Hoeveel wasjes per week?

25-06-2015 12:35 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van topic welk wasmiddel gebruiken jullie ben ik ook wel benieuwd naar hoeveel wasjes er gedraaid worden per week. Dit is natuurlijk afhankelijk van grootte van huishouding.

Ik zal aftrappen:

2 personen en heel wat wasjes per week:

- 2x handdoeken was

- 1x zwarte was

- 1x witte was

- 1x beddengoed

- 1x sportkleren

- 1x werkkleren van mijn vriend
quote:Nyx- schreef op 26 juni 2015 @ 20:19:

Mocht er weinig 40 zijn dan wordt het bonte wasje 30 graden met extra spoelen.Dit doe ik soms ook want een kwart wasje draaien is best zonde
quote:noell schreef op 26 juni 2015 @ 18:10:

Ik was nooit😇Laat je het doen?
quote:kersopdetaart schreef op 25 juni 2015 @ 12:51:

Wat een hoop wassen :-).

Wij niet zoveel, gewoon wit en bont,

Wel een aparte schoonmaakdoekjes was. Dat vindt mijn man vies om die bij de gewone te doen. Wat doen jullie daarmee?Allesreinigerdoekjes kopen.
Ik doe trouwens niet aan witte of gekleurde was, ik mik alles gewoon bij elkaar.
Wacht maar Krullevaer. Mijn vriend dacht ooit dat hij wel een rood hemdje bij zwarte sokken met grijs patroon kon gooien. Laat ik zeggen dat hij zijn sokken aan mij kon geven, roze vond hij toch wat minder.
Tot nu toe is me dat alleen nog met hoeslakens en handdoeken overkomen en ik doe het toch al zeker zes jaar zo.
Brr, liever jouw hoeslakens dan de mijne. Beetje zonde van het nog geen jaar oude beddengoed. Maar toegegeven, minder erg dan kleding.
quote:spaghettikop schreef op 26 juni 2015 @ 20:23:

[...]

Laat je het doen?Ja.
Ik woon samen en heb een innige band met mijn fffi en doe 1 was per kwartaal.
Kleding eerst in water met azijn doen als je ze net gekocht hebt. Lopen de kleuren niet meer uit en je ziet hoeveel troep er nog in zit ( een keer zwarte sokken in een emmer gedaan kon het water 3x verversen zo zwart was het :/)
quote:kersopdetaart schreef op 25 juni 2015 @ 12:51:

Wat een hoop wassen :-).

Wel een aparte schoonmaakdoekjes was. Dat vindt mijn man vies om die bij de gewone te doen. Wat doen jullie daarmee?Ik heb altijd die gele nep ballerina doekjes, die gooi ik na de tijd weg. Inderdaad wordt niet alles schoon op 30 graden, ik las laatst ergens dat je er maar 14% ofzo van de bacteriën mee verwijderd. Ik ken iemand die was vrolijk spijkerbroeken met baddoeken in 1 was. Ik snap dat niet. Ik was het altijd een shirtjes was (bont) een broekenwas (bont). Wanneer ik een wit shirt en een witte broek heb dan gaan die wel samen in een kort wasje. Verder gaan de handdoeken, het ondergoed en sokken altijd op 90 graden.
quote:Krullevaer schreef op 26 juni 2015 @ 20:34:

Ik doe trouwens niet aan witte of gekleurde was, ik mik alles gewoon bij elkaar. Heb toevallig afgelopen weekend een wit onderhemd perongeluk meegewassen met de bonte was. Die heb ik meteen in de kliko gekiept want wit wat grijs is geworden vind ik echt vreselijk.
quote:noell schreef op 26 juni 2015 @ 21:17:

[...]

Ja.Mmmmmmm best handig, goed geregeld
quote:spaghettikop schreef op 26 juni 2015 @ 23:33:

[...]

Mmmmmmm best handig, goed geregeldJa, eerlijk gezegd een kwestie van heel veel geluk😉
3 wasjes per week (twee personen)

1x handdoeken/ondergoed/sokken (bij elkaar)

1x bonte was (overig)

1x blouses van man

1x in de twee weken komt daar een dekbedovertrek met onderlaken bij

Witte was draai ik zelden.
quote:Vivje schreef op 25 juni 2015 @ 15:34:

10 persoons huishouden

7 kinderen van 11 tot 1

3 volwassenen waaronder mijn partner,mijn vader en ikzelf

Ik heb zeker 30 wasmachines per week!

Elke week schoon beddengoed. Ladingen handdoeken en iedereen elke dag schone kleren en dan ook nog de werkkleren van mijn vriend.

Ik scheid bont,,donker en wit. Beddengoed apart en ik was zelfs de dekens. Soms gaan de kussens ook mee.

Zeker niet energiezuinig maar dat zijn de machines wel!Jeetje dan heb je ook iedere 2 jaar een nieuwe machine nodig, wij zijn met 6 personen en redden het met 4 wassen in de week met een oude 5 kilo machine.
Ik draai twee wasjes per week voor mij en mijn partner.

1x bonte was 30 graden

1x handdoeken vaatdoekjes/schoonmaakdoekjes washandjes ondergoed 60 graden

Witte was heb ik nog nooit van m'n leven gedraaid. En nog nooit iets gehad wat niet meer mooi op kleur was.. Wel was ik de eerste paar keer nieuwe kleding waarvan ik denk dat het erg gaat afkleuren met de hand. Maar dit gebeurt eigenlijk maar zelden.
1x handdoeken + beddengoed

1x zwart

gekleurd duurt altijd iets langer dus dat is meestal 1x per 1,5 - 2 weken
quote:truffles schreef op 25 juni 2015 @ 19:09:

Jezus, wat wassen jullie vaak.

2-persoons huishouden: 3-4 wassen per twee weken.

Handdoeken/beddengoed/ondergoed/sokken/'relax'kleding (zit namelijk veelal onder de verfvlekken) op 60 graden

Kleding op 30 graden

1x in de zoveel tijd lege trommel op 95 graden (toevallig vandaag nog).

Strijken doe ik niet aan, kleding fatsoenlijk uithangen en het is ook niet nodig. Theedoeken strijken.. Je kunt het werk ook creëeren ja.

dit hierboven.....ik vind het vies!! relaxkleding met verfvlekken? hier 4 personen ong 5 a 6 wassen per week...ik heb wel een 10 kg wasmachine
Met 2 personen, per week:

- 1 gekleurde was

- 1 zwarte was

- 1 beddengoed was

- 1 handdoeken of witte was (om de week dus)
Noem mij maar Nil!
Witte was doe ik niet, want wij dragen weinig wit.

Als ik dan een keer wat heb gooi ik het met een kleurdoekje bij de bonte was in, gaat altijd prima!
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven