Gourmetten
donderdag 28 augustus 2008 om 13:04
Ik heb gezocht maar geen eerder topic gevonden.
Vergeef me als deze er wel is.
Ik wil vanavond graag gaan gourmetten.
Vroeger kwam men bij ons thuis niet verder dan het open trekken van een blikje ananas, champignons, plakjes aardappel en zon vleespakket.
De laatste paar keer heb ik wel wat kip en gehakt gekruid en aangemaakt maar echt heel creatief is het nog niet.
Ik hoop dat iemand leuke en lekkere gourmet recepten voor me heeft. Ik heb echt een hekel aan die vleespakketten.
We zijn met drie personen...
Vergeef me als deze er wel is.
Ik wil vanavond graag gaan gourmetten.
Vroeger kwam men bij ons thuis niet verder dan het open trekken van een blikje ananas, champignons, plakjes aardappel en zon vleespakket.
De laatste paar keer heb ik wel wat kip en gehakt gekruid en aangemaakt maar echt heel creatief is het nog niet.
Ik hoop dat iemand leuke en lekkere gourmet recepten voor me heeft. Ik heb echt een hekel aan die vleespakketten.
We zijn met drie personen...
donderdag 28 augustus 2008 om 13:06
donderdag 28 augustus 2008 om 13:09
donderdag 28 augustus 2008 om 13:09
Erg lekker en errug simpel: ommeletjes bakken en pannekoekjes! klein stukje ontbijtspek erbij, mmm
ook leuk is kwarteleitjes, dan heb je echt een mini-gebakken eitje!
Of kleine stukjes vis of garnaaltjes (eventueel in een soort knoflookmarinade)
stukje kip met kaas (cordonbleu)
stukje kip met spekje erom heen
Ik krijg er zin in!
ook leuk is kwarteleitjes, dan heb je echt een mini-gebakken eitje!
Of kleine stukjes vis of garnaaltjes (eventueel in een soort knoflookmarinade)
stukje kip met kaas (cordonbleu)
stukje kip met spekje erom heen
Ik krijg er zin in!
donderdag 28 augustus 2008 om 13:11
Vlees gewoon zelf bij de slager kopen. Kun je zelf snijden en kiezen wat jullie het lekkerst vinden.
Stokbrood met kruidenboter (hoe origineel )
Pannekoekbeslag
Voor de verandering eens vis (zalm, tonijn, garnalen enz.)
Omelet
Groente (champignons, courgette, cherrytomaatjes) marineren in olijfolie, italiaanse kruiden en sambal en dan op de plaat bakken. Heerlijk!
Eet smakelijk!
Stokbrood met kruidenboter (hoe origineel )
Pannekoekbeslag
Voor de verandering eens vis (zalm, tonijn, garnalen enz.)
Omelet
Groente (champignons, courgette, cherrytomaatjes) marineren in olijfolie, italiaanse kruiden en sambal en dan op de plaat bakken. Heerlijk!
Eet smakelijk!
donderdag 28 augustus 2008 om 13:20
rostirondjes,
garnalen
falafel,
en je kunt zelfs fruit bakken als dessert, banaan of verse ananas.
salades erbij, aardappelsalade home made, komkommersla, tzatiki.
meloen met ham als bijgerecht is ook lekker
slavinkjes maken
minisnitzels maken zelf even door ei en paneermeel heen halen
gyrosreepjes
shoarmareepjes
hmmmmmmmm
garnalen
falafel,
en je kunt zelfs fruit bakken als dessert, banaan of verse ananas.
salades erbij, aardappelsalade home made, komkommersla, tzatiki.
meloen met ham als bijgerecht is ook lekker
slavinkjes maken
minisnitzels maken zelf even door ei en paneermeel heen halen
gyrosreepjes
shoarmareepjes
hmmmmmmmm
donderdag 28 augustus 2008 om 14:03
Koude Mozzarella spiesjes
Nodig:
Kleine bolletjes mozzarellaCherry tomaatjes
Blaadjes basilicum
Olijfolie
Peper/zout
Satéprikkers ( tapas prikkers zijn iets steviger )
Was eerst en snij daarna de Cherry tomaatjes door de helft, prik om en om de halve Cherry tomaatjes, bolletjes mozzarella, en blaadjes basilicum op de prikker, leg ze op een schaal, en besprenkel ze met olijfolie, en bestrooi ze met een klein beetje peper en zout.
Koude Wrap hapjes (zalm):
Nodig:
Gerookte zalm
Kruidenkaas
Sla
Komkommer
Pak met tortilla pannenkoekjes
Peper
Leg de pannenkoekjes even in de voorverwarmde oven, laat ze afkoelen tot koud.
Besmeer de pannenkoekjes dun met de kruidenkaas, bedek het midden met de zalm, een strookje sla, en met een paar dun gesneden plakjes komkommer.
Rol het geheel strak op, en prik om de +/- 4 cm een cocktailprikker in de rol, daarna tussen de stokjes, de rol schuin wegsnijden, en leuk presenteren op een schaal.
Koude Wrap hapjes Kipfilet:
Kipfilet (voor op brood)
Duyvis Dipsaus mix fiesta (niet te dun aanmaken)
Sla
Optioneel: dungesneden plakjes Cherry tomaat
Besmeer de pannenkoekjes dun met de fiestasaus, bedek het midden met de 3 tot 4 plakken kipfilet, door het midden van de pannenkoek beleggen met een strook sla. (de Optionele: dungesneden plakjes Cherry tomaat kan evt op de sla gelegd worden)
Rol het geheel strak op, en prik om de +/- 4 cm een cocktailprikker in de rol, daarna tussen de stokjes, de rol schuin wegsnijden, en leuk presenteren op een schaal.
Nodig:
Kleine bolletjes mozzarellaCherry tomaatjes
Blaadjes basilicum
Olijfolie
Peper/zout
Satéprikkers ( tapas prikkers zijn iets steviger )
Was eerst en snij daarna de Cherry tomaatjes door de helft, prik om en om de halve Cherry tomaatjes, bolletjes mozzarella, en blaadjes basilicum op de prikker, leg ze op een schaal, en besprenkel ze met olijfolie, en bestrooi ze met een klein beetje peper en zout.
Koude Wrap hapjes (zalm):
Nodig:
Gerookte zalm
Kruidenkaas
Sla
Komkommer
Peper
Besmeer de pannenkoekjes dun met de kruidenkaas, bedek het midden met de zalm, een strookje sla, en met een paar dun gesneden plakjes komkommer.
Koude Wrap hapjes Kipfilet:
Kipfilet (voor op brood)
Duyvis Dipsaus mix fiesta (niet te dun aanmaken)
Sla
Optioneel: dungesneden plakjes Cherry tomaat
Besmeer de pannenkoekjes dun met de fiestasaus, bedek het midden met de 3 tot 4 plakken kipfilet, door het midden van de pannenkoek beleggen met een strook sla. (de Optionele: dungesneden plakjes Cherry tomaat kan evt op de sla gelegd worden)
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
donderdag 28 augustus 2008 om 14:16
wij gaan altijd pannenkoeken flamberen als dessert. Is ontzettend leuk.
Pannekoekje bakje, daarna wat sterke drank erover gieten en voila.....
Als je een omelet maakt kan je daar ook nog verschillende dingen bij doen zoals verse bieslook, tomaten, mozarella, beetje schimmelkaas, champignons. De ingredienten kan je in bakjes op tafel zetten. Zo kan iedereen zijn eigen smaak maken.
Pannekoekje bakje, daarna wat sterke drank erover gieten en voila.....
Als je een omelet maakt kan je daar ook nog verschillende dingen bij doen zoals verse bieslook, tomaten, mozarella, beetje schimmelkaas, champignons. De ingredienten kan je in bakjes op tafel zetten. Zo kan iedereen zijn eigen smaak maken.
donderdag 28 augustus 2008 om 14:25
rauwe garnalen (uit de vriezer van de lidl, ontdooid), en die dan bakken met veel knoflook en vers geraspte gember, beetje rode peper of mespuntje sambal....
mini-krieltjes van cela-vita, voorkoken in de magnetron (zie verpakking). Deze aardappeltjes bakken met uitjes en spekjes, of verwerken tot een boerenomelet (daar heb je de geklutste eitjes die eerder genoemd werden voor nodig) of gratineren met raclette-kaas.....
goede shoarma van de slager is hier ook altijd een succes..
mmm, het water loopt me in de mond als ik dit allemaal opschrijf!
mini-krieltjes van cela-vita, voorkoken in de magnetron (zie verpakking). Deze aardappeltjes bakken met uitjes en spekjes, of verwerken tot een boerenomelet (daar heb je de geklutste eitjes die eerder genoemd werden voor nodig) of gratineren met raclette-kaas.....
goede shoarma van de slager is hier ook altijd een succes..
mmm, het water loopt me in de mond als ik dit allemaal opschrijf!
donderdag 28 augustus 2008 om 15:31
Wij gourmetten standaard met een keur aan vegetarische zooi van Tivall en Goodbite en heel veel verse groenten zoals paprika, courgette, champignons, komkommer, tomaat etc., dan nog aardappelplakjes, pannenkoekbeslag, sla, sausjes, geraspte kaas, (amsterdamse) uitjes en heel veel kruidensoorten. Saai, maar lekker en gezellig...
donderdag 28 augustus 2008 om 19:52
Ik heb gisterenavond nog gegourmet.
Bij de appie zijn de varkenshaasjes in de aanbieding. Daar heb ik er 2 van gekocht en in plakken gesneden. Heel lekker en zo klaar. Voor zoon een speklapje in stukjes, gekruid en wel. Die smulde ook. Verder kipfilet a la minute gekocht en die plakken zijn al dun. In 2en gesneden en die waren ook zo klaar. In de pannetjes kon je kiezen uit geklutst ei, ontbijtspek, ananas, klein gesneden prei,champion.
Stokbrood en kruidenboter erbij....aardappelsalade...veel sausjes...en bowl. Zo'n blik met vruchtjes...dat is er lekker fris bij.
En het was heerlijk...
Oh ja, en gehakt!
Bij de appie zijn de varkenshaasjes in de aanbieding. Daar heb ik er 2 van gekocht en in plakken gesneden. Heel lekker en zo klaar. Voor zoon een speklapje in stukjes, gekruid en wel. Die smulde ook. Verder kipfilet a la minute gekocht en die plakken zijn al dun. In 2en gesneden en die waren ook zo klaar. In de pannetjes kon je kiezen uit geklutst ei, ontbijtspek, ananas, klein gesneden prei,champion.
Stokbrood en kruidenboter erbij....aardappelsalade...veel sausjes...en bowl. Zo'n blik met vruchtjes...dat is er lekker fris bij.
En het was heerlijk...
Oh ja, en gehakt!
woensdag 10 september 2008 om 08:51