Hoe overleef ik... een hittegolf?

27-06-2015 09:09 1157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?

Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.

Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.

Hardlopen laat ik maar even achterwege.

Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.

En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.

Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
quote:SoMiDi schreef op 05 juli 2015 @ 16:22:

Klopt Cateautje Ik ben meteen lekker actief mijn bed aan het verschonen en de boel weer lekker opruimen zelfs meedansen op muziek gaat vanzelf

Het giet en het waait hier behoorlijk!!Heb ik gister gedaan in die hitte, stofzuigen, alles. Lekker hoor. Nu een stortbui hier, ook lekker.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Zo de hittegolf is voorbij
Wat een te verschillen in temperatuur. Hier is het nog onveranderd heet.
quote:Feeksje1977 schreef op 05 juli 2015 @ 17:13:

Zo de hittegolf is voorbij Ik cheer met je mee
Hier waait het heel hard en is het buiten behoorlijk afgekoeld. Binnen is het nog onveranderd heet, dus ik houd deuren en ramen angstvallig gesloten. Kan ik eindelijk weer kiezen in temperaturen.
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
Helaas geen regen, wel veel wind vanmiddag. Nu heerlijk afgekoeld. Moet nu wel de tuin sproeien helaas.
quote:Cateautje schreef op 05 juli 2015 @ 16:14:

[...]

Heerlijk hè. Het is ook weer een beetje weer om in beweging te komen. Zeker! Ik was vandaag weggeweest maar het was toen ik thuis kwam hier zo lekker dat ik spontaan zin kreeg in een rondje hardlopen. Net terug, was heerlijk! (Ik raak in de deprie van te weinig bewegen, echter als het zo heet is ga ik eeeecht niet hardlopen)
Kan morgen beginnen met mijn huis onder handen nemen. Heb totaal niets gedaan binnen de afgelopen dagen.
Als een geslapen eindelijk na 4 ellendige nachten lang woelen, draaien en puffen. Lekker het zonnetje nu, maar gewoon niet zo bloetheet
Ik ga vandaag ook maar eens wat achterstallig onderhoud van de afgelopen dagen doen..

Fijne dag allemaal..
Gisteren even alles opengezet, in huis is het nu weer wat koeler. Dat het buiten weer flink gaat afkoelen deze week vind ik dan weer minder. Ga ik die dagen gebruiken om weer eens goed te poetsen.

Nu weer in de airco met mijn vest aan, ben blij als ik straks de zon in kan!
Man oh man wat ben ik blij dat het koeler is zeg!!

Ik ben geen enorme fan van die hitte maar kon het altijd goed verdragen en genoot van zwemmen en ijsjes. Hoe anders was dat deze keer... Heb jankend van de pijn in mijn gezwollen voeten voor de ventilator gezeten en ik kon de warmte maar niet kwijtraken waardoor ik ook niet kon slapen. Komt kennelijk door de medicijnen en de onlangs verhoogde dosering, aldus de arts. Epilepsiemedicijnen dus een paar dagen niet slikken was geen optie. Voelde me net een hoogbejaarde, puffend en steunend in de schaduw met m'n voeten in een bak water.

En nu het afgekoeld is? Niks meer aan de hand. Bizar gevoel wel.
Hier is het heerlijk nu! Hopelijk komen mijn enkels ook weer tevoorschijn binnenkort.
Hierbinnen warmt het helaas toch weer op. Vannacht en vanochtend hadden we het van 28 naar 23 graden weten te brengen, maar nu is het toch alweer 25,5 graden. Flink balen. Mijn voeten zijn ook nog steeds dik, maar dat zal ook wel door de zwangerschap komen...
Het is heerlijk hier. Alles staat weer open en de westenwind doet z'n best. Zo mag het van mij voor de rest van de zomer blijven. Hier krijg ik nou een echt zomergevoel van.

Voor de dames met de opgezwollen voeten. Ik kan me voorstellen dat het lastig is en pijnlijk kan zijn. Fijn ook voor jullie dat het niet meer zo heet is.

Ik begon ook wat vocht vast te houden, dat is nog nooit eerder gebeurt. IK ga er vanuit dat het met de leeftijd te maken heeft. Het zit in de familie, dus ik ben niet verbaasd.
Donderdag wordt het hier maar 17 graden en woensdag 18. Dat zijn nog eens andere temperaturen. Wel een prima temperatuur om de bovenverdieping te doen. Daarna loopt het weer wat op, maar niet te heet gelukkig.
Heerlijk net even buiten geweest. Helemaal in mijn hum nu
Hebben jullie ook zo'n heerlijke dag gehad?
@Cateautje

Heb een heerlijke dag gehad,en de dag is nog niet voorbij,heb het nu erg naar m,n zin op dit forum.
No Mercy
Ik ga zometeen denk ik eens stukkie toeren, lekker met een tegenwindje.
@Cateautje

Toeren? Mmm lijkt me ook wel wat,maar ga morgen wel een stukkie toeren,heb nu een lekker tegenwindje op m,n balkon vanuit het westen.Maar kijk je wel uit dat je niet ontvoerd word.
No Mercy
Daar pas ik altijd voor op. Voor hetzelfde geld ben ik morgen een liefdesslaaf in het paleis van één of andere sjeik.
@Cateautje

Dan zou ik als ik jouw was niet richting Ede gaan hihihihi
No Mercy
Hoezo Madras, ben je in de olie?
@Cateautje

Neejj ben niet in de olie maar een hele scherpe van je hoor. lachuuuu

Maar ik gaat afsluiten en op de bank liggen wie weet tot morgen,en kijk uit met toeren straks.
No Mercy

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven