Kiezen voor IUI of IVF???

01-10-2007 17:15 509 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Heb even jullie ervaringen en advies nodig!

Twee jaar geleden in de mmm gekomen, aangezien ik uit mezelf geen eisprong heb en een pco achtig beeld te zien is op de echo's. Na een jaar clomid in allerlei doses en in combinatie met metformine had ik nog steeds geen eisprong gehad. Ik mocht met Puregon en pregnyl beginnen en kreeg eisprongen. Dit is zo'n 8 keer geweest het laatste jaar (ook 2 keer een cyste gehad)Tot op heden nog niet zwanger. Wel heeft man goed zaad, was de SLT erg goed, heb ik een kijkoperatie gehad en ben ik doorgespoeld, het mag tot nu toe niet baten. Nu wil ik, na bijna een jaar spuiten, naar de volgende stap toe, mijns inziens IVF. Vanmorgen een gesprek gehad met de gyn en zij hebben besloten dat ik eerst nog 3 maanden door moet met alleen spuiten. Daarna moet ik 6 keer IUI of ik moet mee willen doen aan een trial waarbij, als ik ingeloot word, 1 keer IVF krijg met 1 embryoterugplaatsing en daarna IUI. Ik snap niet waarom men nu met IUI aankomt, aangezien ik daar de meerwaarde niet van inzie.

Wat zouden jullie doen?

Heeft IUI wel een meerwaarde en wat is die dan?

Is dit een normale gang van zaken, of kan ik beter naar een ander ziekenhuis gaan?

Thanks!
Wow Gemini,wat goed joh!! en donderdag weer een echo ?

ik zal voor je duimen meis!!!
yep, heb vandaag de echo weer gehad en het zag er voor nu nog goed uit. Zaterdag weer! Morgen een extra vrij dagje, is wel erg lekker want het rommelt een beetje op het werk, is wel balen.
Gem, hou vol!!!!!!! Het gaat nu goed, hoor en inderdaad je bent wel een sterke vrouw. Het hele medische gebeuren is best zwaar en jij hebt al vele teleurstellingen moeten verwerken dan ben je toch heel sterk!!!
Goed nieuws, we hebben dinsdag een punctie! Het zag er voor nu goed uit! Verder niet voor IVF nu, maar voor ICSI, aangezien de bevruchting de vorige keer zo fout was gegaan. Want van de vier eicellen waren er toen 3 niet bevrucht en de vierde juist extra . Daar waren meerdere spermacellen ingekomen wat in principe niet moet kunnen (maar bij ons dus wel.....). Hierdoor hebben we zelf de keuze voor de ICSI gemaakt nu.

Ik moet zeggen dat ik het wel weer heeeeeel erg spannend vind allemaal!
Super nieuws!!!!!!!!!!
Wow Gem,wat een super nieuws zeg!!!

Ik zal aan je denken AS Dinsdag,en mijn duimen gaan dan overuren draaien!!

spannend meis
spannend gemini !! toi toi toi !!
Ow Gemini, wat spannend: ICSI met heel veel eicellen !

Dit worden spannende weken.

Ik duim voor je !
What matters most is how you see yourself
jullie zijn lief!!!!
Gem,heeel veel succes morgen met de punctie,of eigenlijk straks

Ik zal aan je denken

groetjes diamond
Dankjewel, ben echt doodnerveus nu, het wordt gewoon per keer erger!
heb gewoon een hoge dosis kalmering gevraagd, en daarmee ging het prima! Het was goed te doen, dus dit keer, en er zijn 8 eicellen gevonden!
wow Gem,wat fantastisch meis!! 8 eicellen,goed joh,nu hopen op hele mooie bevruchtingen ..oww wat spannend!!

Met jou gaat alles ook goed?ik ga als een gek lopen duimen voor je
hihihi, ja alles gaat goed, ben moe en buik begint wat te zeuren, maar verder alles goed!
klinkt als een goede oogst !

dapper gemini !

ik ga voor je duimen !
Gem,hoe is het met je?
het gaat! Ben op van de zenuwen, maar ben tot nu toe nog niet gebeld, dus dat is al iets. Nu morgen om 9:15 bellen........
Tijdens het bellen bleek dat ze 2 mooie embryo's hadden. Van de 8 eicellen waren er maar 2 rijp genoeg om te bevruchten. Daarvan is er 1 een topper (8 cellig ) en de ander een 6 cellige embryo. Die zijn ondertussen teruggeplaatst!

Mennnnn wat een spanning!
Hee Gemini, succes meid!! Ik hou alles gekruisd voor je!
He ainne! Dankjewel!

Alles goed?
succes op dat klote wachtbankje

de tijd gaat dan zo langzaam !!

veel leuke plannen maken, "en voor je het weet is de 2 weken om" (dat is gelogen maar het klinkt wel opbeurend )
Gem succes meid! Ik leef met je mee (al heb je geen idee wie ik ben zeg maar)!
Hééééél veel succes !

De 1e ECHTE poging.....

Wat retespannend. Ik wou dat ik de dagen voor je weg kon kijken. Vréselijk.....

Zet 'em op meis.

Mijn duimen draaien mee.

Een wondertje (of 2 ) is je verschrikkelijk gegund !!!
What matters most is how you see yourself
Ik denk aan je , Gem. Ook ik vind het superspannend voor je en wat gaat de tijd dan tergend langzaam........maar elke seconde die voorbij gaat, brengt je dichterbij de uitkomst en we duimen en hopen allemaal voor je dat je dan kunt zeggen Yes...............!!!!
Dank jullie wel voor al het meeleven wat jullie doen, is echt geweldig!!!

Het is de tweede echte poging nu, de eerste punctie had ik ook een topper en ben ik ook zwanger geweest, twee dagen. Daarna ging het alsnog hartstikke fout. Nu dus maar echt op de juiste testdag testen, en niet twee weken na de punctie zoals toen.....

Yamuna, moest erg lachen om je opbeurende woorden. het is gewoon een vreselijke tijd om zo lang te moeten wachten, maar ik hoop dat ik het in het goede perspectief kan blijven zien. Na drie jaar mm kan dit er ook nog wel bij:-)

heel veel liefs!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven