Mannelijke voorkeur voor Russische vrouwen verwonderlijk?

22-07-2015 21:12 1580 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom hebben Nederlandse mannen een voorkeur voor Russische vrouwen?

Na mijn korte verblijf begrijp aldaar kan ik dat best begrijpen.

In werkelijk ELK opzicht zijn de Russische vrouwen de creme a la creme van de vrouwelijke wereldbevolking.

- Uiterlijk; Van onweerlegbare schoonheid, intelligent en makkelijker in de omgang.

- Capiciteiten. Steengoed in de keuken, uitmuntend op de dansvloer, muzikaal en artistiek met interesse voor kunst en cultuur.

- Man/vrouw verhouding: In ruime meerderheid aanwezig, er is een overvloed aan vrouwen en de schoonheid is ongeëvenaard.

- Sociaal, niet over-geëmancipeerd, nuchter, makkelijker benaderbaar, realistisch denkvermogen en vol begrip naar de man toe.

- SEX; Temperamentvol in bed, kundig, gewillig en zonder gezeur achteraf.

Topicvraag: wat kan de Nederlandse vrouw daar tegen over zetten?

Voelen de Nederlandse dames zich hier terecht door bedreigd?

En zo ja, wat zouden ze daaraan kunnen doen?

Graag zie ik uw tegenargumenten tegemoet!
Heerlijk lekker comfy met mijn beentjes over de leuning, op het strand liggend, hangmat hangend. Ik ben mijzelf als ik mijzelf vrij kan bewegen, nergens iets heb wat knelt of pijn doet en ik kan zitten en staan wanneer ik wil. Ja, als ik een goede comfortabele plek heb, dan ben ik meer mijzelf. Omdat ik anders moeite moet doen mij te concentreren, mijn pijnlijke benen netjes in de juiste stand moet houden, niet even mijn armen kan strekken en bovenal op één plek moet zitten of staan.

Het is niet dat ik mijzelf diep van binnen niet ben, ik kan het alleen op dat moment niet op een natuurlijke manier genoeg uiten en zit gevangen in het keurslijf van de samenleving. Waarbij dit moet, dat hoort, weer iets anders niet mag.

Ik hou van Nederland. Dat ik mag klussen in een spijkerbroek, op sneakers mag lopen op straat, mag hangen op de bank in een lekkere dikke trui, liefst nog terwijl de man de piepers kookt. En dan zo'n zomers jurkje zonder allerlei deftig voering maar vrolijk zwierend boven mijn leuke slippers. Laat de zon maar komen. Een gezellige man is welkom, ééntje zonder allerlei gezeur over hoe ik allemaal zou moeten zijn, hoe ik volgens hem ben omdat ik dit of dat niet doe en wat ik allemaal wel niet zou moeten doen.
quote:pejeka schreef op 24 juli 2015 @ 19:52:

[...]

Er bestaan winterjurken en rokken van prachtige wollen stof bijv, gevoerd en wel. Ook moderne. Maar tegenwoordig lijkt de Nederlandse vrouw een "jurk" te vertalen in een katoenen dingetje zonder voering dat hooguit OK is voor warme dagen. Ga eens bij een goede winkel kijken en je zult verbaasd staan hoeveel jurken en rokken er bestaan, modieus én elegant, die ook in de winter kunnen.Iets wat elegant is, is vaak mooi vallende stof of een mooie aangesloten snit. Tenminste, dat vind ik, daar zoek ik het in. Er zullen best warmere jurken zijn, maar over mijn benen heb ik dan wel een hele dikke maillot nodig. En ik draag er dan laarzen onder, waar ik ook dikke sokken in kan doen. Want ik ben een koukleum. En als kloukleum zijnde is het vind ik toch moeilijker om je elegant aan te kleden.
quote:worteltjestaart1 schreef op 24 juli 2015 @ 20:24:

[...]

Vergeet de driekwart witte legging niet

Oh gruwel! Legging is al erg, driekwart nóg erger! Ik heb geen leggings, tenzij ik ze onder een broek draag.

quote:pejeka schreef op 24 juli 2015 @ 21:06:

[...]

Het is het totaalplaatje denk ik. De "luiheid" of wat het is van mensen om zich nog eens te kleden voor een gelegenheid, bijv. Gaan we naar de schouwburg? Oh, dat kan best in spijkerbroek. Gaan we naar de opera? Niks mis met dezelfde spijkerbroek. Moeten we naar een begrafenis? Doe die spijkerbroek maar weer aan, want dat "moet kunnen" tegenwoordig. Gaan we naar een trouwerij? Kruip maar in diezelfde spijkerbroek, en met een vers overhemd erop is het dan toch "gekleed". Enz. En dit is dus precies wat ik bedoel! Altijd die spijkerbroek, altijd dat hemd dat er over hangt bij de mannen. Of een tshirt.quote:pejeka schreef op 24 juli 2015 @ 21:06:

[...]

En het veelgebruikte argument is dan "ja maar ik wil mezélf zijn". Nou, als dat het argument is, dan is 90% van de Nederlanders dús dezelfde "mezelf". Niet erg uniek dus. Bovendien heb ik nog nooit gehoord van mensen wier persoonlijkheid opeens drastisch veranderde als ze een pak aantrokken, of een cocktailjurk. Jezelf zit IN je, dat hangt niet om je lijf, lijkt me. Dus je bent net zo goed jezelf in een spijkerbroek als in een formele outfit.

Het is meer hoe je jezelf voelt in deze mooiere kleding. Je voelt je minder comfortabel omdat je voorzichtiger moet zijn met vuilmaken, maar ik denk ook dat hoe anderen gekleed zijn mee speelt hierin. Je bent in Nederland snel overdressed en dat voelt niet fijn. En in de randstad zal het misschien meevallen, maar hier op het twentse platteland valt het niet mee. Je bent hier heel snel overdressed als je je eens leuk aankleedt voor de gelegenheid. En dan voel ik me altijd een beetje opgelaten. Maar ik ga echt niet naar een bruiloft in spijkerbroek! Ook niet op een begrafenis.

Spijtig genoeg kan ik nauwelijks nog op hakken lopen. Hallux valgus maakt dat ik schoenen nodig heb die voor een beetje breed zijn. En mijn achtervoet moet daarom goed mee kunnen dragen.
quote:Sidroht schreef op 24 juli 2015 @ 21:23:

Belachelijk trouwens dat denken in vrouwelijke en niet vrouwelijke kleding. Je bent een vrouw als je een vagina hebt lijkt me, en of je een rokje of een broek aantrekt verandert daar helemaal niks aan.+100. Wij hoeven niet ergens aan te voldoen voor we ons vrouw mogen voelen. Wij zijn vrouwen of anderen dat nou leuk vinden of niet.
quote:Defietsboer schreef op 25 juli 2015 @ 16:51:

[...]

+100. Wij hoeven niet ergens aan te voldoen voor we ons vrouw mogen voelen. Wij zijn vrouwen of anderen dat nou leuk vinden of niet.Ik vind dit bij zowel mannen als vrouwen niet vanzelfsprekend. We hebben in Nederland een mooi spreekwoord "kleren maken de man" (en wat mij betreft ook de vrouw). Ik vindt dat je ten allen tijden moet proberen er representatief uit te zien, met hier een daar een kleine uitzondering (bijv. als je je huis gaat verven of als je ziek bent).

Ik denk dat als je verzorgd door het leven gaat (zowel innerlijk als uiterlijk), veel zaken ook beter zullen gaan - dat je als het ware meer succes hebt in dingen. Zo voel ik me bijvoorbeeld veel productiever als ik elke ochtend (ook in het weekend) ge-douched heb en gelijk enigszins nette kleding aan. En dat hoeft geen pak te zijn (ik draag geen pakken).

Voor de mannen hier: het kan soms interessant zijn om bepaalde blogs te volgen om ideeën te krijgen (en dus niet elke dag hetzelfde te dragen, wat saai wordt). Zelf volg ik bijvoorbeeld Put This On met enige regelmaat.
Maar verzorgd staat niet per se gelijk aan een jurkje en hoge hakken.
quote:Sidroht schreef op 25 juli 2015 @ 17:32:

Maar verzorgd staat niet per se gelijk aan een jurkje en hoge hakken.

Niet per sé, maar in het Nederlandse straatbeeld zie je wel te veel vrouwen, zeker na bepaalde leeftijd en/of fase, die amper nog werk steken om er een beetje representatief uit te zien. Bijvoorbeeld als "de buit binnen is" (getrouwd en kinderen). En zoals elders in dit topic aangegeven, geldt bij mannen in Nederland hetzelfde.

Wijlen mijn vader zag er bijvoorbeeld ook vaak erg onverzorgd uit op straat (afgezakte spijkerbroek, eentonige trui, onverzorgde baard). Misschien dat ik daarom wel zoveel waarde hecht aan enige verzorging. Ik zag dat het de relatie van mijn ouders wel lastiger maakte. Mijn moeder vond het niet fijn om samen met mijn vader te gaan winkelen bijvoorbeeld.
quote:feliscatus schreef op 25 juli 2015 @ 17:28:

[...]

Ik vind dit bij zowel mannen als vrouwen niet vanzelfsprekend. We hebben in Nederland een mooi spreekwoord "kleren maken de man" (en wat mij betreft ook de vrouw). Ik vindt dat je ten allen tijden moet proberen er representatief uit te zien, met hier een daar een kleine uitzondering (bijv. als je je huis gaat verven of als je ziek bent).

Ik denk dat als je verzorgd door het leven gaat (zowel innerlijk als uiterlijk), veel zaken ook beter zullen gaan - dat je als het ware meer succes hebt in dingen. Zo voel ik me bijvoorbeeld veel productiever als ik elke ochtend (ook in het weekend) ge-douched heb en gelijk enigszins nette kleding aan. En dat hoeft geen pak te zijn (ik draag geen pakken).

Voor de mannen hier: het kan soms interessant zijn om bepaalde blogs te volgen om ideeën te krijgen (en dus niet elke dag hetzelfde te dragen, wat saai wordt). Zelf volg ik bijvoorbeeld Put This On met enige regelmaat.

Vrouwen zijn vrouwen of anderen dat nou leuk vinden of niet. Jammer dat jij dat niet leuk vindt, maar dat maakt dit niet minder vanzelfsprekend en een vrouw niet minder vrouw.

En douchen erbij halen is wel wat anders. Niemand had het hier over niet-gewassen mensen, enkel over kleding.
quote:Defietsboer schreef op 25 juli 2015 @ 18:40:

[...]

Vrouwen zijn vrouwen of anderen dat nou leuk vinden of niet. Jammer dat jij dat niet leuk vindt, maar dat maakt dit niet minder vanzelfsprekend en een vrouw niet minder vrouw.

En douchen erbij halen is wel wat anders. Niemand had het hier over niet-gewassen mensen, enkel over kleding.Iets met klok en klepel
quote:tigerlily75 schreef op 25 juli 2015 @ 10:06:

Heb je wel eens gekeken hoe de moeders van die Russische schoonheden eruit zien? Dat zijn vaak van die dikke matrones met kort haar en een soepjurk, net als de moeders van de elegante italiaanse dames.

Heb je de niet zo modaine meisjes op het wat plattere land wel eens gezien in het oostblok?

Ik kwam jarenlang in veel oostbloklanden en dit topic maakt me echt aan het lachen.

Alsof die landen tot de nok gevuld zijn met beeldschone, modieuze, trendy en verzorgde dames.

Nou eh, dream on.

Zelden zo veel niet hippe, grove, totaal niet tot in de puntjes verzorgde mensen (m/v) gezien.

Zelfde geldt overigens voor het Franse en Italiaanse platteland of de minder grote, modieuze steden.

Echt, die hele 'in Rusland/het oostblok zijn de dames zo goed verzorgd' extravaganza is een gotspe.

Nonsens.

En deze TO komt zo om de zoveel tijd, met deze avatar en dan een andere nick even lekker de knuppel in het hoenderhok gooien en dan is hij weer verdwenen

Het is een hobby van 'm.
quote:feliscatus schreef op 25 juli 2015 @ 18:53:

[...]

Iets met klok en klepel Leuk geprobeerd, maar je zal jezelf bedoelen. Het is aan geen enkele man om te beslissen wie wel of niet een vrouw is (want daar had ik het over in het stukje dat jij quote). Ook aan jou niet.

quote:Eleonora schreef op 25 juli 2015 @ 19:04:

[...]

Heb je de niet zo modaine meisjes op het wat plattere land wel eens gezien in het oostblok?

Ik kwam jarenlang in veel oostbloklanden en dit topic maakt me echt aan het lachen.

Alsof die landen tot de nok gevuld zijn met beeldschone, modieuze, trendy en verzorgde dames.

Nou eh, dream on.

Zelden zo veel niet hippe, grove, totaal niet tot in de puntjes verzorgde mensen (m/v) gezien.

Zelfde geldt overigens voor het Franse en Italiaanse platteland of de minder grote, modieuze steden.

Echt, die hele 'in Rusland/het oostblok zijn de dames zo goed verzorg' is een gotspe.

Nonsens.

En deze TO komt zo om de zoveel tijd, met deze avatar en dan een andere nick even lekker de knuppel in het hoenderhok gooien en dan is hij weer verdwenen

Het is een hobby van 'm.

Dat laatste. Alsof wij op viva dan allemaal in de verdediging schieten, want we wilden die mannelijke overschotten die niet aan de Nederlandse vrouw komen wegens niet zo knap/niet goed gelukt/niet sociaal natuurlijk niet kwijt! Die willen we zelf!

Het is net als met banen, alleen degenen die niemand wil doen raken we kwijt aan Oostblokkers.
quote:Eleonora schreef op 25 juli 2015 @ 19:04:

[...]

Nou eh, dream on.

Echt, die hele 'in Rusland/het oostblok zijn de dames zo goed verzorg' is een gotspe.

Nonsens.

Het is een hobby van 'm.Klopt.
Ik ben de eerste die toe zal geven dat ik geen gelukkige hand van partners kiezen heb maar in de programma's over heren die hun partner in het buitenland gaan scoren, of dat nou in Rusland, op de Filippijnen of elders is, komen mannen voor waar ik nog niet dood mee gevonden wil worden.

Dus fijn als de Russische, Letse of weet ik wat voor vrouwen, verzorgd of onverzorgd, er blij mee zijn. Ik gun ze het geluk met deze loten uit de loterij van ganzer harte.
quote:Sidroht schreef op 25 juli 2015 @ 19:11:

[...]

Dat laatste. Alsof wij op viva dan allemaal in de verdediging schieten, want we wilden die mannelijke overschotten die niet aan de Nederlandse vrouw komen wegens niet zo knap/niet goed gelukt/niet sociaal natuurlijk niet kwijt! Die willen we zelf!

Het is net als met banen, alleen degenen die niemand wil doen raken we kwijt aan Oostblokkers.
misschien kunnen wij Nederlandse vrouwen Nederlands?

En wellicht is die Russische vrouw gewoon erop uit om een Nederlandse man te strikken die voor haar kan zorgen. Wat hebben die vrouwen daar voor over? Tja welvaartsverschil. Toevallig zijn sommige Nederlandse mannen daar gevoelig voor, want ach, die Nederlandse vrouwen zijn te onafhankelijk, te intelligent,te ontwikkeld, te geëmancipeerd....stellen te veel eisen.

Het gaat om gelijkwaardigheid in een relatie, of niet??
quote:iones schreef op 25 juli 2015 @ 16:32:

Het is meer hoe je jezelf voelt in deze mooiere kleding. Je voelt je minder comfortabel omdat je voorzichtiger moet zijn met vuilmaken, maar ik denk ook dat hoe anderen gekleed zijn mee speelt hierin. Je bent in Nederland snel overdressed en dat voelt niet fijn. En in de randstad zal het misschien meevallen, maar hier op het twentse platteland valt het niet mee. Je bent hier heel snel overdressed als je je eens leuk aankleedt voor de gelegenheid. En dan voel ik me altijd een beetje opgelaten. Maar ik ga echt niet naar een bruiloft in spijkerbroek! Ook niet op een begrafenis.Ja nou inderdaad! Ik woon ook in een kleine stad. Ik had van de week een colbertje aan en ik kreeg zó vaak de opmerking dat ik 'er zo sjiek' uit zag. Ik draag graag hakken, maar voel dat ik sinds ik hier woon gewoon uit de toon val als ik dat doe. Ik draag ze hoe dan ook, maar mijn hoge sandalen draag ik minder dan ik zou willen, eigenlijk. Ik kom ook uit een klein dorp en daar word je ook nagestaard als je hakken van 8 cm draagt (wat ik niet extreem vind).
quote:Sidroht schreef op 25 juli 2015 @ 19:11:

Toch vind ik het ergens wel jammer, dat het vaak mannen zijn die hier niet voor niets niet aan de vrouw komen en er een andere vrouw denkt van hé dat is beter dan de zich verzuipende of dronkemansmishandelende nietsnutmannen hier.

Jammer voor de gelijkheid van vrouwen t.o.v. de mannen. Jammer dat in veel landen er bijvoorbeeld armoe heerst en een vrouw alleen kans heeft op een beter leven qua welvaart, of qua niet in elkaar geslagen worden, dat ze een kneusje uit onze maatschappij wil.

Nou zag ik ooit een man rondlopen, die hier zeer waarschijnlijk geen vrouw gevonden zou hebben ook al was hij het blijven proberen, met een thaise vrouw, en deze man die straalde echt, zo vol geluk, trots met een kindje aan zijn andere hand. Echt zo'n man gun ik het beste. Hopende dat zijn thaise vrouw ook echt gelukkig was met de positie en ik hoop liefde van hem hier kreeg.

Maar die rauwe aardappeleters vol onbeschofte manieren waarbij ze de ene vrouw naar beneden proberen te halen om een ander onderdaniger vrouwtje uit slechtere omstandigheden te kopen, nee, daarvan vind ik het jammer dat die mannen zich niet nog wat meer ontwikkelen. Zich ontwikkelen tot een gelijkwaardige, nuchtere man met het hart op de juiste plek die een vrouw niet uit het buitenland gaat kopen omdat ze gehoorzamer is, gewilliger, maar dat zo'n man zichzelf ontwikkelt.

Dat zou ik mooier vinden. Maar goed zo werkt het niet. Ik hoop dat die vrouwen hier hopelijk nog wat meer vinden dan ze in hun eigen land konden vinden. Maar het blijft een zwakke positie, met kans om op mensenhandeleren te stuiten waarbij haar positie alleen maar zwakker wordt of zeer ernstig in gevaar is en aan de kant van de man kleven ook allerlei nadelen, zoals gebruikt worden voor alleen het geld, het papiertje en vervolgens ook te maken krijgen met wellicht dat hun kromme naieve fantasietjes ergens toch nog iets hoopvols dachten te kunnen vinden qua liefde of geluk en dat dat ook in duigen valt.
http://www.telegraaf.nl/b ... _misbruikt_in_kast__.html

Bijvoorbeeld dit nieuws van een paar dagen geleden.

do 23 jul 2015, 07:40

Vrouw jaar lang opgesloten in kast VS

SAN FRANCISCO -

De politie in San Francisco heeft een vrouw uit Nicaragua bevrijd die al een jaar werd vastgehouden en misbruikt in een kast. Twee mannen zijn opgepakt.

De vrouw was een jaar geleden vanuit Nicaragua naar de Verenigde Staten gelokt. Een man benaderde haar via Facebook en beloofde dat ze een beter leven en een baan zou krijgen. Na aankomst werd ze echter opgesloten in een kast in een huis in de buurt van San Francisco. Ze werd dagelijks emotioneel mishandeld en seksueel misbruikt.

Agenten vonden de vrouw na een tip van onder meer het Amerikaanse ministerie van Binnenlandse Veiligheid. Ze traceerden haar mobiele telefoon en kwamen op die manier uit bij het huis waar ze werd vastgehouden. De man die haar naar de VS haalde en een familielid van hem zijn gearresteerd.
quote:Paekzwart schreef op 25 juli 2015 @ 21:06:

http://www.telegraaf.nl/b ... _misbruikt_in_kast__.html

Bijvoorbeeld dit nieuws van een paar dagen geleden.

do 23 jul 2015, 07:40

Vrouw jaar lang opgesloten in kast VS

SAN FRANCISCO -

De politie in San Francisco heeft een vrouw uit Nicaragua bevrijd die al een jaar werd vastgehouden en misbruikt in een kast. Twee mannen zijn opgepakt.

De vrouw was een jaar geleden vanuit Nicaragua naar de Verenigde Staten gelokt. Een man benaderde haar via Facebook en beloofde dat ze een beter leven en een baan zou krijgen. Na aankomst werd ze echter opgesloten in een kast in een huis in de buurt van San Francisco. Ze werd dagelijks emotioneel mishandeld en seksueel misbruikt.

Agenten vonden de vrouw na een tip van onder meer het Amerikaanse ministerie van Binnenlandse Veiligheid. Ze traceerden haar mobiele telefoon en kwamen op die manier uit bij het huis waar ze werd vastgehouden. De man die haar naar de VS haalde en een familielid van hem zijn gearresteerd.

Is dit nou niet een beetje overdreven Peek? Ik ken er ook wel een paar. Eerste is een klein kalend lefgozertje met een adembenemend mooie vrouw. Ik zie ze altijd bij de zwemles van mijn zoontje en hij is wel aardig. Ze hebben samen twee kinderen en lijken ook nog steeds heel gelukkig met elkaar. Voor hem is deze vrouw echt een godsgeschenk wat mij betreft. Kan er niks anders van maken.

De andere is een vriend van mij die z'n Maleisische vrouw via z'n werk heeft leren kennen. Heel leuke vrouw en ze hebben twe ontzettend mooie kinderen die allebei in het plusgroepje van de school zitten en kunnen ook nog viool spelen.

Mijn ervaring met twee Russische vrouwen in mijn werk is verder heel goed: heel professioneel en charmant in de omgang. Eentje was een hele goede projectleider ook. Maar dat waren er dan maar twee die ik toevallig tegenkwam.

Mijn beperkte ervaring kan ik niet rijmen met wat jij schrijft over 'uitschot', loser en wat nog meer. Beide mannen zijn wel vrij klein van stuk. Ze dragen hun vrouw verder op handen volgens mij.
Dat is altijd het gevaar als een man uit een "rijker" land de vrouwen uit een "armer"/"lastiger voor vrouwen" land ophemelt vanwege het feit dat ze zo gewillig zijn. En deze man, veilig en wel weer hier in Nederland, ons als Nederlandse vrouw probeert ehm wat zal ik het noemen, whatever, zegt dat wij niet gewillig genoeg zijn ten aanzien van andere vrouwen. Ook al is dit natuurlijk een compleet mesjogge topic, zijn er in elk willekeurig land ook gewoon sterke vrouwen, de vele werelden er achter zijn echter vaak lang niet zo rooskleurig.

Een vrouw uit een land die vanwege vooral haar uiterlijk en gewilligheid door de man uit het "rijkere" land opgehemeld wordt heeft hierbij een aanzienlijk risico om in verkeerde handen te vallen. Weg uit de haar vertrouwde omgeving waar eventuele familie of vrienden nog kunnen zien of er iets ernstigs gebeurt.

Ik ken nog zo'n stel ook hoor. Niet vaak gezien. Hij zal hier inderdaad gewoonweg niet snel aan de vrouw komen. Dat hij nu een 30 jaar jongere dame uit een Oost-Europees land heeft, kan een win-win situatie voor beiden zijn, maar de kans is erg realistisch dat in een gelijkwaardigere uitgangspositie deze vrouw en man niet bij elkaar gekomen waren.

Ik vind sowieso elke relatie gebaseerd op gewilligheid zum kotzen, maar er zullen vast en zeker wel enige vrouwen op aarde te vinden zijn die zich in deze dienstbare rol met verve opkrullen van tevredenheid. Bij zogenaamd veronderstelde gewilligheid vind ik sowieso de machtsongelijkheid een mogelijk potentieel probleem voor een vrouw.

Op handen dragen heb ik vaker gezien en gehoord, echter is dat dan van toepassing als de vrouw dan wel "gewillig" blijft. Stel ze is uiteindelijk niet zo gewillig?

Een man die "gewilligheid" zoekt in een context als de openingspost, vind ik inderdaad een loser.

Dat er vast en zeker voorbeelden zullen zijn van echte liefde, dat geloof ik graag.
t Omgekeerde heb ik overigens genoeg gezien (en niet alleen in mn. Afrikaanse landen)

Westerse/europese vrouwen die "lekker gek"' op stap gaan.

Hoezo gewillig?
Daar zijn de mannen 'gewillig'. Ook echte liefde... Gewillig is als je je dingen laat aanleunen die je in gelijkwaardige relaties niet zou doen. Voor geld, een papiertje, opvoeding dat je jezelf opzij zou moeten zetten en geen recht hebt op een eigen mening en wil. Omgekeerd komt het ook voor. Maar ik heb mannen dit vaker zien roeptoeteren, ik heb nog geen vrouwen gezien op een forum met dat de Nederlandse man er een voorbeeld aan moet nemen.
Ja wat is echte liefde.. In veel armere landen zullen westerse mannen misschien wel geassocieerd worden met toekomstperspectief en hoop. Kinderen groeien hier in goede gezondheid op en krijgen alle kansen wat opleiding en latere loopbaan betreft, zelfs als je weinig geld hebt. Dat is waar zij vandaan komen veel moeilijker. En als ze een paar hondered euro per maand naar hun familie kunnen overmaken scheelt dat daar enorm veel. De mannen waar we het hier over hebben halen zo'n vrouw met de beste bedoelingen naar hier omdat ze een levensgezel/moeder voor hun kinderen of wat dan ook zoeken. Ze zijn toch voornemens om hun nieuwe vrouw ook goed te behandelen en niet om ze als prostituee te laten werken? Dat zijn toch eerder mensenhandelaren.

Dus vanuit de ogen van zo'n vrouw pleit er nogal wat voor zo'n westerse man en best mogelijk dat dat zich vertaalt in het voelen van oprechte liefde. ik lees hier ook al lang genoeg mee om te begrijpen dat de meeste nederlandse vrouwen uiteindelijk ook een man willen waar ze op een of andere manier 'tegenop' kunnen kijken (zodra dat wegvalt is het met de liefde ook vaak snel gedaan). Niet zo heel anders eigenlijk. Niet echt gelijkwaardigheid in ieder geval.

Jij valt verder nogal over dat 'gewillige'. Wat is daar dan het tegenovergestelde van? Obstinaat, koppig? De meeste mannen hebben met dat laatste niet zo veel denk ik. Vrouwen vinden ' tegengas geven' vaak wel een belangrijke eigenschap in een man maar omgekeerd zitten niet veel mannen daarop te wachten. Waarom zouden ze ook als ze het redelijk voor elkaar hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven