Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:gedanst schreef op 16 juli 2015 @ 16:21:

[...]

Zeker niet. Maar het is wel enorm denigrerend.

Ja, dat dacht ik echt.

Ik heb járen lang kassa werk gedaan. niets mis mee, echt niet.

Maar als een een of ander dom mokkel niet even normaal kan of wil reageren, dan vind ik haar dom. ( niet de baan persé, ik snap dat dat wat verwarring bracht in mijn bericht ;) ) Maar het kind wel. Je zit achter de kassa, een van je taken is de klanten op een normale manier en toon reageren. Als je dat niet kan of wil, dan vind ik je een enorm dom mokkel Echt waar.
Dus.
En , laat mij maar denigrerend zijn dan. Het kind achter de kassa was enorm onbeleefd met haar getjoerie en haar enorm onbeleefde geblaf
Dus.
quote:harry13 schreef op 16 juli 2015 @ 17:50:

[...]

Maar er staat niet dat iedereen met een kassabaan een dom wicht is of dat die baan iets is om op neer te kijken.Dit dus ;) Maar dat komt blijkbaar heeeeeel lastig over in dit topic
Dus.
quote:boro_ schreef op 16 juli 2015 @ 22:28:

[...]

Dit dus ;) Maar dat komt blijkbaar heeeeeel lastig over in dit topic Welnee, luid en duidelijk
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dus.
Vanwaar dan de toevoeging 'met je kassabaantje'? Dat haalt nl mijn inziens je hele betoog onderuit.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:boro_ schreef op 16 juli 2015 @ 22:26:

En , laat mij maar denigrerend zijn dan. Het kind achter de kassa was enorm onbeleefd met haar getjoerie en haar enorm onbeleefde geblaf

Lol, dat is inderdaad het toppunt van onbeschoft en dat weet ze best.

Speciaal voor jou!

https://www.youtube.com/watch?v=ha9-RAJK65g
Omdat zij, en dus niet alle mensen die achter de kassa zitten.., zo reageeerde, met zo'n houding van ; Ik zal het lekker even beter weten dan die vrouw die hier loopt te mekkeren over 5 euro prijsverschil. Daarom.

En natuurlijk had zij uiteindelijk gelijk, maar ze had ook gewoon normaal kunnen reageren. Daarom. dus.

En niet omdat ik dan gelijk alle winkelmedewerkers van de hele wereld omlaag haal, naar beneden haal of wat dan ook. Gewoon omdat ik zo over haar dacht op dat moment.

En nu ben ik wel klaar met mezelf uitleggen
Dus.
quote:lotus77 schreef op 16 juli 2015 @ 22:38:

[...]

Lol, dat is inderdaad het toppunt van onbeschoft en dat weet ze best.

Speciaal voor jou!

https://www.youtube.com/watch?v=ha9-RAJK65g

Hier in huis hebben de kinderen echt wel een probleem ( Als in ; en nu naar je kamer, ben je nou helemaal besuikerd ) als ze het in hun hoofd halen te tjoerien naar mij
Dus.
WTF is tjoerien?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tjoerie
Dus.
quote:hatsetats schreef op 16 juli 2015 @ 16:57:

[...]

Ik zit ook niet achter de kassa, maar never dat ik van welke baan dan ook zal denken dat het een flutbaantje is. Vind ik een hele nare kijk op de zaak.

ik hoop zo dat jij wél moeder bent ....

escape to the country met jonnie irwin, allistair, jules , nikki, denise 16 hr bbc1
quote:boro_ schreef op 16 juli 2015 @ 22:43:

https://nl.wikipedia.org/wiki/TjoerieThanks! Ik begon me al wereldvreemd te voelen.
Oh, ik snap die gedachte van Boro wel.

Ik kijk ook niet neer op welk beroep dan ook, maar als iemand zeer onvriendelijk tegen me is wil ik voor dat specifieke geval best een uitzondering maken. Niet dat ik dan serieus op zo iemand neerkijk, maar ik heb heus wel eens gedacht 'stomme kassamiep/poetsmiep/wc-miep'.
quote:Schoenmaat40 schreef op 17 juli 2015 @ 07:24:

[...]

ik hoop zo dat jij wél moeder bent ....

Ik ben heel blij dat ik geen moeder ben
quote:AbsolutelyFabulous schreef op 17 juli 2015 @ 07:46:

Oh, ik snap die gedachte van Boro wel.

Ik kijk ook niet neer op welk beroep dan ook, maar als iemand zeer onvriendelijk tegen me is wil ik voor dat specifieke geval best een uitzondering maken. Niet dat ik dan serieus op zo iemand neerkijk, maar ik heb heus wel eens gedacht 'stomme kassamiep/poetsmiep/wc-miep'.

En volgens mij was dat ook gewoon de hele strekking van het verhaal.

Je moest eens weten wat ík soms van mensen denk.

Maar ik ben dan ook in- en inslecht
Van mensen zélf vind ik genoeg. Vooral van hun gedrag. Maar om dat door te trekken naar hun baan, dat vind ik echt raar. Vooral omdat je iemand wel een dom wicht van een poetsmiep vindt maar wie heeft het over een dom wicht van een professor? Ik vind dat hetzelfde als 'dom wicht met je vetrollen' of 'dom wicht met je kalknagels'. Het 1 heeft ook niks te maken met het ander.
quote:hatsetats schreef op 17 juli 2015 @ 08:17:

Van mensen zélf vind ik genoeg. Vooral van hun gedrag. Maar om dat door te trekken naar hun baan, dat vind ik echt raar. Vooral omdat je iemand wel een dom wicht van een poetsmiep vindt maar wie heeft het over een dom wicht van een professor? Ik vind dat hetzelfde als 'dom wicht met je vetrollen' of 'dom wicht met je kalknagels'. Het 1 heeft ook niks te maken met het ander.

Ik vind het een beetje muggenziften, om daar zo de nadruk op te leggen in dit specifieke verhaal.

De caissière gedroeg zich onbehoorlijk, boro ergerde zich daar gruwelijk aan, en dan is het naar mijn mening een menselijke reactie om te denken: 'Wicht met je stomme baantje'. Komt omdat je dan boos bent, en niet denkt zoals je normaal denkt. Zo zou je kunnen denken: 'Joh, muts met je achterlijke Birckenstocks' (dacht ik pas nog, want ik vond haar een muts en ik vind Birckenstocks lelijk). Slaat totaal nergens op, maar je kunt maar zwaar geïrriteerd zijn
quote:Lotte35 schreef op 17 juli 2015 @ 08:38:

[...]

Ik vind het een beetje muggenziften, om daar zo de nadruk op te leggen in dit specifieke verhaal.

De caissière gedroeg zich onbehoorlijk, boro ergerde zich daar gruwelijk aan, en dan is het naar mijn mening een menselijke reactie om te denken: 'Wicht met je stomme baantje'. Komt omdat je dan boos bent, en niet denkt zoals je normaal denkt. Zo zou je kunnen denken: 'Joh, muts met je achterlijke Birckenstocks' (dacht ik pas nog, want ik vond haar een muts en ik vind Birckenstocks lelijk). Slaat totaal nergens op, maar je kunt maar zwaar geïrriteerd zijn Ja je kunt zwaar geïrriteerd zijn. Ben ik zo vaak. Maar muggenziften of niet, me gruwelijk ergeren of niet, ik vind dat je zoiets niet doet. Dat vind ik dan weer menselijk.
Oké, dan zijn we het niet eens.

Geeft niks.
quote:Desperate_Housewive schreef op 16 juli 2015 @ 21:12:

[...]

Misschien eens naar een andere supermarkt gaan dan? Bij de jumbo krijg je een zak vol groente/fruit als je iets rots ziet liggen daar. Ik heb al ooit een zak met een bloemkool, courgette, schaaltje romatomaten, paprika en een tros bananen gehad. En dat allemaal, omdat ik een rot snoeptomaatje in een bak zag liggen

Dan kom jij bij een andere Jumbo dan waar ik wel eens kom. Daar kreeg ik namelijk een vriendelijk 'bedankt', toen ik aangaf dat de helft van de tomaten toch echt niet geschikt was voor verkoop. Geen zak vol groente/fruit.

Maar goed, ben toch al niet tevreden over die winkel.
Ik heb me geërgerd in de winkel!! Wilde het toch even delen aangezien ik laatst een keer schreef dat ik me nooit erger in de winkel.

Was bij een Jamin, een moeder liet haar kind echt wel een stuk of tien snoepjes in haar mond stoppen, zei er niets van. Kassameisje zei na het derde snoepje al dat dat niet de bedoeling was, dat als ze van alles wat wilde proeven, dit in een zakje gedaan mag worden en eerst afgerekend dient te worden. Moeder keek haar alleen maar aan, draaide zich om en liet kind nóg een paar snoepjes in haar mond stoppen.

Ik mompelde 'aso', ik dacht zachtjes, maar zoon moet natuurlijk op redelijk luid volume herhalen 'MAMA, WAT IS EEN ASO?'. Dus ik heb maar eerlijk geantwoord dat snoepjes opeten in een winkel terwijl je er niet voor betaald 'aso' is. Die moeder vroeg me meteen 'noem jij me nou een aso?'.

Aangezien ik toch wel de eerlijkheid zelve ben (tenzij sociale conventies anders gebieden), heb ik geantwoord dat ik het inderdaad aso vind om je kind die snoepjes te laten eten zonder er voor te betalen. Moeder vond dat belachelijk, hoe kwam ik er bij, ze lagen daar in open bakken, dan vragen ze er toch om? Heb geantwoord dat als er door winkelpersoneel duidelijk gezegd wordt dat dat niet de bedoeling is, het dus niet voor het gratis grijpen ligt en als je dat niet begrijpt of wil begrijpen, je heel dom of heel aso bent. Ze zei alleen maar 'lelijk wijf'. Goeie comeback

Ze heeft niet eens wat gekocht in die winkel, liep zó met haar kind met volle giechel de winkel uit.

Zoon vroeg buiten of ik nu onbeleefd geweest was. Ik heb maar gezegd dat daar de meningen daar waarschijnlijk over verdeeld zijn.
quote:Stokstaartjenl schreef op 17 juli 2015 @ 08:52:

[...]

Dan kom jij bij een andere Jumbo dan waar ik wel eens kom. Daar kreeg ik namelijk een vriendelijk 'bedankt', toen ik aangaf dat de helft van de tomaten toch echt niet geschikt was voor verkoop. Geen zak vol groente/fruit.

Maar goed, ben toch al niet tevreden over die winkel.het staat toch echt op hun eigen website, dus dan zou ik dat gewoon aangeven : http://www.jumbo.com/content/vers-is-ook-echt-vers/
quote:OlympeMaxime schreef op 17 juli 2015 @ 08:57:

Ik heb me geërgerd in de winkel!! Wilde het toch even delen aangezien ik laatst een keer schreef dat ik me nooit erger in de winkel.

Was bij een Jamin, een moeder liet haar kind echt wel een stuk of tien snoepjes in haar mond stoppen, zei er niets van. Kassameisje zei na het derde snoepje al dat dat niet de bedoeling was, dat als ze van alles wat wilde proeven, dit in een zakje gedaan mag worden en eerst afgerekend dient te worden. Moeder keek haar alleen maar aan, draaide zich om en liet kind nóg een paar snoepjes in haar mond stoppen.

Ik mompelde 'aso', ik dacht zachtjes, maar zoon moet natuurlijk op redelijk luid volume herhalen 'MAMA, WAT IS EEN ASO?'. Dus ik heb maar eerlijk geantwoord dat snoepjes opeten in een winkel terwijl je er niet voor betaald 'aso' is. Die moeder vroeg me meteen 'noem jij me nou een aso?'.

Aangezien ik toch wel de eerlijkheid zelve ben (tenzij sociale conventies anders gebieden), heb ik geantwoord dat ik het inderdaad aso vind om je kind die snoepjes te laten eten zonder er voor te betalen. Moeder vond dat belachelijk, hoe kwam ik er bij, ze lagen daar in open bakken, dan vragen ze er toch om? Heb geantwoord dat als er door winkelpersoneel duidelijk gezegd wordt dat dat niet de bedoeling is, het dus niet voor het gratis grijpen ligt en als je dat niet begrijpt of wil begrijpen, je heel dom of heel aso bent. Ze zei alleen maar 'lelijk wijf'. Goeie comeback

Ze heeft niet eens wat gekocht in die winkel, liep zó met haar kind met volle giechel de winkel uit.

Zoon vroeg buiten of ik nu onbeleefd geweest was. Ik heb maar gezegd dat daar de meningen daar waarschijnlijk over verdeeld zijn.Wat goed van je! En idd, het is ook aso. Ik let er altijd op of dochter niks pakt bij dat soort bakken. Niet eens 1 snoepje, ze mag sowieso niet met haar vingers in die bakken zitten. Maar wat een onbeschoft mens om zelf nadat het personeel het al gezegd heeft, toch dochter het nog te laten doen. Vind alleen wel dat de verkoopster zich ermee had mogen bemoeien. Die liet het jou nu lekker oplossen
quote:Lotte35 schreef op 17 juli 2015 @ 08:38:

[...]

De caissière gedroeg zich onbehoorlijk, boro ergerde zich daar gruwelijk aan, en dan is het naar mijn mening een menselijke reactie om te denken: 'Wicht met je stomme baantje'. Komt omdat je dan boos bent, en niet denkt zoals je normaal denkt. Zo zou je kunnen denken: 'Joh, muts met je achterlijke Birckenstocks' (dacht ik pas nog, want ik vond haar een muts en ik vind Birckenstocks lelijk). Slaat totaal nergens op, maar je kunt maar zwaar geïrriteerd zijn +1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven