Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
Ik kom een enkele keer bij de Lidl als ik daar in de buurt moet zijn en die is vrij logisch ingedeeld, tot nu toe zijn er nog maar weinig dingen verplaatst, alleen als ze een Franse, Spaanse, Italiaanse, Duitse of weet ik veel wat voor week hebben maar de koffie staat altijd op dezelfde plaats, net als volkorencrackers, de roomboter, de Griekse yoghurt, de pensstaafjes voor mijn hond en de cranberrykoekjes die ik altijd haal voor mijn moeder. Ik heb wel te doen met de mensen achter de kassa, het lijkt soms of er iemand met een pistool achter hun rug staat.
verba volant, scripta manent.
quote:gedanst schreef op 14 juli 2015 @ 18:27:

[...]

Nee, jij kunt beter eerst even kijken voordat je bij elk product dat je niet kunt vinden een vakkenvuller vraagt. En dan ook nog verwachten dat iedereen precies weet wat jij bedoelt terwijl je zelf onduidelijk bent.Uit je reactie blijkt dat je een probleem hebt met begrijpend lezen.
Nou dat is bij onze Lidl toch echt niet het geval. Misschien willen ze je snel wegwerken haha
quote:charlottew88 schreef op 14 juli 2015 @ 17:34:

[...]

Ja dat is irritant. Loop je doelgericht naar het gangpad waar de kruiden oid staan hebben ze de kruiden oid verplaatst.

Ja, en ik ben dus zo iemand die haar boodschappenlijstjes op looproute schrijft uit het hoofd, niet met de 'appie-looproute-app' of iets dergelijks, maar gewoon, op geheugen.

Tot de grote jaarlijkse winkelshift dus, dan loop ik de eerste weken echt verweesd met dat niet meer kloppende briefje kruislings door de winkel en vergeet ik alsnog de helft.
Real friends don't rub it in. They rub it out.
quote:MarianneDavids schreef op 14 juli 2015 @ 18:31:

Ik kom een enkele keer bij de Lidl als ik daar in de buurt moet zijn en die is vrij logisch ingedeeld, tot nu toe zijn er nog maar weinig dingen verplaatst, alleen als ze een Franse, Spaanse, Italiaanse, Duitse of weet ik veel wat voor week hebben maar de koffie staat altijd op dezelfde plaats, net als volkorencrackers, de roomboter, de Griekse yoghurt, de pensstaafjes voor mijn hond en de cranberrykoekjes die ik altijd haal voor mijn moeder. Ik heb wel te doen met de mensen achter de kassa, het lijkt soms of er iemand met een pistool achter hun rug staat.Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor. Bij de Lidl komen is geen schande.
quote:MarianneDavids schreef op 14 juli 2015 @ 18:33:

[...]

Uit je reactie blijkt dat je een probleem hebt met begrijpend lezen.Jij bent fraai zeg. Als jij nou gewoon duidelijk communiceert, dan snapt iedereen wat je bedoelt. Niet de schuld in andermans schoenen schuiven. En eerst even kijken voordat je vraagt waar de meest logische producten liggen.
quote:MarianneDavids schreef op 14 juli 2015 @ 18:09:

[...]

Nee, winkelmedewerkers horen meer productkennis te hebben, niet de boel omdraaien.

Ik draai de boel niet om.

Maar het is niet heel abnormaal om je naar de gewone smeerboter door te verwijzen als jij om 'boter' vraagt. En bovendien ligt de roomboter ook ergens in die hoek van de winkel. Je komt op mij nu over alsof je zelf te lui bent om te zoeken. Je kunt met heel veel standaardproducten (en zeker datgene wat je zelf vaak koopt) toch wel raden waar ze staan?

Pindakaas staat gewoon in de gang van het broodbeleg (jam, hagelslag enzo).

Met specifieke producten of producten die niet vaak voorkomen of verkocht worden, snap ik dat je dan even vraagt waar het ligt. Zo zocht ik me laatst een ongeluk naar de kokosmelk. Ik koop het nooit.

Ik vind nog steeds dat jij duidelijk moet communiceren. Gewoon zeggen dat je roomboter zoekt als je boter zoekt en er zijn wel meer mensen die wellicht eerst aan chocopasta denken als jij zegt pasta te zoeken. Zeg dan gewoon dat je macaroni of spaghetti of weet ik veel wat zoekt. Je maakt het jezelf onnodig moeilijk.
quote:Lady-Voldemort schreef op 14 juli 2015 @ 18:34:

[...]

Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor. Bij de Lidl komen is geen schande.Als hij niet zo idioot ver weg zou zitten zou ik er vaker komen.
quote:hatsetats schreef op 14 juli 2015 @ 18:16:

'Dag jonge vakkenvuller van 15'

'Goedemiddag mevrouw Tats'

'Mag ik iets vragen?'

'U altijd mevrouw Tats!'

'Ik ben op zoek naar azijn'

'Dan kunt u lang zoeken mevrouw, want mevrouw Davids is net geweest'

'???'

'Ja die komt elke dag, flikkert alle azijn die ze kan vinden in haar karretje, gaat ermee naar de kassa en voor de cassiere het totaalbedrag kan aanslaan heeft zij al die flessen al leeg gedronken.'Azijn werkt nou eenmaal goed tegen mierennesten.
iedereen leest mee
quote:Isabela schreef op 14 juli 2015 @ 17:48:

Ik stel me nu echt Hyacinth Bouquet voor, die tussen het gepeupel in de supermarkt ronddwaalt op zoek naar haar kwaliteitsproducten Ken je de pagina "Overheard in Waitrose" op Facebook al? Daar stikt het van de uitspraken à la Hyacinth
quote:minnimouse schreef op 14 juli 2015 @ 18:36:

[...]

Ik draai de boel niet om.

Maar het is niet heel abnormaal om je naar de gewone smeerboter door te verwijzen als jij om 'boter' vraagt. En bovendien ligt de roomboter ook ergens in die hoek van de winkel. Je komt op mij nu over alsof je zelf te lui bent om te zoeken. Je kunt met heel veel standaardproducten (en zeker datgene wat je zelf vaak koopt) toch wel raden waar ze staan?

Pindakaas staat gewoon in de gang van het broodbeleg (jam, hagelslag enzo).

Met specifieke producten of producten die niet vaak voorkomen of verkocht worden, snap ik dat je dan even vraagt waar het ligt. Zo zocht ik me laatst een ongeluk naar de kokosmelk. Ik koop het nooit.Als je in een zaak komt die pas geopend is zoek je je klem, net als in een winkel waar je nooit geweest bent maar daar hangen dan de bordjes boven je hoofd.
Ik had gisteren mega sjans met de vakkenvuller van de Lidl, die vond het geloof ik heeeeelemaal niet erg dat ik drie bijzondere tijdelijke producten niet kon vinden en hem dus de halve winkel door joeg op zoek daarnaar. Hij lachte heel verlegen en haalde steeds boyband-achtig zijn hand door zijn volle haarbos. Toen ik had afgerekend en wegliep zwaaide hij nog even van achter de bloemkolen
Real friends don't rub it in. They rub it out.
Nee, sorry, dat was humor; Mevr Davids; U kan goed koken, maar boter staat bij de boter, samen met croma en de vloeibare bakbende en ja, dat kan je geen echte boter noemen.
iedereen leest mee
MD, wanneer je de volgende keer kruidenboter nodig hebt zou ik ook aan een medewerker vragen waar de boter staat.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 14 juli 2015 @ 18:44:

MD, wanneer je de volgende keer kruidenboter nodig hebt zou ik ook aan een medewerker vragen waar de boter staat.Kruidenboter maak ik zelf wel.
quote:Feeksje1977 schreef op 14 juli 2015 @ 18:25:

[...]

En wat vraag jij veel, is er iets mis met je ogen? Ik zoek altijd gewoon en als ik het echt niet kan vinden schiet ik iemand aan.Deed ik laatst ook. Stond ik er pal voor, falikant langs gekeken. En nee, het spul (het ging om humus trouwens) zat niet ineens in een totaal ander doosje of zo. En ik was niet ongesteld en had slecht geslapen en maakte me zorgen over mijn zieke kat.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:MarianneDavids schreef op 14 juli 2015 @ 18:39:

[...]

Als je in een zaak komt die pas geopend is zoek je je klem, net als in een winkel waar je nooit geweest bent maar daar hangen dan de bordjes boven je hoofd.Het klopt dat je dan geen idee hebt hoe de winkel is ingedeeld, maar nog steeds kun je dan met logisch nadenken een heel eind.
quote:ZusterPetronella schreef op 14 juli 2015 @ 18:41:

Ik had gisteren mega sjans met de vakkenvuller van de Lidl, die vond het geloof ik heeeeelemaal niet erg dat ik drie bijzondere tijdelijke producten niet kon vinden en hem dus de halve winkel door joeg op zoek daarnaar. Hij lachte heel verlegen en haalde steeds boyband-achtig zijn hand door zijn volle haarbos. Toen ik had afgerekend en wegliep zwaaide hij nog even van achter de bloemkolen Schattig!
quote:ZusterPetronella schreef op 14 juli 2015 @ 18:41:

Ik had gisteren mega sjans met de vakkenvuller van de Lidl, die vond het geloof ik heeeeelemaal niet erg dat ik drie bijzondere tijdelijke producten niet kon vinden en hem dus de halve winkel door joeg op zoek daarnaar. Hij lachte heel verlegen en haalde steeds boyband-achtig zijn hand door zijn volle haarbos. Toen ik had afgerekend en wegliep zwaaide hij nog even van achter de bloemkolen Aaah wat schattig.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:MarianneDavids schreef op 14 juli 2015 @ 18:45:

Kruidenboter maak ik zelf wel.KruidenROOMboter dan toch wel, hè?
quote:MarianneDavids schreef op 14 juli 2015 @ 18:45:

[...]

Kruidenboter maak ik zelf wel.Ja duhuh, met een cursus koken voor gevorderden achter je knopen is dat toch wel het minste.
quote:Lotte35 schreef op 14 juli 2015 @ 19:01:

[...]

KruidenROOMboter dan toch wel, hè?Uiteraard.

[...]

Het word met de minuut mooier zeg. En in welke winkel staat de roomboter niet naast de andere boters?

En wat vraag jij veel, is er iets mis met je ogen? Ik zoek altijd gewoon en als ik het echt niet kan vinden schiet ik iemand aan.Ik heb inderdaad een nogal ernstige oogafwijking die met geen enkele bril te verhelpen is maar daar loop ik niet mee te koop.

Ik zoek altijd gewoon en als ik het echt niet kan vinden schiet ik iemand aan.Ik schiet altijd iemand áf, maar ben dan ook vrij snel geïrriteerd.
Ik zoek altijd zelf en als ik het echt niet kan vinden, dan pas vraag ik iemand

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven