Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:amarna schreef op 19 juli 2015 @ 20:39:

[...]

Mensen die trillen hebben waarschijnlijk de ziekte van Parkinson.Ik erger me er dan ook niet aan. Kan gelukkig prima relativeren. Zodra ik ongeduld voel, vind ik dat niet zo tof van mezelf.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
quote:Penelopeia schreef op 19 juli 2015 @ 17:21:

Het enige waar ik me écht aan erger in de supermarkt is als mensen heel dicht op me gaan staan in de rij bij de kassa. Daar gaan m'n haren echt recht van overeind staan. Heb ik ook last van. Heb echt behoefte aan de zogeheten personal space. Volgende keer zeg ik er denk ik ook gewoon eens iets van.
quote:Saracenen schreef op 19 juli 2015 @ 22:06:

[...]

Heb ik ook last van. Heb echt behoefte aan de zogeheten personal space. Volgende keer zeg ik er denk ik ook gewoon eens iets van.Niet uitsluitend in de supermarkt. Sommige mensen hebben echt geen gevoel voor personal space. Ook op mijn werk niet. Ik doe dan altijd een heel klein stapje achteruit. Dat helpt wel.
quote:lotus77 schreef op 19 juli 2015 @ 11:53:

[...]

Gad-ver-dam-me! Ik zou ook al gegeten en gedronken hebben. Ik zie het nog weleens bij de loempia-kraam gebeuren dat zo'n simpele zijn loempia steeds een stuk aanvreet en dan vrolijk in het gemeenschappelijke bakje saus sopt. Of was laatst in een gezin waar ze gewoon hun mes aflikten en daarna weer in het beleg of de boter staken. Bleh. Stukje gemiste opvoeding denk ik.

smerig!!!! Een "re-dipper" volgens een aflevering van Seinfeld.

Wat ik het tegenovergestelde vind, zijn die onhandige broodtangen waarmee je in sommige winkels losse broodjes in een zakje moet doen. Ik heb kleine handen en krijg zo'n tang niet ver genoeg open om er een groot broodje mee te pakken. Dus pak ik ze met mijn handen. Ik pak echt alleen de broodjes die ik zelf wil hebben, raak geen 10 andere aan. Vorige week werd ik gemaand de tang te gebruiken voor 2 achtergebleven broodjes die ik zélf wilde hebben. Heb toen voorgedaan dat ik die tang onmogelijk kon gebruiken. Overigens had die medewerker handschoenen aan, maar bediende met diezelfde handschoenen ook de kassa ennam geld aan. Wat is nou onhygiënischer????
quote:amarna schreef op 20 juli 2015 @ 09:14:

Heb toen voorgedaan dat ik die tang onmogelijk kon gebruiken.Wat kreeg je daar voor reactie op?
quote:amarna schreef op 20 juli 2015 @ 09:14:

[...]

smerig!!!! Een "re-dipper" volgens een aflevering van Seinfeld.

Wat ik het tegenovergestelde vind, zijn die onhandige broodtangen waarmee je in sommige winkels losse broodjes in een zakje moet doen. Ik heb kleine handen en krijg zo'n tang niet ver genoeg open om er een groot broodje mee te pakken. Dus pak ik ze met mijn handen. Ik pak echt alleen de broodjes die ik zelf wil hebben, raak geen 10 andere aan. Vorige week werd ik gemaand de tang te gebruiken voor 2 achtergebleven broodjes die ik zélf wilde hebben. Heb toen voorgedaan dat ik die tang onmogelijk kon gebruiken. Overigens had die medewerker handschoenen aan, maar bediende met diezelfde handschoenen ook de kassa ennam geld aan. Wat is nou onhygiënischer????Bij Renmans hebben ze daarom een handschoen aan 1 hand: met de blote hand nemen ze geld, met de andere hand nemen ze vlees.
quote:Lotte35 schreef op 20 juli 2015 @ 09:21:

[...]

Wat kreeg je daar voor reactie op?

Dat ze daar niet bij stilgestaan hadden, maar dat ik de broodjes ook met het plastic zakje kon pakken.

En dat is ook zo, daar had ik nog niet aangedacht.

Jammer genoeg had ik niet de tegenwoordigheid van geest om meteen te reageren op het feit dat hij met zijn handschoenen aan zowel het brood aanraakte als geld aannam.
quote:lotus77 schreef op 19 juli 2015 @ 12:13:

[...]

Ooit es in de McDonald's. Komt een jochie van een jaar of zes heel dapper naar de man achter de balie.

Jochie: "Ehhh, meneer, er zat geen verrassing in mijn Happy Meal..."

Meneer: "Nou, dat is toch ook een verrassing!?" *wegloopt*Bah, wat een kwallebak ! Ik zou als andere klant een los speeltje voor hem kopen, geloof ik.
quote:amarna schreef op 19 juli 2015 @ 20:39:

[...]

Mensen die trillen hebben waarschijnlijk de ziekte van Parkinson.

Inderdaad, mijn moeder heeft parkinson en trilt erg.

Het gebeurt nog best vaak dat er mensen achter haar in de rij staan te zuchten omdat het dan iets langer duurt met afrekenen.

Wat ze dan niet weten is dat het door dat zuchten wat langer gaat duren omdat ze daar dan weer meer door gaat trillen, omdat de mensen achter haar wat langer moeten wachten, op haar.

Zo flauw is dat, wat maakt die extra tijd nou toch uit denk ik dan.
quote:lotus77 schreef op 19 juli 2015 @ 12:13:

[...]

Ooit es in de McDonald's. Komt een jochie van een jaar of zes heel dapper naar de man achter de balie.

Jochie: "Ehhh, meneer, er zat geen verrassing in mijn Happy Meal..."

Meneer: "Nou, dat is toch ook een verrassing!?" *wegloopt* hij heeft wel gelijk.
quote:Donkeyshot schreef op 18 juli 2015 @ 23:10:

[...]

O jee.

En de kassa is standaard bij de ingang/uitgang dus dat is al gauw pakweg 6 stappen lopen extra. Soms wel 8 !!

Euh hier moet je bij alle supermarkten de hele winkel door voor een mandje hoor als ze op zijn?

Dat zijn geen 8 stappen maar is echt best wel een heel stuk.
quote:Bieb2.0 schreef op 18 juli 2015 @ 12:53:

Net bij de Lidl vol toeristen, drukdrukdruk. Slalommen om de families met karren die midden in het pad gaan vergaderen wat er de hele week gegeten moet worden. Ben ik eindelijk aan de beurt bij de kassa, loopt de kassa vast. Alles weer in de kar en kan ik achteraan sluiten... Heel goed voor mijn humeur dit.

Hele families voor de koelvitrines zijn ook altijd leuk.

Je kunt er en niet bij en niet langs.
Wanneer caissières opmerkingen maken over mijn boodschappen ): Ik voel mij al half schuldig als ik met een hele berg ongezonde eetbui voedsel naar de kassa ga. 'Zo jij hebt honger!' 'Hou je een feestje?' 'Ingeslagen voor de komende maand?' 'Dat is nog eens hamsteren!' 'Oh ik hou daar ook van, wel eens per maand hé!' 'Heb je een heel weeshuis thuis? Hahaha.'

(En dan meestal maar snel een verhaal verzinnen dat ik een feestje geef of iets dergelijks haha. En daarna zo snel mogelijk vol met schaamte weggaan.)
When I'm down on my knees, you're how I pray..
quote:adilejessica schreef op 20 juli 2015 @ 14:05:

Wanneer caissières opmerkingen maken over mijn boodschappen ): Ik voel mij al half schuldig als ik met een hele berg ongezonde eetbui voedsel naar de kassa ga. 'Zo jij hebt honger!' 'Hou je een feestje?' 'Ingeslagen voor de komende maand?' 'Dat is nog eens hamsteren!' 'Oh ik hou daar ook van, wel eens per maand hé!' 'Heb je een heel weeshuis thuis? Hahaha.'

(En dan meestal maar snel een verhaal verzinnen dat ik een feestje geef of iets dergelijks haha. En daarna zo snel mogelijk vol met schaamte weggaan.)

Nou ik ben toch blij dat ik ergens boodschappen doe waar ze dit niet doen.

Vreselijk zeg.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Dat is waarom ik zelfscan kassas zo fijn vindt.

Dan weet ik zeker dat ik geen opmerkingen krijg als ik speciaal naar de supermarkt gekomen ben voor chocolademousse ofzo.
Inderdaad. Gewoon dit neuriën?

Houdoe - Vliegende Panters
Je bent beter, knapper, leuker, liever en slimmer dan ik. Maak het jezelf niet zo moeilijk, NPS-er.
Zo Adilejessica, daar zouden ze bij mij niet mee moeten aankomen. Het komt niet eens in me óp dat de caissière nog wel eens een mening zou kunnen hebben over wat ik zoal aanschaf...

(Maar als ik een leuke vent zie, check ik altijd wel of er geen overduidelijk PMS-voer op de band ligt, of gênante artefacten als tampons).
Real friends don't rub it in. They rub it out.

O bah, vreselijk inderdaad.

Ik mijd bepaalde winkels hier echt om.

Stond zo 's om 10u aan te schuiven met enkel 4 flessen goedkope wodka (om fruit in te leggen). Kreeg voor de volle rij van de kassierster de 'grap' dat ik precies wel grote dorst had.

Heb m'n flessen op haar band laten staan en ben regelrecht naar de filiaalmanager gestapt
quote:OldWood schreef op 20 juli 2015 @ 13:29:

hij heeft wel gelijk.Ik vind 'm ook wel geinig.
Ik heb trouwens nog een ergernis die echt héél erg nutteloos is, maar toch.

Altijd als ik thuiskom van Hoogvliet, en er waren kinderen in de winkel, loop ik nog twee uur met dat gallische 'My Bonnie lies over the ocean' in m'n kop.

Hooooooogvliet,

Hooooooogvliet,

Lekker en topkwaliteeeeeit.

Ik heb hier zelf als klant ook een hekel aan. Ik hoef me niet te verantwoorden tegenover een winkelmedewerker!

Zelf werk ik als caissière en ik doe dat dus nooit omdat ik weet dat veel mensen dat vervelend vinden.

Toen ik een keer een functioneringsgesprek had met mijn leidinggevende vond hij juist dat ik wel iets vaker zulke opmerkingen mocht maken. Het kan dus zijn dat dit een opdracht is van de leidinggevende. Ikzelf doe het trouwens nog steeds niet.
quote:OldWood schreef op 20 juli 2015 @ 13:27:

[...]

Inderdaad, mijn moeder heeft parkinson en trilt erg.

Het gebeurt nog best vaak dat er mensen achter haar in de rij staan te zuchten omdat het dan iets langer duurt met afrekenen.

Wat ze dan niet weten is dat het door dat zuchten wat langer gaat duren omdat ze daar dan weer meer door gaat trillen, omdat de mensen achter haar wat langer moeten wachten, op haar.

Zo flauw is dat, wat maakt die extra tijd nou toch uit denk ik dan.Wat rot voor je moeder! Jee die mensen zouden toch een minuutje later thuis komen...
Naar mijn weten mogen caissières ook niet zulke opmerkingen maken over je aankopen. Ik mocht dat destijds in ieder geval niet en vind het ook onbeschoft. Je kunt dan bijvoorbeeld beter een leukere opmerking maken als caissière. Bijvoorbeeld over een product dat de klant heeft bijvoorbeeld: "Oh dat is nieuw hè? Dat ziet er lekker uit, dat ga ik ook eens proberen." Komt al heel anders over over als je er dan graag iets over wil zeggen.

Mijn ergernissen destijds als caissière:

Klanten die mandjes totaal random stapelen, onhandig en risico dat het omvalt.

Klanten die geld voor zichzelf neerleggen, niet netjes aangeven of bij mij in de buurt leggen.

Zeuren om extra zegels.

Klanten die nergens op reageren , maar wel BON roepen als je zelf nog niet eens de kans hebt gekregen om het te vragen.

De hoeveelheid mandjes die worden gejat. Vaak niet genoeg tijd om op tijd de mandjes voor naar de winkel te brengen, omdat er zoveel mandjes zijn gejat en er zo weinig over is, dat je zo door de voorraad heen bent.

Klanten die een poortje van dichte kassa open maken omdat ze er doorheen willen, maar poortje niet weer dicht doen.

Ergernissen als klant:

Op 1: onvoldoende voorraad!!!! Zo irritant als alles op is.

Onterecht zeurende klanten. Sneu voor personeel.

Chagrijnig/onbeleefd personeel. Zat mensen die wel moeite willen doen voor een baan.
Chagrijnig personeel vind ik ook irritant. Ik snap best dat het niet alle dagen hosanna is achter de kassa, maar daar ben ik niet persoonlijk verantwoordelijk voor en ze kunnen op zijn minst de moeite nemen even goeiemorgen te zeggen. Ik heb zo'n stukkie PMS ook wel eens gevraagd of ze eigenlijk nog wel lol had in haar werk .
Om terug te komen op het gebrek aan persoonlijke ruimte als je in de rij staat: mensen die heel kort op je gaan staan als je wilt gaan pinnen. Dat geeft me altijd een ongemakkelijk gevoel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven