Samuel
Dion
Boaz
Mika
Milan
Noah
Thies
Timon
Yannick
Arne
Bent
Lazar
Sicco
Rhodri
Taran
Mateo
Silas
Tiago
Jovan
Caïn
Baro
Molie, ga nog ff voor jou denken...
In de sfeer van Stan, Luca, Levi, Jesse, Ravi... maar wat vind je man leuk dan? als hij deze namen allemaal niet zo vindt...
Benjamin
Linus
Bastian
Adrian
Bruno
Frederik
Chris
Dieter
Cedric
Edgar
Fabian
Fabio
Felix
Ide
Hugo
Joachim
Samuel
Dion
Boaz
Mika
Milan
Noah
Thies
Timon
Yannick
Arne
Bent
Lazar
Sicco
Rhodri
Taran
Mateo
Silas
Tiago
Jovan
Caïn
Baro
dinsdag 26 augustus 2008 om 21:23
Hoi,
Wij weten sinds vandaag dat we een jongetje krijgen!
Nu vind ik Sam wel erg leuk, alleen die staat in de top 20 op nummer 18! Houden jullie daar rekening mee met het kiezen van een naam? Heeft iemand anders tips voor namen die kort en krachtig zijn?
Meisjesnamen had ik in overvloed, maar jongensnamen vind ik echt moeilijk!
Zijn tweede naam wordt hoogstwaarschijnlijk Anthony.
Wij weten sinds vandaag dat we een jongetje krijgen!
Nu vind ik Sam wel erg leuk, alleen die staat in de top 20 op nummer 18! Houden jullie daar rekening mee met het kiezen van een naam? Heeft iemand anders tips voor namen die kort en krachtig zijn?
Meisjesnamen had ik in overvloed, maar jongensnamen vind ik echt moeilijk!
Zijn tweede naam wordt hoogstwaarschijnlijk Anthony.
dinsdag 26 augustus 2008 om 22:40
Jeej toffifee een jongen, wat leuk!!!
Ik vind Sam ook echt een geweldig leuke naam! Heb ook al gedacht aan Samuel en dan evt afkorten naar Sam. Maar Sam zelf is ook gewoon heel stoer Hij is wel wat populair, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik maar 1 sam ken, en dan is dat alleen maar van naam, niet eens echt goed. Dus bij mij valt het wel mee!!
Succes met zoeken!
Ik vind Sam ook echt een geweldig leuke naam! Heb ook al gedacht aan Samuel en dan evt afkorten naar Sam. Maar Sam zelf is ook gewoon heel stoer Hij is wel wat populair, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik maar 1 sam ken, en dan is dat alleen maar van naam, niet eens echt goed. Dus bij mij valt het wel mee!!
Succes met zoeken!
woensdag 27 augustus 2008 om 09:18
Ik heb nog even nagedacht en wil graag jullie weten hoe jullie denken over het volgende:
Vanaf dat ik kind was heb ik geroepen dat ik mijn opa wilde vernoemen als ik een zoontje krijg. Nu krijgen we dus een jongen. Het feit is alleen dat mijn oom vier jaar geleden een zoontje heeft gekregen en zijn tweede naam ook naar mijn opa heeft vernoemd. Zijn zoon is de enige stamhouder binnen de familie. Nu ga ik niet precies dezelfde tweede naam geven als mijn neefje heeft, maar hij lijkt er wel op. En iedereen die mijn opa heeft gekend zal weten dat hij naar mijn opa is vernoemd. Maar nu komt er nog wat. We hebben dus een leuke naam gevonden (waarschijnlijk), en deze heeft precies dezelfde voorletter als mijn neefje. Gelukkig hebben we wel verschillende achternamen. Dus je krijgt nu A. B. Pietersen en A.B. Jansen. Zouden jullie dit doen? De band die wij met mijn oom en tante hebben is heel hecht. Als ik ze bijna nooit zou zien zou ik er niet eens over nagedacht hebben.
Vanaf dat ik kind was heb ik geroepen dat ik mijn opa wilde vernoemen als ik een zoontje krijg. Nu krijgen we dus een jongen. Het feit is alleen dat mijn oom vier jaar geleden een zoontje heeft gekregen en zijn tweede naam ook naar mijn opa heeft vernoemd. Zijn zoon is de enige stamhouder binnen de familie. Nu ga ik niet precies dezelfde tweede naam geven als mijn neefje heeft, maar hij lijkt er wel op. En iedereen die mijn opa heeft gekend zal weten dat hij naar mijn opa is vernoemd. Maar nu komt er nog wat. We hebben dus een leuke naam gevonden (waarschijnlijk), en deze heeft precies dezelfde voorletter als mijn neefje. Gelukkig hebben we wel verschillende achternamen. Dus je krijgt nu A. B. Pietersen en A.B. Jansen. Zouden jullie dit doen? De band die wij met mijn oom en tante hebben is heel hecht. Als ik ze bijna nooit zou zien zou ik er niet eens over nagedacht hebben.
woensdag 27 augustus 2008 om 10:52
Toffifee, ik zou er zelf niet zo veel problemen mee hebben. De voornaam is toch alleen maar dezelfde letter als neefje heeft, of lijkt de naam er ook heel erg op? Als het alleen maar dezelfde initialen zijn, dan zou ik er helemaal geen problemen mee hebben!
Wat betreft de tweede naam: ook daar zou ik geen moeite mee hebben. Hij wordt toch nooit met alle namen aangesproken! Bij ons is het bijvoorbeeld heel gebruikelijk dat tweede (en derde) namen hetzelfde zijn als die van je neefje of nichtje.
Wat betreft de tweede naam: ook daar zou ik geen moeite mee hebben. Hij wordt toch nooit met alle namen aangesproken! Bij ons is het bijvoorbeeld heel gebruikelijk dat tweede (en derde) namen hetzelfde zijn als die van je neefje of nichtje.