Hoe overleef ik... een hittegolf?

27-06-2015 09:09 1157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?

Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.

Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.

Hardlopen laat ik maar even achterwege.

Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.

En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.

Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
Fijne avond.
Wat een weertje hè?
quote:Cateautje schreef op 07 juli 2015 @ 11:57:

Wat een weertje hè? Ja heerlijk, prima te doen!
brrrr.. best fris
Ik ben dit weer nu al moe, grijze lucht, 3 regendruppels, na een half uur nog eens een paar. Doe mij die hittegolf maar
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
ik wil herfst...
escape to the country met jonnie irwin, allistair, jules , nikki, denise 16 hr bbc1
Het is hier herfst. Je waait je hemd uit en alles is grijs.
Het was even een paar dagen extreem warm en soms even onprettig warm,maar het was maar een paar dagen en wie weet komt er wel weer een hitte golf,en die duurt ook weer maar een paar dagen. Van mij mag het hoor,heb liever dat ik van de warmte af en toe een verkoelende douche moet nemen,dan het grijze koude weer,wat er over niet al te lange tijd weer aan zit te komen.Bhuwee mot er niet aan denken om me weer in m,n thermo-harnas te moeten hijsen doe mij maar zon en warmte,lekker fietsen of scooteren of lekker naar het water te gaan en te zonnen en te zwemmen en de balkondeuren dag en nacht open te laten staan Heerlijk!!
No Mercy
Als het weerbericht klopt (Ahum ahum ) Word het zaterdag weer zomerse temperaturen

Maar gelukkig niet zo bloed verziekend heet!
Ik wil die hittegolf terug!

Ik vond het echt heerlijk. Elke dag leuke jurkjes aan, lekker buiten eten, buiten werken op het terras, geen kinderen hoeven te vermaken omdat ze dat zelf prima lukt met wat water, Gerrit was zo tam als een konijn en had geen puf om te slopen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
@SoMiDi

U zegt het goed:Als de weersverwachting klopt,want dat is nog maar de vraag,eerst zien dan geloven.

Want het is maar een weersverwachting!! Maar laat het maar komen
No Mercy
Hahaha, ja precies! Hopen dat het dan maar gewoon eens een keertje echt klopt! Ik heb wel zin in een dagje strand zaterdag.
@MrsStanleyWalker

Gerrit?? Daar ken ik een liedje van:Ihik ben gerrut,en steel als de raven etc etc etc .

Maar wie is bij u Gerrit in huis?
No Mercy
Er komt geen reactie van Mrs Walker.Denk dat Gerrit aan het slopen geslagen is
No Mercy
Ik hoop dat Gerrit de hond is en niet haar man.

You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
Gerrit is de pup. Van 55 kilo schoon aan de haak. En hij heeft me inderdaad gevloerd toen ik op weg was naar de schuur. Was het maar weer heet, dan heeft ie niet zoveel spatjes.
En ja, hij steelt als de raven. Pennen, speelgoed, eten van het aanrecht, keukenrol... En dat was het laatste uur nog maar.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 07 juli 2015 @ 17:34:

Ik wil die hittegolf terug!

Ik vond het echt heerlijk. Elke dag leuke jurkjes aan, lekker buiten eten, buiten werken op het terras, geen kinderen hoeven te vermaken omdat ze dat zelf prima lukt met wat water, Gerrit was zo tam als een konijn en had geen puf om te slopen.+1 Ik ook!!!!
Heerlijk afgekoeld in mijn huis en heerlijk geslapen. Nu wel dreigend buiten en zo te zien krijgen we zo regen. Dit hoeft van mij ook weer niet. Gewoon zon, lekker briesje en 25 graden Helaas mijn bestelling is niet aangekomen
Het enige voordeel van het ontbreken van de hittegolf is dat ik weer productief kan zijn. Dus ook weer eens wat uitgebreider koken en wat in het huishouden doen. Maar dan doe ik dat vandaag zodat ik zaterdag weer de handen vrij heb.
Ik ben nog nooit zo blij geweest met regen. Echt geen pretje, hartstikke zwanger zijn met een hittegolf. Volgende keer toch beter plannen.
quote:Bloes schreef op 08 juli 2015 @ 07:58:

Ik ben nog nooit zo blij geweest met regen. Echt geen pretje, hartstikke zwanger zijn met een hittegolf. Volgende keer toch beter plannen. Nee schat, vanavond niet (en de komende weken ook niet) anders ben ik uitgerekend in de zomer. :-)
OOh, wat heerlijk! Het stortregent hier, met bakken uit de hemel! Regio o70
Hier ook al de hele ochtend flink regen en 16 gr.
quote:Bloes schreef op 08 juli 2015 @ 07:58:

Ik ben nog nooit zo blij geweest met regen. Echt geen pretje, hartstikke zwanger zijn met een hittegolf. Volgende keer toch beter plannen.

Ik heb veel aan de zwangere medemens gedacht gedurende de hittegolf. Moet je nog lang Bloes? Hopelijk blijft het nu zo rond de 25 graden voor je.

Ik wist in die week niet dat ik al zwanger was (zeer pril) en het grappige is dat ik tegen mijn man zei: mijn voeten prikkelen alsof ik vocht vasthoud (niet extreem hoor), de laatste keer dat ik dat had was tijdens de zwangerschap. Eerder in al die tijd niet meer gehad. Was dus een duidelijk signaal maar nee hoor... Ik had geen idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven