Hoeveel wasjes per week?
donderdag 25 juni 2015 om 12:35
Naar aanleiding van topic welk wasmiddel gebruiken jullie ben ik ook wel benieuwd naar hoeveel wasjes er gedraaid worden per week. Dit is natuurlijk afhankelijk van grootte van huishouding.
Ik zal aftrappen:
2 personen en heel wat wasjes per week:
- 2x handdoeken was
- 1x zwarte was
- 1x witte was
- 1x beddengoed
- 1x sportkleren
- 1x werkkleren van mijn vriend
Ik zal aftrappen:
2 personen en heel wat wasjes per week:
- 2x handdoeken was
- 1x zwarte was
- 1x witte was
- 1x beddengoed
- 1x sportkleren
- 1x werkkleren van mijn vriend
donderdag 25 juni 2015 om 13:10
quote:kersopdetaart schreef op 25 juni 2015 @ 13:04:
Ja man beweert (zou graag tegenargumenteb krijgen) dat het niet echt schoon wordt met 30 graden. Daar zitten dus dweilen, wc poetsdoek, alle vaatdoekjes enzo bij. Op zich klinkt dat logisch.
Ik heb jaren alles bij elkaar gemieterd, en ik ben niet echt een top 'huisvrouw', misschien omdat ik gewoon behoorlijk werk
, in ieder geval dacht ik goh misschien is het wel heel vies.Ja ik snap je man wel, daarom was ik handdoeken en dergelijke op minimaal 60 graden
Ja man beweert (zou graag tegenargumenteb krijgen) dat het niet echt schoon wordt met 30 graden. Daar zitten dus dweilen, wc poetsdoek, alle vaatdoekjes enzo bij. Op zich klinkt dat logisch.
Ik heb jaren alles bij elkaar gemieterd, en ik ben niet echt een top 'huisvrouw', misschien omdat ik gewoon behoorlijk werk
donderdag 25 juni 2015 om 13:11
quote:Jewell schreef op 25 juni 2015 @ 13:07:
Nou zoals gezegd zijn het echt geen halve wasjes. De handdoeken wassen zitten vol (daar zitten de vaatdoekjes ook bij en die gaan op 60 graden). De zwarte was is vol, de witte bijna vol. De beddengoed was is ook vol (ligt miss aan grootte van je dekbed maar bij een 240/220 is die echt wel vol). Werkkleren is helemaal vol en enige wat half vol is dat is de sportkleding maar die wil ik niet ergens anders bij in doen omdat ik dat weer vies vind.
Hebben wij ook. En man gebruikt 3 kussens, dus evenveel slopen. En nog past het beddengoed van 2 kinderen erbij.
En 2x een volle was handdoeken voor 2 personen?
Maar goed, mij maakt het niks uit natuurlijk. Zelf zou ik het zonde van de energie vinden, zoveel wassen. Overigens was ik ook zoiets, maar dan wel voor een 4-persoonshuishouden.
Nou zoals gezegd zijn het echt geen halve wasjes. De handdoeken wassen zitten vol (daar zitten de vaatdoekjes ook bij en die gaan op 60 graden). De zwarte was is vol, de witte bijna vol. De beddengoed was is ook vol (ligt miss aan grootte van je dekbed maar bij een 240/220 is die echt wel vol). Werkkleren is helemaal vol en enige wat half vol is dat is de sportkleding maar die wil ik niet ergens anders bij in doen omdat ik dat weer vies vind.
Hebben wij ook. En man gebruikt 3 kussens, dus evenveel slopen. En nog past het beddengoed van 2 kinderen erbij.
Maar goed, mij maakt het niks uit natuurlijk. Zelf zou ik het zonde van de energie vinden, zoveel wassen. Overigens was ik ook zoiets, maar dan wel voor een 4-persoonshuishouden.
anoniem_198599 wijzigde dit bericht op 25-06-2015 13:13
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
% gewijzigd
donderdag 25 juni 2015 om 13:12
Wasjes? In mijn machine past 12 kg en hij zit meestal helemaal vol.
Wij zijn met 5 personen en ik heb een Amerikaanse toploader. Hij centrifugeert de kleding eigenlijk alleen maar. De vlekken laat hij netjes zitten. Om mij te ergeren omdat hij zo hard moet werken denk ik. Als hij bijzonder chagrijnig is, heeft hij er ook een handje van om naadjes los te trekken of om gaten te maken
Wat schattig om te denken dat je was gelijk blijft als er een baby komt
Wij zijn met 5 personen en ik heb een Amerikaanse toploader. Hij centrifugeert de kleding eigenlijk alleen maar. De vlekken laat hij netjes zitten. Om mij te ergeren omdat hij zo hard moet werken denk ik. Als hij bijzonder chagrijnig is, heeft hij er ook een handje van om naadjes los te trekken of om gaten te maken
Wat schattig om te denken dat je was gelijk blijft als er een baby komt
donderdag 25 juni 2015 om 13:16
quote:liubi schreef op 25 juni 2015 @ 13:12:
Wij zijn met 5 personen en ik heb een Amerikaanse toploader. Hij centrifugeert de kleding eigenlijk alleen maar. De vlekken laat hij netjes zitten. Om mij te ergeren omdat hij zo hard moet werken denk ik.
Wat schattig om te denken dat je was gelijk blijft als er een baby komtAls je ergens een berg was van hebt, dan is het wel van een kersverse baby. Daar kan een elke dag sportende, stinkende puber zonder besef van overbrlasting van het milieu en de overbelasting van moeder niet tegen op, hoor.
Wij zijn met 5 personen en ik heb een Amerikaanse toploader. Hij centrifugeert de kleding eigenlijk alleen maar. De vlekken laat hij netjes zitten. Om mij te ergeren omdat hij zo hard moet werken denk ik.
Wat schattig om te denken dat je was gelijk blijft als er een baby komtAls je ergens een berg was van hebt, dan is het wel van een kersverse baby. Daar kan een elke dag sportende, stinkende puber zonder besef van overbrlasting van het milieu en de overbelasting van moeder niet tegen op, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 25 juni 2015 om 13:18
quote:Kirikou schreef op 25 juni 2015 @ 13:11:
[...]
Ja er zou prima nog iets bij kunnen, je kunt uiteraard je wasmachine helemaal vol stouwen tot ie nog amper ronddraait maar dat doe ik niet. Ik zorg altijd voor voldoende ruimte in de trommel zodat het ook "echt gewassen" kan worden.
En ja 2x volle was handdoeken. Wij douchen beiden 2 x per dag en pakken daarvoor 1 x per dag een schone handdoek. Het zijn vrij nieuwe grote handdoeken en dat vult gewoon behoorlijk. En het zelfde geldt voor vaatdoekjes, theedoekjes en handdoekjes van het toilet. Ik vind het vies als het een dag gebruikt is en elke keer weer droogt enz. Dus pak ik elke dag schone vaatdoekjes enz..
[...]
Ja er zou prima nog iets bij kunnen, je kunt uiteraard je wasmachine helemaal vol stouwen tot ie nog amper ronddraait maar dat doe ik niet. Ik zorg altijd voor voldoende ruimte in de trommel zodat het ook "echt gewassen" kan worden.
En ja 2x volle was handdoeken. Wij douchen beiden 2 x per dag en pakken daarvoor 1 x per dag een schone handdoek. Het zijn vrij nieuwe grote handdoeken en dat vult gewoon behoorlijk. En het zelfde geldt voor vaatdoekjes, theedoekjes en handdoekjes van het toilet. Ik vind het vies als het een dag gebruikt is en elke keer weer droogt enz. Dus pak ik elke dag schone vaatdoekjes enz..
donderdag 25 juni 2015 om 13:18
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 juni 2015 @ 13:16:
[...]
Als je ergens een berg was van hebt, dan is het wel van een kersverse baby. Daar kan een elke dag sportende, stinkende puber zonder besef van overbrlasting van het milieu en de overbelasting van moeder niet tegen op, hoor.Verpest het nou niet....
[...]
Als je ergens een berg was van hebt, dan is het wel van een kersverse baby. Daar kan een elke dag sportende, stinkende puber zonder besef van overbrlasting van het milieu en de overbelasting van moeder niet tegen op, hoor.Verpest het nou niet....
donderdag 25 juni 2015 om 13:27
donderdag 25 juni 2015 om 13:27
donderdag 25 juni 2015 om 13:29
Twee-persoonshuishouden levert per week toch wel 3-4 wasjes op. Wel een volle trommel trouwens, anders was ik niet 
1 witte/lichte kleuren
1-2 kleur/donker
1 handdoeken/theedoeken/vaatdoeken
Rode was spaar ik op en als er veel kleur was is, scheid ik ook nog op zwart/spijker/donker en lichter gekleurde was. Anders gaat het gewoon bij elkaar.
1 witte/lichte kleuren
1-2 kleur/donker
1 handdoeken/theedoeken/vaatdoeken
Rode was spaar ik op en als er veel kleur was is, scheid ik ook nog op zwart/spijker/donker en lichter gekleurde was. Anders gaat het gewoon bij elkaar.
donderdag 25 juni 2015 om 13:32
quote:AnAppleADay schreef op 25 juni 2015 @ 13:23:
En hoezo sportkleding apart?
Het wordt toch allemaal schoon?Misschien wassen ze het met een speciaal wasmiddel voor sportkleding. Soms blijft er nog weleens een luchtje in hangen en mag het niet warmer dan 30 graden gewassen worden.
Het wordt toch allemaal schoon?Misschien wassen ze het met een speciaal wasmiddel voor sportkleding. Soms blijft er nog weleens een luchtje in hangen en mag het niet warmer dan 30 graden gewassen worden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 25 juni 2015 om 13:34
Ik draai elke dag een was, als man en zoon veel sporten soms op een dag 2 wassen, maar dan krijg ik het lastiger droog. Ik droog op 2 rekjes op zolder, sinds de droger het begeven heeft (nooit gedacht dat ik dat ruim een jaar vol zou houden)
Ik heb geen witte was, bonte was sorteer ik ongeveer op kleur, 1x per 2 weken een rood/oranje/roze/paarse was. (zitten ook handdoeken bij) Alleen beddengoed gaat op heet, daar gooi ik regelmatig de hand- en theedoeken bij in.
Wij zijn met 4 personen, waaronder 2 pubers
Ik moet zeggen dat ik niet wekelijks het bed verschoon, vind ik sowieso rotwerk. Nu het weer warmer weer wordt, zal dat vaker gebeuren, maar dan droogt het ook sneller.
Ik heb geen witte was, bonte was sorteer ik ongeveer op kleur, 1x per 2 weken een rood/oranje/roze/paarse was. (zitten ook handdoeken bij) Alleen beddengoed gaat op heet, daar gooi ik regelmatig de hand- en theedoeken bij in.
Wij zijn met 4 personen, waaronder 2 pubers
Ik moet zeggen dat ik niet wekelijks het bed verschoon, vind ik sowieso rotwerk. Nu het weer warmer weer wordt, zal dat vaker gebeuren, maar dan droogt het ook sneller.
Later is nu
donderdag 25 juni 2015 om 13:36
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 juni 2015 @ 13:32:
[...]
Misschien wassen ze het met een speciaal wasmiddel voor sportkleding. Soms blijft er nog weleens een luchtje in hangen en mag het niet warmer dan 30 graden gewassen worden.Daarvoor heb ik biotex voorwas. Echt een uitkomst! Voor het echte stinkwerk in laten weken. Ik ben allergisch voor geurmiddelen in wasmiddel, maar het voorwasmiddel wast er tijdens de hoofdwas weer uit. Ideaal
[...]
Misschien wassen ze het met een speciaal wasmiddel voor sportkleding. Soms blijft er nog weleens een luchtje in hangen en mag het niet warmer dan 30 graden gewassen worden.Daarvoor heb ik biotex voorwas. Echt een uitkomst! Voor het echte stinkwerk in laten weken. Ik ben allergisch voor geurmiddelen in wasmiddel, maar het voorwasmiddel wast er tijdens de hoofdwas weer uit. Ideaal
Later is nu
donderdag 25 juni 2015 om 13:36
quote:AnAppleADay schreef op 25 juni 2015 @ 13:23:
Het wordt toch allemaal schoon?
Onze sportkleding wassen we liever niet op te hoge toeren of hogere temperatuur, is niet goed voor het materiaal.
En omdat het synthetisch materiaal is, wordt het ook veel droger op een lager toerental en korter programma, dus is 1600toeren en lang programma niet nodig.
Het wordt toch allemaal schoon?
Onze sportkleding wassen we liever niet op te hoge toeren of hogere temperatuur, is niet goed voor het materiaal.
En omdat het synthetisch materiaal is, wordt het ook veel droger op een lager toerental en korter programma, dus is 1600toeren en lang programma niet nodig.
donderdag 25 juni 2015 om 13:40
quote:nephthys schreef op 25 juni 2015 @ 13:36:
[...]
Ah dat kan natuurlijk.
TO schreef dat ze het apart wast omdat ze het vies vindt en dat vond ik nogal raar.
[...]
Ah dat kan natuurlijk.
TO schreef dat ze het apart wast omdat ze het vies vindt en dat vond ik nogal raar.
donderdag 25 juni 2015 om 13:41
2-persoons:
- 1x handdoeken, theedoeken en ondergoed
- 1x beddengoed
- 1x sportkleding
- 1x werkkleding vriend
- 1 a 2x gewone kleding
- 1x per 2 weken alle sokken en badkleed bij elkaar in.
Wasmachine kan 7 kilo. Ik zou niet weten hoe ik minder kan draaien.
- 1x handdoeken, theedoeken en ondergoed
- 1x beddengoed
- 1x sportkleding
- 1x werkkleding vriend
- 1 a 2x gewone kleding
- 1x per 2 weken alle sokken en badkleed bij elkaar in.
Wasmachine kan 7 kilo. Ik zou niet weten hoe ik minder kan draaien.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
donderdag 25 juni 2015 om 13:59
We zijn met z'n drieen en we wassen per week een trommel of 4. Eén keer beddengoed en daar de doekjes bij, dat is altijd kookwas. Dan nog een witte, een gekleurde en een donkere was. Dat wassen gaat nog wel, maar het strijken en vouwen daarna vind ik echt een verschrikking. Ik laat het wel eens een paar weken op de vloer van de zolder liggen, maar dan krijg ik echt zo'n tekenfilmberg aan wasgoed.
donderdag 25 juni 2015 om 13:59
Ik was heel veel.
1 doekenwas, die gaat op 95 graden.
1 sokken en ondergoed op 60 graden.
Dan nog was met werkkleren van man, als het warm is zijn dat 2 a 3 wassen in de week.
Een witte was.
Een donkere was.
2 wassen van beddengoed.
En een keer in de week(soms 1 keer in de twee weken als ik veel uren werk) de kussenhoezen en kleed die op de bank liggen.
1 keer in de week de badmat en wcmat.
Kleren, theedoeken, beddengoed en kussens van de bank daarna nog strijken.
Blijf altijd bezig dus.
1 doekenwas, die gaat op 95 graden.
1 sokken en ondergoed op 60 graden.
Dan nog was met werkkleren van man, als het warm is zijn dat 2 a 3 wassen in de week.
Een witte was.
Een donkere was.
2 wassen van beddengoed.
En een keer in de week(soms 1 keer in de twee weken als ik veel uren werk) de kussenhoezen en kleed die op de bank liggen.
1 keer in de week de badmat en wcmat.
Kleren, theedoeken, beddengoed en kussens van de bank daarna nog strijken.
Blijf altijd bezig dus.