Clomid ervaringen

09-07-2015 09:02 1848 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeRonde CBijzMissy_Ecco29/361e9e 100mgPCOSSkawa29/351eRonde 1 Gonal F PCOS ( 5 rondes Clomid gehadBelle1126/261e4e 150 mgDuna_201530/321e3e 25 mg-Famke8133/341e4e 150mgPCOSMyque32/332e5e ronde 100 mg + Pr + IUICyste, vleesboom en traag zaadElmo198926/271e2e 100 mgPCO'sMissyDee27/321e4e ronde 150 mgPCO'sKorfje28/301e2e 100 mg PCOSLientje8827/301enog niet gestart met c+pregnyl

Wachtbankje:

Duna

Mygue test datum 18-11

Zwanger:

IceAngel

Yentl

Fien86

Lilolalo

Skawa

Korfje
where ever you go, go with your heart
Hier ook! als ik ongesteld wordt dan ga ik niet meteen weer aan de medicatie. Ik zit er niet op te wachten op labiel te zijn op vakantie. (En onder de pukkels). Dus dan start ik na mijn vakantie op 16 augustus met Provera / clomid.
Waar staat de afkorting NOD eigenlijk voor?

Snap de betekenis zo ook wel maar...

Ik heb afgelopen zaterdag toch maar niets gedronken op een feestje haha. Hele avond braaf cola. Heb er niet zo een last van want kan ook wel mee gaan in de stemming zonder te drinken, weet dat er geen bloedband is maar dacht straks verstoort alcohol iets dat het eitje niet kan innestelen ofzo haha. wil geen risico's nemen nu.

Maar mijn gevoel zegt ook dat het niet raak is deze maand net als bij yentl. Hoop dat we Famke wel toe kunnen voegen aan de lijst van zwangeren:)
Famke als je een eisprong gehad hebt zou je toch niet aan de primolut hoeven? Dan moet je ongesteld worden als het goed is...
@ Skawa, staat voor Niet Ongesteld Dag of zo? Volgens mij is het geen 'officiele' term maar een beetje spreek/forumtaal... Net als klussen, wondertjes en dat soort uitdrukkingen
quote:Skawa schreef op 14 juli 2015 @ 11:02:

Famke als je een eisprong gehad hebt zou je toch niet aan de primolut hoeven? Dan moet je ongesteld worden als het goed is...Maar als ik vervolgens niet meteen weer aan clomid wil? Hoe bepaal je dan nadat je terugkomt van vakantie je beginpunt van de cyclus? Ik word daarna namelijk niet uit mezelf nog een keer ongesteld!
Op vakantie heb je er vaak minder last van ... tenminste ik had er minder last van ! Ik vind primolut nog veel erger ben dan gelijk 14 dagen van de kaart.
met een beetje veel geluk zijn we alle vier zwanger nu haha en hoeft niemand meer verder #dromen mag :(
Zelf heb ik op slechte dagen het idee dat het nooit meer goed gaat komen met #2. Als het maar geen 'self-fullfilling prophecy' wordt dan En als het nu ineens raak is, dan lijkt mij dat ook een behoorlijk wonder, ondanks alle hulp en paardenmiddelen. Oh, sorry daar gaaaaaaa ik weer.

Nee, ik hoop het ook Skawa! Op naar nog 4 gezonde begin april-baby's!
Yentl en ik zouden op 30 maart 2016 uitkomen! Dromen mag!
Weet iemand trouwens of je meteen een uitslag krijgt bij het bloedprikken (a la prikken op suiker)? Of hoor ik dat pas bij het volgende bezoek aan de gyn?
Grappig dat je dat hebt uitgerekend famke ik ga had duimen voor jullie
Ik weet het niet myque bij ons is het een dag later bellen voor uitslagen maar bloedsuiker zie je normaal in zo apparaat meteen.

2 maart baby's en twee april baby's dan hahaha.

Als het heel iets te laat komt meer april baby's. Mooie maand om jarig te zijn toch April.

Ik heb ook vaak het gevoel dat het nooit goed gaat komen. Zaterdag hadden we een feestje en de een na de andere opmerking vloog om mijn oren, er waren daar ook kleine kindjes. Mijn vriend zat met ze te spelen dus de ene vriend zei al t word tijd voor een kind voor hem. Daarna de andere maar wanneer beginnen jullie eens enzzzzzz t was echt niet normaal geloof dat alle mannen er iets over gezegd hebben en de meiden maar boos kijken want die zijn op de hoogte
@skawa erg naar zulke opmerkingen. Ik ben daar heel open in en zeg dan gewoon dat het bij ons even net iets anders ligt. Een keer de opmerking naar manlief zijn hoofd dat hij een keer raak moet schieten toen zei ik ook heel boos dat manlief het probleem niet is maar ik zelf verminderd vruchtbaar ben. Dan weten ze ineens niet meer wat ze moeten zeggen...
Ik ben er richting mijn vriendinnen en ouders wel open over, omdat ik het al 5 jaar weet en al wist voordat ik vriendlief leerde kennen. En dan deel je je het gewoon met de mensen om je heen. Volgens mij heeft mijn vriend het nog niet aan zijn beste vriend verteld en ook niet aan zijn ouders.
Bij mij is ook iedereen op de hoogte. Ik ben wat dat betreft een open boek naar vrienden en familie, ook om allerlei vragen voor te zijn. Bovendien zit men er bij #2 nog meer bovenop, lijkt wel, want "wordt het niet tijd voor een broertje/zusje?"...
Ik ben open naar mijn vriendinnen maar mijn vriend vind dat helemaal niet fijn haha die is veel geslotener dan ik in alles. Bovendien heb ik soms het idee dat de mannen vriendengroep vooral zuipt en weinig praat over wat er echt toe doet. Dus hij wil niet dat de mannen het weten vandaar dat de meisjes het wel weten met het verzoek het voor zich te houden;)

Iemand al gevoelige borsten? Ik nog niets wel buikpijn maar dat heb ik vaker door de PCO's...

Wel hoop gekregen werkte vanmorgen met een collega die net terug is van zwangerschapsverlof en zij zei de eerste twee weken merkte ik er helemaal niets van. De derde week begon ik pas te denken van zal ik is een test doen want ik word niet ongesteld. Maar zij was er niet echt mee bezig om zwanger te worden en het was een totale verassing dan voel je ook minder lijkt me
@skawa nog geen klachten hoor maar nog steeds denk ik dat het rood word... al heeft manlief gedroomd dat ik hoog zwanger was. Maar ik ben niet echt overtuigd :p
Ik heb toch het idee dat de meeste mensen niks voelen op het 'wachtbankje' en dan ineens denken 'ik ben over tijd, laat ik eens een test doen'.

Verschil is dat wij in de medische molen zitten, waardoor we veel bewuster mee bezig zijn.
Beetje pijnlijke borsten, hoofdpijn, moe: je zou bijna denken dat het raak is. Volgens mij zijn het bijwerkingen van de clomid/pregnyl... De afgelopen 2,5 jaar heb ik een of meerdere klachten steeds wel gehad. Dus ik probeer mezelf niet gek te (laten) maken tot en met de 25e, maar dat is wel lastig hoor. Hoop doet leven maar ik ga ook uit van een negatieve test, eigenlijk...
@famke dat denk ik ook ja naar dit is pas mijn eerste echt cyclus. Weet ook niet goed wat ik mag of moet verwachten
Dat is het bij mij ook zo: de eerste keer. Menstruatie-klachten had ik nooit. Ik voelde voordat ik aan de pil ging nooit wat (3x per jaar ongesteld) en tijdens 13 jaar pil af en toe één trekje en dan werd ik paar uur later ongesteld. Heb nu hele andere steekjes etc. Maar als dat op ongesteldheid duidt, dan denk ik 'waarom voel ik dat vanaf dag 6 na ovulatie en ook paar dagen lang, en moet ik dan nog een dikke week op ongesteldheid wachten?? ' dus ik snap het ook allemaal niet 🙈
Ahhh ja dat herken ik zowaar ! Ik voel een steek en denk auuuww wat was dat ?!? En dan weer dagen niks. En dat is dat op 2 dpo ofzo dus heel vroeg hihi
Je kan zeggen 'niet teveel mee bezig zijn', maar als het voelt alsof je elke keer met een breinaald geprikt wordt, dan is dat vrij uniek gevoel voor het eerst in 33 jaar 🙈. Ik ben behoorlijk wat buikpijn gewend door Prikkelbare darmsyndroom, dus ik ben alert op mijn buik. En kan meestal precies duiden wat er met mijn buik aan de hand is....nu dus niet 😁.
Oow heftig famke ja dit is dan onbekend terrein om het zo maar te zeggen. Hier vliegen de dagen voorbij en ik moet zeggen ondanks dat ik hier een paar keer per dag kom spieken ik er vrij weinig mee bezig ben. Moet wel zeggen dat er in mijn hoofd weinig plek voor is en ik er totoch weinig van verwacht......
Ja ik verwacht er deze ronde ook niet veel van. Temeer omdat ik mij wel wat somber voel. Dat kan duiden op naderende menstruatie, maar voel me normaliter ook niet down. Nu kan het zijn omdat je progestron piekt na de eisprong dat je daar somber van kan worden. Maar ik dacht misschien is het ook nog wel nasleep van al die hormonen. Dat ge-jojo in zo'n maand, misschien kan ik daar helemaal niet zo goed tegen. Al moet ik ook zeggen dat ik zo'n eerste vakantieweek (onderwijs) ook altijd even niet goed mijn draai weet te vinden. Megadruk afgelopen maanden en dan val je in zo'n gat van niks meer hoeven (zomervakantie is de enige vakantie dat je echt een leeg hoofd hebt voor paar weken). Dus misschien heb ik daar ook wel last van.

Ik ga er iig vanuit dat ik dinsdag ongesteld ga worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven