Hoeveel wasjes per week?

25-06-2015 12:35 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van topic welk wasmiddel gebruiken jullie ben ik ook wel benieuwd naar hoeveel wasjes er gedraaid worden per week. Dit is natuurlijk afhankelijk van grootte van huishouding.

Ik zal aftrappen:

2 personen en heel wat wasjes per week:

- 2x handdoeken was

- 1x zwarte was

- 1x witte was

- 1x beddengoed

- 1x sportkleren

- 1x werkkleren van mijn vriend
Ik was nooit. Alles gaat naar de wasserette. Minimaal 1 keer per week breng ik een kilo of 8 en haal het schoon, netjes gevouwen en gesorteerd op.
Hier gaan bijna alle wassen om de week. Per week zo'n 2/3 goedgevulde trommels.

We sporten allebei, hebben dagelijks schone kleding aan en wekelijks fris beddengoed. Maar zoveel was verzamelen we gelukkig niet met z'n tweeën.
ik bedoelde met die 3e persoon zeker geen baby gewoon nog een volwassene.

wassen zijn bij ons ook gescheiden doordat ik beddengoed en handdoeken + keuken/schoonmaakspul op 60 was, spijkerbroeken en werkkleren op 40 en de gewone kleren op 30 graden.

droger alleen handdoeken en heel soms de werkshirts van mijn man, de rest lekker buiten op de droogmolen, of binnen op een rekje.
Twee volwassenen en twee kleine kinderen, per week meestal:

2 á 3 handdoekenwassen (inclusief beddengoed), 1 of 2 gekleurd, 1 wit

2 bonte wassen

1 witte was

1 donkere was
quote:safrat schreef op 25 juni 2015 @ 14:04:

Ik was nooit. Alles gaat naar de wasserette. Minimaal 1 keer per week breng ik een kilo of 8 en haal het schoon, netjes gevouwen en gesorteerd op.Ideaal. Moet je dan overal merkjes innaaien of gaat het in een speciale zak?
verba volant, scripta manent.
quote:liubi schreef op 25 juni 2015 @ 13:18:

[...]

Verpest het nou niet....

Dat moet bij ons nog komen dan denk ik Ik vind dat wij veel was hebben met een baby in wasbare luiers erbij maar als ik hier de hoeveelheden van sommige tweepersoonshuishoudens zie valt dat nog reuze mee

2 volwassenen, 1 baby van 5 maanden

1x beddegoed of (hand- /thee-) doeken (60 graden, beide eens per twee weken)

1 x Kleding 30 graden

2 x Luiers 40 gaden

1 x babyspul overig (hydrofielen, aankleedkussenhoezen, washandjes, etc.)

Ik was met volle machines en meng onderling de 60 graden spullen naar behoefte, echt vieze baby dingen gaan direct op de hand met biotex, luiers weken voor in speciaal wasmiddel.
...
Ik ben alleen en was 1 of 2x per week (en soms een week niet).

Dat gaat dan om beddengoed/ondergoed/handdoeken etc. en zo af en toe een bovenkledingwas. Maar die spaar ik op. Draag op mijn werk bedrijfskleding die daar gewassen wordt, dus dat scheelt en daardoor hoef ik mijn eigen kleding ook minder vaak te wassen.

Ik kan me echt niet voorstellen dat je 7 wassen of meer per week draait!

Doe je dan alle kleding na 1x dragen in de was oid?
quote:MarianneDavids schreef op 25 juni 2015 @ 14:19:

[...]

Ideaal. Moet je dan overal merkjes innaaien of gaat het in een speciale zak?Ik stop alles ongemerkt in een grote tas. Hoe zij dat doen weet ik niet. Ze halen er wel dingen uit die niet in de wasmachine mogen en afhankelijk van het kledingstuk laat ik die alsnog wassen of stomen.
Hier ook 7 wassen per week ongeveer, elke dag wel etentje.

Kleding e.d. wit

Kleding e.d. gekleurd/zwart

Handdoeken

Bed 1

Bed 2 & andere dekentjes

Dekens & kussens vd bank

Overig dingen die heet gewassen worden (ernstige vlekken, dweilen etc.) om de week.

Maar heb 2 hondjes en een baby. Dus dan heb je ook meer was.
Wij zijn met zn tweeën en hier zijn het gemiddeld 3 a 4 wassen per week: 1x beddengoed, 1x sportspul, 1 a 2x de rest. Ik gooi alle kleuren door elkaar. Gaat altijd goed.
Ik ben alleen met twee katten, maar ik vind 2 wassen per week al veel.

Volgens mij is het zo dat de wasmachine geen tijd bespaart, want sinds de komst van de wasmachine wassen de meeste mensen ook veel meer.
3 a 4 trommels vol per 2 weken. Ik stop mijn trommel heel erg vol, en de meeste dingen gaan gewoon bij elkaar op 30 of 40 graden. Oh ja, we zijn met z'n tweetjes + nog wat handdoeken etc van eigen zaak.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
WUPPIEEEEE KOM DR MAAR IN
Ik denk ook echt wel minimaal 7x. Nu ook iets meer dan vroegen omdat we een baby hebben van 4 maanden en dingen nogal eens onder de melk zitten. Ik draai elke dag wel een was, soms een korte maar meestal is de trommel zo vol. Ik krijg zelfs vaak te horen dat ik hem eigenlijk te vol doe dus minder wassen zou me niet lukken. Beddengoed en handdoeken was ik 1x in de week, gastendoekjes om de paar dagen net als theedoeken en kleding draag ik 1 of 2 dagen.
Ik was maximaal 1 keer per week. Handdoeken en beddengoed spaar ik op en die gaan max 1 keer per maand. Toen ik samenwoonde volgden we hetzelfde schema, toen zat de machine gewoon iets voller.
Hier 7 personen tussen 12, en ouder .... en iedere dag een 7kg wasmachine en iedere week 2 keer handdoeken, en 1 keer dekbedovertrekken. En in het skiseizoen komen er nog 2 machines in de week bij....
Hier staat elke dag de wasmachine aan. Soms een dag niet soms een dag vaker.

beddengoed elke week in de wasmachine.

werkkleding man

peuter schone pyjama en kleding elke dag of hij heeft wel vaker een schone broek of shirt per dag aan.

ik elke dag schone kleding. Peuter die zijn handen aan mij afsmeert of zweet etc.

Toen hij baby was hadden we meer was, hij spuugde veel, dus alles onder inclusief kleding van papa en mama. En oh wat ruikt melk zuur bleeegh.

In september komt er nog een baby bij, hou mijn hart vast voor de was.
10 persoons huishouden

7 kinderen van 11 tot 1

3 volwassenen waaronder mijn partner,mijn vader en ikzelf

Ik heb zeker 30 wasmachines per week!

Elke week schoon beddengoed. Ladingen handdoeken en iedereen elke dag schone kleren en dan ook nog de werkkleren van mijn vriend.

Ik scheid bont,,donker en wit. Beddengoed apart en ik was zelfs de dekens. Soms gaan de kussens ook mee.

Zeker niet energiezuinig maar dat zijn de machines wel!
Sorry dat ik inbreek met mijn vraag TO, maar om hier nou een heel nieuw topic over te openen..:

Wassen jullie allerlei materialen dan zomaar bij elkaar? Op welk programma wassen jullie dan? Want de laatste keer dat ik allerlei was van 1 kleur bij elkaar gooide was er 1 kledingstuk helemaal vol met van die pillen.. hartstikke zonde dus dat durf ik niet meer

Nu was ik me soms een ongeluk omdat ik op kleur en materiaal sorteer, eigenlijk van de zotte
Als er genoeg is voor één bepaalde was begin ik met het bepalen van het tijdstip. Want ik wil er altijd bij blijven. Ik gebruik altijd vloeibaar omdat ik daarvan nog een voorraad heb.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:lolalien schreef op 25 juni 2015 @ 15:43:

Sorry dat ik inbreek met mijn vraag TO, maar om hier nou een heel nieuw topic over te openen..:

Wassen jullie allerlei materialen dan zomaar bij elkaar? Op welk programma wassen jullie dan? Want de laatste keer dat ik allerlei was van 1 kleur bij elkaar gooide was er 1 kledingstuk helemaal vol met van die pillen.. hartstikke zonde dus dat durf ik niet meer

Nu was ik me soms een ongeluk omdat ik op kleur en materiaal sorteer, eigenlijk van de zotte Vriend en ik heb niet echt veel bonte was, meestal zwart/wit/grijs/donkerblauw etc. Dus dat maakt het al makkelijker. Verder gaat alles van materiaal dat gewassen mag worden bijeen, donker en wit apart. Ik was die dingen op 40 graden, 1600 toeren, programma van 80 minuten ofzo.
Wij zijn met 3 personen. Ik draai elke dag wel minimaal 1 was. Ik heb niet altijd een volle trommel maar ik hou het graag goed bij zodat ik nooit bergen strijk heb.
Ik woon alleen en was 2 keer per week.
Moi
quote:lolalien schreef op 25 juni 2015 @ 15:43:

Nu was ik me soms een ongeluk omdat ik op kleur en materiaal sorteer, eigenlijk van de zotte

Nee, ik gooi niet alles bij elkaar. Wol en fijn gaat niet bij de spijkerbroeken, bijvoorbeeld.

Ik heb een wasautomaat met weet ik veel hoeveel programma's. Ik gebruik ze niet allemaal, maar wel veel. Ik draai ook weleens een snelle was ( 20 mnuten , halve trommel ) voor t shirtjes oid.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven