Clomid ervaringen

09-07-2015 09:02 1848 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeRonde CBijzMissy_Ecco29/361e9e 100mgPCOSSkawa29/351eRonde 1 Gonal F PCOS ( 5 rondes Clomid gehadBelle1126/261e4e 150 mgDuna_201530/321e3e 25 mg-Famke8133/341e4e 150mgPCOSMyque32/332e5e ronde 100 mg + Pr + IUICyste, vleesboom en traag zaadElmo198926/271e2e 100 mgPCO'sMissyDee27/321e4e ronde 150 mgPCO'sKorfje28/301e2e 100 mg PCOSLientje8827/301enog niet gestart met c+pregnyl

Wachtbankje:

Duna

Mygue test datum 18-11

Zwanger:

IceAngel

Yentl

Fien86

Lilolalo

Skawa

Korfje
where ever you go, go with your heart
@ esther, ik denk dat bij mij na de vakantie het IUI traject opgestart gaat worden...

@ Yentl Gefeliciteerd! Wanneer heb je getest dan?
@ yentl : proficiat....!!!!
Dat is mooi nieuws yentl! gefeliciteerd! ik dacht het de hele tijd al bij jou! Nou kan het grote genieten beginnen voor jou. Ben echt blij voor je
Vanmorgen maar drong niet tot me door dus na nog 4 testen ging het dan toch wel dagen. Erg spannend manlief is dol gelukkig.
Wow yentl!! Gefeliciteerd!!

Eerste keer met goed werkende clomid, en raak!! Nou nu achterover hangen en wachten tot 30 maart 2016 😁😁😁
Ik ben blij voor jou en ik gun het je heel erg en stiekem toch een beetje jaloers.

Ik ben een beetje down vandaag dat het deze ronde weer niet gelukt is en heb na het werk mijn paardje opgezadeld en een heel eind hard gegaloppeerd. Helaas helpt het deze keer niet om het spook uit mijn hoofd te jagen die zegt dat het nooit lukt of nog een hele lange strijd word maar het helpt wel om mijn menstruatie door te laten zetten en dan kan ik ronde 4 gaan slikken.

Esther hoe kom jij in dit traject verzeild? Gabi wil je ook in de tabel?
@ swaka : het is nu bijna 2jaar geleden toen ik startte met we willen zwanger worden.... allerlei onderzoeken gehad , maar ze kunnen geen oorzaak vinden waarom ik nog niet Zwanger had kunnen zijnn en bij mijn vriend was ook alles goed..

Daardoor kon ik starten met clomid en iui.
@skawa, is uitgerekende datum leuk om te vermelden bij de zwangere dames?

Ik ben nog steeds ongesteld, weliswaar met oud bloed. Dus ik ga niet eens meer een test doen, aangezien het nu 5 dagen 'nieuwe versie menstruatie' is geweest. Dus zonde van de test, mooi bewaren voor september 2015.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen....

Yentl is een mooi bewijs dat je tot je NOD kunt denken dat je ongesteld wordt en dat je toch zwanger bent!!
Gefeliciteerd yentl en fien!
Jeetje wat een geklets dames kan het bijna niet bijhouden. Ik lees morgen even bij !

Bedankt voor de felicitaties
@yentl gefeliciteerd! Wat super voor je!

@skawa ik snap het helemaal dat was precies de bui die ik had toen ik dit forum ging zoeken. Pure angst dat ik 3 jaar in een medische molen ga zitten (terwijl ik zelf ook lekker dichtbij werk bij de neonatologie en kindergeneeskunde) en dat het nooit gaat lukken en dat ik dan zo'n verbitterde vrouw wordt en mn kersverse man me verlaat..... Maar ook dat is denk ik deels bijwerking clomid + onregelmatige diensten....daar word je gewoon labiel van en het versterkt emoties..... En deels een heel normale angst dat iets wat je graag wil misschien niet gaat lukken. Maar even reeel zover zijn we nog helemaal niet, en het kan net zo goed ineens wel lukken!! Neemt niet weg dat het een heel pittig traject is met elke maand kans op een mini rouwprocesje of een soort extase. Goed dat je bent gaan paardrijden! Even emoties omzetten in actie. Ik ga ook altijd graag rijden ☺ liefs en knuffel en succes met de volgende ronde!!

@myque waar jij doorheen gaat lijkt me ook een gekkenhuis! Was je echo goed?
@gabi jij ook in het medische wereldje maar dan de andere kant interessant!

Hier nog een digitale cb gedaan en die zei zwanger 2-3 ben helemaal blij. Over 2 weken al komen voor een echo erg spannend !

Herken je gedachten overigens wel hoor. Doe ik hier wel goed aan en moet ik hiermee doorgaan enzenz.

@myque ben heel benieuwd hoe je echo was ! Laat je het even weten ?

@skawa goed dat je afleiding zoekt meis ! Voor mij zijn de wachtweken gevlogen omdat we het super druk gehad hebben ! Dus afleiding scheelt veel
Pff Nog niet ongesteld heel irritant want dan blijf ik een sprankeltje hoop houden. Gisteren en vandaag nog test gedaan beiden negatief
@ swaka : pff spannend zo voor je
Zojuist de inwendige echo tijdens de menstruatie gehad. Zo, weer een drempel overtreden. 😂 Alles zag er rustig uit, bijna normaal zelfs. 😏 Progesteronwaarde afgelopen vrijdag was 7,1 en dat was dus veel te laag voor het aantal DPO. Ik heb de eerste tablet Clomid er al weer in zitten, want de arts wil nu nog starten met de eerste IUI poging, die valt namelijk dan precies voor/na de vakantie en hij wil deze maand niet missen. Ik krijg deze maand na de clomid ook nog pregnyl en extra progesteron na de eisprong (?)... En de vleesboom wordt niet weggehaald, vormt weer teveel risico op andere complicaties. Al met al een stap verder in de medische molen en hopelijk ook dichterbij een zwangerschap... Ik moet zeggen dat ze bij mij wel lekker doorpakken, geen gesoebat met proberen-proberen-proberen!

@skawa vervelend, als je dan toch niet zwanger bent, dan laat die menstruatie ook maar komen, of niet?

@gabi, ik herken die gevoelens ook wel hoor... Zelf heb ik er ook een hard hoofd in dat het met al die gekkigheidjes bij ons nog gaat lukken... En dan realiseer ik me ook dat ik echt in mijn handjes mag knijpen dat #1 gezond en wel hier naast me op de bank zit. Misschien moet ik gewoon blij zijn met wat ik heb, maar de wens voor #2 nog altijd net zo sterk als dat hij voor #1 was...

@iceangel, fien en yentl, ik hoop dat jullie hier nog af en toe melden hoe het met de zwangerschap en de mini's gaat! Gaan jullie eigenlijk aan Moeders voor Moeders mee doen? Ik bij een volgende zwangerschap wel, nu ik zelf ook een beroep moet doen op de medicatie die daarvan wordt gemaakt... Bij #1 had ik daar echt geen zin in 🙊

VOOR DE TABEL:

RONDE 2: 50MG CLOMID + IUI
Ik kreeg vandaag een foto binnen op de app van Buuf: de tweede is in aantocht!

Ik werd voor het eerst echt een beetje down. De eerste zwangerschap terwijl ik zelf aan clomid-en ben. Ze lijken als paddestoelen uit de grond te komen, pil aan de kant en hoppa zwanger...
Jazeker myque! Ik ben nu inmiddels alweer 12 weken. Ik doe niet mee aan moeders voor moeders bij de eerste ook niet gedaan. Lijkt mij teveel gedoe. Fien en yentl wat worden jullie uitgerekende datums?

Iedereen succes verder ik duim voor jullie!
Hoi dames!

Mag ik met jullie meeschrijven? Heb al wat andere topics bekeken maar vond daar weinig gelijkwaardige verhalen. Ik ben sinds september '14 van de pil af. Tot het einde van het jaar nog met condooms bezig geweest (geen haast, cyclus bepalen etc.). Helaas ben ik erg onregelmatig ongesteld. Periodes variërend van 32 tot 65 dagen, waarna bloedingen van 2 dagen tot 6 dagen.. Geen peil op te trekken... 2 weken geleden toch maar naar de huisarts geweest. Deze was erg begripvol, verwijzing gekregen voor de gyno en ook alvast een kuur Primolut (10 dagen, 3 pillen) omdat ik alweer aan cyclusdag 61 zat. Gelukkig geen last van bijverschijnselen. Afspraak in het ziekenhuis hebben we half augustus. Partner gaat ook meteen mee en vindt het erg spannend! We zijn beide 28.
Ha skawa, voor de tabel; nog geen kinderen, 32/32 nu 5e ronde clomid 50

Tnx!
Ik kom via mij eigen berekening op 29 maart iceangel

Welkom lilalalo vervelend dat je de medische molen in moet :( maar gelukkig is er goede begeleiding en een hoop mogelijkheden.

Als je vragen hebt mag altijd ik zit zelf in dat medische wereldje !

Weet je trouwens nog hoe je cyclus was hoor je aan de pil ging en ben jij wel een aan je buik geopereerd of heb je een andoening in de baarmoeder of aan de eierstokken gehad ?

Nog even een digiknuf voor jou famke balen is dat soms als het bij jezelf niet lukt en bij een ander wel super makkelijk
@yentl: Thanks!! Hoe voel jij je? Onwerkelijk?
Zeer onwerkelijk ! Geloof het nog steeds niet helemaal ben wel heel moe dat wel. Verder voel ik me goed hoor. Soms spiek ik nog even op de testjes en denk ik ja het is echt
Lilolalo welkom hier. Duurt nog even voor je afspraak spannend zeg!

Gabi, jij bent ook al lang bezig oef 5e ronde? En dan loop ik te mopperen haha sorry. Ik zal je later op de laptop in de tabel zetten. Heb jij ook pco's?

Famke ik ken je gevoel, een collega is per ongeluk zwanger geraakt rookte nog enz ze is er nu wel heel blij mee hoor maar ik denk dan WTF hoe kun je in godsnaam per ongeluk zwanger worden mij lukt het expres nog niet eens met hulpmiddelen😟

Ik ben nog steeds niet ongesteld vind ik ook zo irritant idd laat maar komen kan ik tenminste ronde 4 starten. Die hoofdpijn die ik altijd heb rond mijn menstruatie is er wel al twee dagen volop...

Zo nog maar ff paardrijden haha kijken of t dan doorbreekt
Gefeliciteerd zwangere dames!

@yentl.. Ik heb geen idee meer hoe m'n cyclus vroeger was. Had in die tijd al een vriendje dus ben vrij snel aan de pil gegaan. Ik weet wel dat ik het vooral heeeel hinderlijk vond allemaal

Geen buik of eierstok problemen of operaties gehad. Een jaar of 3 geleden ben ik wel voor controle bij een gyno geweest, ivm plotse doorbraakbloedingen, toen was alles in orde (2 x inwendige echo). Is ook vanzelf weer weggegaan. Ik begreep nu van de HA dat hij denkt dat ik helemaal geen eisprong heb, daarom alvast de Primolut voor een reiniging/reset. Kan dat kloppen?

In mijn omgeving ook veel spontaan zwangeren! Pil weg en hoppa, baby in de buik. Superfijn voor hen, maar frustrerend als je het zelf ook graag wilt.
Net nog een test gedaan predictor ook negatief

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven