Lijf & Lijn alle pijlers

Hardlopen deel 4

15-08-2014 12:44 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft. Deel vier al weer. Nieuwkomers (of dat nu beginnende lopers dan wel ervaren lopers zijn) blijven natuurlijk ook altijd welkom om zich aan te sluiten en mee te schrijven.
Knap van je zoon baukje!

Iedereen die gaat lopen morgen: veel plezier en succes! Leuk dat je toch gaat gioia, hopelijk houdt je kuit zich koest.
This is an unacceptable timeline
quote:tyche schreef op 30 mei 2015 @ 20:26:

Knap van je zoon baukje!

Een groot nadeel, de laatste 3 wedstrijden wordt hij na afloop van de wedstrijd gekweld met volgens hem de meest verschrikkelijke bovenbeen krampen. Niet zo maar even maar echt een uur of langer. Daar begn hij zo langzamerhand wel tegen op te zien.
Ik ben zo snip- en snipverkouden, dat ik besloten heb niet aan een wedstrijd mee te doen. Ik voel me voor de dagelijkse zaken prima gezond en ook mijn hartslag of temperatuur is niet verhoogd, maar voor een wedstrijd wil ik op z'n minst een poging kunnen doen om hard te gaan! Ik ga zo door de regen maar gewoon suf prestatieloos tien km lopen. Hopelijk is het in Den Haag droog..... (en waar jij loopt ook baukje) en kunnen jullie wat PRs aan diggelen slaan!
Baukje, oei, een uur kramp klinkt heel vervelend. Dan zou ik er ook geen zin in hebben maar belangrijker, is er dan iets aan de hand?

Hoe ging jouw wedstrijd vandaag?

anke, jammer zeg dat je je niet goed voelt. Snap wel dat je dan geen wedstrijd loopt, daar wil je neerzetten wat je in optimale vorm kunt.

Het was niet droog in Den Haag.

Op zich tijdens het lopen niet erg. Maar bij zo'n wedstrijd ben je wat langer van tevoren aanwezig en dan wil je liefst rustig in het zonnetje opwarmen, niet met regendruppels in je nek de plassen ontwijken om ten minste met droge voeten te kunnen starten.

Ondanks die niet-ideale omstandigheden heb ik lekker gelopen. Kon redelijk snel op mijn eigen tempo lopen en heb dat ook vol kunnen houden. Mooi parcours. Erg gaaf was dat tussen 1 en 2 km parallel liep aan het 5 km-punt. Terwijl wij gewone stervelingen aan de ene kant passeerden, kwamen de koplopers ons alweer tegemoet.

De 8e en 9e kilometer vond ik zwaar, toen kon die eindtijd me echt niet meer schelen en heb ik gewoon gefocust op de rug van de persoon voor me. De laatste km kwam een vrouw (die al gefinisht was?) tegen de richting in lopen, om ons op te zwepen voor dat laatste stukje. Dat was echt heel fijn want toen ik de laatste paar honderd meter nog iets versnellen. Bruto tijd even boven de 55 minuten, dus netto zal eronder zitten. Nog even afwachten hoeveel precies.

Al met al lekker gelopen, tevreden met de tijd, en enorme blaren.

Ben benieuwd hoe het met jullie gegaan is, gioia, mother en sun.lover.
Wow knap hoor van je zoon Baukje! Alleen wel balen dat hij van die pijnlijke krampen krijgt, dat is wel een hele vervelende afsluiting van een wedstrijd.

Jammer van je wedstrijd Anke!

In Den Haag was het niet droog helaas. Op zich vond ik de regen niet zo erg, maar sommige stukken waren wel wat glad door de regen. Op het fietspad door het bos voelde ik m'n voet wegglippen dus toen ben ik toch maar iets langzamer gaan lopen. Ik ben rustig begonnen in verband met m'n kuit maar ik heb er gelukkig geen last van gehad. En uiteindelijk toch nog wel een redelijke tijd gelopen, 51 en een beetje. Helaas heb ik Tyche, Sunlover en Mother niet gezien, misschien krijgen we nog een keer een nieuwe kans!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Ah crosspost met Tyche! Dat parallelle stuk vond ik ook erg leuk, wat een snelheid hadden die lopers!
Ik heb nog rondgekeken, maar ook niemand van ons gezien helaas. Fijn dat het bij jou ook goed ging gioia.

Net mijn officiële tijd gezien: onder de 53 minuten. Ben heel tevreden.
Goed gelopen Tyche en Gioia. Anke jammer dat je niet fit genoeg was voor de start.

Zelf wist ik ook wel dat ik heel ver boven mijn pr zou blijven. Conditie nog niet op peil, moe door te weinig slaap en mis de wedstrijdhardheid nog. Maar juist dat laatste was voor mij de reden om van start te gaan want die bouw je alleen op tijdens heel pittige duurtrainingen en wedstrijden.

Hier was het voor de start en tijdens het lopen min of meer droog, maar die wind was echt bar en boos. En we liepen nogal bevattelijk voor de wind.

Kwam de verslaggever van de krant tegen, die ken ik inmiddels aardig. Dus die sprak me bij de finish gelijk aan. Ik zei tegen hem van we hadden de hele ronde de wind tegen en ik heb de volle 15km alleen moeten lopen. Nu begreep hij gelukkig dat het als grap bedoeld was want hij zei 'ja en ik hoorde dat je de hele ronde bergopwaarts moest en dat het cafe op de top ook nog gesloten was"

Maar we hadden natuurlijk de wind net zo veel mee gehad als tegen , alleen mee lijkt het altijd mee te vallen.

Verder is het wel goed gegaan, Rustig starten is niet gelukt. Kreeg de eerste 10min mijn hartslag niet omhoog dus een beetje aan het forceren geweest. Heb daarna maar niet meer op mijn klokje gekeken maar bij doorkomst op de 5km zag ik dat te snel gestart was om de wedstrijd echt op te bouwen. Tweede ronde dus maar gewoon zo doorgegaan op gevoel en bij het voor de tweede keer passeren bij de 10km bleek dat ik exact dezelfde tijd had gelopen op de tweede ronde. Wilde mijn versnellen nog een paar km uitstellen maar uiteindelijk ben ik gewoon achter mijn voorhanger blijven plakken. de laatste km's waren wind tegen en ik kon echt de motivatie niet vinden om nog wat secondes te sprokkelen. Zat zover boven mijn pr dat het dan minder belangrijk is en ik had bij de lus om de afstand kloppend te maken gezien dat er en geen vrouw op mijn hielen zat en een clubgenoot van mij die de tweede ronde nog heel kort achter me zat inmiddels ook was afgezakt. Maar mijn 1hr08 was genoeg voor de eerste plaats bij de v45. Dus ik kon met een belachelijk grote beker naar huis. De nummer 2 bleek pas 2 1/2 minuut na me binnen te zijn gekomen.

Ook het derde rondje had ik exact in dezelfde tijd gelopen. Wel was de laatste km de snelste.

Over twee weken bij de halve marathon dus echt rustig starten zodat ik de wedstrijd wel goed opbouw en me wel toe aan kan zetten het laatste rondje me de snot voor de ogen te rennen. Want ik had in de laatste ronde wel een schop (of concurente kunnen gebruiken).
He wat goed tyche zelfs onder de 53min.

Ben zelf bijna helemaal voorin gestart (de wedstrijd gaat om bruto tijd dus mij hebben ze niet meer) dus bij mij scheelde bruto en netto maar luttele secondes.
Wat goed gelopen allemaal.

Ik heb minder goed gelopen dan ik van plan was, maar heb mijn PR toch met 14 seconden kunnen verbeteren.

Maar helaas niet onder de 56 minuten gekomen.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Maar toch maar mooi een pr Sun.lover en dat geeft weer ruimte om de volgende keer weer een pr te lopen want die 56min gaat er natuurlijk binnenkort gewoon aan.
Wat goed en fijn dat de meesten zo goed hebben gelopen!

Ik vind het zelf wel spannend nu mijn eerste wedstrijd steeds dichter bij komt.

Een tijdje geleden heb ik binnen mijn geplande tijd gelopen, maar de afgelopen twee weken is mij dit niet meer gelukt. Het zal iets met de hormonen te maken hebben

Mijn hoofddoel is nu om die wedstrijd gewoon lekker te lopen, maar stiekem hoop ik nog steeds om binnen de 40 minuten te finishen.

Vanmorgen wel weer gelopen, maar veel te traag. Ik heb alleen geen idee waar het aan ligt, dat frustreert mij nog het meest!
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Wat leuk om hier te lezen over de Royal Ten!

Ik lees hier wel eens mee maar heb tot nu toe nog niet gereageerd omdat ik mij geen 'echte hardloper' voelde. Ik heb vandaag ook de Royal Ten gelopen. Ik vond het heel leuk om mee te doen maar heb niet heel veel van de omgeving meegekregen omdat ik voor mijn doen best hard ging. Ik had een netto tijd van 50:28 dat is net 20 seconden onder mijn PR dus ik ben erg tevreden.
Laura geen zorgen, bij de wedstrijd komen er krachten naar boven waarvan je niet wist dat je ze bezat. Een training hoeft niet op topsnelheid, sterker nog een training mag niet verworden tot een wedstrijd waarbij je altijd maar sneller en sneller wil want dan put je je lichaam uit in plaats van dat je opbouwt. Gewoon lekker rustig trainen en strakjes bij de 4EM gaan knallen.

Net zoals sientje vandaag heeft gedaan op de 10km. Wat goed een dikke pr. En hoezo geen echter hardloper. Als je met regelmaat hardloopt dan ben je een echte hardloper, of je nu 3 km loopt op 30 en of je nu nog maar een paar dagen bezig ben of 20 jaar. Gezellig dus dat je je hier in dit topic komt mengen.
Wat goed dat je je doel hebt gehaald Tyche! En Sunlover en Sientje ook al een PR! Waarom noem je je geen hardloper Sientje?

@Baukje: Gefeliciteerd met je eerste plek! Dat was een succesvol weekend voor jouw gezin!

@Laura: Baukje heeft helemaal gelijk, een wedstrijd haalt veel kracht in je naar boven! Het komt vast goed!
bedankt voor de geruststelling en motivatie!!

En baukje, natuurlijk nog gefeliciteerd!!!
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Ik sluit me aan als dat mag. Twee jaar geleden begonnen met hardlopen mbv Evie. Een jaar gelopen en toen opeens een enkel blessure. Orthopeed geweest etc en oorzaak nooit gevonden. Na een tijd je ging het beter en toen kreeg ik rugklachten. Volgens de fysio instabiliteitsklachten. Daar sinds afgelopen oktober mee gesukkeld en toen ging het in februari beter en wilde ik weer starten...... Brak ik mijn voet begin maart

Drie weken geleden eindelijk weer begonnen met hardlopen en het ging beter dan verwacht. Kon starten met 4,5 km en heb kunnen opbouwen tot 8,2 afgelopen zaterdag. Alleen nu weer een dikke enkel.

Nu zit ik met mijn loopbroek aan en ik durf niet

Mijn enkel brandt, mijn verstand zegt geef het een paar dagen rust en mijn gevoel wil zo graag lopen.

Even mijn loopgeschiedenis samengevat, maar ik schrijf graag mee
Goed gelopen allemaal! Wat een mooie tijden! Ook Sientje hoor, tjonge. Ik vind je een goede hardloper.

Jammer van de regen.

Gefeliciteerd met weer een beker baukje, misschien kun je er het voer voor Kees in bewaren?! Als herinnering aan een 'slechte' race, haha.

Welkom Lisbeth. Doe rustig aan met je enkel.

Ik heb gisteren zelf tien kilometer gerend en ondanks de verkoudheid viel het niet tegen. Had ik misschien toch een wedstrijd kunnen doen
Nou als het dik is en brand zou ik niet gaan, straks ben je nog verder van huis!

Mezelf geen echte hardloper noemen is een soort misplaatste onzekerheid. Maar het komt ook omdat ik uit een gezin kom met een moeder die heel fanatiek hardliep en ook vaak in de prijzen viel. De tijden die zij liep zal ik nooit halen! Ze loopt nu als 60er nog steeds maar wat minder Tijdens de Royal Ten zat ze vlak achter me.

Ik loop tijdens zo'n wedstrijd inderdaad veel sneller dan tijdens een training. Dat gaat bijna vanzelf omdat ik een beetje wordt meegesleurd door iedereen om me heen.
Zo, daar ben ik weer.

Nee, het was gisteren niet droog, eerlijk gezegd vond ik hardlopen in de regen heerlijk! Ik heb ondanks de niet-ideale omstandigheden toch lekker gelopen.

Eerste 3 km. onder 5 min. gelopen, daarna steeds langzamer. De 8e en 9e kilometer in haagse bos vond ik ook pittig, mijn tijd was 1 uur en 2 minuten/ 1 minuut en 8 seconde sneller dan vorig jaar, dus weer een pr. Dit keer gelukkig geen last van blaren.

@Sientje/ Lisbeth, welkom.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
.Mother wat goed een pr, maar die een uurs grens moet er wel een keer aan he.

Sientje leuk dat je moeder ook loopt. Mijn man is 61 en heeft nu een blessure maar loopt ook nog prima tijden. En ik ben met mijn bijna 52 ook niet piep meer maar hoop over tien jaar toch ook nog gewoon mee te doen.

Ha ha anke een voerbeker , daar is die nu ook weer niet praktisch voor. Op zich vin dik bekers/standaardjes ed wel heel leuk hoor. Maar deze is gewoon echt iets TE.

Soms krijg je ook hele aparte dingen, zo heb ik bij de vissersloop in Yerseke een beeldje van de mosselman gewonnen en in Tilburg met de kruikenloop een beeldje van een kruikenzeiker. Met de herfstmarathon hier een beeldej van een herfstblad wat uitloop/overgaat in een voet.

Was overigens helemaal niet ontevreden hoor over de wedstrijd, Had ingezet op een tijd tussen de 1hr09 en 1hr10 welleswaar met andere opbouw. Maar veel meer zit er voor nu na de blessure met nog maar zo kort trainen niet in. En uiteindelijk was ik dus nog sneller zonder maar een sec verval te hebben gehad.
Lisbeth welkom, Wat een pech allemaal zeg. Maar voor nu zit er toch echt niets anders op dan toch maar rust te nemen en hopelijk dat het dan snel hersteld.
Zojuist nog een herstelloopje gedaan van ruim 10km en het is me gelukt om EN rustig te lopen (gem. 5min14/km EN mijn hartslag rustig te houden. Gemiddeld 136 en dat is extreem laag voor mij want mijn rustige duurloop tempo gaat op 145 (en loopt na verloop van de tijd meestal nog wat op)
We kwamen bij de rotal ten nog een oud clubgenoot van mijn moeder tegen die net 80 was geworden en nog marathons liep! Zo zie je maar weer het is een sport voor alle leeftijden.
Wauw dat is wel heel bijzonder sientje. Hier een clubgenoot van 72 en die loopt ook nog steeds marathons en in een nog wel heel aardige tijd van steevast rond de 4 uur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven