0804-0904

24-03-2007 13:10 1233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bel snel: tips en trucks voor uw -bijna- schoolgaande kinderen.
Lien, gelukkig sloopt Schorrie een hoop en kan ik die dingen allemaal opnieuw kopen als Knorrie straks 4 wordt .

Maken jullie jongens ook zoveel stuk? Schorrie peutert alles uit elkaar, waarbij dingen afbreken e.d. en dus niet meer werken zoals het hoort. Ik word er af en toe gek van. Probeer hem ook een beetje de waarde van dingen bij te brengen, maar dat is nog erg lastig merk ik.
(Ik ben niet 100% zeker van mijn zaak, maar meen me te herinneren dat het vandaag de beurt aan Zen was, dus...:)

GEFELICITEERD GROTE JONGEN!

Ik hoop dat het een heel leuke dag is geweest!

Pfff, ik ben echt uitgeput, wat een druk weekend. Gisteren hebben we koekies verjaardag gevierd voor de opa's en oma's en vandaag kwamen er nog een aantal vrienden met kleine kinderen (in totaal ook nog 8 kinderen plus 11 volwassenen) . Een deel ging pas laat weg, dus Koekie en biscuit liggen er nog niet zo lang in..

Ik ga nog even wat opruimen en dan ook naar bed. Morgen wordt het een spannende dag/ochtend want Koekie gaat voor het eerst naar de "grote" kleuterklas en Biscuit gaat voor het eerst naar de peutergroep.
Zen, voor je verjaardag:

Wel een heel kaal behangtje Morrie . Maar goed, baas boven baas; ik heb Zen niet eens gefeliciteerd hier. Dikke verjaardas kus dus Zen.

Iedereen weer op school nu. Time flies. Kiloknaller heeft al een nieuwe liefde, hij valt duidelijk op blondines. Op de creche en nu ook al op school. Hij heeft zelfs een tekening voor haar gemaakt en het lieve meisje zei meteen: O wat mooi Kiloknaller, op zijn twee krassen en drie stickers. Duidelijk een ouder kleutermeisje die vast een jonger broertje of zusje heeft. Ze zei namelijk meteen tegen mij dat ze zo leuk kon spelen met Kiloknaller en dat hij school best leuk vond. Wat een schatje, zo is het leuk wegbrengen!
He, wat raar, ik weet ook niet meer wat voor plaatje het was .

Maar het kwam uit een goed hart!

Ik heb vandaag een tekening gekregen van een meisje dat bij Schorrie in het groepje zit. Ook apart .
Wat kinderen toch lief zijn he (en waar laat je al die meuk ).
Ok, nieuw onderwerp: Slaan

Sinds de tweede schoolweek is Schorrie nogal slaanderig. Thuis, maar op school ook als iets hem niet zint. Volgens de juf heeft hij het opgepikt van een aantal groep 2 jochies (ze zitten hier in een gecombineerde groep 1/2). Ik wil dit echt heel snel afleren, maar hoe doe je dat bij een jochie dat moe is van school? Als ik boos word, dan escaleert het heel snel door die vermoeidheid en heb ik het idee dat het straffen niet effectief is.

Slaan die van jullie ook en wat doen jullie dan? Ik heb vandaag gezegd dat slaan betekent 4 minuten op de gang, zonder waarschuwing. 1 keer gedaan en ik moest hem echt naar de gang slepen met zijn zware lijf.
We zakken zover, even omhoog.

En nu Schorrie van school halen!
Kiloknaller stampt vrolijk slakken en spinnen dood, maar he, hij slaat niet .
Kiloknaller heeft nu ook twee keer in zijn bed geplast. Blijkbaar is school echt indrukwekkend, want hij wordt niet eens echt wakker. Gelukkig komt hij het uiteindelijk wel melden en laat zich gewillig in een schone pyjama hijsen, maar echt handig is het niet. En ik word er ook wel moe van, BNJMN nachtvoedingen en dan ook nog Kiloknaller waar iets mee moet. Hoop dat voeden snel niet meer hoeft en nog fijner: Kiloknaller ook gewoon weer ' s nachts zelf naar de plee gaat.
Eerlijk gezegd ben ik wel blij dat te horen .

Een eerlijk gezegd, Schorrie zit nu 4 weken op school en heeft weer een pamper aan die elke ochtend vol zit. Ik was het helemaal zat, dat in bed geplas.

Gelukkig kwam hij het nooit melden en hoefden we er niet nog een keer extra uit .

Volgens de cb mevrouw die hier natuurlijk was ivm Knorrie is het heel normaal en moet je er niet boos om worden. Komt het vanzelf weer goed....

En euh, slakken dood stampen? Jak!!
Kiloknaller heeft de grote competitie ontdekt. Hij is vandaag streng toegesproken door de zwemjuf toen hij maar bleef duwen en trekken om de eerste te zijn. Gelukkig deed het andere jongetje net zo, ze waren aan elkaar gewaagd.

Vervolgens was hij weer erg klein bij het naar school brengen. Is ook een beetje ingewikkeld, want hij gaat dus eerst zwemmen en komt dan pas rond 9.30-9.45 op school, dat is niet echt een lekker moment. Maar om 'm nou weer de hele ochtend thuis te houden is ook niet echt handig. Deze juf is er alleen op donderdag en als hij haar alleen maar 's middags heeft is het ook niets. Bovendien heeft juf zelf voorgesteld dat we 'm na zwemmen brengen zodat zij Kiloknaller ook nog een beetje meemaakt.

Ik geloof niet dat Kiloknaller het zou begrijpen als hij weer een luier aan zou moeten. Ik hoop wel dat het bij deze keren blijft, houd nl. niet van bedden verschonen midden in de nacht . Begrijp overigens niet dat Schorrie gewoon door kan slapen, want het plakt enorm.
Denk inderdaad wel dat CB mevrouw gelijk heeft. Hij kon het toch al? Hij heeft binnenkort vast weer genoeg rust en dan slaapt hij weer zonder luier.
Schorrie was volgens mij nog maar een paar weken zindelijk 's nachts, een week of 2 a 3? En dan ook nog alleen als we hem om 23 uur lieten plassen. Hij wilde inderdaad geen pamper aan, maar het moest van ons. In de kraamweek zijn we daar alweer mee begonnen en hij plast hem nu weer vrolijk vol.

Vandaag ging het goed met hem, terwijl donderdag tot nu toe steeds zijn slechtste dag was. Moe van de hele week school. Maar hij mocht vanmiddag speelgoed meenemen, en daar had hij zich al de hele week op verheugd. Morgen is hij vrij en maandag houd ik hem denk ik ook thuis omdat ik om 11.30 uur met hem naar het cb moet en om 12.00 uur met Knorrie.

Zit Kiloknaller al op zwemles dan, dat hij op donderdagochtend moet zwemmen?
Op 2 augustus was Schorrie 4 nachten droog. Dus inderdaad was hij nog maar amper 2 weken zindelijk toen hij naar school moest.

Koeka, kwam ook langs jouw post over Koekie die buikpijn en diarree had enzo. Heeft hij helemaal geen last meer van bloed bij zijn ontlasting?
Kiloknaller is nog tot december bezig met ouder&kind zwemmen, dat hebben we destijds voor hem gedaan omdat hij zo jaloers was op zus. Nu was door zwemjuf geadviseerd nog tot december ermee door te gaan en dan vanaf januari "gewone" zwemles. Idioot vroeg ten opzichte van zus, maar hij heeft er duidelijk lol in, dus is ook wel prima.

Ik vind het wel sneu voor Kiloknaller dat er niemand van zijn creche bij hem in de klas zit. Hij mist duidelijk zijn vriendjes en heeft verzonnen dat hij pas vriendjes kan worden met iemand die nieuw is... Dus ik hoop dat er snel een nieuw jongetje in de klas komt, dan wel dat hij zich erover heen zet, want nu is het echt wel beetje sip. Hij speelt wel hoor, maar aanzienlijk minder enthousiast dan met zijn "matties" op de creche.
Schorrie ging samen met nog een meisje naar deze school, maar dat meisje zit in een andere klas. Dus ook alleen. Maar toch al twee vrienden gemaakt, gelukkig.

Weet je ook wanneer er een nieuw kindje komt?

Ik heb trouwens wel op 1 van de eerste schooldagen gezegd dat hij maar naast 'KW' (dat jochie heet net als KW) in de kring moest gaan zitten, omdat ik dacht dat het wel hetzelfde type jochie was. En ze zijn nu inderdaad dikke vrienden, hij heeft er zelfs al een keer gespeeld.

Misschien dat dat bij KK ook werkt, dat je hem een klein beetje stuurt in de richting van een mogelijk vriend?
Hij heeft vanmiddag tot zijn eigen verbazing contact gelegd. En toen ik zei dat hij best eens kon afspreken als dat jongetje dat wilde vroeg hij nog verbaasder "mag dat echt mama". Wonderbaarlijk, dat hij dan dus eigenlijk inderdaad niet zo goed weet hoe het hoort/wat kan/wat mag. Nu dus vriend nummer 1 . En verder gelukkig vooral lieve meisjes met wie hij knikkerbanen maakt, allemaal beetje zelfde type als zus, dus dat zal wel vertrouwd zijn.
Het is natuurlijk best wel nieuw voor ze, al is Kiloknaller wel nog van creche verandert en toen is het hem toch ook gelukt? Schorrie had zijn creche vrienden gewoon vanuit de babygroep meegenomen, die heeft er nooit eerder moeite voor hoeven doen.

Maar wel fijn dat hij een vriend heeft! En veel vriendinnen, daar mag hij trots op zijn .
Creche verandering was destijds ook geen succes, had ik toen helemaal geen rekening mee gehouden, maar hij had echt acclimatiseringsproblemen. Niets plastics meer, alleen maar verantwoord hout was niet aan hem besteed .

Overigens is hij alweer veel beter gemutst en had ook zin in school vandaag. Hij ging meteen weer zitten tussen de meisjes, dus hij vermaakt zich wel .
Het gaat best snel volgens mij, dat wennen. Schorrie weet al niet meer beter en als we een kind van het kdv tegenkomen, dan kijkt hij ze maar glazig aan .

Voor de statistieken: Schorrie is vandaag weer gekeurd door het cb en hij is 106,5 cm en weegt 18,6 kilo.

Verder deed hij het supergoed allemaal, ook met dank aan de leuke cb arts. Zelfs de inenting ging hem goed af, hij zei pas auw toen het allemaal allang voorbij was, dus dat was ook alleen maar voor de vorm .
O ja, het 's nachts weer in bed plassen: geen aandacht aan besteden, wachten tot hij weer droge pampers heeft en zelf aangeeft droog te kunnen blijven (dat laatste doet hij al, alleen met elke nacht een nat bed tot gevolg ).

Het slaan: doorgaan zoals we nu doen dus zonder waarschuwing direct op de gang. Heeft volgens mij al effect, hij doet het al veel minder.

En het niet luister: ook dat mag je wel verlangen van een 4 jarige en volgens de arts kun je best duidelijk maken aan een kleuter dat hij gewoon moet luisteren en er consequenties aan verbinden aan hij wel of juist niet luistert. Dus er staat ons weer e.e.a. te doen....
Koeka, wat lief, ik kreeg een cadeautje van je over de post! Echt heel leuk!!
Ja leuk he, ik heb het destijds hier niet gepost omdat het dan wellicht voor jou geen verrassing meer was, zo'n pakketje uit Belgie .
Hahaha, ik twijfelde al: straks had alleen ik iets gekregen, en jij niet ;-:).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven