December 2006

06-11-2007 20:07 8911 berichten
Alle reacties Link kopieren

hier kun je het vorige topic terugvinden
Marloes, wat een ontzettende leuke foto's! Goed hekje ook, die heb ik hier nooit gezien. Wel een hekje, maar niet zo lang dat het de gehele lengte van het bed beslaat.

Wat suf zeg, die schooltijden. Sowieso idioot dat basisscholen nog steeds een "tussendemiddag" aanhouden, dat is in deze tijd toch haast niet meer te doen voor veel ouders?

Floddertje, poeh wat een schrik zeg! Hoop dat ze allemaal oke zijn inmiddels.

Oh Nurse, wat een drama, die nachten van jullie. Straks doet ze het net als Roxanne, die vlak voor je bevalling ineens wél doorsliep. Hoop het niet voor je.

Haha Tinus, ongeruste kloek! Gelukkig dat ie lekker lag te slapen in ieder geval.

Mainecoon, weet je het zeeeeker, zou je niet toch maar een testje doen? Haha, grapje!

Bisolvon Joni, Bisolvon. Zelfs bij ons op de creche noemen ze het "magic drops" (je kunt het hier niet krijgen).
Ainne

Ja, ja, Bisolvon. Nee hoor, grapje. Ik zal je tip ter harte nemen en het kopen. Hij heeft nu al 2 weken last van hoest, het wordt wel minder maar toch. Nu moet het maar eens echt over gaan.
Wat een drammerd ben ik hè, haha? ;o)

Als ik volgende week in NL ben zal ik naast de drop/leverworst/satesaus etc ook zeker weten weer twee flesjes inslaan.
Pfff mijn werkdag kroooop voorbij. Mag bijna naar huis gelukkig!

Voor alle (net) zwangeren nog een leuk bericht:

langer verlof

Ainne: Waar in NL wonen je ouders eigenlijk? (of als je niet in detail wil treden, in welk deel?)

Ik heb gisteren ook de Echinadruppels gehaald. Ben zo benieuwd of het gaat helpen!
Zelfde woonplaats als de dode moeder van de koningin.
Goed trouwens van het eventueel verlengde verlof. Hier is het 26 weken en als je wil nog eens 16 weken onbetaald.

Hopelijk dat de echinadruppels gaan helpen. Ik heb geen idee of het Leah helpt eigenlijk, maar volgens mij is het van het principe baat het niet dan schaadt het niet.
Met het jongetje ging het goed hoor gelukkig. Alleen zijn wiel verbogen en veel verdriet. Maar gelukkig verder niks. Mijn zwager heeft gekneusde ribben en veel pijn. Maar uit de foto bleek dat ze niet zijn gebroken in elk geval.
Sjee das wel vreemd ja Tinus. Nee bij mij was de eerste keer dat dat gebeurde sinds ik "opgedroogd" was. Was ook de eerste keer dat ik weer een lief klein babietje vast had sinds Davien niet meer zo klein is dan hihih. Nou ja het zal wel goed zijn.

Ainne ja na al dat gewroet van de huisarts weet ik zeker dat ik niet zwanger ben hoor hahahaha. Ahum goed das misschien iets teveel informatie hihi.

Tsja verder niks te melden ga zo maar eens kijken wat er nog op tv is.
Zo... Môgge dames!

Pffft....net weer twee daagjes gewerkt, dat is best vermoeiend weer zo na je vakantie! (moest gister en eergister weer meteen om 5 uur op...blegh!)

Vandaag lekker dagje vrij, morgen weer werken, dan weer vrij en dan weer 4 dagen werken... Nu ligt Joeri nog in bed, hoor hem soms al pruttelen, vriendlief ligt ook nog te slapen, die gaat vanaaf de nacht in.

Nu eens kijken of ik kan gaan reageren:

A1mee:

Gefeliciteerd!!! En Yahnoa, aparte naam! Past leuk bij Kaya!

Zo, flinke kerel geweest! 55 cm en 4670 gram! Ben benieuwd naar je verhaal, doe rustig aan! Dikke knuf!!!

Marloes

wat een heerlijke foto's van Amber in haar grote bed!

Oh, Joeri huilt.... ik ga hem maar alen, hopelijk kan ik daarna nog verder....
Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
Zo...even snel voor ik meneer zijn boterhammetje klaar ga maken...

Joeri ligt nog steeds in zijn ledikant alleen zonder zijkanten. Hij kaner nu dus zelf in en uit maar blijft keurig liggen. Ik wilde net mijnalbum bijwerken, alleen die hebben onderhoud dus net kon het nog niet. Zodra het gelukt is plaats ik wel wat foto's!

Floddertje

schrikken zeg! Gelukkig maar dat je zwager voorop fietste MET helm! Nu blijkt maar weer waarom je een helm op moet met fietsen....

Gelukkig heeft dat jongetje niets! En je zwager geknuesde ribben, ja die kunnen volgens mij aardig pijn doen!

Mainecoon

voor ik zwanger was kwam er ook nog wel eens wat melk uit of ik voelde de toeschietreflex als ik een ukkie zag of hoorde huilen. Die druppels kwamen er onder de douche wel eens uit, gelukkig geen echte lekkage gehad of zo (sinds ik gestopt ben)!

Nurse

arme Yasmine! Ze geniet nog zo lekker van haar nachtflesje en dan gaat mama beslissen dat ze hem niet meer mag!

En muffins, mjammie!

Balen dta de nachten klote gaan, maar ja, ze zijn alletwee nog best jong en laat ik je zeggen dat mijn schoonzusje nog steeds elke nacht wakker is (en die hebben dus een tweeling van net zo oud als onze decemberkindjes). er wordt er altijd wel 1 wakker 'snachts, meestal dezelfde... erg... Wordt Roxanne ook nog steeds wakker of alleen Yasmine?

Tinus

Rare Manu! ALs hij gaat slapen zonder speen, gaat dat dan zonder problemen? Joeri heeft al vanaf 8 maanden geen speen meer en die taalt er nu echt helemaal niet meer naar! Was bij hem vanwege rare plekjes in de mond gecombineerd met warmte en tandjes, en toen zijn we maar cold-turkey afgekickt en dat ging best goed. Hij duimt ook niet, heeft alleen heftig zijn beer nodig in bed (gelukkig hebben we er 5!)

Dat hij bah zegt over zijn speen kan ok komen doordat hij, als hij verkouden is, de speen anders smaakt. En ach, als hij hem alleen heeft als hij slaapt is het ook niet erg lijkt me?

Hoe ging het dagje schoonmoeder van Manuel? Had hij nog goed geslapen?

Marloes

goed dat Amber zo goed in haar bedje geslapen heeft! Joeri blijft ook keurig liggen terwijl hij weet dat hij eruit kan, want als hij wakker is en we komen zijn kamertje binnen dan klimt hij pas uit bed!

Lekker irritant als de school tijden aanpast...nu is het dus haasthaasthaast! Ben jij de enige ouder die er last van heeft of zijn er meer ouders die het een probleem vinden? Misschien even polsen?

Joni

ben blij voor je dat je lekker geslapen hebt! Dat kan zooo lekker zijn! Zeker als je nog moet bevallen! Ik hoop voor je dat je gauw aan de beurt bent! Dan ben je van je toeter af en kun je niet lang daarna weer gek doen met Boyd!

Vervelend dat Boyd trouwens al zo lang heeft van zijn hoestje...

Hopelijk helpen de magic drops!

Ainne

ik den dat de 'tussendemiddag' op zich juist wel lekker is voor de kleine kindjes, want anders duurt de dag helemaal zo lang voor ze. Nu breekt het een beetje omdat ze dan eventjes geen school hebben...(denk ik....)

Zo, nu dit eerst maar weer eens posten, en dan eens kijken of mijnalbum alweer beschikbaar is...
anoniem_203 wijzigde dit bericht op 03-09-2008 16:06
Reden: Ik weet niet waar je het over hebt Nursie!
% gewijzigd
Helaas die ligt er nog uit............
Berichtje van mij, eigenlijk niets te melden.

Gisteravond en vannacht was de baby heel druk in mijn buik en voelde ik allemaal steekjes. Ik had toch een beetje het gevoel dat er misschien wat ging gebeuren.

Maar nu is het de hele ochtend al weer rustig in mijn buik. M'n stoelgang loopt ook niet optimaal, dus die zal ook wel wat krampjes veroorzaken.
Hmm, Amber kan dus sinds de vakantie uit een gewone beker drinken, maar vindt de fles duidelijk nog lekkerder...ze is me daar een partij boos nu dat ze hem niet krijgt....Ze krijgt hem trouwens soms nog wel hoor, maar overdag zo min mogelijk....

Ze heeft weer prima geslapen in haar nieuwe bed, gister avond wel een keer wakker geweest, maar dat heeft ze wel vaker. Ze vraagt nu ook zelf om het grote bed!

Nurse, i.p. zijn die tijden denk ik wel voor vast, ga wel even een paar weekjes aankijken of het went en ook bij andere ouders pijlen en anders zal ik het toch eens aankaarten.

Joni, lekker dat je een goede nacht hebt gehad gisteren!

Jammer dat het rommelen niet door heeft gezet!

Hihi, heb haar toch zo ver dat ze aan het drinken is!

Tinus, ze hebben wel regelmatig dagen tussendoor vrij, maar die vooraf al bekent.

Amber gaat inderdaad 2 middagen naar het kdv.

Hoezo kunnen ze bij je zus nu ineens geen middagen meer dan?

Komen ze nu mee met dat extra verlof.....

Ainne, dit rekje kan van 80 tot 140 cm, ik vind het inderdaad ideaal

Er is wel de mogelijkheid voor overblijven, maar dat kost ook weer geld...

Flodder, gelukkig waren ze niet gebroken, maar kneuzen is ook erg pijnlijk....

Gelukkig viel het met de jongen ook mee.

Knorretje, heb gisteren ook mijn eerste dag weer gehad, was wel weer even inkomen!

Goed dat Joeri blijft liggen in zijn bed!

Ben benieuwd naar de foto's!

Amber was nog boos nadat ze netjes haar beker leeg had, ze heeft dus ook nog maar een fles op opvoeden valt niet mee....

nu meld ze dat ze een luier wil, dus ze zal wel gepoept hebben...ga eens kijken.
Joeri krijgt denk ik al 2 maanden geen fles meer, alleen een gewone beker en een drinkbeker. Wel zo makkelijk!

Hij taalt er ook niet echt naar...

Hier dan wat foto's:

En op mijn hyves een nieuw filmpje van Joeri, echteen aanrader, ik lag in een deuk! (het is goed afgelopen, ik zeg het er maar vast bij!)

Straks zal ik op Hangmoeders ook nog wat foto's posten, daar staan papa opa en oma's op, die post ik niet hier....

Wat een leuke foto's Knorrie! Zal niet lang duren voordat hij een groter bed nodig heeft, 't wordt wat krapjes zo met al die beren hè?

Leuk dekbed trouwens (die van Amber trouwens ook). Waar kopen jullie die (ivm met mijn aankomende shopping spree volgende week in NL)?

Marloes, Leah krijgt 's morgens bij ons in bed en 's avonds voor het slapen gaan nog een fles warme melk en ik denk dat we die er voorlopig ook nog wel even inhouden, ook al kan ze prima met bekers overweg en overdag krijgt ze dan ook verder nooit een fles. Maar het is zo'n onderdeel van de routine, we laten het maar even zo.

Joni, wat is de werknaam van je little one? Dan kunnen we proberen hem/haar eruit proberen te lokken, net zoals Fritsie (alhoewel, hielp niet echt).

Hier alles goed, babies hebben lekker tot half acht geslapen vanmorgen, dus had alle tijd om te douchen, make-uppen, fohnen enzo. 't Is hier Heel Koud, grauw en nat, dus gelijk hadden ze!
[quote]knorretje is lief schreef op 03 september 2008 @ 08:47:

[fgcolor=#FF00EE]

Marloes

goed dat Marloes zo goed in haar bedje geslapen heeft! Joeri blijft ook keurig liggen terwijl hij weet dat hij eruit kan,

-----------------------

Idd, wat ontzettend knap van je Marloes, dat je in je bedje bent blijven liggen

Enne, knor:

Nee, tis alleen Yasmine die 's nachts komt. (GELUKKIG!)

Afgelopen nacht heeft ze het wel goed gedaan trouwens, 20:30 naar bed, 23:00 fles en toen pas weer om 5:30 en toen geslapen tot 9:00

Nou, heb een vriendin met kids langsgehad vanmorgen en zijn blijven lunchen, ga nu de boel maar es bijruimen.

Kuss!
Knor:

Ik zie geen nieuw filmpje op je hyves??

Kuss
Jawel Nursie, bij mijn foto's en video's, en dan is het die met glijbaan. Enneh, tikfoutjes? Ik? Nee hoor, lees nog maar eens goed!

Enneh, is alles al opgeruimd?

Joni

balen dat het gisteravond en vannacht wat minder ging... Misschien heb je vanmiddag even lekker bij kunnen komen?

Marloes

balen weer he zo'n eerste werkdag?

We hebben wel gemerkt dat we volgend jaar hoe dan ook echt weggaan uit Nederland. Niet alleen vanwege het weer maar ook omdat je dan veel meer het vakantiegevoel hebt. We hebben nu wel leuke dingen gedaan enzo maar als je weg uit eigen omgeving bent heb je toch meer het gevoel dat je er bent...

Ainne

Bijde Hemaema..En voor meiden heb je ook hele leuke! (met prinsesjes enzo geloof ik en niet duur!)

Prenatal heeft ook leuke voor meiden, alleen zijn wel wat duurder...
anoniem_203 wijzigde dit bericht op 03-09-2008 16:14
Reden: :-D
% gewijzigd
foto's die ik bedoelde heb ik net op Hangmoeders gezet!
Knor:

Jaja, tis weer bijgeruimd

En ohhh, sorry sorry sorry, je hebt helemaal gelijk, helemaal verkeerd gezien

Wahaha! dat filmpje, heb hem inmiddels gezien

en leuke foto's op HM hoor, wat een heerlijke knul hebben jullie! *love*

Hoe gaat t nu trouwens met jou?!

Zo, ik ga ff op de bank hoor.

Kuss!
Ik heb weer goed geslapen, en voel me meteen al weer een stuk beter. Wat scheelt dat toch he?

Ik heb er ook al weer een hele morgen opzitten, want Boyd had zijn bedje ondergekotst. Eerst hem maar even snel in bad gedaan. Bed afgehaald en meteen in de wasmachine gedaan. Het matras stonk ook erg, dus die heb ik maar even afgespoeld onder de douchekraan met wat wasmiddel.

Pfoeh, m'n heupen knalden bijna uit elkaar van de pijn, omdat ik zoveel achter elkaar moest doen. Nu maar weer even uitrusten.

Boyd is naar de creche, dus dat kan ik de hele dag doen.

Ik vond het wel sneu, want pas om half 8 ging ik hem uit bed halen. Hij had namelijk nog helemaal niets van zich laten horen, behalve om 5.45 uur een praatje van hem en wat hoesten daarna. Zal die arme knul nu al die tijd in zijn kots hebben gelegen?

Oh, ik bedenk me dat hij gisteravond bij het slapen gaan wel nog gehuild even een kwartiertje. Ik hoop niet dat hij toen al zijn bedje had ondergekotst. Want ik ben daarna eigenlijk ook niet meer bij hem gaan kijken. (doe ik meestal nog rond 22.30 uur als ik naar bed ga) Nou, dat zal toch helemaal wat zijn.

Knorretje

Wat een lieve bedfoto's. Leuk bed trouwens ook, waar heb je die gekocht?

Boyd heeft gisteren 3,5 uur geslapen, dus heb ik goed m;n rust gehad.

En hoe kom ik op je Hyves, ik ken het alleen van naam, verder ben ik er nooit mee bezig geweest.

Ainne

Bij Ikea hebben ze hele leuke, en bij Leen Bakker en Kwantum zag ik laatst ook hele gezellige kleuren. En bij de Hema en V&D denk ik vast ook wel.

Geen werknaam voor de nieuwe baby, ik noem hem/haar gewoon "nieuwe baby". Heb ik bij Boyd ook nooit gehad.

Maar wel lief dat jullie willen uitlokken.
Good moooorning!

Vent vond dat ik niet zo lekker rook vanmorgen... Gisterenavond heerlijk uit eten geweest met een vriendinnetje en ik vrees dat het allemaal nogal knoflookerig was

Leah werd om 6.15 al wakker dus die had ik tussen ons in gelegd en ze sliep meteen verder, dus zó erg was het vast ook weer niet!

Moet zo lachen om Aimee momenteel, die is Heel Hard aan het oefenen om te kruipen, maar het is er nog nét niet. Ze gaat op handen en knieën, schommelt haar lijfje heen en weer, tilt één handje op.... om hem dan weer gauw terug op de grond te zetten, want da's toch wel een beetje eng.

Hè Joni, wat zielig dat ie ziek was geweest, hopelijk dat dat inderdaad niet al vanaf gisterenavond was, maar ja, hij lijkt er zelf toch niet erg last van gehad te hebben, dus niet druk om maken dan.

Ik weet ook niet hoe ik moet hyven, Knor, maar ik denk sowieso dat dat soort sites hier geblokkeerd zijn, dus zou alleen vanaf thuis kunnen kijken.

Oooee ik ga echt tijd tekort komen volgende week in NL. We komen vrijdagavond pas aan, dan zaterdagmiddag feest en zondagmiddag vertrekken we alweer. Dus eigenlijk alleen zaterdagmorgen om in te slaan. Denk dat ik het tot hema en AH moet beperken, gelukkig zitten die vlak bij elkaar in mijn ouders woonplaats.

Nou ga eens even wat doen, er zit een zeikerige Belg in mijn email die antwoord wil.
JAAAAA Yahnoa is geboren! Wat een gigantisch kind heb je er uitgewerkt zeg :p

Foto's foto's foto's!!!

Knor: Leuke foto's van Joeri die zo lekker ligt te slapen. Yora blijft echt niet liggen hoor in een bed waar ze uit kan. Heel jammer want ik weet precies wat voor bed ik wil voor haar nu.

Marloes: Wat een vervelend gedoe van die school. Niet echt handig al dat gehaast. Ik heb juist ook een gastouder omdat ik echt geen creche kon vinden die een beetje flexibel is. Is dat niks voor die vriendin van je?

Ik heb er een nieuwe gastouder bij! Ik zat er behoorlijk over in de stress want het was nogal meteen, onmiddelijk, direct nodig en ik was bang dat ik niemand zou kunnen waarbij het goed zou voelen. Maar bij het eerste gesprek zat het meteen helemaal goed. Daar durf ik Yora helemaal achter te laten! Ben helemaal blij! Ook meer andere kindjes van Yora dr leeftijd dus dat is ook fijn.

Joni: Kom eens op met jullie frutsel. Ik kan niet wachten op de volgende foto van een bijna geboren kind van je. Die van Boyd die ga ik nooit meer vergeten ben ik bang.
Hey meiden!

Sorry dat ik nog niet eerder mn hoofd om de hoek heb gestoken maar ik ben pas sinds gisterenmiddag thuis.

(en zal je net zien: ik hoor Yahnoa alweer vanuit de slaapkamer.... ff kijken of hij doorslaapt!)

Met mij gaat het naar omstandigheden redelijk goed. Mijn bekken heeft een enorme opdonder gekregen, zo erg dat ik vandaag de fysio aan huis laat komen want ik kan onmogelijk op mn zij liggen, maar ach, als ik dan mn kleine grote vent vasthoud, weet ik waar ik het voor doe!

Mijn bevallingsverhaal (sorry voor de lap tekst...)

Donderdagavond dus naar het ziekenhuis. Ik kreeg een hormoontablet voor het rijpen van de bmm en lief is toen naar huis gegaan (weet uit ervaring dat het dan nog wel even duurt). Om 3:00 werd ik wakker van de weeën. Die waren nog prima op te vangen maar langzaam werden ze steeds sterker. 's Ochtends om 6 uur kwam de gynaecologe en die zei dat ik op 4 cm zat en aan het infuus (met weeënversterkers mocht).

Om half 8 lag ik aan het infuus en heb ik lief gebeld. Om 9 uur hing ik nog steeds rond de 4,5 cm en hebben ze mijn vliezen gebroken en het infuus nog wat hoger gezet. Ondertussen zat ik echt heel erg mijn best te doen om de pijn op te vangen. Ik had toen al de neiging om het op te geven (net of dat kán, haha) maar lief supporterde me erg goed door.

Om half 12 bleef ik hangen op een ruime 5 cm en het infuus stond al heel erg hoog. De monitor kon de kracht van mn weeën niet eens aan! Dus ik had echt zo'n grafiek met vierkante toppen...

De vroedvrouw vond het ondertussen toch wel te heftig voor me worden en stelde voor om me een ruggenprik te geven en dan het infuus op maximaal te zetten. Om 12 uur kreeg ik de prik... wat een zálige rust gaf dat zeg! 2 uur later zat ik op 7 cm, het ging dus toch vooruit. Omdat Yahnoa niet goed voor de uitgang lag moest ik op mijn zij gaan liggen, toen ging er iets mis. Ik kreeg het gevoel of mijn weeën niet meer afnamen tussendoor en dat ik al een half uur dezelfde wee had. Ik kon het (ondanks de prik) niet meer opvangen en raakte helemaal over mijn toeren. Ik heb gegild, geschreeuwd en wel honderd keer op de knop geduwd om de vroedvrouw op te roepen. Ondertussen besloot de ruggenprik-computer dat ik genoeg had gehad en schakelde zichzelf uit. Ik lag ècht te creperen van de pijn en was in paniek... Eindelijk kwam de vroedvrouw en die haalde meteen de anesthesist er bij. Waarschijnlijk heeft de baby op mijn nier liggen duwen ofzoiets, maar de anesthesist schrok toen hij mij zag en gaf me meteen een hoge dosis rechtstreeks in mijn rug.

Echt, zo'n pijn heb ik nog nooooit gevoeld, als er iemand in de buurt was gekomen had ik hem gehoekt!

Enniewees... vanaf dat moment was ik goed verdoofd (al moest ik nog steeds meepuffen om de weeën weg te werken hoor) en ging ik rond half 7 naar bijna volledige ontsluiting.

Omdat Yahnoa niet recht voor de uitgang lag, was er aan 1 kant van de bmm een zwelling ontstaan waardoor ik nog niet mocht persen. Toen kwam de vroedvrouw met een geniaal plan: een ijsklontje! Met het ijsklontje heeft ze de zwelling laten afnemen en mocht ik een beetje meepersen. Ongelofelijk genoeg perste ik hem meteen onder mn schaambeen door en moest ik rustiger aan doen anders zou de gynaecoloog niet op tijd er bij zijn!

Toen de goede man binnenkwam, had ik aan 3 weeën genoeg en heb ik hem volledig pijnloos (want verdoofd hahaha!) helemaal zelf op de wereld gezet! Ik heb meegekeken met een spiegel (BIZARRRR, maar ook heeeel erg bijzonder en mooi zeg!). Vrijdagavond om 19:25 was hij er dan eindelijk! Onze Yahnoa ... (die voor altijd toch een beetje Frits zal blijven...)

Ongelofelijk maar waar, ondanks zijn formaat heb ik alleen een gekneusd perineum en een klein scheurtje van 1,5 cm er aan overgehouden. Yahnoa deed het meteen prima, ik was zo trots op mezelf en op hem! Als ik dat grote kleine brokje geluk in de wieg zie liggen verbaasd het me zo dat ik dat er uit heb weten te krijgen.... wat is het vrouwenlichaam toch bijzonder zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven