Hoe overleef ik... een hittegolf?
zaterdag 27 juni 2015 om 09:09
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?
Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.
Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.
Hardlopen laat ik maar even achterwege.
Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.
En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.
Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.
Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.
Hardlopen laat ik maar even achterwege.
Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.
En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.
Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet

zondag 5 juli 2015 om 12:01
quote:denachtzuster schreef op 05 juli 2015 @ 01:47:
[...]
Ken je die grap van de twee zonnestraaltjes?
Zegt de 1 tegen de ander ander;
'hee, wat ga jij vandaag doen?'
'Ik ga lol trappen in zuid-Spanje en jij?
'oh .. Op zich niks bijzonders. Ik ga even met een paar vrienden de boel op stelten zetten in Nederland.'De variant met de twee sneeuwvlokken was er eerder....
[...]
Ken je die grap van de twee zonnestraaltjes?
Zegt de 1 tegen de ander ander;
'hee, wat ga jij vandaag doen?'
'Ik ga lol trappen in zuid-Spanje en jij?
'oh .. Op zich niks bijzonders. Ik ga even met een paar vrienden de boel op stelten zetten in Nederland.'De variant met de twee sneeuwvlokken was er eerder....

zondag 5 juli 2015 om 12:42
Blègh er staat hier geen zuchtje wind en het wordt steeds heter. Alle staat tegenover elkaar open, maar dat helpt niets.
Volgens Buienradar krijgen we hier een paar druppel tegen een uur of drie, maar dat is vaker beloofd en toen gebeurde er niets.
De lucht is helemaal wit, vandaar ik het benauwd heb. Ik denk dat ik maar in de badkamer ga wonen.
Volgens Buienradar krijgen we hier een paar druppel tegen een uur of drie, maar dat is vaker beloofd en toen gebeurde er niets.
De lucht is helemaal wit, vandaar ik het benauwd heb. Ik denk dat ik maar in de badkamer ga wonen.
zondag 5 juli 2015 om 13:06

zondag 5 juli 2015 om 13:11
Ik trek hem even niet qua benauwdheid en warmte. (Bijt trouwens nog liever mijn tong af, dan het toe te geven.)
Volgens mij is dit de wraak van de Grieken. Ze hebben Zeus op ons afgestuurd, omdat het de schuld van Europa is dat zij in crisis zitten.
Volgens mij is dit de wraak van de Grieken. Ze hebben Zeus op ons afgestuurd, omdat het de schuld van Europa is dat zij in crisis zitten.
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
zondag 5 juli 2015 om 13:14
quote:denachtzuster schreef op 05 juli 2015 @ 13:11:
Ik trek hem even niet qua benauwdheid en warmte. (Bijt trouwens nog liever mijn tong af, dan het toe te geven.)
Geen bijzonderheden

zondag 5 juli 2015 om 13:17
quote:denachtzuster schreef op 05 juli 2015 @ 13:11:

zondag 5 juli 2015 om 13:26
Overdag vind ik het deze dagen ook maar niks, zeker niet als ik moet werken en in een stikhete auto moet stappen. De zwoele avonden en nachten vind ik daarentegen heerlijk... Samen met mijn lief lang buiten zitten, kaarsjes aan, af en toe een naakte plons in het zwembad en buiten vrijen onder een sterrenhemel.. Dat is voor mij Genieten met een hoofdletter!!!
zondag 5 juli 2015 om 13:39
quote:hatsetats schreef op 05 juli 2015 @ 13:28:
Ik ga lekker bakken. In de keuken dus
Dankzij de bakkunstn van dochter liep gisteren de temperatuur in de keuken op tot 30 graden.
Gisteren is er letterlijk een mus van het dak gevallen . Ik vond hem met zijn pootjes omhoog op de stoep. De merel kwam onder de tuinsproeier zitten, helemaal oververhit.
Nu is het ook weer warm buiten. Alles zit weer potdicht. Hopelijk straks een bui en daarna bbq-en.
Ik ga lekker bakken. In de keuken dus
Dankzij de bakkunstn van dochter liep gisteren de temperatuur in de keuken op tot 30 graden.
Gisteren is er letterlijk een mus van het dak gevallen . Ik vond hem met zijn pootjes omhoog op de stoep. De merel kwam onder de tuinsproeier zitten, helemaal oververhit.
Nu is het ook weer warm buiten. Alles zit weer potdicht. Hopelijk straks een bui en daarna bbq-en.
zondag 5 juli 2015 om 13:52
quote:matroesjka_ schreef op 05 juli 2015 @ 13:08:
Ik vind de temperatuurvoorspelling voor aankomende week wel raar. Van 21, naar 28, naar 20, naar 29....
Nu is het pas echt oorlog! Philippus de 2e en Zeus zijn gaan samenwerken.
Verdeel en Heers!
Koninkrijk verenigt U. Ze proberen de zomer- en winterhaters uit elkaar te drijven! Dat laten we natuurlijk niet gebeuren!
Ik vind de temperatuurvoorspelling voor aankomende week wel raar. Van 21, naar 28, naar 20, naar 29....
Nu is het pas echt oorlog! Philippus de 2e en Zeus zijn gaan samenwerken.
Verdeel en Heers!
Koninkrijk verenigt U. Ze proberen de zomer- en winterhaters uit elkaar te drijven! Dat laten we natuurlijk niet gebeuren!
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
zondag 5 juli 2015 om 13:56

zondag 5 juli 2015 om 15:50
zondag 5 juli 2015 om 15:54
quote:duet schreef op 05 juli 2015 @ 13:39:
[...]
Dankzij de bakkunstn van dochter liep gisteren de temperatuur in de keuken op tot 30 graden.Het is hier al de hele week 28+ graden binnen, die oven kan er ook nog wel bij hahahaha. Maar het koelt snel af nu, dus geen probleem dat de oven aanstaat.
[...]
Dankzij de bakkunstn van dochter liep gisteren de temperatuur in de keuken op tot 30 graden.Het is hier al de hele week 28+ graden binnen, die oven kan er ook nog wel bij hahahaha. Maar het koelt snel af nu, dus geen probleem dat de oven aanstaat.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
zondag 5 juli 2015 om 16:00

zondag 5 juli 2015 om 16:29
quote:SoMiDi schreef op 05 juli 2015 @ 16:22:
Klopt Cateautje Ik ben meteen lekker actief mijn bed aan het verschonen en de boel weer lekker opruimen zelfs meedansen op muziek gaat vanzelf
Het giet en het waait hier behoorlijk!!
Ja heerlijk hè, ik ben hier ook bezig.
Hoorde net wat gedonder in de buurt, hoop dat het doorzet. Het regent wel, dus dat is een klein cadeautje.
Klopt Cateautje Ik ben meteen lekker actief mijn bed aan het verschonen en de boel weer lekker opruimen zelfs meedansen op muziek gaat vanzelf
Het giet en het waait hier behoorlijk!!
Ja heerlijk hè, ik ben hier ook bezig.
Hoorde net wat gedonder in de buurt, hoop dat het doorzet. Het regent wel, dus dat is een klein cadeautje.
zondag 5 juli 2015 om 16:43
Geluksvogels!
Hier weer een dag in de hitte doorgebracht. Binnenshuis 27 graden. Sinds een kwartier is er hier een fikse wind opgestoken en koelt het iets af. Over een half uur wordt hier onweer verwacht.
Wij zitten nog steeds te puffen en te zweten. Maar ik heb ook de bedden verschoond en stof gezogen. Je moet toch iets als je al dagen voor pampus ligt van de hitte. Morgen weer werken, morgen weer airco!
Hier weer een dag in de hitte doorgebracht. Binnenshuis 27 graden. Sinds een kwartier is er hier een fikse wind opgestoken en koelt het iets af. Over een half uur wordt hier onweer verwacht.
Wij zitten nog steeds te puffen en te zweten. Maar ik heb ook de bedden verschoond en stof gezogen. Je moet toch iets als je al dagen voor pampus ligt van de hitte. Morgen weer werken, morgen weer airco!