Napraattopic deel 33

18-07-2015 12:00 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraat topic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Schijf van vijf wordt zwaar gesubsidieerd door de grote voedingsproducenten zoals Unilever en consorten en de zuivelindustrie en de vleesindustrie en deze schijf is inmiddels achterhaald. Plantaardig voedsel is het gezondst voor eenieder. En dan zoveel mogelijk onbewerkt voedsel.

Maar in het Westen zijn we jarenlang geïndoctrineerd, dat gaat nog even duren voordat de 'dierlijke producten zijn gezond voor je' mythe doorgeprikt wordt. Daar heeft de levensmiddelenindustrie namelijk geen belang bij . Kunnen ze hun zwaar bewerkte meuk niet meer kwijt :-). De lobby's die daarachter zitten? Daar kan de pharmaceutische industrie en de wapenindustrie nog een puntje aan zuigen .
quote:hatsetats schreef op 26 juli 2015 @ 22:59:

[...]

je vergeet 'niet'Waarzo?
Je bent zelf een theepot
Dan heb ik mager, biologisch vlees gebakken in goede biologische olijfolie. Doe daar wat bouillon bij (zelfgemaakt van groenten en kruiden) wat kruiden. Allemaal gezonde, biologische produkten. En dan doe ik daar iets van over de aardappels en hoppa het is ongezond?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Feeksje1977 schreef op 26 juli 2015 @ 23:01:

[...]

Huh? Iedereen geeft goede tips toch?

Iedereen denkt heel lief mee, maar denkt dat ik wil vermageren.

Wil niet dat mensen denken dat ik me ga uithongeren.

Naast de maaltijden eet ik altijd al gezond (ben verslaafd aan komkommer en radijzen). Het is vooral met de maaltijden dat ik gezond moet doen.

Ik dacht een maand lang veel vis te eten, en veel te wokken.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:Feeksje1977 schreef op 26 juli 2015 @ 23:04:

[...]

Ja abnormaal

Dit idee heb ik daar altijd een beetje bij.

quote:SuzanneSuus schreef op 26 juli 2015 @ 23:08:

[...]

Waarzo?Na ' hier thuis associeren we dat'
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Pinacolada2.0 schreef op 26 juli 2015 @ 23:07:

Schijf van vijf wordt zwaar gesubsidieerd door de grote voedingsproducenten zoals Unilever en consorten en de zuivelindustrie en de vleesindustrie en deze schijf is inmiddels achterhaald. Plantaardig voedsel is het gezondst voor eenieder. En dan zoveel mogelijk onbewerkt voedsel.

Maar in het Westen zijn we jarenlang geïndoctrineerd, dat gaat nog even duren voordat de 'dierlijke producten zijn gezond voor je' mythe doorgeprikt wordt. Daar heeft de levensmiddelenindustrie namelijk geen belang bij . Kunnen ze hun zwaar bewerkte meuk niet meer kwijt :-). De lobby's die daarachter zitten? Daar kan de pharmaceutische industrie en de wapenindustrie nog een puntje aan zuigen .

Heerlijk, dat complotdenken.

De schijf van 5 als uitgangspunt zoals ik het schreef: eiwitten, koolhydraten, vetten, vitamines en vocht is wel een mooi houvast om te bepalen wat gezond is.

Je hebt van alles wat nodig.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:DorothyParker schreef op 26 juli 2015 @ 23:09:

[...]

Naast de maaltijden eet ik altijd al gezond (ben verslaafd aan komkommer en radijzen). Het is vooral met de maaltijden dat ik gezond moet doen.

Ik dacht een maand lang veel vis te eten, en veel te wokken.Als jij zegt dat je pasta en aardappelen wil gaan mijden, dan klinkt het gewoon als een dieet, want mensen die gewoon gezond willen eten hebben helemaal geen reden om die producten te mijden.
quote:Nouschi schreef op 26 juli 2015 @ 22:53:

[...]

Pfjieuw!Yup! En na het eten pubquizen in de,buurt. Mijn puberdochter past wel op jouw meiske 😀
Je bent zelf een theepot

[...]

Ik dacht een maand lang veel vis te eten, en veel te wokken.Ah, dat is idd iets anders. Ik dacht trouwens niet dat je wou afvallen hoor.
Life is short. Eat dessert first.

[...]

Ik dacht een maand lang veel vis te eten, en veel te wokken.Volgens mij dacht niemand dat je wilde vermageren, maar schreef je zelf dat je bepaalde dingen wil gaan vermijden. En juist die zaken willen mensen vermijden als ze willen afvallen.
quote:doornroosje9 schreef op 26 juli 2015 @ 22:49:

[...]

Dit dus. Lijkt me geen goed idee.Wat lijkt je geen goed idee? Pasta/aardappelen mijden?
quote:DorothyParker schreef op 26 juli 2015 @ 23:11:

[...]

Wat lijkt je geen goed idee? Pasta/aardappelen mijden?Ja, dat. Waarom zou je dat willen vermijden?
quote:hatsetats schreef op 26 juli 2015 @ 23:03:

DP, iedereen komt met adviezen die elkaar tegenspreken. Niemand heeft de wijsheid echt in pacht. Het is jouw lijf, jouw leven. Jij zult moeten bepalen wat voor jou gezond is. Dat kan een ander niet voor je doen.

Goede, informatieve sites zijn oa die van Jelmer de Boer, Fit zonder Fabels, i am a foodie. Die gaan in elk geval van wetenschappelijke onderzoeken uit.Volgens mij juist niet
Je bent zelf een theepot
quote:Solomio schreef op 26 juli 2015 @ 23:09:

[...]

Heerlijk, dat complotdenken.

De schijf van 5 als uitgangspunt zoals ik het schreef: eiwitten, koolhydraten, vetten, vitamines en vocht is wel een mooi houvast om te bepalen wat gezond is.

Je hebt van alles wat nodig.precies. Bovendien is het niet de schijf van vijf die verbonden is aan bedrijven maar het voedingscentrum. wat niet wegneemt dat de principes uit de schijf van vijf nog steeds wetenschappelijk worden gehanteerd. Wereldwijd
de aardappel is een superfood - veel vezels, vitamine, anti-oxydanten, weinig calorieen.

pasta is ook prima, mits van durum tarwe en niet gecombineerd met carbonara
quote:doornroosje9 schreef op 26 juli 2015 @ 23:13:

[...]

Ja, dat. Waarom zou je dat willen vermijden?

Omdat je dat vaak in "gezonde recepten" leest.

Opnieuw, ik heb geen enkel idee wat je moet doen. Wilde ook geen pagina's-lange discussie.

Dit heel gedoe draait net rond uithoudingsvermogen, niet rond voedsel.

Het was dit of boeken. En boeken vonden ze moeilijker om te controleren.
Dat het voedingscentrum gesubsidieerd wordt wil natuurlijk nog niet zeggen dat het onzin is wat ze schrijven.

Handig om in je achterhoofd te houden, maar het is toch nog steeds een betere informatiebron dan al die 'goeroes' met hun rare ideeën.
quote:hatsetats schreef op 26 juli 2015 @ 23:09:

[...]

Na ' hier thuis associeren we dat'

Aha

Tja, prutjes zijn voor ons hier de bij-elkaar-dingen in de pan. Ik heb het woord hier thuis nog even in de groep gegooid maar prutje was ook voor mijn kinderen een prutje in de pan.

Maar dat soort woorden zijn soms regionaal, lokaal of gezinsgebonden ( daar liep ooit een leuk topic over).
Je bent zelf een theepot
quote:Amaqanda schreef op 26 juli 2015 @ 23:09:

[...]

Dit idee heb ik daar altijd een beetje bij.

[afbeelding]Dan zou ik gewoon lekker snoepen, lijkt me persoonlijk beter smaken dan een fiets.
quote:DorothyParker schreef op 26 juli 2015 @ 23:21:

[...]

Opnieuw, ik heb geen enkel idee wat je moet doen. Wilde ook geen pagina's-lange discussie.

Het was dit of boeken. En boeken vonden ze moeilijker om te controleren.Geeft toch niets, zo'n discussie? Maar pasta kan dus zeker wel, hoef je niet te vermijden.
quote:Feeksje1977 schreef op 26 juli 2015 @ 23:23:

[...]

Dan zou ik gewoon lekker snoepen, lijkt me persoonlijk beter smaken dan een fiets.
quote:doornroosje9 schreef op 26 juli 2015 @ 23:23:

[...]

Geeft toch niets, zo'n discussie? Maar pasta kan dus zeker wel, hoef je niet te vermijden.Blij over de pasta. Eten we hier veel te veel.
quote:Solomio schreef op 26 juli 2015 @ 23:22:

Dat het voedingscentrum gesubsidieerd wordt wil natuurlijk nog niet zeggen dat het onzin is wat ze schrijven.

Handig om in je achterhoofd te houden, maar het is toch nog steeds een betere informatiebron dan al die 'goeroes' met hun rare ideeën.zeker, ze werken samen met wetenschappers en er zit een gefundeerd onderzoeksinstituut achter
quote:DorothyParker schreef op 26 juli 2015 @ 23:21:

[...]

Het was dit of boeken. En boeken vonden ze moeilijker om te controleren.

Nee dat lees je in dieet recepten. Zijn 2 verschillende dingen. Dat is wat iedereen hier zo'n beetje zegt.

Gezonder leven is niet pasta en brood en aardappels mijden en elke dag 2 uur sporten.

Zeker niet als je dus niet moet vermageren.

Daarnaast riep je zelf net dat je iets moest halen en had je het over kilo's die je was aangekomen.

Volgens mij weet je zelf niet zo goed wat je wil/bedoelt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven