Lijf & Lijn alle pijlers

Hardlopen deel 4

15-08-2014 12:44 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft. Deel vier al weer. Nieuwkomers (of dat nu beginnende lopers dan wel ervaren lopers zijn) blijven natuurlijk ook altijd welkom om zich aan te sluiten en mee te schrijven.
Wat een fijn vooruitzicht: ik ben pas op de helft van de 80, dus ik kan nog heel wat jaartjes oefenen voor ik rond de vier uur een marathon kan lopen ;)
tjee wat een tijden en afstanden zeg! Wat enorm goed van jullie allemaal.

Ik had vandaag best wat spierpijn van het lopen van gister (ahum.. 6,5 km... )

Dus ben ik net even een lekker stukje gaan steppen met de hond! En dat was erg fijn! Voel mij nu een stuk beter! Lekker hoor!!
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Anke ik weet niet of die vrouw van 80 waar sientje het over had ze nog in 4 uur loopt hoor.

Gisteren was in het nieuws een 92 jarige vrouw die de marathon had gelopen. Welleswaar in 7,5 uur dus met hardlopen heeft het niets van doen. Maar toch geweldig dat je op die leeftijd die afstand nog lopend/wandelend kun overbruggen. dat je überhaupt nog kunt hardlopen. want dat kon ze in ieder geval kon je zien bij de finish. En hoe ze er uitzag. 70 had je ook gewoon geloofd.

laura steppen daar krijg je volgens mij helemaal spierpijn van. Vast andere spieren en waarschijnlijk dat ik er daarom ook zo'n spierpijn van krijg. Of heeft de hond je lekker meegetrokken?
Spierpijn van steppen valt reuze mee. Het scheelt ook dat een hond naast de fiets of step hoort te draven en niet te galopperen (wat mensen nog wel eens laten doen). Het tempo ligt dus vrij laag. Het zijn idd andere spieren die je gebruikt, maar de benen komen wel weer even lekker in beweging. Voor mij heeft het in ieder geval goed geholpen.
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
@Sientje, net na de finisch van de Royal Ten sprak ik een man die 80 jaar was, hij vertelde mij dat hij net nog een marathon had gelopen. Misschien was dat wel dezelfde man? Grappig. Respect voor die man!
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
@Baukje, ja die 1 uur grens gaat er de volgende keer gewoon aan hoor!

Goed bezig.

@Tyche en Gioia, Sun.lover, van harte gefeliciteerd!

@Anke, jammer dat je niet mee kon doen, volgende keer sta je er weer.

@Sientje, net na de finish van de Royal Ten sprak ik een man die 80 jaar was, hij vertelde mij dat hij net nog een marathon had gelopen. Misschien was dat wel dezelfde man? Grappig. Respect voor die man!
Nou wie weet! Hij had de marathon van Goteburg gelopen en was 2e geworden in de categorie 80 plus en hij heeft ook de marathon van Rotterdam gelopen. Droeg hij een shirt van atletiekvereniging A V W uit M?

Ik heb zelf net een vriendin meegesleurd de regen en de wind in voor een rondje van 6,5 km. Ik had nog spierpijn van zondag!
Ik weet niet wat voor t-shirt hij droeg, zijn startnummer was 36 nog iets.

Gelukkig heb ik geen last van spierpijn.

Vanmiddag geen intervaltraining voor mij maar vanavond wordt de eerste wedstrijd gespeeld; ouders + trainers tegen de kinderen van de E1. Ik heb er zin in.
Sunlover, Mother en sientje, ook gefeliciteerd met jullie pr!

Sientje en lisbeth leuk dat jullie meeschrijven.

Gisteren voelde ik mijn bovenbenen wel aardig en vanochtend was dat nog niet over, voor mijn doen best lang. Heb een rustig loopje gedaan van ruim 6 km en dat voelde lekker.

Zit nu enorm te twijfelen of ik toch niet nog een keer een halve marathon ga doen... Of misschien een tien mijl, dat heb ik nog nooit gedaan en dat is een mooie tussenafstand. Wat vinden jullie leuke wedstrijden in september/oktober? Dam tot dam misschien?
This is an unacceptable timeline
@Tyche, ik wil in maart 2016 mijn 3e HM gaan lopen.

September is de Vredesloop in Den Haag.
Tyche tilburg ten miles is leuk (begin sept). En/of misschien de halve van Eindhoven half oktober?

Ik had dit keer helemaal geen naweeen van de wedstrijd maar ben er niet trots op. Teken dat ik niet hard genoeg mijn best heb gedaan. Want bij een uiterste inspanning heb ik de tweede dag echt altijd wel spierpijn.
Laura ik weet niet wat voor ras jij hebt maar onze Duitse Herders konden altijd heel hard draven hoor, een tempo waar ik alleen van kan dromen.
Baukje, bedankt voor de suggesties. Is die van Tilburg mooi? Ik ken de omgeving daar helemaal niet. Ben ook afhankelijk van ov, maar voor een echt mooie loop wil ik best reizen. Eindhoven is wel erg ver.

Mother, de Vredesloop ken ik, en vind ik leuk, maar de grootste afstand is 10 km.

Wil jij je HM dan tijdens de CPC doen?
Tyche de ttm is nog niet eens zo mooi maar het is een beetje een studentikoos feestje en dat maakt het zo leuk. Je loopt echt dwars door de grote brede hoofdstraten van tilburg. Het is een ronde of eigenlijk een ovaal. En echt de volle 16,1km staan bomvol enthousiaste mensen langs de kant. Met name studenten die hun muziek instalatie naar buiten hebben gesleept en met te veel alcohol op proberen je naam op het startnummer te lezen. Normaal gesproken houd ik niet van drukte en massa. Maar dit voelt voor mij echt als een Brabants feestje.
Ik was ook bezig om mijn afstand uit te breiden om een halve marathon te lopen. mijn langste afstand tot nu toe is 16 kilometer. Ik wil in elk geval in maart de 20 van Alphen lopen maar het lijkt me leuk om al in het najaar ook een halve marathon te lopen.
De (halve) marathon van Den Haag is volgens mij een dag na de Vredesloop. Ik loop dan de HM.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Die is leuk Sunlover, die heb ik vorig jaar gelopen. Mooi parcours
Ik heb de dam tot dam wel een paar keer gelopen, de sfeer is heel goed maar het is wel een enorm grote wedstrijd. Het is lastig om een goede tijd te lopen daar omdat het zo druk is en je continu moet inhalen (business loop start voor de gewone deelnemers).

HM van Den Haag lijkt me leuk, misschien ga ik die ook wel lopen. Ik zou die persoonlijk eerder lopen dan de HM van Amsterdam.

Ik heb blijkbaar ook niet hard genoeg m'n best gedaan zondag want ik had ook geen spierpijn meer vanmorgen Ik heb vanavond 11 km gelopen, voelde goed! En dat terwijl de fysio m'n kuit gisteren flink heeft gemasseerd, normaal hou ik daar wel even last van maar het viel nu mee.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
@Baukje, ik heb ook geen spierpijn gehad, snelheid kan dus nog verder omhoog, ga ik volgende keer zeker doen!

@Tyche, ja i know, ik wil tijdens de Vredesloop een betere tijd voor de 10 km. neerzetten en mijn 3e HM lopen tijdens de CPC, strak plan toch?

Morgen weer intervaltraining!
Ik ben vandaag voor het eerst in anderhalve week weer echt een stuk gaan hardlopen. Heb 30 minuten gelopen op een tempo van 6.30 per km. Ik probeer expres wat langzamer te lopen. Mijn eigen tempo ligt eigenlijk altijd op 6.15 en ik heb toch het idee dat het wel ietsjes langzamer mag... Ik vond de 30 minuten overigens best zwaar.

Wat een boel mooie wedstrijden in Nederland! Ik hoop misschien op een bepaald moment ook zo'n grote loop in Nederland te doen!
Rozehanddoek goed om zo met het tempo te spelen en soms bewust langzamer te lopen dan je gebruikelijke tempo. Zeker in de opbouw. Later kun je dan spelen met tempo's door afwisselend net iets rustiger dan 6.15 en net iets sneller dan 6.10 te lopen in afgepaste blokjes.

Kom je nog regelmatig in Nederland rozehanddoek?

Voor mij stond voor vandaag een tempoduurloopje op het programma. Beginnen bij duurloop 1 tempo en langzaam opbouwend naar dl 2 tempo. Heb er een heerlijk rondje bos van gemaakt van ruim 16km. kwam op een gemiddelde van 12,5km/hr uit.

Morgenavond weer interval training op de baan. 5x4x400m waarbij de 4x400m met een rustig duurloop pauze van steeds 200m moet worden gelopen. Tussen de series zit dan wel steeds een echte dribbelpauze van 400m.

Heb nog eens goed naar de wedstrijd van volgende week gekeken. Ik zag dat vorig jaar het deelnemersveld heel minimaal is. Wel bijna allemaal snelle lopers maar in Belgie wordt toch veel harder gelopen dan hier in Nederland. Maar grote kans dus dat ik mijn rondjes echt in mijn uppie moet lopen. En verder kwam ik nog tot ontdekking dat ik de avond ervoor een concert heb dus ik zal niet voor twee uur in mijn bed liggen. Ga er dus een echte training van maken. Morgen even met mijn trainer overleggen in welke vorm ik dat dan heb beste kan gieten.
Ik voelde mijn bovenbeenspieren ook nog een beetje. maar vanavond lekker met de loopgroep een snelheid training gedaan met 5 x 15 seconden versnellen in oplopend tempo met 45 seconden rust en 5 x 250 m op 5 km tempo met 250 m herstel, 1000 m rustige duurloop en daarna weer 5 x 250 m in 3 km tempo met 250 m herstel tussendoor. Ik vond het een heerlijke training. Ik heb de "spierpijn" er wel weer uitgelopen.

Ik heb me ook ingeschreven voor de 7 heuvelenloop.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Bij mij ging het slecht. De laatste 2 keer deed mijn rechter kuit, scheenbeen en hiel zeer. Geen stekende ondraagbare pijn maar meer zeurende ongemakkelijke pijn. Ik heb al rust genomen maar gaat niet over. Weet iemand wat het kan zijn?
Klinkt als een heerlijke pittige training sun.lover, kort maar krachting.

Nora ik vrees dat het van alles kan zijn en dat het nog meer oorzaken kan hebben. Als het met gewoon rust niet snel wegtrekt zit er maar een ding op en duidelijk een diagnose en eventueel behandelplan laten maken. Dus ik zou een afspraak maken bij de fysio.
Het was ook een heerlijke training Baukje, 11 km gelopen omdat het inlopen ook al bijna 4 km was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven