Oktober 2007 # 3

26-05-2007 09:36 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
en de groep is te vinden op: http://groups.msn.com/oktober2007/homepage

wyfe

misschien vandaag komt de nieuwe toetsenbord binnen. Het stt misschien vanavond of morgen erop.
Ben vanochtend met Lucia naar de ha geweest. Gelukkig gaat het een stuk beter met haar vingertje. Zolang het wondje nat is moeten we het blijven schoonmaken met Biotex en een pleistertje er overheen doen. Hij denkt dat de nagel misschien nog wel blijft zitten ook, omdat het er zo mooi uitzag. Over 2 à 3 weken zie je er niks meer van.

@Eef: ik zag in een ander topic dat het cb jou afraadt om kabeljauw te geven???!! Huh? Dat lijkt me ook geen kwaad kunnen! Zolang je heel kleine beetjes geeft gebeurt er toch niks? Ik zag in m'n dr. Spock dat je vis niet te veel moet geven en niet moet opdringen, want kindjes hebben snel een weerzin tegen vis.
wyfke

ja idd heeft het cb gezegd geen kabeljauw te geven, ik zou eigenlijk niet weten waarom niet... jamie vond vis in het begin ook heel vies maar van de week at hij heerlijk van de zalm...

gelukkig dat het weer beter gaat met lucia
Dat van die vis vind ik raar. Vader en zo dochter zijn verknocht aan vis. Ik haal altijd van die potjes voor Merel. Dus het zit gewoon in baby voeding.

Ik weet niet of puren vis anders is. Ze zitten trouwens ook altijd te zeuren dat die omega 3 zo goed is!!!

En dat zit in vis dusssssssssssssss.

Een beetje raar niet waar!!! \\:-)//
Oei ik heb wat gemist zie ik. Aaaaah arme Lucia, gelukkig gaat het al wat beter. En Wyfke ik ben het met de andere eens, je kunt nou eenmaal niet alles voorkomen, maar snap dat je boos wordt van de schrik en je dan heel rot voelt ook door de schrik. Hopelijk gaat het met jou ook ietsje beter.

Vis: Hmmm ik hou zelf helemaal niet van vis maar vnl omdat mijn ouders nooit vis aten. Dat is dus een beetje aangeleerd. Ik wil dit voorkomen door Anniek wel vis te laten eten. En geef dus heel af en toe ook een potje met vis. Correctie: Ik geef het niet maar mijn vriend, want ik ga bij de geur alleen al over mijn nek:)

Opvolgmelk; Anniek is nu ook 10 mnd maar maak nog even rustig de pakken nr 2 op en ga dan over op kruidvat nr 3. Ik wil nog geen koemelk gaan geven voordat ze 1 jaar is. Dit ivm met de zwakke darmen.

En dan nu de mijlpaal. We hebben een TAAAAAND. Anniek haar eerste tand komt er nu echt aan. Ze is dus ook een beetje sjagerijnig de laatste paar dagen. Veel jengelen enzo, maar eigenlijk is dat alles. Geen uitslag, koorts of diarree ofzo. Helemaal goed dus. Nu moet ik me straks dus ook gaan verdiepen in tandenpoetsen. Sjeetje daar weet ik weer niks van. Weer iets nieuws. Wat voor borsteltje en pasta gebruiken jullie? En moet dat echt elke avond al met die ene tand?

Verjaardag: Ik heb dingen gevraagd als duplo, little people, regenjasje met laarsjes, boekjes enz enz. Wist het verder ook niet zo goed. Verder vraag ik aan de directe fam geld. Volgens een ander topic vinden sommige mensen dat erg raar om te doen, maar dat vind ik niet. Ik wil graag een wheelybugs of een smartrike driewieler kopen en dat kan dan fijn van dat geld.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
chica

Geld vragen vind ik ook niet zo raar hoor.

Ze krijgen nog zoveel. En trouwens mijn dochtertje vind de onderzetters mooier dan echt speelgoed. Moet ik dan de hele huis kamer vol zetten met speelgoed als er toch er nog niet mee speelt.

gewoon het idee vind ik inderdaad leuk als mensen met speelgoed komen. Ze mogen gerust ook leuke zetjes kopen. Dat mag ook.

Mijn dochtertje speelt liever met wasknijpers en onderzetters. En ze haalt de kranten bak leeg. Moet haar dan helemaal gek maken met allerlei dingen.

En trouwens ik wist het niet eens meer wat nou zou vragen voor verjaardag. Ik ben bart smit binnen gelopen. En ik vind dat de meeste speelgoed op elkaar lijkt. Om nou 80 keer net iets andere speelgoed in huis te hebben. liever niet.
babymeerel

ze zeggen op het cb ook niet dat hij geen vis mag maar geen kabeljouw en de vis die in de potjes zit is volgens mij ook geen kabeljouw (weet ik niet zeker)

chica wij hebben uit zo'n pakket de stages tandenborstel (van oral b? ofzo) en ook een mini tube elmex deze vond ik wel goed nu hebben we van etos eigenmerk voor kleine kinderen maar hier zit een fruitsmaak aan. vind ik eigenlijk niet zo goed anders vind hij straks de mintpasta helemaal niks omdat hij fruitsmaak gewend is dus bij de volgende zal het denk ik toch maar elmex worden. en ook bij de eerste tand moet je elke dag poetsen en eigenlijk 2 keer zeiden ze bij het cb zodat ze straks gewend zijn dat het 2 keer moet (maar als het drama wordt zou ik gewoon 1 keer doen) de ene keer moet dan met tandpasta en de andere keer zonder. die keer zonder tandpasta laat ik hem gewoon lekker zelf doen hij vind het leuk om er lekker op te kauwen (met zijn kiezen die hij nog niet heeft) bij jamie komen op het moment 3 tandjes tegelijk door dus hij is ook niet zo vrolijk de laatste dagen. jamie heeft dan 4 tandjes van onder en 1 van boven
Egel, kun je nog even je gegevens posten voor het schema?

Hier geen nieuws, alhoewel weer aan de antibiotica vanwege ontstoken amandelen, is al de tweede kuur in een maand tijd maar die vorige had niet geholpen. Nu heeft hij er ook nog een ontstoken oortje bij. En hij heeft volgens mij ook last van extra tanden. WIj zitten nu op 2 boven twee onder, maar hij blijft overal zo op knarsen en doen. Hij is behoorlijk chagerijnig en eet slecht. Hoop dat ie snel weer beter is. Hij kan overigens nog steeds niet zelf van liggend naar zittend. Als je hem op zijn kont neerzet zit hij als een huis, maar verder doet ie dat niet zelf. Kruipen wel maar nog steeds achteruit..hihi Hoe doe n die van jullie dat? Kunnen ze al zelf zitten?
Hellokitty: zielig zo'n ziek kindje. is het misschien niet beter om de amandelen te verwijderen? en ook nog een oorontsteking en last van aankomende tandjes...kan me voostellen dat hij een beetje chaggi is!!!

@Chica: je zult wel trots zijn! Als het een beetje meezit komen de twee ondertandjes zo'n beetje tegelijk, je mag blij zijn als ze eenmaal doorgekomen zijn...Lucia heeft onder 2 tandjes en boven 4. Ik wacht al dagen op de volgende tand(en), omdat ze op alles bijt en sabbelt wat ze tegenkomt en gigantisch veel kwijlt. Dat is nog nooit zo erg geweest! Dus ik ben benieuwd.

Raar idee dat mijn eerste bevalling deze maand alweer een jaar geleden is. Ik vind haar nog zo'n baby, ze tijgert en kan ook wel goed blijven zitten, maar gaat nog niet zelf zitten.
Wyfke, snel gaat de tijd he! al weer bijna een jaar geleden!

hellokitty, sterkte hoor met je ventje dat valt ook niet mee én tandjes én oorontsteking én ontstoken keelamandelen 't is zonde!

jamie gaat alleen zelf zitten als hij aan het kruipen was maar niet zo vanuit lig.

jamie begint nu echt te kruipen voorheen was het alleen tijgeren en nu kruipen maar als hij ergens snel wil zijn dan gooit hij zich in een keer op zijn buik en tijgert dan verder. jamie begint nu ook een beetje rond de tafel te lopen (alleen het rechte gedeelte, de hoek gaat hij nog niet om) en vandaag klom hij ineens op de onderste tree van de trap.. tijd voor traphekjes dus!!!!! daar moet ik maar heel snel achteraan!

vandaag was de bedoeling een middag ikea en daar wat eten en dan zou ik jamie meenemen maar onderweg in de auto was hij steeds aan het huilen en toen we in de ikea waren moest hij wel zo verschrikkelijk huilen dat iedereen keek en hij was ook echt ontroostbaar echt zonde het leek of hij pijn had of zoiets want hij kromp steeds ineen om daarna helemaal te overstrekken en heeeeeel hard te huilen en hij was ook nog moe dus geen goede combi... ik had gehoopt dat hij juist in de auto goed kon slapen onderweg maar uiteindelijk zijn we ongeveer de ikea doorgerent en konden we weer gelijk naar huis dat was wel een tegenvaller! gelukkig viel hij op de terugweg in de auto in slaap nadat ik al 2 keer chamodent voor zijn tandjes had gegeven en daarna was hij weer een stuk vrolijker toen hij wakker werd. maar ik geloof toch niet dat het alleen slaap was want hij sliep steeds en werd dan helemaal kronkelend wakker en ging dan pas hard huilen... gelukkig gaat het nu weer beter het was echt zonde!
He ben er weer eens, mijn goede voornemen van m'n vorige post is helaas niet gelukt. Sorry, sorry!!

Ja ja de eerste verjaardagen komen alweer erg dichtbij. Ik ben hier ook al bezig om een lijstje samen te stellen voor als mensen vragen wat ze aan evi zouden kunnen geven. Binnenkort ook maar eens leuke uitnodigingen maken.

@Eef: jammer van het Ikea bezoek, zoals je het huilgedrag omschrijft zal er volgens mij wel iets dwars hebben gezeten bij jamie. Moeilijk is dat dan he?

@4HK: zielig zeg voor jullie manneke, alles tegelijk. Hij zal zich niet happy voelen denk ik. Hopelijk gaat het gauw weer wat beter.

Evi kan nog niet zelfstandig gaan zitten, maar als ik haar neerzet dan zit ze wel heel stevig al.

@Chica: herkenbaar, ik lus eigenlijk ook geen vis, ja vissticks die gaan er nog wel in maar ander soort, blegh. Nu heb ik evi ook alleen nog maar een keer een visstickje gegeven. Maar het is misschien wel goed om ook ander soort aan te bieden, en dan is een potje wel makkelijk, want om nu vis te gaan koken/bakken, ik zou niet eens weten hoe dat zou moeten hahaha.

En eindelijk een eerste tandje gesignaleerd, wauw. Hier moet de eerste nog altijd komen.

Een regenjasje vragen is ook een goed idee trouwens, duplo staat hier ook op het lijstje. Little people vind ik zelf heel erg leuk, maar je kunt er eigenlijk niet mee bouwen en het leuke van duplo is dat dat daarmee wel kan.

@Wyfke: fijn dat het weer wat beter gaat met lucia d'r vingertje. Kan me heel goed voorstellen dat het echt heel erg schrikken was toen het gebeurde.

@Bibi: hier zijn we een tijdje terug eerst begonnen met Nutrilon 3, maar omdat ik die zo duur vind ben ik overgestapt op kruidvat nr 3, bevalt allemaal prima. Evi drinkt het allemaal gelijk op.

Hoe is het verder met je?

Verder even een update vanuit hier: ja ben inmiddels 30 geworden, en valt best mee ;o) ;o) hihihi

Ben gestopt met borstvoeden, tot na onze vakantie volgehouden, dus dat betekent dat ik 10,5 maand borstvoeding gegeven heb, ben er zeer trots op. Maar het was goed geweest, ik denk dat Evi er ook niet meer voldoende uitdronk. Nu zit ze 's ochtends aan de bambix pap met 200 groeimelk. En 's avonds voor het slapen gaan krijgt ze nog extra wat groeimelk. Vraag me wel af of ze het echt nodig heeft, maar ze drinkt het wel altijd op. En dan nog een fles groeimelk bij de boterham, dus 3x een fles nog.

Nog geen enkel tandje hier, maar de tip die ik hier volgens mij ergens een keer gelezen heb om toch maar vast te beginnen met een beetje poetsen wel erg goed. Ik zie het helemaal voor mij, krijgt ze straks over enkele maandjes pas d'r eerste tandje moeten we poetsen vindt ze het helemaal niks. Daarom wel beter als we haar er al aan laten wennen.

Ze kruipt nog niet, schuifelt alleen wat naar achter. Zelfstandig zitten kan ze ook nog niet, als ik haar op d'r billen neerzet zit ze wel al heel stevig. Staan of lopen al helemaal niet.

Maar ze speelt heel goed alleen, brabbelt lekker kon papa zeggen maar dat doet ze nu even niet meer, ze is volgens mij met andere klanken bezig, kan in d'r handen klappen, een beetje meedoen met het liedje ''klap eens in je handjes''.

Dus ik denk maar, de rest komt wel.

Wij mogen volgende week donderdag 11 sept weer naar het CB, oa voor de volgende prik.

Nou dat was het wel weer ff voor nu, ga lekker eten met Evi.

Liefs van mij!
margreet, herkenbaar dat evi nu ineens een poosje geen papa meer zegt dat was bij jamie ook en nu zegt hij het sinds deze week ineens weer wel, ze zeggen ook dat als ze op een andere manier een sprong maken dat het praten minder kan worden en jamie kan ineens ook een stuk meer nu dus het kan best kloppen

dat klappen probeer ik ook soms met jamie maar dat doet hij echt niet ja op mijn hand zo naar beneden maar niet in zijn eigen handjes en zwaaien doet hij ook niet doen jullie kindjes dat wel?

wij moeten 24 september weer voor de prikjes naar het cb.
Evi steekt soms wel d'r handje in de lucht als ik daaag roep. En heel soms doet ze haar handje dan open en dicht of draait met d'r polsje, dus tja ik denk wel dat ik kan zeggen dat evi kan zwaaien. Maar ze doet het niet altijd overigens.
Lucia doet ook nog geen kunstjes zoals zwaaien en in haar handjes klappen. Ze heeft iets anders bedacht Zodra ze muziek hoort, begint ze met haar lijfje heen en weer te swingen. Dan is ze aan het tijgeren, stopt, luistert even en ligt dan te zigzaggen op de grond. En straaalen erbij!!

Als ik kinderliedjes ga zingen is het helemaal een succes.

Vandaag liepen we de kraamhulp tegen het lijf. Wat was het leuk om haar weer eens te zien. Zij vond het ook een raar besef dat Lucia nu bijna een jaar is.

@Margreet: top dat de bv zo lang goed is gegaan!! Jij hebt Evi een heel goede start gegeven!

Kun je nog helemaal geen tandjes zien aankomen in haar kaakjes? Een rood vlekje of iets wits dat doorschemert? Met tandjes krijgen is het ook zoiets van het kan elk moment gebeuren maar ook nog best een paar maanden duren. Er is geen peil op te trekken op die verschillende stadia. Wel heb ik gehoord dat een kindje de precieze lijn van één van de ouders volgt. Misschien kun je nagaan wanneer jij en je vriend de eerste tandjes kregen?
Meiden! Moggel

Wow ben trots op jullie. Lekker veel geschreven. Britt ligt lekker te slapen dus kon alles bijlezen.

Heb t redelijk druk gehad deze week. m.n. op mijn werk. nieuwe collega dus geen tijd om ffies langs Vivia te fietsen zeg maar. Thuis erg slechte verbinding dus dat frustreert alleen maar. Goed dat waren de excuses van vandaag :-)

Kit: Gedsie, heej. Hoe gaat t nu met je kleine man? Je hoort het vaker bij doorkomen van tanden dat ze oorontst kunnen krijgen. Maar goed 2 AB kuren in een maand is wel pittig. Wat een pech zeg!

Britt kan sinds ze kan tijgeren ook zelf gaan zitten. Op dezelfde dag dat ze ging tijgeren ging ze ook meteen uit ligstand zitten. En stevig ook. Maar kruipen doet ze nog niet. Ze zit vaak wel op haar knietjes en handjes maar als ze wilt bewegen gaat ze snel in ligstand. 1 keer probeerde ze wel te kruipen en viel toen hard voorover op d'r gezichtje. Sindsdien doet ze het niet meer :-)

Ze staat sinds een week ook op handjes en voetjes trouwens maar ook dat zonder beweging.

Eef: Wat zal je het warm gehad hebben tijdens het Ikea"drama" pfff. Chamodent gebruiken wij trouwens ook sinds ze met tansjes bezig is (Britt heeft er nu 8).Heb toch het idee dat t helpt! Britt is nu denken we bezig met kiesjes. Dat merken we aan de poepbroeken en vele wisselingen van temp.

Wyfke: Fijn dat het goed gaat met Lucia d'r vingertje!! Ben je je schuldgevoel al kwijt? Wel doen hoor. Kijk eens hoe goed je voor haar zorgt.

Magreet: Welcome back! Zie je 30 valt best wel mee :-)

10.5 maand BV!!!! Petje af hoor meid!

Britt heeft trouwens ook een periode gehad dat ze geen papa meer zei. Ze is hard bezig om mama te zeggen. Maar klinkt nog meer als bmabma :-) En oooooooooooooPA wil er ook nog wel eens uitkomen. Verder is het alleen maar dadadadadadada

Bewust zegt ze ook dada en zwaait dan. Oja en (uhmmm even voor de record, ben niet aan t opscheppen hoor, daar heb ik echt een hekel aan. Maar vind t nu wel zo lijken.) Als ze haar bordje leeg heeft zeggen we OP. Dan doet ze haar handjes omhoog en zegt HOWAA (das hoera) Zo schattig. Ben dus ook al een hele tijd lang zal ze leven aan t oefenen met hieperdepiep HOERAAAAA. Zodat ze dat over 2 maanden misschien wel mee kan doen. (ws niet want das eng met al die mensen om d'r heen)

Fijn weekend allemaal

Liefs bibi

Oja:Medium gedoe zal ik wel op de groep zetten!

Hoe groot en lang gaat jullie feestje trouwens worden? Wij twijfelen nog erg. Om evt t feestje in 2-en te delen ofzo? Wat doen jullie?
he meiden

@ wyfke wat fijn dat het beter gaat met lucia's vingertje. Ik vond het erg sneu om te lezen, sneu voor lucia, maar zeker ook voor jou.

Leuk ook om weer allerlei ontwikkelingsstapjes te lezen hier. Ik reageer bijna nooit, ben heel veel moe en heb erg veel last van harde buiken en daardoor vaak net de puf om mee te lezen en niet mee te schrijven, sorry. Maar ik volg jullie wel altijd!

Dat meebewegen op muziek, leuk is dat he, dat doet Feline ook. Net als haar broer, die deed het ook, maar die deed het al vanaf 5 maanden en is er nooit mee opgehouden Het grappige is dat onze middelste het helemaal niet deed, ieder kind is weer anders (inmiddels is die wel heel dol op dansen, dus toch nog goed gekomen ).

En verder is mijn baby echt baby-af aan het worden. Nog 4 weken en dan is ze 1 en ze zit (gaat zelf zitten vanuit lig), tijgert, klimt overal op, staat los en loopt overal langs alleen nog niet los. Ze loopt trouwens al langs vanaf 9 maanden, dus erg op te schieten lijkt het niet. Het nieuwste is dus wel dat ze los staat. En als ze dat merkt schrikt ze en grijp zich gauw weer beet haha. Maar soms is ze zo ingespannen bezig, dat ze het niet door heeft en zo 5 minuten los staat.

Verder brabbelt ze de hele dag, maar behalve 'bah' bij luier verschonen en 'da' met zwaaien en 'papa' kan ik er nog niet veel van maken. Maar gezellig klinkt het wel

Wat heeft Britt al veel tandjes! Ik vond het hier al veel, Feline heeft er 6. En Kit, wat zielig van je zieke kindje. Ooronsteking is echt niet fijn, dikke knuffel hoor.

Over het verjaardagsfeestje: wij nodigen alleen familie uit, maar omdat we veel familie hebben wel in etappes, in totaal wel in 4 keer, verdeeld over 2 weekenden. Ik zelf ben een week ervoor jarig en dus vieren we Felines en mijn verjaardag samen. Samen worden we 30 haha.

Zo dat was weer mijn nuttige, ego-bijdrage, met vooral veel 'opgeschep over Feline' zie ik, sorry.
Whatever, I do what I want
margreet, leuk dat evi kan zwaaien!

ik vind het echt leuk om te lezen wat alle kindjes al kunnen echt grappig bv van het dansen (bewegen) op muziek dat doet jamie dus echt niet en zwaaien, handjes klappen ook allemaal niet maar hij trekt zich dan wel weer op aan tafel of de bank en loopt dan voorzichtig een paar stapjes naar de andere hoek als ik zijn handjes vast houd en wil helpen met lopen vind hij nog niks dan vind hij het eng ofzo. jamie zegt nu mama papa bah ja en als wij zeggen "jamie, nee" als hij wat doet wat niet mag kijkt hij je zo aan en knikt nee (maar gaat vervolgens wel verder) of hij wil aan de knopjes van de dvd speler drukken en knikt dan van te voren al zelf nee dat is wel grappig! ook als hij aan schoenen zit dan zegt hij zelf bah omdat wij dat dan steeds zeggen.

wyfke, grappig om de kraamhulp weer tegen te komen bij mij zal dat minder zijn omdat we maar zo weinig kraamhulp gehad hebben ivm ziekenhuis natuurlijk.

bibi jamie deed dat eerst ook steeds wel op knietjes zitten maar vervolgens snel gaan liggen als hij ergens naar toe wilde nu kruipt hij wel echt en dat is ook weer erg schattig om te zien.

In de ikea had ik het behoorlijk heet ja!!!! ik wilde eerst mijn jas meenemen maar gelukkig niet gedaan, die had ik snel af kunnen doen dan pfff iedereen keek en zat van aaahh of gingen aan hem zitten, echt vervelend ik wilde zo snel mogelijk weg!!

wat grappig dat ze howaa zegt als pap op is!! Ik heb het ook een poosje proberen te oefenen omdat ik toen bijna jarig was en het mij ook zo leuk vond als hij het met zijn verjaardag zou kunnen maar hij vond het wel grappig als ik zijn armen in de lucht deed en hoera zei maar maakt geen aanstalten om het zelf te doen, misschien nog maar eens oefenen voor zijn verjaardag, het zou zo leuk zijn!

wij weten nog helemaal niet hoe we het met jamie zijn verjaardag gaan doen, ik denk alles maar in een keer.

crini, ikkan me voorstellen dat je het zwaar hebt nu! en als je maar heel af en toe schrijft blijven we toch op de hoogte dat is toch ook goed! lekker blijven lezen hoor (en heel af en toe wat schrijven he je hoeft ook niet op iedereen te reageren als dat te veel energie kost, toch?)

wat is feline al ver zeg met lopen, staan enz grappig dat ze het zelf niet door heeft met staan en dan ineens snel vasthoud als ze het wel doorkrijgt!

sohee 4 keer verjaardag dat is veel zeg! ik moet er niet aan denken!

en ego berichtjes mogen best hoor!!! en opscheppen vind ik het niet hoor!
@Wyfke: volgens mij zie ik nog niets wat lijkt op het doorbreken van een tandje. Ik zal eens navraag doen bij ouders en schoonouders wanneer wij tanden kregen vroeger. Wie weet waren wij ook wel laat.

Leuk dat je de kraamhulp tegenkwam, dat is dat wel een grote verandering, een kindje pas weer bijna een jaar later terug zien.

@Bibi: ik ben er nog niet echt over uit of we het feestje in 2 delen, maar het slaapje heeft ze hard nodig dus dat gaat gewoon door.

Maar omdat vriendlief een dag voor Evi jarig is vieren we het toch een beetje samen voor de familie.

@Crini: snap het goed als je geen tijd en puf hebt om te reageren, helemaal niet erg hoor.

Wel erg vervelend zeg dat je last van harde buiken hebt, hoever ben je nu inmiddels dan???

En opscheppen/veel kletsen mag he over je eigen kindje, doen we allemaal ;o) hihi

Over 4 weken al jarig, ik zag in het schemaatje dat feline 6 okt jarig is en evi de 7de, jee dus echt al over 4 weken. Waar blijft de tijd.
@Eef: bijna tegelijk gepost haha.

Ik vind dat ook erg leuk om te lezen wat de anderen allemaal al kunnen, toch vergelijk ik wel een beetje hoor. Logisch natuurlijk. Maar ik wacht hier vol verwachting op de volgende grote ontwikkeling.
en charlotte en marieke al over anderhalve week pff het gaat zo snel

van degene die hier nog rm op het forum mee schrijven ben jij de eerste wyfke met de verjaardag!
Zo hé, wat is hier alweer veel gepost! Leuk om te lezen zeg!

@Crini leuk om weer eens wat van je te horen! Feline gaat hartstikke goed zo te lezen. Je moet maar wat rustig aan doen, als dat tenminste mogelijk is met 3 kinderen

@Margreet: ik vergelijk Lucia ook met andere kinderen hoor. Moet ik meer met haar oefenen of gaat dat zitten en staan vanzelf??!! Het cb maakt er niet veel van en zegt dat kindjes alles op hun eigen tempo doen en zich nergens wat van aantrekken.

@Bibi: ik vind 8 tandjes ook al veel! Lucia heeft er 6 (4 boven en 2 onder). Ben benieuwd naar het mediumverhaal, staat het al op de groep?

@Eef: maandag over 3 weken is het inderdaad alweer zover dat Lucia 1 jaar wordt. Ik heb me voorgenomen om iets creatiefs te maken voor de kindjes van de creche. Maar ik zal nog wel even met de leidsters overleggen van tevoren wat een verantwoorde traktatie is, ook voor de allerkleinsten. Iets met een muffin en een roltong lijkt me wel leuk, maar ze moeten niet proberen de laatste door te slikken natuurlijk

Ik denk dat wij de verjaardag op zondagmiddag met de familie vieren. En die maandag gaat ze gewoon naar het kdv omdat daar haar verjaardag ook gevierd wordt en dat lijkt me erg gezellig voor haar. Ze maakt echt deel uit van de groep, dat is zo mooi om te zien!
merel zegt gedag als zei het wil.

En dat is natuurlijk ook erig logies. Waarom zou je gedag zwaaien als je geen zin hebt.

Merel heeft bij elkaar 6 tanden en 2 doorkomend.

Ze kan ook inderdaad met 2 armpjes op hoera omhoog doen. maar dat hebben we echt moeten oefenen

verder loopt ze bijna los. Ik denk echt dat ze met haar eerste verjaardag haar eerste stapjes zet. Dat probeert ze nu al voorzichtig te doen.

Ze doet de laatste tijd ook veel dingen na. zoals op haar manier neus afvegen en de beker schoonmaken. Dat gaat helaas met het zelfde doekje. Ze trekt haar sokken uit. En ze probeert op haar manier het weer aan te trekken.

Elk kind is ook anders. Je kan het inderdaad ook niet vergelijken.

De een is verder met praten. En de ander is weer verder met lopen enz.

De een is een doener en de ander wacht rustig even af.

dat kan je ook zien in volwassen.

De een is een denker en een ander een doener.

Daarom zijn er ook timmermannen en vrouwen.

en de ander doen iets met boeken.

Alleen het moet natuurlijk wel op een bepaalde leeftijd er wel van komen.
@Babymerel: wauw al los lopen. Wat snel zeg.

Haha ja sokken uitdoen, heeeeel herkenbaar. Evi doet dat bijna direct als ik net haat sokjes aangedaan heb, nouja laat ik ze wel uit.

Ik deed dat vroeger schijnbaar ook, niks aan m'n voeten moest ik hebben.

@Wyfke: ik vraag me af of je bepaalde dingen echt kunt oefenen, ik denk niet de dingen zoals lopen/kruipen of zo. Maar wel bv de dingen zoals hoeraaa met handjes in de lucht. Of meedoen met klap eens in je handjes. Is gewoon herkenning kweken bij kindjes.

Wij vieren de verjaardag van Evi ook op de zondag (de 5de).

Ik twijfel of ik een traktatie moet doen, ga morgen eens overleggen op het kdv, wat normaal gedaan wordt.

Evi is zowiezo thuis op haar echte verjaardag.
Hee allemaal,

Ik begin even mijn de gegevens voor in tabel: Zoontje is geboren op 17 okt.

Hier alles prima, alleen heeft zoontje heel erg last van luieruitslag. Zijn tand is inmiddels door, dus daar zou het niet meer aan kunnen liggen. Ben nu allerlei dingen aan het uitproberen en als het niet helpt ga ik woensdag maar even naar de huisarts. Het is af en toe zo erg dat het bloedt en er komt vocht uit. Toen hij gisteren gepoept had, begon hij heel hard te huilen. Kan het ook bijna niet schoonvegen omdat dat zo'n pijn doet. Dus elke keer maar met kontje onder de douche... Volgens internet hoef je voor luieruitslag niet naar de dokter, maar ik ga het niet te lang afwachten op deze manier. Hartstikke zielig!

Wij vieren waarschijnlijk de verjaardag twee keer. De echte dag voor onszelf en opa, oma's en ooms. En in het weekend voor wat vrienden, maar we houden het rustig, niet heel veel mensen. Hoe en wat weet ik nog niet, zal er binnenkort eens over na gaan denken.

Ik laat het even tot zover bij dit ego-berichtje, want ga fruithap voor zoontje maken...

Groetjes Egel
egel

wij hebben calendula zalf (of zoiets) ik weet even het merk niet maar het is een witte tube met oranje tekst en volgens mij zit het in een oranje doosje ik doe die op zijn billen als ze echt rood zijn en anders gewoon sudocreme of niets

ik zal straks nog even naar het merk kijken maar jamie slaapt en hij ligt op zijn kamer

heb je trouwens al andere zalf geprobeerd of alleen sudocreme?

en proberen om lekker aan de lucht te drogen zeggen ze ook altijd of maizena erop (heb ik ook eens geprobeerd maar ik vond het maar een rotzooi worden)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven