lange Nederlanders
zondag 7 juni 2015 om 11:56
Hoe komt het, denken jullie, dat jullie Nederlanders zo groot zijn ? Volgens mij ligt het niet alleen aan jullie genen, want als ik bv naar Spoorloos kijk, zie ik dat de geadopteerde kinderen ook zo lang zijn, véél langer dan hun biologische ouders. Dus waaraan ligt dat dan ? Aan de voeding ?
Mijn zoon is erg klein en hoopt iets te vinden om zijn uiteindelijke lengte wat te beïnvloeden, vandaar mijn vraag.
Mijn zoon is erg klein en hoopt iets te vinden om zijn uiteindelijke lengte wat te beïnvloeden, vandaar mijn vraag.
maandag 8 juni 2015 om 18:17
Ik, klein Belgje, vind het een intrigerend gegeven. Je moet als Belg maar net de grens oversteken en je voelt je net klein duimpje.
Voeding en gezondheidszorg, dat betwijfel ik een beetje. Wij Belgen eten toch niet zo heel anders (ook veel zuivel, AGV...) en de gezondheidszorg zal ook niet zo heel anders zijn.
Voeding en gezondheidszorg, dat betwijfel ik een beetje. Wij Belgen eten toch niet zo heel anders (ook veel zuivel, AGV...) en de gezondheidszorg zal ook niet zo heel anders zijn.
maandag 8 juni 2015 om 20:06
Groei komt niet alleen door gezonde voeding, maar ook liefde, opgroeien zonder al te veel stress, angst en andere negatieve invloeden van buitenaf hebben een belangrijke invloed op de ontwikkeling van kinderen. Bekend is bijvoorbeeld dat hersenen van kinderen die blootstaan aan mishandeling, angst en slechte voeding (of ondervoeding) achterblijven in de ontwikkeling. Deze hersenen hebben minder groeven (verbindingen) en zijn kleiner van stuk.
Het komt dan ook voor dat kinderen die uit een stressvolle, negatieve situatie zijn gehaald, een groeispurt kunnen doormaken. De energie gaat niet alleen of grotendeels op aan stress. Chronische stress kan ervoor zorgen dat je achterblijft qua groei en ontwikkeling.
Het komt dan ook voor dat kinderen die uit een stressvolle, negatieve situatie zijn gehaald, een groeispurt kunnen doormaken. De energie gaat niet alleen of grotendeels op aan stress. Chronische stress kan ervoor zorgen dat je achterblijft qua groei en ontwikkeling.