Hoeveel wasjes per week?

25-06-2015 12:35 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van topic welk wasmiddel gebruiken jullie ben ik ook wel benieuwd naar hoeveel wasjes er gedraaid worden per week. Dit is natuurlijk afhankelijk van grootte van huishouding.

Ik zal aftrappen:

2 personen en heel wat wasjes per week:

- 2x handdoeken was

- 1x zwarte was

- 1x witte was

- 1x beddengoed

- 1x sportkleren

- 1x werkkleren van mijn vriend
quote:truffles schreef op 25 juni 2015 @ 19:09:

Jezus, wat wassen jullie vaak.Ligt er maar net aan wat je vaak vindt. Mijn vriend werkt in de bouw en trekt terecht elke dag een schoon hemd en t-shirt aan en om de twee dagen een schone broek. Dit i.v.m. de zweetlucht, zand, olievlekken en -geur enz, laat staan met deze warmte. In de winter om de twee dagen een schone trui. Dus ja, ik was dan logischerwijs meer dan dat beide partners op kantoor zitten, dit vult namelijk al snel een wasmachine van 7kg.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Mijn vriend werkt ook veel buiten en niet altijd schoonste werk, dus soms heeft hij wel 2 shirts op een dag nodig, maar vaak 1 per dag. Broek om de dag. Mijn werk is lichamelijk ook best zwaar en na een dag moet mijn shirt dan ook zeker in de was..
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
2 Personen:

1 á 2donkere was (gaat de bonte ook bij)

1 witte was

1 ondergoed/handdoeken was

1 beddengoed.

Sportkleding van mij alleen gaat bij de donkere was

Kleding die nieuw is en donker dan gaan er geen gekleurde shirts bij.

Vriend heeft werkkleding van werkgever en ik kan mijn eigen kleding aanhouden.
ik was kleding alleen op vrijdag (mijn vrije dag) alles achter elkaar door en dan meteen strijken. Beddengoed doe ik vaak op zaterdag.

we zijn met 2 volwassenen, 2 tieners

beddegoed (1 keer per 2 weken) kost al 2-3 trommels, op 60 graden

witte was 1* 40 graden

gekleurde was 1* 30 graden

donkere was 2* op 30 graden

kookwas (dweiltjes, vaatdoekjes, theedoeken) 1* 90 graden

en dat elke week. Soms op zondag nog een gemengde was aangezien de kinderen veel sporten in het weekend.
The past may be in tatters
But today is all that matters
2 keer handdoeken was (dat is de bonte was bij ons, handdoeken zijn felgekleurd. Meestal 1 keer alleen handdoeken/beddengoed op 60-90 graden en de tweede keer zitten er ook wel eens shirtjes of boxers van vriend bij, dan 40 graden met de 'rest' van de handdoeken)

1 keer fijne was op 30 graden

Eens per 2 weken witte was op 40 graden

en eens per 2 weken zwarte was op 40 graden

dus 4 wassen per week.
10 machines was per week

Weekend was en in de droger

handdoeken

Boxers van 3 man

Sokken

Beddegoed

Jeans

Door de weeks zet ik om de dag een machine was aan die ik moet op moet hangen en strijken zo als

Shirts overhemden broeken rokken etc

En een was met voetbal spul
Het ligt er ook nog aan hoe groot de trommel van de wasmachine is.

Die van mij is klein, voor 4 kg. dus ik heb -in verhouding- veel wasjes. Met beddengoed van één tweepersoonsbed is de trommel vol.
Vind ik niet erg overigens. Heb deze wasmachine juist gekozen omdat hij een kleine trommel heeft. Ik ben namelijk erg van het sorteren en ik heb verscheidene kortere programmamogelijkheden.
Ongeveer 3 trommels per week.

Handdoeken, ondergoed en schoonmaakdoekjes gaan in een aparte trommel op 60 graden.

Dan 1 keer kleding wassen. Eens per week beddengoed en eens per 2 of 3 weken witte was (hebben we niet zoveel van).

Vandaag draait er een extra trommel met een héle dure witte trui van manlief erin die op wolprogramma moet.
Erger je niet, verwonder je slechts.
Oh wij zijn met z'n tweeën, nog wel (okt verwachten we onze eerste).. en ik verwacht niet dat we 'iets vollere trommels' gaan wassen, ik stel me er op in dat de machine dan bijna dagelijks zal draaien!
Erger je niet, verwonder je slechts.
quote:hummingbird_ schreef op 25 juni 2015 @ 16:36:

[...]

Ooit gehoord van bacterien die enkel gedood worden op hoge temperaturen? Jouw dweilen, vaatdoeken en wc poetsdoeken zitten er vol mee en zeker als jij ze maar op 30 graden wast, gadverdamme.

Als jij "behoorlijk werkt" zoals je zelf beweert, zou ik juist van jou verwachten dat je zoiets simpels zou weten.

Hahaha!

Wat een bijterige reactie op zo'n vriendelijk topic. Ik bedoelde met behoorlijk werken dat ik gewoon niet zoveel tijd spendeer in het huishouden. En wat een grappige aanname om te denken dat hoogopgeleiden/ mensen met een goede functie het huishouden zo goed zouden kunnen doen omdat ze pienter zijn. En nooit te oud om te leren toch, we zijn er gelukkig allemaal niet minder of ziek van geworden en bovenal is mijn humeur opperbest.
quote:zomermeiske schreef op 26 juni 2015 @ 14:15:

Oh wij zijn met z'n tweeën, nog wel (okt verwachten we onze eerste).. en ik verwacht niet dat we 'iets vollere trommels' gaan wassen, ik stel me er op in dat de machine dan bijna dagelijks zal draaien!

Ik vond vooral die eerste maanden bizar! Maar had ook een giga spuger, dus soms 2 of 3 x bedje verschonen (een hydrofiel was veels te weinig/klein/dun, maar ook het boxkleed, 3 outfits per dag plus rompers, mijn kleding, heel veel spuugdoekjes.

en dan had ik nog dagelijks weekemmertje staan met ofwel een ondergespuugd pakje (borstvoedingsspuug is super moeilijk uitwasbaar), maar ook de nodige spuitluierpoep.

Ik ga een beetje los merk ik (wij krijgen er ook weer een baby bij dus ik schrijf dit ook ter herinnering;).

Want de strekking van mijn post wilde ik laten zijn: nu en eigenlijk al na een half jaar was het gewoon wel weer heel goed te doen.

Nu krijgt mijn dreumes wel elke dag schone kleren aan, want ee wordt elke dag buiten gespeeld/ op crèche etc. Maar dit is echt goed te doen.
Ik tel ze niet. Ik was zodra de wasmand vol is en ik scheid alleen in wit, 30 graden wasjes en al het overige gaat op 60.
ik heb overigens veeeeeeeeeel meer was van mijn kleuter die altijd onder het zand/modder/chocopasta zit dan van de baby van 4 weken oud. 1 x per 2 dagen een schone outfit, er zit zelden spuug of shit op en dat ini mini spul is zo groot als een zakdoek.
Wat is veel en wat is weinig?

Ik was regelmatig bedrijfskleding, sportkleding, handdoeken, washandjes, beddengoed.

Strijken en naar de stomerij gaan doe ik nooit omdat we niet in een branche zitten waar dat nodig is (denk aan overhemden, kostuums, mantelpakjes).
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik was nooit😇
quote:poldervrouw schreef op 25 juni 2015 @ 15:58:

[...]

Iedere dag schone kleren ? Wat een onzin .. Idem iedere week schoon bed .1 x per 2 weken is genoeg. Ook iedereen iedere dag schone handdoeken is echt niet nodig

Wat een milieu vervuilingWat een onzin, mijn bed wordt iedere dag verschoond!
2 personen

Elke week:

1x zwarte/donkere was

1x ondergoed/sokken

1x handdoeken/theedoeken enz

evt nog een lichte was maar wij dragen voornamelijk zwart.

Om de week:

1x beddengoed
Live your life with love and laughter
ongeveer 10 wassen per week, soms wat meer, soms wat minder. Ik heb soms het idee dat dat ding continu aanstaat.
Wat heeft iedereen weinig witte was.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 juni 2015 @ 18:43:

Wat heeft iedereen weinig witte was.

Goed dat je zegt.

Ik had ook nog sokken, ondergoed, ondershirts bij de was. Vergeten op te sommen in mijn vorige post.
jaja007 wijzigde dit bericht op 26-06-2015 20:06
Reden: dubbel
% gewijzigd
Een was met ondergoed / handdoeken en dan 1 was met de rest. Dus 2 per week. Uitzondering is 3 met het beddegoed erbij.
Wat een leuk topic !!

We wonen met zn tweetjes,

1x het beddengoed, daarbij de handdoeken op 90 gr

1 donkere was van 40 gr incl sportkleding

1 donkere was van 60 gr voor boxers en vaatdoekjes en zo

1 witte/lichte kleding 40gr

Ik heb sinds kort een nieuwe wasmachine met een trommel van 8 kilo. De verkoper vertelde me dat het verkorte snelle programma meer energie verbruikt dan een lang programma. De wasmachine weegt zelf hoeveel was erinzit en past daar het waterverbruik op aan. Eigenlijk wordt het water gewogen wat afgepompt wordt. Wij gebruiken 3 handoeken pp per week.

De trommels zitten nooit vol behalve bij het beddengoed. Ik was altijd in het weekend ivm goedkope stroom. En doe zelden wat in de droogtrommel
Hier ook twee a drie wasjes per week, met een tweepersoons huishouden. Een 60° was voor ondergoed en handdoeken, en daarnaast varieert het tussen 40°, 30° en wit. Mocht er weinig 40 zijn dan wordt het bonte wasje 30 graden met extra spoelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven