Eind 2006, begin 2007
donderdag 28 augustus 2008 om 11:04
donderdag 28 augustus 2008 om 12:32
oja nog ff CB en tabel update
Mees weegt nu 10,7 kilo en is 84,5 cm lang.
hij loopt nu in de grafiek niet meer mooi op lijn, hij is tenger. maar ja wat kan ik er aan doen? hij eet echt als een bootwerker en beweegt de hele dag door (rennen). Verder loopt ie mooi op schema qua taal en spraak ontw. en motorisch.
Mees weegt nu 10,7 kilo en is 84,5 cm lang.
hij loopt nu in de grafiek niet meer mooi op lijn, hij is tenger. maar ja wat kan ik er aan doen? hij eet echt als een bootwerker en beweegt de hele dag door (rennen). Verder loopt ie mooi op schema qua taal en spraak ontw. en motorisch.
donderdag 28 augustus 2008 om 14:44
Pebbs, gefeliciteerd meis. Een tweede meiske. Mooie naam hoor. Het klinkt als een voorspoedige bevalling.
Wat moeten we nu op onze vrije momenten. Het duurt nog wel een tijdje tot Ris moet en we voor haar kunnen cheren!
@pepiet, inderdaad een tenger kereltje. Roan is bij dezelfde lengte richting de 13 kilo.
Wat moeten we nu op onze vrije momenten. Het duurt nog wel een tijdje tot Ris moet en we voor haar kunnen cheren!
@pepiet, inderdaad een tenger kereltje. Roan is bij dezelfde lengte richting de 13 kilo.
donderdag 28 augustus 2008 om 15:49
JIHAAAAAAAAAAAAAAA!!!! Daar is ze dan! Een tweede meisje voor Pebbs!
Van harte gefeliciteerd met dit nieuwe bijzondere kindje (en een mooie naam heeft ze zeker!)
Je bevalling klinkt als een "droom" haha, ik kan letterlijk alleen maar dromen van een natuurlijke bevalling.....
Fijn dat de bv al goed gaat en dat grote zus Floor de beebie ook lief vindt!
geniet ervan!
Van harte gefeliciteerd met dit nieuwe bijzondere kindje (en een mooie naam heeft ze zeker!)
Je bevalling klinkt als een "droom" haha, ik kan letterlijk alleen maar dromen van een natuurlijke bevalling.....
Fijn dat de bv al goed gaat en dat grote zus Floor de beebie ook lief vindt!
geniet ervan!
donderdag 28 augustus 2008 om 17:03
volgens mij slaap je best maf in je bed als je daar bevallen bent.....noem me een muts, maar ik vind het een beetje apart.dat een kindje in hetzelfde bed verwekt (er vanuitgaande dat het daar gebeurt is natuurlijk) en wordt geboren.
nah ja, nu moe en staks ridderkasteel van little people ophalen.....
nah ja, nu moe en staks ridderkasteel van little people ophalen.....
donderdag 28 augustus 2008 om 17:13
hehe, de eerste kraamvisites zitten erop. De opa's en oma's hebben weer vol van trots hun nieuwe kleinkind bewondert.
Ondertussen zijn manlief en ik al aardig gaar maar Floor moet nog gewoon eten en vermaakt worden tot ze naar bed gaat.
Het plassen doe ik nu met een gaasje met vaseline erop tegen de schaafwond en dan een fles lauw water erbij.
Dan is het nog heel pijnlijk maar wel te doen.
Vorige keer had ik daar met al mijn hechtingen veel minder last van.
@Ris en Mirjam: ik vond het wel heel heftig hoor dus ik zou niet al te snel jaloers worden. Waarschijnlijk ben ik het over een paar maanden wel weer vergeten maar nu moet ik er even niet aan denken dat ik het nog een keer zou moeten doen.
Het eigen bed is wel een groot voordeel.
@Ainne: ik heb inderdaad ook de groene Phil and Teds.
Hopelijk kan ik hem over een weekje ofzo al een keer uit gaan proberen.
Eva drinkt trouwens echt als een tierelier, wat een smulpaapje zeg. Alsof ze nooit anders heeft gedaan.
Ik ben weer helemaal verliefd op dit ieniemini wezentje.
Mijn bord carpaccio wordt nu bereid. Het water loopt me letterlijk in de mond.
Ondertussen zijn manlief en ik al aardig gaar maar Floor moet nog gewoon eten en vermaakt worden tot ze naar bed gaat.
Het plassen doe ik nu met een gaasje met vaseline erop tegen de schaafwond en dan een fles lauw water erbij.
Dan is het nog heel pijnlijk maar wel te doen.
Vorige keer had ik daar met al mijn hechtingen veel minder last van.
@Ris en Mirjam: ik vond het wel heel heftig hoor dus ik zou niet al te snel jaloers worden. Waarschijnlijk ben ik het over een paar maanden wel weer vergeten maar nu moet ik er even niet aan denken dat ik het nog een keer zou moeten doen.
Het eigen bed is wel een groot voordeel.
@Ainne: ik heb inderdaad ook de groene Phil and Teds.
Hopelijk kan ik hem over een weekje ofzo al een keer uit gaan proberen.
Eva drinkt trouwens echt als een tierelier, wat een smulpaapje zeg. Alsof ze nooit anders heeft gedaan.
Ik ben weer helemaal verliefd op dit ieniemini wezentje.
Mijn bord carpaccio wordt nu bereid. Het water loopt me letterlijk in de mond.
donderdag 28 augustus 2008 om 20:04
Jaaaa foto's...
Sliep Floor thuis en is ze niet wakker geworden. Lijkt ze op Floor.
Nu alweer klaarzitten voor RIS. Die kan er ook gerust al over 2 weken zijn....
Ben zo benieuwd naar jullie mannetje...
Is het bij jou zeker een keizersnee of evt gewoon, mocht je bv nu weeen krijgen...
Bij een volgende heb ik ook weer een keizersnee. Die dagen ziekenhuis vind ik niet erg. Achteraf wel goed bevallen, omdat je nog best veel rust/slaap pakt. Ik was helemaal fit toen ik thuis kwam...Van keizersnee had ik geen last...Enige jammere was geen bloot babylijfje op borst...
Ga weer even surfen.
Sliep Floor thuis en is ze niet wakker geworden. Lijkt ze op Floor.
Nu alweer klaarzitten voor RIS. Die kan er ook gerust al over 2 weken zijn....
Ben zo benieuwd naar jullie mannetje...
Is het bij jou zeker een keizersnee of evt gewoon, mocht je bv nu weeen krijgen...
Bij een volgende heb ik ook weer een keizersnee. Die dagen ziekenhuis vind ik niet erg. Achteraf wel goed bevallen, omdat je nog best veel rust/slaap pakt. Ik was helemaal fit toen ik thuis kwam...Van keizersnee had ik geen last...Enige jammere was geen bloot babylijfje op borst...
Ga weer even surfen.
donderdag 28 augustus 2008 om 20:19
Pebbles, wat geweldig dat Eva de borst zo goed snapt! En ik ben ook niet jaloers op je bevalling, want die klinkt heftig genoeg. Heb je nog veel last van naweeën of valt het mee? Dat hoor je wel vaker na zo'n snelle bevalling. Maar het idee van bevallen in je eigen bed, in je eigen omgeving, dat lijkt me wel superfijn en vooral intiem. Aan de andere kant; ik zou zo'n huis (waar mijn kind(jes) geboren zijn) dan nooit meer kunnen verkopen volgens mij; ik word al sentimenteel als ik er aan denk haha. Slapen jullie maar lekker vannacht! Je hebt een enorme klus geklaard! Hebben jullie een aardige kraamhulp eigenlijk?
donderdag 28 augustus 2008 om 20:22
Babba, ik wist eigenlijk niet dat je ook een keizersnede hebt gehad! Wat was bij jou de reden? Van zoon ben ik op de natuurlijke manier bevallen (en heel snel; binnen 5 uur was het gepiept, wel een vreselijke weeënstorm gehad) maar ik had wel een medische indicatie want hoge bloeddruk en daarbij ook een afschuwelijke huiduitslag (galbulten) over mijn hele lijf. En bij Hanna werd het een spoedkeizersnede omdat ze het benauwd kreeg (omstrengeld bleek) en omdat ze in voorhoofdsligging lag.
donderdag 28 augustus 2008 om 20:35
donderdag 28 augustus 2008 om 20:45
Mirjam: ja heb wel heel de bevalling gedaan van Aimee. Maar na 2 uur persen en mislukte poging met vacuumpomp, zijn ze overgegaan tot een keizersnee. De precieze reden is niet helemaal duidelijk. Smalle bekken lijkt de meest aannemelijke. Daarbij was ze al die tijd niet goed ingedaald, dus ik vermoed dat die combi met elkaar te maken heeft.
Gyn zei wel dat niet zeker is dat bij volgende meteen voor kzsnee wordt gekozen. Aangezien Aimee maar 2345 gram was en er nog niet makkelijk uitkwam..Heb ik dit gegeven nog groot in het dossier laten zetten. Mogen ze meenemen in de overwegingen volgende keer. Ik wil denk ik gewoon weer een keizersnee, veiligste optie in mijn geval.
Gyn zei wel dat niet zeker is dat bij volgende meteen voor kzsnee wordt gekozen. Aangezien Aimee maar 2345 gram was en er nog niet makkelijk uitkwam..Heb ik dit gegeven nog groot in het dossier laten zetten. Mogen ze meenemen in de overwegingen volgende keer. Ik wil denk ik gewoon weer een keizersnee, veiligste optie in mijn geval.
vrijdag 29 augustus 2008 om 16:02
Ik hoop dat er ook kussentjes bij de tribune geleverd zijn, want al die tijd op zo'n hard stoeltje is ook niks!
Babba; in principe mocht beeb zelf ook nog komen, maar omdat hij nu in stuit ligt, toch maar weer niet. Dus hoe dan ook een ks (of hij moet besluiten nog een keer te draaien).
En ik maar denken dat onze reus totaal niet meer kon bewegen (groot en gezien de tijd van de zw.schap), maar toch wel....
Mmmoi, heb je het nu verteld aan je collega's? En wat vonden ze ervan? Leuk nieuwtje zo na de vakantie!
Pebbs; hoe gaat het daar? Ben zo benieuwd hoe je het vindt zo met zijn 4-tjes!
Babba; in principe mocht beeb zelf ook nog komen, maar omdat hij nu in stuit ligt, toch maar weer niet. Dus hoe dan ook een ks (of hij moet besluiten nog een keer te draaien).
En ik maar denken dat onze reus totaal niet meer kon bewegen (groot en gezien de tijd van de zw.schap), maar toch wel....
Mmmoi, heb je het nu verteld aan je collega's? En wat vonden ze ervan? Leuk nieuwtje zo na de vakantie!
Pebbs; hoe gaat het daar? Ben zo benieuwd hoe je het vindt zo met zijn 4-tjes!
vrijdag 29 augustus 2008 om 18:34
Dag 2 uit het leven van Eva en dag 2 van mijn kraambed.
De komst van Eva kan niemand in de buurt over het hoofd zien want we hebben een opblaasbare ooievaar van 5 meter hoog in de tuin staan!
Als een soort bedankje voor de 150 ballonnen die we bij de geboorte van de zoon van de buren hebben opgeblazen.
Mochten ze er ooit nog een bij krijgen dan houden we het niet meer zo bescheiden als de vorige keer .
Ik voel me erg goed vandaag. Zowel lichamelijk maar ook geestelijk. Ik was echt een beetje depri geworden van die laatste weken. Nu heb ik weer zin om van alles te doen.
Ik zie nu al verschillen en overeenkomsten tussen Floor en Eva.
Eva is lichamelijk sterker dan Floor was. Ze drinkt heel krachtig en ze tilt haar hoofd al een tijdje op als ze op haar buik ligt.
Wel is het heel raar om een "vreemd" babietje te hebben. Met Floor is alles heel vertrouwd en Eva moeten we echt nog leren kennen.
Nog iemand tijdverdrijf tips? Ik mag morgen nog niet naar beneden en ik verveel me hier ondertussen al flink.
De komst van Eva kan niemand in de buurt over het hoofd zien want we hebben een opblaasbare ooievaar van 5 meter hoog in de tuin staan!
Als een soort bedankje voor de 150 ballonnen die we bij de geboorte van de zoon van de buren hebben opgeblazen.
Mochten ze er ooit nog een bij krijgen dan houden we het niet meer zo bescheiden als de vorige keer .
Ik voel me erg goed vandaag. Zowel lichamelijk maar ook geestelijk. Ik was echt een beetje depri geworden van die laatste weken. Nu heb ik weer zin om van alles te doen.
Ik zie nu al verschillen en overeenkomsten tussen Floor en Eva.
Eva is lichamelijk sterker dan Floor was. Ze drinkt heel krachtig en ze tilt haar hoofd al een tijdje op als ze op haar buik ligt.
Wel is het heel raar om een "vreemd" babietje te hebben. Met Floor is alles heel vertrouwd en Eva moeten we echt nog leren kennen.
Nog iemand tijdverdrijf tips? Ik mag morgen nog niet naar beneden en ik verveel me hier ondertussen al flink.
vrijdag 29 augustus 2008 om 19:18
Druk dagje vandaag, vanochtend de 12 weken echo. Alles was goed, hartje weer zien kloppen! En mijn termijn klopte gewoon dus de datum blijft 16 maart. Daarna koffie drinken op school en idd Ris, vertellen dat ik zwanger ben. Iedereen reageerde heel leuk. 's Middags even geslapen en toen naar een kinderfeest hier in de buurt, met springkussens e.d. Het was alleen vreselijk druk dus overal stonden rijen kids te wachten. Jas heeft het bij kijken naar alles gehouden. We kwamen onze oppas tegen en die hebben we het ook verteld. Ze wil er wel over nadenken, het is pas september als ze dan op 2 zou moeten passen. Ik ga me toch ook wel voor 2 dagen en 2 kids inschrijven bij een kinderdagverblijf.
Afgelopen nacht is Jasmijn bijna de hele nacht in de weer geweest, huilen en wakker, op een gegeven moment ben ik ten einde raad gewoon beneden gaan zitten met haar. Maar ook dat hielp niet. Tenslotte sliep ze tussen ons in en lag ik dus wakker. Vreselijke nacht gehad en we hadden ons bijna verslapen voor de echo, want daar moesten we half negen al zijn. Net iets te laat, maar was nog oké...
@Pebbs: Vervelen??? In de kraamweek??? Krijg je niet veel visite dan? Ik wil wel ff langskomen hoor, een dagje! Ben heel benieuwd naar Eva, als je man eens tijd heeft wil hij misschien wel een foto op je Hyves zetten? Geniet je wel lekker van de rust die je nu nog hebt!
De man is Jasmijn bed-klaar aan het maken. Ik hoop dat ze het vannacht beter doet...Ik ga zo ook naar boven, even liggen. Vanavond is hier weer feest in de straat en daar wil ik nog wel even aan meedoen! Later meer meiden...
Afgelopen nacht is Jasmijn bijna de hele nacht in de weer geweest, huilen en wakker, op een gegeven moment ben ik ten einde raad gewoon beneden gaan zitten met haar. Maar ook dat hielp niet. Tenslotte sliep ze tussen ons in en lag ik dus wakker. Vreselijke nacht gehad en we hadden ons bijna verslapen voor de echo, want daar moesten we half negen al zijn. Net iets te laat, maar was nog oké...
@Pebbs: Vervelen??? In de kraamweek??? Krijg je niet veel visite dan? Ik wil wel ff langskomen hoor, een dagje! Ben heel benieuwd naar Eva, als je man eens tijd heeft wil hij misschien wel een foto op je Hyves zetten? Geniet je wel lekker van de rust die je nu nog hebt!
De man is Jasmijn bed-klaar aan het maken. Ik hoop dat ze het vannacht beter doet...Ik ga zo ook naar boven, even liggen. Vanavond is hier weer feest in de straat en daar wil ik nog wel even aan meedoen! Later meer meiden...