Hoe overleef ik... een hittegolf?

27-06-2015 09:09 1157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?

Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.

Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.

Hardlopen laat ik maar even achterwege.

Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.

En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.

Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
ik ben ook niet blij met warmte. voor mij is 20 graden ideaal. met deze warmte krijg ik nog meer last van mijn astma en is mijn bloedsuikerspiegel niet te regelen, regelmatig hypo`s of hyper. in 2013 een keer een zonnesteek opgelopen, nou dat is lachen hoor. not.

Heb nooit goed tegen warmte of hitte gekund. en dat zegt iemand die geboren is in Zuid-Afrika
quote:Nouschi schreef op 29 juni 2015 @ 14:09:

[...]

Ik heb alles weer open gegooid, morgen nieuwe ronde nieuwe kansen

Hier staat de hele dag alles al open. Zo meteen komt de zon in huis, dus even de zonneschermen dicht en mss dan ook de balkondeur dicht.

En straks de mobiele airco even onder die stapel kleren in mijn slaapkamer vandaan graven.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ben ik de enige die geen hekel heeft aan warmte (al heeft boven de 30 graden en hoge luchtvochtigheid niet mijn voorkeur), maar ook kou, regen, wind, sneeuw en ijs niet erg vindt?

Ik "zeur" dus alleen maar namens mijn ouders, die echt niet tegen warmte kunnen. Ze zijn beiden hartpatient. Op vrijdag ben ik altijd vrij en ik ga a.s. vrijdag boodschappen voor ze halen. Morgen is het nog redelijk qua warmte hier in de buurt, dan gaan ze zelf.

Mijn moeder is een enorm pietje-precies in het huishouden, ik hoop dat ze zich niet gedwongen gaat voelen om in de warmte tóch te gaan stofzuigen, strijken e.d. Daar wil ze dan nl. mij ook niet mee belasten, terwijl ik een gestel van ijzer heb.

Vanaf volgende week krijgen ze er 2 uur huishoudelijkehulp extra in de week bij, hoera! Dat scheelt enorm voor henzelf, maar ook voor mijn zus en mij.
Ik heb ook geen hekel aan warmte hoor... van mij mag het zomer zijn van februari tot novembern :-)))
Nee hoor Amarna, ik heb van geen enkele weersomstandigheid echt last. In mijn auto zonder airco is geen pretje, en ik moet uit de zon blijven, anders word ik ziek, maar verder vind ik die warmte geen ramp. En in de winter vind ik kou en regen prima, ik ben de enige Nederlander die niet zeurt over regen volgens mij. Alleen aan gladheid heb ik een hekel, maar dat gewoon vanwege de veiligheid. Ik geniet van vrijwel alle weertypes wel, lekker juist, die afwisseling.
Ik kan mij ook niet druk maken om weertypes, Amarna. Ik vind het alleen in februari/maart wel lang donker en dan krijg ik meer behoefte aan zon, maar niet 'klaagwaardig'. Regen en kou kan ik mij ook niet zo aan storen, alleen loeiharde wind, maar die hebben we zelden in Nederland. Dat vind ik onveilig rijden met mijn lichte auto, maar ook dat is niet de moeite om over te zeuren. I go with the seasons!
Ik heb er alleen een hekel aan omdat ik er echt ziek van word.

Maar werd ik dat niet snap ik wel dat het voor een grote groep mensen gewoon afzien niet en soms zelfs gewoon echt gevaarlijk kan zijn.

Net zoals dat ik wel van sneeuw hou en het voor anderen niet fijn is of zelfs gevaarlijk. Maar goed dan kan je echt binnen blijven en de Albert bellen. Daar hoef je dan niet perse ziek van te worden. Misschien niet fijn voor mensen met gewrichtsproblemen.

En daar kan ik dan best wat begrip voor opbrengen. Ga dan zeker niet roepen, stel je niet aan.
Ook als het sneeuwt en spekglad is moet ik naar mijn werk,op de fiets, al zou ik kunnen gaan lopen maar dan kan je ook vallen.
Ze zeggen dat het bij ons in limburg zaterdag de warmste dag ooit kan worden. Betekent boven de 38 graden. Ik kan hitte goed hebben maar dat wordt zelfs voor mij een uitdaging.
Nederland, oh Nederland......
quote:mary57 schreef op 27 juni 2015 @ 09:55:

[...]

De winter duurt in Nederland veeeeeel langer dan de zomer
Wat trekken jullie dan aan met zulke hoge temperaturen? Heb wel veel jumpsuits en rokjes, maar die zijn dus nogal kort en vind ik alleen geschikt voor naar het strand. Maar een spijkerbroek met 30 graden of meer is niet te doen.
Een lange jurk?
quote:Kerstvrouw schreef op 29 juni 2015 @ 15:53:

[...]

Precies.. welke winter?
Waarom heb ik al zo lang ik over die hittegolf hoor het idee dat het net wordt als Code rood in herfst/ winter. Iedereen zit er op te wachten, maakt zich zorgen, en het komt niet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:moonlight schreef op 29 juni 2015 @ 15:59:

Wat trekken jullie dan aan met zulke hoge temperaturen? Heb wel veel jumpsuits en rokjes, maar die zijn dus nogal kort en vind ik alleen geschikt voor naar het strand. Maar een spijkerbroek met 30 graden of meer is niet te doen.Weinig.. Ik blijf dan ook zo veel mogelijk binnen. En anders een jurkje.
quote:nlies schreef op 29 juni 2015 @ 16:01:

Waarom heb ik al zo lang ik over die hittegolf hoor het idee dat het net wordt als Code rood in herfst/ winter. Iedereen zit er op te wachten, maakt zich zorgen, en het komt nietDaar hoop ik op
En inderdaad die donkere maanden

de grijze lucht, de regen, de waterige kou waardoor de gevoelstemperaturen lager liggen... bah! Hoe kan je dat nou leuk vinden?

Het is niet alleen de kou, maar de waterige kou en die wind waar Nederland zo goed in is. Hierdoor voelt die kou nog onaangenamer.

Drogere kou met een zonnetje is wat anders.

Wat trekken jullie dan aan met zulke hoge temperaturen? Heb wel veel jumpsuits en rokjes, maar die zijn dus nogal kort en vind ik alleen geschikt voor naar het strand. Maar een spijkerbroek met 30 graden of meer is niet te doen.Een dunne jeans is wel te doen hoor, tenzij je ermee in de zon wil gaan zitten. Anders een katoenen broek of een wat langer rokje. Ik heb ook een korte jeans, maar dan weer niet zó kort als al die jonge meiden dragen.

Wat trekken jullie dan aan met zulke hoge temperaturen? Heb wel veel jumpsuits en rokjes, maar die zijn dus nogal kort en vind ik alleen geschikt voor naar het strand. Maar een spijkerbroek met 30 graden of meer is niet te doen.Neem een voorbeeld aan Turkse of Marokkaanse vrouwen. Die lopen altijd van top tot teen bedekt en zien er nooit uit of ze echt last van de hitte hebben
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Wat trekken jullie dan aan met zulke hoge temperaturen? Heb wel veel jumpsuits en rokjes, maar die zijn dus nogal kort en vind ik alleen geschikt voor naar het strand. Maar een spijkerbroek met 30 graden of meer is niet te doen.

Een korte 3/4)broek en een shirt.

En er zijn wel meer soorten broeken dan spijkerbroeken,ik heb een hele fijne van dunne stof ooit eens bij Didi gekocht.

Wat trekken jullie dan aan met zulke hoge temperaturen? Heb wel veel jumpsuits en rokjes, maar die zijn dus nogal kort en vind ik alleen geschikt voor naar het strand. Maar een spijkerbroek met 30 graden of meer is niet te doen.Toch maar een jurkje. Draag dat ook liever niet, maar idd, een lange broek is niet te doen.
Life is short. Eat dessert first.

Luchtige jurkjes tot de knie of een dunne broek.

Ik heb het op zulke dagen vooral veel koud. Ik ben gekleed op de buitentemperatuur en dus bevries ik in de airco op kantoor.
Ik heb in landen gereisd waar iedereen zich bedekt en bedekte mezelf ook. Kan prima, alleen niet in de zon gaan zitten met je lange rok/broek.

Wat trekken jullie dan aan met zulke hoge temperaturen? Heb wel veel jumpsuits en rokjes, maar die zijn dus nogal kort en vind ik alleen geschikt voor naar het strand. Maar een spijkerbroek met 30 graden of meer is niet te doen.Ik draag katoen, linnen, zijde, of stevige dikke jersey (ook katoen natuurlijk, maar fijn qua opnemen en afvoeren van vocht, dus je voelt je echt droog en schoon), ik ben wel vaak helemaal bedekt. Maxidress, lange rokken, lange broeken. Wel vaak een ruime top met een dun stofje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven