Clomid ervaringen

09-07-2015 09:02 1848 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeRonde CBijzMissy_Ecco29/361e9e 100mgPCOSSkawa29/351eRonde 1 Gonal F PCOS ( 5 rondes Clomid gehadBelle1126/261e4e 150 mgDuna_201530/321e3e 25 mg-Famke8133/341e4e 150mgPCOSMyque32/332e5e ronde 100 mg + Pr + IUICyste, vleesboom en traag zaadElmo198926/271e2e 100 mgPCO'sMissyDee27/321e4e ronde 150 mgPCO'sKorfje28/301e2e 100 mg PCOSLientje8827/301enog niet gestart met c+pregnyl

Wachtbankje:

Duna

Mygue test datum 18-11

Zwanger:

IceAngel

Yentl

Fien86

Lilolalo

Skawa

Korfje
where ever you go, go with your heart
Ook maar in het nieuwe topic!

Gisteren heb ik weer een echo gehad. Gezellig met een co-assistent erbij. Mijn gyn noemde ons geval een uitdaging. That's a first... De cyste en de vleesboom leken te zijn gegroeid. Door die vleesboom blijkt er nu toch wat weinig ruimte te zijn voor een eventuele innesteling. Ook kan hij steeds 1 eileider niet zien. Ook zag hij naast de cyste een nieuw blaasje, onduidelijk wat het was (folikel of cyste). Daarom heb ik ter plekke een injectie met Pregnyl gekregen (ik ben vergeten te vragen waarom) en een coitus-advies voor gisteren en zaterdag. Maandagmiddag moet ik weer terug voor een echo om te kijken wat er gebeurd is... Wordt vervolgd!
Hi mygue,

Spannend allemaal! misschien voor het geval dat er toch een zwangerschap ontstaat? Maar zou die vleesboom een zwangerschap uitdragen niet in de weg zitten dan?

Ik ken dat dat je vragen altijd later komen zo irritant. Vaak bel ik dan nog hier is elke ochtend telefonisch spreekuur.

Kunnen ze niet die vleesboom en cyste weg halen door een kleine operatie en dan dat je met een schone lei zwanger kunt worden via iui.
MYQUE - 32/33 - 2e kind - Ronde 1 50mg - Pregnyl, cyste, vleesboom, traag zaad

@skwawa, geen idee. Schijnbaar kleven aan zo'n operatie ook nadelen. Ik zal het maandag eens navragen! De vleesboom zat er bij de 1e zwangerschap ook al en ik heb er eigenlijk verder geen last van. Als het aan de binnenkant van de baarmoeder zit, dan doen ze er eerder iets aan...
Ja gevonden !
@skawa: ik zit nog in mijn eerste ronde. (Niet in 2e zoals je had genoteerd in het schema) Eerst cyclus-analyse na intake. En nu zit ik in de eerste ronde clomid
Spannend famke! Ik hoop dat het werkt voor jou !
Hahaha okay ik zal de tabel bijwerken! ik moet zeggen dat het me niet gelukt was ik ben niet zo heel handig met computers maar mijn vriend is systeembeheerder en heel handig met computers hij heeft het me uitgelegd.

Bedankt nog voor je advies Yentl. Ik wacht 'rustig' af tot ik mag gaan testen.
Ik had jou er wel in Mygue maar ik was een tekentje vergeten achter jou naam daardoor kwam je er niet in. Nu wel!
Ahh geen dank hoor skawa het is een ingewikkelde wereld de fertiliteit! heb er ook voor moeten leren hoor
@skawa kan gebeuren! Het is weer gefixt!
Wie wachtten er nu nog meer tot ze kunnen testen? En wanneer kunnen jullie testen?
Ik heb geen idee of nu uberhaupt aan testen hoef te denken. Morgen maar navragen bij de gyn, als ik weer voor een echo moet. Jij, Skawa?
Ik zit ook op de wachtbank! Dinsdag 21 juli mag ik testen!
@famke mijn NOD is 22 juli hihi wat grappig ! Al denk ik niet dat het bij mij raak is :( zo'n gevoel heb ik :( waarom weet ik niet maarja zou het al fijn vinden als ik gewoon uit mezelf ongesteld word en niet aan de primolut hoef.
@yentl Ik dacht dat jij een dag voor mij uitging? Of is je eisprong woensdag geweest? Bij mij zeiden ze dat ik afgelopen maandag / dinsdag eisprong zou hebben en dan dinsdag + 14 dagen moest nemen. Dus ik neem aan dat ik dan dinsdag moet testen of toch de woensdags?

Ik heb wel het idee dat er een eisprong is geweest. Mijn kin is een vulkanisch landschap, niet normaal! Dat zou kunnen duiden op progestron-piek! 💡

Wat voelden de zwangere dames een week na de ovulatie? Ik lees op internet over steekjes....en ik heb eigenlijk sinds vanavond ook wat steekjes, net alsof ik morgen ongesteld zou kunnen worden, maar dan iets softer qua trekkerigheid. En aangezien dit mijn eerste ronde is, heb ik ook geen idee of mijn lichaam reageert en doet zoals het moet doen....
Ik mag niet a.s donderdag maar de donderdag erna testen.

Als tenminste vrijdag uit de bloedtest komt dat ik een eisprong heb gehad maar dat verwacht ik wel. Denk alleen ook dat het niet raak is, voel helemaal niets. Geen krampjes, geen buikpijn gewoon helemaal niets. Mijn huid is ook echt wel goed op het moment weinig puistjes en niets bijzonders aan mijn borsten. Dat had ik vorige keer wel na die eerste eisprong van de clomid. Toen had ik hele zere borsten en krampen in mijn buik echter was toen ook niet zwanger hahaha. Dus ik wacht maar gewoon rustig af maar ik ben bang dat het niet zo is
Oh, nou, ik heb nu precies het gevoel in mijn borsten als toen ik zwanger was van #1. Nu schijnt dat inderdaad een bijwerking te zijn van zowel Clomid als Pregnyl. Maar gisteren deed ook de seks zo'n pijn, allemaal steken in mijn lies. Daar heb ik anders nooit last van! Heb echt nog 2 uur met pijn aan mijn buik op de bank gehangen. Maar geen last van puistjes o.i.d. Ik ben benieuwd wat er vanmiddag te zien is. Lijstje met vragen ligt al klaar.
Ben ook benieuwd Myque. Zou super zijn als het nu gelukt is en je niet meer aan de iui hoeft!
Dag allemaal,

Hier een positief verhaal over clomid. Manlief en ik zijn beide gezond, ondanks dat na 21 maanden nog steeds geen positieve test. Daarom gestart met iui en clomid. Er zijn drie follikels gerijpt (15, 20, 22mm) en ik was na de eerste ronde gelijk zwanger. Naast clomid ook pregnyl geprikt zodat ze tegelijk zouden springen. Bijwerkingen van clomid vond ik erg meevallen, ik heb in principe nergens last van gehad en voelde me prima. Wel moet je oppassen met wazig zien of flitsen, dit had ik namelijk ook en dan moet je onmiddellijk stoppen i.v.m. het risico op netvliesloslating.

Ik had overigens geen specifieke symptomen een week na de inseminatie, wel veel witte afscheiding maar dat kwam waarschijnlijk door de pregnyl.

Ik wens jullie veel sterkte en hoop dat jullie ook snel zwanger mogen zijn!
Net weer geweest! Cyste was weg, daar heeft de injectie met Pregnyl in ieder geval voor gezorgd. Hij kon niet met zekerheid zeggen of ik een eisprong heb gehad, dus ik moet vrijdagmiddag en maandagmorgen bloed laten prikken om een bepaald hormoon te meten. Als ik over 2 weken nog niet ongesteld ben dan mag ik een zwangerschapstest doen. Als ik wel ongesteld word, dan moet ik op de 3e dag weer terug voor een echo (smakelijk eten). De vleesboom is wel degelijk een probleem, maar dat is een zware operatie (want een hele grote vleesboom). Hij gaat dit overleggen met de andere gynaecologen.
@myque wat fijn dat je cyste weg is ben heel benieuwd wat er verder uit komt bij jou !

@famke je rekend de dag na je eisprong als 1 dpo als je dinsdag je eisprong heb gehad is woensdag 1dpo enz enz ... 14 dpo is dan op 21ste en zal je menstruatie komen op '15dpo' maar is dan eigenlijk cyclus dag 1. Als je niet ongesteld word is die dag je NOD op 15dpo dus. Hoop dat je het nog stapt hihi :p

hier geen bijzonderheden voel me normaal. . Op flinke pukkels na dan.

@skawa spannend ! Jij hebt je NOD 1 dag na famke en mij

@ferarigirl wat een mooi succes verhaal ! Waarom klets je niet gezellig mee nog ? Hoe ver ben ne nu ?

@iceangel hoe voel je je ?

@fien bij jou ook nog alles goed ?
@Yentl. Ik snap het nog! Zitten we samen flink onder de pukkels. Ik kan die van mij niet meer verdoezelen zijn zulke onderhuidse bergen volgensmij moet iedereen nu wel in de gaten hebben dat ik van de pil af ben

Hoe gaat het met onze zwangere dames?
@ferrarigirl Kijk, dit soort opbeurende succesverhalen hoor ik graag!

Nou dames, daar zitten we dus op het wachtbankje. Misschien maar een kolom toevoegen met NOD?

Ik ga zaterdag de 25e testen. Heb die dag een feestje en dan weet ik of ik 't op een zuipen kan gooien of dat ik aan de spa moet. Met de vakantie in aantocht slaan we sowieso een ronde over als ik ongesteld word. Die ronde ga ik gebruiken om uit te rusten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven