Mode & Beauty alle pijlers

AliExpress

27-07-2015 15:48 41 berichten
Goedemiddag allemaaall,

Heeft er iemand ervaringen met Aliexpress?? Ik heb begin Juni iets besteld en ik heb op Tracking gekeken en staat dat mijn bestelling is verzonden maar wanneer heb ik deze binnen? Heb een tracking Nummer maar op geen een website is deze tracking herkent.. het begint ook met RK en eindigt met CN ….
Alle reacties Link kopieren
Tussen de 1 en 4 weken. Er is nog nooit iets niet aangekomen bij ons
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 27 juli 2015 @ 15:51:

Tussen de 1 en 4 weken. Er is nog nooit iets niet aangekomen bij ons

goed te horen dat het altijd aangekomen is! Hopelijk is dit ook het geval bij mij..

Maar tussen 1 en 4 weken vanaf de bestelling of vanaf dat er staat dat het verzonden is??

Heb hem namelijk op 9 Juni besteld.. twee maanden later bijna…
Tussen de 1 en 8 weken... Na 60 dagen nog niet ontvangen? Dan mag je je geld terug vragen.
quote:ikeaverslaafde schreef op 27 juli 2015 @ 15:57:

Tussen de 1 en 8 weken... Na 60 dagen nog niet ontvangen? Dan mag je je geld terug vragen.

Oke, en weten jullie misschien hoe ik mijn bestelling kan volgen? Iemand enige ervaring mee?

Ik wil niet heel ongeduldig overkomen maar heb dit nooit eerder gedaan en twee maanden wachten is best lang toch?
Niet.
quote:ikeaverslaafde schreef op 27 juli 2015 @ 16:05:

Niet.Oke, dan heb ik meer geduld.
Ik heb er meerdere malen iets besteld (tassen,kleding, hairextensions en leuke lenzenhouders) en tot nu toe heb ik het altijd ontvangen. De ene keer duurt langer dan de andere keer, heb ook weleens 6 weken moeten wachten.

Weet niet wat je hebt besteld en wat de waarde van de bestelling is. Kan namelijk ook dat de douane het pakketje heeft vanwege invoerrechten. Dan duurt het dus wat langer en moet er misschien aan de deur nog een bedrag betaald worden.
Nou ik heb een jumpsuit gekocht van 6 a 7 euro… moet je daarvoor betalen aan de deur??
Je kunt PostNL bellen of twitteren, als je die RK..........CN code geeft kunnen zij zien of het pakket al in Nederland is en zo ja, je het Nederlandse pakketnummer geven.

Verder loopt er een 'Chinese webshops" topic op FOK! waar je in de OP veel nuttige info over tracking e.d. kunt vinden klik voor topic.
Beneden 22 euro hoef je geen btw enzo te betalen. Daarboven soms wel, soms niet, afhankelijk van of ze je doorhebben. Maareh, waarom bestel je ergens terwijl je niet weet hoe het in zijn werk gaat?
Geduld hebben, idd. Ik heb tot nu toe ook altijd alles ontvangen. Kan 8 weken duren.
Life is short. Eat dessert first.
quote:chaaarrr schreef op 27 juli 2015 @ 16:00:

[...]

Oke, en weten jullie misschien hoe ik mijn bestelling kan volgen? Iemand enige ervaring mee?

Ik wil niet heel ongeduldig overkomen maar heb dit nooit eerder gedaan en twee maanden wachten is best lang toch?

Twee maanden gebeurd wel vaker op sites als alieexpress en ebay.

Ik mail meestal na een maand dat het er nog niet is.

Dan vragen ze of je nog een week wilt wachten ( vragen ze bijna altijd ook als ik na 2 maanden mail).

Daarna wil ik of mijn geld terug of een nieuwe sending van mijn bestelling.

Ik ga er altijd vanuit dat ik minimaal een maand moet wachten. Soms is iets na 2 weken binnen, mooie meevaller dan.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:ikeaverslaafde schreef op 27 juli 2015 @ 16:21:

Beneden 22 euro hoef je geen btw enzo te betalen. Daarboven soms wel, soms niet, afhankelijk van of ze je doorhebben. Maareh, waarom bestel je ergens terwijl je niet weet hoe het in zijn werk gaat?

Ik weet in grote lijnen hoe het werkt en dat het ook even kan duren, maar wat ik raar vind is dat ik mijn pakketje niet kan volgen terwijl er wel een tracking nummer is maar deze nergens herkent word.

Vraag gewoon naar meer ervaringen…
quote:MadameQetesh schreef op 27 juli 2015 @ 16:25:

[...]

Twee maanden gebeurd wel vaker op sites als alieexpress en ebay.

Ik mail meestal na een maand dat het er nog niet is.

Dan vragen ze of je nog een week wilt wachten ( vragen ze bijna altijd ook als ik na 2 maanden mail).

Daarna wil ik of mijn geld terug of een nieuwe sending van mijn bestelling.

Ik ga er altijd vanuit dat ik minimaal een maand moet wachten. Soms is iets na 2 weken binnen, mooie meevaller dan.Ja inderdaad, ik wist wel dat het 30 dagen was ongeveer de levertijd.. Ik heb inderdaad ook gemaild maar het enige wat ze zeggen is dat ik geduld moet hebben.. Dat is voor mij moeilijk haha
quote:Miffy53 schreef op 27 juli 2015 @ 16:20:

Je kunt PostNL bellen of twitteren, als je die RK..........CN code geeft kunnen zij zien of het pakket al in Nederland is en zo ja, je het Nederlandse pakketnummer geven.

Verder loopt er een 'Chinese webshops" topic op FOK! waar je in de OP veel nuttige info over tracking e.d. kunt vinden klik voor topic.Bedankt!
quote:chaaarrr schreef op 27 juli 2015 @ 16:27:

[...]

Ik weet in grote lijnen hoe het werkt en dat het ook even kan duren, maar wat ik raar vind is dat ik mijn pakketje niet kan volgen terwijl er wel een tracking nummer is maar deze nergens herkent word.

Vraag gewoon naar meer ervaringen…

Ooh dat heb ik heel vaak.

Krijg je een tracking nummer. Ja leuk maar waarvan dan? Vaak niet eens te volgen.

Of de info klopt niet.

Tja geduld, heb ik ook niet maar na zovaak bestellen op ebay komt dat vanzelf.

Soms doen pakketjes er nu eenmaal langer over, kunnen zij ook niks aan doen.

Ze hebben dan liever dat je nog een week extra wacht voordat ze iets nieuws opsturen. Wel logisch eigenlijk.
Wij bestellen vaak via Aliexpress (rechtstreeks in China). Het t&t nummer dat zij hun artikel geven, wordt hier veranderd, vandaar dat je het niet kunt volgen. Zij geven bijvoorbeeld B100022, dan komt het hier uit het vliegtuig, krijgt een Europees nummer, bijvoorbeeld C200110 en gaat dan via de douane naar post/dhl/ems . Levering is afhankelijk van voorraad, kamelen, vliegtuig, administratie, douane én leverbedrijf. Alles tussen 2 en 20 weken is mogelijk.
Kamelen
quote:ikeaverslaafde schreef op 27 juli 2015 @ 16:51:

Kamelen Hahah ja moest hier ook om lachen!
quote:Casalinga schreef op 27 juli 2015 @ 16:49:

Wij bestellen vaak via Aliexpress (rechtstreeks in China). Het t&t nummer dat zij hun artikel geven, wordt hier veranderd, vandaar dat je het niet kunt volgen. Zij geven bijvoorbeeld B100022, dan komt het hier uit het vliegtuig, krijgt een Europees nummer, bijvoorbeeld C200110 en gaat dan via de douane naar post/dhl/ems . Levering is afhankelijk van voorraad, kamelen, vliegtuig, administratie, douane én leverbedrijf. Alles tussen 2 en 20 weken is mogelijk.Oke bedankt!
Ik stuur meestal na een maand een mail, dan geven ze zelf al vaak aan dat je een dispute kan openen. Dan krijg je het geld gewoon terug. Koop alles bij ali en nooit geen problemen gehad.
Ik zit ook weer eens op die site te kijken.

Wat ik mij afvraag.

Als ik onder de 22 euro blijf hoef je dan nooit invoerrechten te betalen?

(ik zit nou naar dingen van rond de 16 dollar te kijken).
quote:Flashy schreef op 27 juli 2015 @ 18:09:

Ik zit ook weer eens op die site te kijken.

Wat ik mij afvraag.

Als ik onder de 22 euro blijf hoef je dan nooit invoerrechten te betalen?

(ik zit nou naar dingen van rond de 16 dollar te kijken).

Ik ga daar eigenlijk altijd wel vanuit dat ik dan niet hoef te betalen.

Hoewel de douane natuurlijk niet kan zien wat je exact betaald hebt.( zouden die een schatting maken? De prijzen die de verkopers op mijn pakjes zetten kloppen ook nooit).

Ik heb iig nog nooit hoeven betalen. En anders zal het vast niet heel veel zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven