Witte bank

08-07-2015 19:46 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel heb ik een grijsbruine bank van Ikea, zo 1 waar je de hoes van kan veranderen. Nu ga ik binnenkort verhuizen en een witte bank zou daar echt heel mooi zijn.

Alleen twijfels.. is wit echt zo besmettelijk of valt het mee? Gaat om stoffen bank, dus geen leer. Ik heb verder geen kinderen, alleen parkieten die af en toe even rondje doen.

Wie heeft er ook een witte bank?
Nouja, dat is vragen naar de bekende weg natuurlijk. Natuurlijk zie je op wit sneller iets dan op grijsbruin.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik heb er ooit één gehad (gekregen na relatiebreuk) NOOIT WEER !!!! Je ziet er echt alles op, één keer er met een nieuwe, donkere spijkerbroek op gaan zitten, meteen een blauwe vlek die er nooit weer uit ging. Een korreltje chocola laten vallen, meteen een vlek die er nooit mee uit ging. Hier komen er alleen nog donkere banken in!
Spijkerbroeken willen nog wel eens afgeven, schoenen, parkietenpoep, kranteninkt.

Ik zou het zelf niet doen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wij hadden met nadruk op hadden een witte bank. Wel van leer. Stond heel mooi.

Maar o wat zaten daar snel vlekken in. Zelfs toen ik er een keer met m'n nieuwe broek er op ging zitten.

Heb jij /partner werk waar je 'vies' van word?

Ik zou er wel goed over na denken voor dat je er 1 koopt.

Met 4 kinderen en hond zou ik het dus echt nooooooit doen!!
Ik had een stoffen bank met witte hoes, die lag eens in de maand in de was. Nu een leren bank, crèmekleurig van Ikea, daar haal ik eens in de maand een doekje met afwasmiddel overheen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
@jasminn

Heb zelf geen witte bank en zou ook never nooit een witte bank willen hebben,maar smaken verschillen

Maar heb een kennis die ook een witte bank heeft en daar spijt van heeft als haar op het hoofd,en vooral een stoffen witte bank is een drama,op een gegeven moment begint het witte smoezelig te worden en als er wijn of what ever op geknoeid word moet je ala minuut die vlek proberen te verwijderen,doe je dat niet,en denkt van ohw dat doe ik morgen wel dan kan je het vergeten
No Mercy
Ik heb het gehad, met wisselbare hoes van Ikea. De hoes werd snel smoezelig, dus had er meerdere die regelmatig in de was gingen. Niet alleen een spijkerbroek (ook oude!) kan afgeven, maar had ook zwarte trainingsbroek die bij warmte kleurstof bleef afgeven. Stond mooi, maar nooit weer!!
Hier een wit leren bank. Hij is wit, maar als ik er een sopje overheen haal komt er gewoon modder af...Op een zwarte zit dat ook alleen zie je het niet. Stof zou ik helemaal niet doen. Ik neem sowieso geen leer meer. Koud in de winter, plak in de zomer.
Ik heb vijf jaar lang een witte Klippan gehad van Ikea en heb geen kinderen of huisdieren in huis.

Elke zes maanden deed ik de hoes op 60 graden in de was en na drie jaar heb ik een nieuwe witte hoes gekocht. Ik vond dat het best heel wit bleef eigenlijk. Alleen met feestjes legde ik een grand foulard over de bank, want rode wijn en bier waren er niet zo makkelijk uit gegaan denk ik
quote:beetjegek schreef op 08 juli 2015 @ 20:29:

Hier een wit leren bank. Hij is wit, maar als ik er een sopje overheen haal komt er gewoon modder af...Op een zwarte zit dat ook alleen zie je het niet. Stof zou ik helemaal niet doen. Ik neem sowieso geen leer meer. Koud in de winter, plak in de zomer.Bij een goede kwaliteit leer heb je dat niet.
quote:beetjegek schreef op 08 juli 2015 @ 20:29:

Hier een wit leren bank. Hij is wit, maar als ik er een sopje overheen haal knomt er gewoon modder af...Op een zwarte zit dat ook alleen zie je het niet. Stof zou ik helemaal niet doen. Ik neem sowieso geen leer meer. Koud in de winter, plak in de zomer.Dan had je een nep leren bank en geen echte.
Nou nee. Hoe kom je daarbij??
quote:beetjegek schreef op 09 juli 2015 @ 07:01:

Nou nee. Hoe kom je daarbij??

Een goede kwaliteit leder neemt je lichaams temperatuur aan en is niet zweterig of koud.

Kan zijn dat je pu leder had daar zit een laagje overheen.
Ja uiteindelijk wel natuurlijk, maar het moment dat je erop gaat zitten niet. De bank kostte meer dan 3000 euro, en hij kwam niet bij Seats en Consorten vandaan.
Dan mag je wel echt leder verwachten inderdaad voor dat geld.

Een stoffen witte bank zou ik echt nooit doen, heb je wel eens een spierwitte broek aan gehad en gekeken hoe smoezelig deze is einde van de dag?

Jaren geleden house warming party bij vriendin, spierwitte bank, en ik zit daarop een chocoprince te eten, die dingen kruimelen altijd, bank stond er een week kon wel door de grond zakken.
quote:mafalda schreef op 09 juli 2015 @ 07:09:

[...]

Een goede kwaliteit leder neemt je lichaams temperatuur aan en is niet zweterig of koud.

Kan zijn dat je pu leder had daar zit een laagje overheen.

Ik vind leer vervelend om op te zitten, alle soorten en kwaliteiten. Het zweet niet maar het plakt wel.

Heb ooit een witte stoffen bank gehad en vond het heel onhandig. Zou het niet meer doen.
Daarom wil ik geen leer meer, ook heb ik nu geen leer meer in mijn auto, t'is mooi, maar comfortabel, nee.
Praktisch jaaaaaa😊

alhoewel ik nu voor het eerst stof heb, en het valt me mee met de vlekken wel donkergrijs.

Maar hygiënisch vind ik het niet, alles wat eroverheen gaat al laat het geen vlekken achter toch in de vulling zitten.
Ik heb een stoffen bank. Het overtrek is behandeld met iets waardoor vocht of viezigheid er niet of minder snel intrekt. Werkt heel goed. Verder kan ik de hoezen eraf halen en wassen.

Onbehandeld leer absorbeert ook gewoon vocht en vuil en is dus niet per definitie hygienischer.
quote:Honeymoonquiz schreef op 09 juli 2015 @ 10:27:

Ik heb een stoffen bank. Het overtrek is behandeld met iets waardoor vocht of viezigheid er niet of minder snel intrekt. Werkt heel goed. Verder kan ik de hoezen eraf halen en wassen.

Onbehandeld leer absorbeert ook gewoon vocht en vuil en is dus niet per definitie hygienischer.Werkt dat ook goed met huisdieren? Wij hebben leren banken omdat ik die veel makkelijker kan schoonmaken.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Een witte bank zou ik nooit doen. Je krijgt idd snel vlekken en kleding die afgeeft, plek waar je handen liggen op de leuning, plek waar je bv met je hoofd tegen de rugleuning ligt/zit. Dat zie je veel sneller op een witte bank. Het is mooi, als hij net nieuw is en echt wit. Maar wit wordt ook met wassen toch een beetje groezelig en blijft niet echt wit na verloop van tijd.

En eens met beetjegek wb leer. Mijn ouders hebben jaren lang een echt goede kwaliteit leren bank gehad. Maar wat je zegt, het is altijd even koud als je gaat zitten of met blote benen plakt het idd. Brrr, ik hou er niet van
quote:DorothyParker schreef op 09 juli 2015 @ 10:30:

[...]

Werkt dat ook goed met huisdieren? Wij hebben leren banken omdat ik die veel makkelijker kan schoonmaken.Dat weet ik niet echt... Haar verwijder ik met een plakroller maar kan me voorstellen dat dat lastiger is als het echt om veel haar gaat. Vlekken krijg ik er altijd goed uit. En zo niet, dan gaat het in de was.
OnTopic:

Ik moest onze (donkere) hoezen minstens 1 keer per maand wassen, soms zelfs vaker. Maar ik heb dan ook 3 huisdieren en een partner die de hatelijke gewoonte heeft om al liggend een tas koffie te drinken of chocolade te eten.

Wat ik het leukste vind aan onze leren banken? Dat ik niet elke avond bang hoef te zijn voor een vlek.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:sugarmiss schreef op 09 juli 2015 @ 00:00:

[...]

Dan had je een nep leren bank en geen echte.Ik heb ook een leren bank en in de zomer plakt het hier ook. Dat ligt niet aan de bank maar aan de blote huid.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven