Clomid ervaringen

09-07-2015 09:02 1848 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeRonde CBijzMissy_Ecco29/361e9e 100mgPCOSSkawa29/351eRonde 1 Gonal F PCOS ( 5 rondes Clomid gehadBelle1126/261e4e 150 mgDuna_201530/321e3e 25 mg-Famke8133/341e4e 150mgPCOSMyque32/332e5e ronde 100 mg + Pr + IUICyste, vleesboom en traag zaadElmo198926/271e2e 100 mgPCO'sMissyDee27/321e4e ronde 150 mgPCO'sKorfje28/301e2e 100 mg PCOSLientje8827/301enog niet gestart met c+pregnyl

Wachtbankje:

Duna

Mygue test datum 18-11

Zwanger:

IceAngel

Yentl

Fien86

Lilolalo

Skawa

Korfje
where ever you go, go with your heart
De klachten van bijwerkingen die jij hebt zou bij ons en goede reden zijn om over te stappen naar prikjes. Mits je er zelf volledig achter staat ! De klachten die je nu hebt gaan op een gegeven moment zijn tol eisen en je naar de depressie kant sturen. Heb ik heel vaak gezien helaas. Daarnaast is het bij jou bijna tijd om over te stappen omdat wij het gebruik van clomid niet langer adviseren dan 6 cyclussen. Dit heeft te maken met het feit dat clomid op de lange termijn de folikels kan verharden waardoor deze moeilijk begaanbaar worden. Ik zou nogmaals bij je arts aangeven dat je op ben en niet meer kan. Dikke knuffel x
Ga ik Proberen famke dank, maar t is niet dat ik me somber voel alleen moe
Dank yentl, ik heb mijn eigen geanaceloog niet meer gesproken sinds start clomid omdat ik elke keer echo's bij andere arts heb dus ik ga deze ronde proberen een afspraak bij hem te maken. Dat beleid van zes rondes hebben ze bij ons in t ziekenhuis ook.
Beste Skawa,

Ik breek even in. Ik heb een lichte vorm van PCOS en heb 4 rondes Clomid gehad. Voor mij was dit niet te doen vanwege de depressieve klachten. Ik kreeg dus iets anders mee voor ronde 5 maar geen spuiten. Bij mij schreven ze tamoxifen voor. Ook gewoon 5 dagen innemen en dit zou minder bijwerkingen hebben (behalve dan de overgangsklachten zoals opvliegers etc.).

Wellicht kun je daar eens naar vragen.

Ik weet niet of de bijwerkingen minder zijn want ik hoefde het gelukkig niet te gebruiken want ik ben nu zwanger van de 4e ronde clomid.

Succes! Allemaal trouwens.

Breekt weer uit...
Harry you must know all about Muggles, tell me, what exactly is the function of a rubber duck?
Tamoxifen word niet door elke arts ondersteund ! Je zou het kunnen proberen maar wij hebben er mindere ervaringen mee ..
Ha dames, ik heb mn 5 dagen clomid er weer op zitten en hoop dat nu mn stemming weer wat gezelliger en stabieler wordt. Ik ging echt 5x per dag van normaal naar mega chacherijnig en huilerig om werkelijk helmaal niks. Dus ben er wel weer klaar mee! @skawa ik heb ook het idee dat elke ronde heftiger is qua bijwerkingen. Maar misschien is het ook vermoeidheid, beetje teveel confrontatie van kraambezoeken en zwangeren, en een stukje angst? @yentl, ik ben als de dood voor wat na 6md clomid! Terwijl ik werkelijk geen idee heb wat stap 2 is. Merk dat ik helemaal niet meer vertrouw op de 2 md clomid die ik nog heb. @skawa en dan zijn bijwerkingen dus nutteloos en komen ze harder binnen.

@myque hoe was je echo? Gaat het goed met je?

@esther succes met de iui! Ben benieuwd!

Ik ga proberen het allemaal weer even los te laten, skawa succes met de pillen!!! Hoop dat je arts een goed alternatief heeft. Knuffel!
Dank voor je info geeke, nog nooit gehoord van tamoxifeen.

Ik zal me er eens in verdiepen.

Gabi, ik herken dat. Elke maand clomid dat het niet werkt word mijn vertrouwen minder. Na 6 maanden clomid komen de injecties.

Ik ben vandaag begonnen met ronde 4.

Ik ben bang dat het aan iets anders ligt, ik heb nu wel een eisprong met de clomid maar word nog steeds niet zwanger dus dan denk ik misschien komt het sperma helemaal niet in mijn baarmoeder aan gooit mijn lijf alles eruit of kan een eicel niet innestelen bij mij of weet ik het.
@gabi; ben zelf ook benieuwd.... helaas nu wachten..

@swaki ; ik snap dat je bang bent en je onzeker maakt,

Is een iui + hormonen traject dan niks voor je?

Weet niet hoelang je bezig bent, om zwanger te worden...
Ik duim voor je Esther! Was de behandeling naar? :(
Dankjewel... swaka; behandeling was niet naar... Na 5 dagen clomid zagen ze dat 2eitjes vrij groot waren en het sperma werd van me vriend is bewerkt...en werd na 36 uur in mijn baarmoeder gespoten, nadat ik mezelf heb gespoten met ovtrille. ( zorgt ervoor dat eitjes springen).
Okay nou erg spannend voor je nu op het wachtbankje
Esthertje heeft jou partner verminderde zaadkwaliteit dat ze iui doen ?
Ja ik kom niet in aanmerking haha mijn lief heeft super zaad schijnt volgens de dokter.

Word dat eigenlijk allemaal vergoed?
Hoi hoi, daar ben ik weer... Druk weekend gehad! Maar, mijn vakantie is eindelijk begonnen! Ook is de 2e ronde Clomid weer op. Woensdag weer naar het ziekenhuis voor een echo. Op de laatste echo was alles leeg, Gabi, dus de arts wilde deze ronde liever niet overslaan.

@skawa, wat vervelend, die nutteloze bijwerkingen! Hopelijk ben jij heel snel klaar met al deze hormonen. Misschien dat de alternatieven die hier genoemd worden anders een mogelijkheid zijn!

@famke, fijne vakantie en geniet even van de 'rust' van het niet (heel hard) proberen! Voor zover je het helemaal uit kunt schakelen, natuurlijk!

@yentl, hoe voel je je?

@fien en @iceangel, begrijpelijk dat je alles bij kan (en wil) bijhouden. Ik wens jullie een hele fijne en voorspoedige zwangerschap! Dat hebben jullie (en wij 😉) wel verdiend, toch?
Hi Myque, wat bedoel je met alles leeg? Ik hoop dat je een positieve echo hebt woensdag!

Ik heb zelf 3 augustus pas echo dan is mijn dag 11.

Ik ga proberen deze maand gewoon wat relaxter te zijn geen idee hoe haha maar ik wil geen herhaling van vorige maand. Zaterdag zei een van mijn beste vriendinnen dat ik mijn sparkle kwijt ben en dat wil ik niet want ik weet dat juist mijn vrolijkheid en levenslust er voor zorgt dat mensen graag bij mij zijn.

Afspraken die ik in elk geval met mezelf gemaakt heb voor deze maand:

- Houden aan om de dag seks

- Vruchtbare dagen met conseived glijmiddel erbij

- Drie keer per week skaten

- In elk geval om de dag paardrijden en elke dag even naar mijn paardjes toe

- Ik heb veel diensten aangenomen op mijn werk;) nu nog hopen op een paar heftige opnames. Ik moet vanavond werken, morgen vrij dan alle dagen werken tot volgende week dinsdag 1 dag vrij dan weer alle dagen werken tot de dinsdag erop. Werken betekend ook twee keer 10 km op de fiets (tenzij het regent) dus dat bied ook afleiding.

- Veel leuke dingen doen met vriendinnen en mijn lief

Gisteren vertelde een collega waar ik altijd leuk mee praat dat haar dochter zwanger was. Ik zei ik ben pertinent jaloers op alle zwangere mensen maar ik vind het heel erg leuk dat je oma word. Ze reageerde mooi dat je dat gewoon zo zegt haha dus ze was niet gepikeerd ofzo gelukkig.

Ik ga mezelf een schop onder mijn kont geven en alle was opvouwen pff van twee weken haha en mijn vriend komt thuis lunchen dus lekkere broodjes maken en daarna naar het werk.

heel veel succes dames!
@ yentl en swaka;

Bij mij en mijn partner is geen oorzaak gevonden waarom wij nog niet samen zwanger zijn.

Moet daar over bellen of het vergoed wordt of niet....had daar me eigenlijk meer in moeten verdiepen begin dit jaar...

Dit is ook spannend dat wachtbankje..
Hebben jullie een samenlevingstest gehad esthertje en wat scoort jou man qua zaadcellen ?

Ik heb me er ook niet in verdiept eerlijk gezegd qua verzekeringen ga wel even naar kijken nog. Ook me reisverzekering moet i k even checken.
Pff ik heb net het ziekenhuis gebeld mijn echo staat op 3-8 maar ik kan dan niet bij mijn eigen arts. Kan pas op 17-9 bij hem voor een gesprek over de clomid en bijwerkingen en andere opties! Dat is nog lang maar ja ik ga ondertussen dan wel door met ronde vijf
@ yentl: nee wij hebben geen samenlevingtest gehad.
@skawa, dat was de echo tijdens menstruatie en alle cystes etc waren weg. Dat bedoelde ik met leeg. Ja, ik ben benieuwd wat er woensdag te zien is na ronde 2 clomid...
Oh goed punt van de zorgverzekering dames... Mijn partner heeft vrijwillig maximaal eigen risico. Dat heeft zich aoed uitgepakt afgelopen jaren, maar nu zal ik eens eea opzoeken mbt de kosten
Ik heb net ook maar even mijn zorgverzekering uitgeplozen. In mijn basisverzekering staat dat Fertilliteitsbevorderende behandelingen voor vrouwen vergoed worden en 3 ivf pogingen. Ik neem aan dat Clomid een Fertilliteitsbevorderende behandeling is en de echo's daar ook bij horen. Kan trouwens nergens in mijn vergoedingsoverzicht vinden dat er iets vergoed is van de clomid of de echo's of de dokters afspraken maar ik heb er ook geen facturen van gehad dus ik neem aan dat het wel goed zal gaan.
Hi gabi, heb je al echo gehad? Of zit je nog niet op dag 11?

Myque hoe gaat t met deze ronde clomid?
Ik denk wel aadig, Skawa. Heb er gelukkig nu nog niet zoveel last van, op het warm hebben na (?)... Morgen weer echo...

Wat balen dat het zolang duurt voor je je arts weer ziet. Wil/kan je niet bij een andere arts terecht? Bij mij lijkt het wel open huis nu, heb al 4 verschillende artsen gezien (en zij mij 😉)... Maar dat houdt wel de vaart er in!
Ja ik zie ook elke keer andere. Kaart t maandag ook wel aan bij de echo. Heb alleen door al die verschillende dokters het idee dat er elke keer korte termijn beleid word gemaakt. Op zich is 17-9 wel een goede datum dan heb ik net ronde vijf achter de rug als ik goed tel en kan ik daarna overleggen hoe of wat na ronde 6...

Dat warm hebben gebeurt bij mij vooral s nachts bij jou ook?

Benieuwd naar je echo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven