Marco Borsato....
woensdag 3 september 2008 om 08:20
Oke, een nutteloos topic maar ziekig en je moet je dan toch bezig houden he
Ik luister op dit moment naar 538 en de nieuwe van Marco B. God, wat is dat toch met die man en die liedjes die gewoon ALLEMAAl hetzelfde klinken????? Dit nieuwe lied is een copietje lijkt het van zijn oude nummer Hoe zou het zijn. Lekker makkelijk zeg. Waarom trappen mensen nog in deze crap???? grrrr
Nou ja, onzin dus maar war vinden jullie? (er niks van vinden mag ook hoor )
Ik luister op dit moment naar 538 en de nieuwe van Marco B. God, wat is dat toch met die man en die liedjes die gewoon ALLEMAAl hetzelfde klinken????? Dit nieuwe lied is een copietje lijkt het van zijn oude nummer Hoe zou het zijn. Lekker makkelijk zeg. Waarom trappen mensen nog in deze crap???? grrrr
Nou ja, onzin dus maar war vinden jullie? (er niks van vinden mag ook hoor )
woensdag 10 september 2008 om 09:06
Costello; eensch met wat je zegt over Ewbank. Ik hoorde hem laatst vertellen dat hij zo'n moeite had met het schrijven en produceren van het nummer "wit licht" omdat de titel al vaststond en hij dus een nummer moest bedenken bij een titel. Nou, dat was wel te horen! Wat een baggerherrie. Deed pijn aan mijn oren. Maar ja het is Marcol he! Dus zelfs zo'n slechte plaat wordt weer o-ve-ral gedraaid op de radio en komt bijna automatisch weer op 1.
En het jammere is dat Jeroen van der Boom het kunstje aan het afkijken is van onze Marcol en nu ook met van die zeikmuziek komt.
En het jammere is dat Jeroen van der Boom het kunstje aan het afkijken is van onze Marcol en nu ook met van die zeikmuziek komt.
Stressed is just desserts spelled backwards
woensdag 10 september 2008 om 13:31
Precies Jeroen van der Boom is net zo erg. 'Silencio' was een grote hit in Italië. Toen we Nederland in reden na onze vakantie was 'JIj Bent Zo' net op de radio. De tekst daarvan past gewoon niet lekker in de melodie, zo lelijk!
Zeg ik nee, zeg jij ja.
En wil ik gaan slapen,
wil jij ineens graag en oh
Zeg ik stop ga jij toch,
Nog even door
En ik krijg geen gehoor.
Stroomt het bier uit de kraan,
wil jij naar huis.
Zeg ik laten we gaan,
geef jij niet thuis
Maar het kan me niet schelen, want
Jij bent zo
Ik heb je dan nooit anders gekend, en zo
zou 'k jou 't liefste houden.
Je bent zo
Met jou verveel ik me geen moment, en oh
Ook al doe je echt geen moeite
Je bent zo
Ik raak gewoon nooit aan je gewend, zo
Wil ik verder leven samen met jou
Enzovoorts...
Zeg ik nee, zeg jij ja.
En wil ik gaan slapen,
wil jij ineens graag en oh
Zeg ik stop ga jij toch,
Nog even door
En ik krijg geen gehoor.
Stroomt het bier uit de kraan,
wil jij naar huis.
Zeg ik laten we gaan,
geef jij niet thuis
Maar het kan me niet schelen, want
Jij bent zo
Ik heb je dan nooit anders gekend, en zo
zou 'k jou 't liefste houden.
Je bent zo
Met jou verveel ik me geen moment, en oh
Ook al doe je echt geen moeite
Je bent zo
Ik raak gewoon nooit aan je gewend, zo
Wil ik verder leven samen met jou
Enzovoorts...
woensdag 10 september 2008 om 15:58
Ahhh. Goed voorbeeld! Maar wat ik nou echt niet begrijp is dat mensen serieus "fan" kunnen zijn van zowel Borsato als Van der Boom. Dan heb je toch echt niet naar de muziek geluisterd.
Dit is zo leeg, inhoudsloos, dat móet je horen als je er naar luistert. Er zijn genoeg niet-al-te-beste nederlandse artiesten die ik wel kan pruimen omdat ze tenminste een boodschap hebben, of anderszins een mening of inhoud. Deze twee horen daar echt niet bij.
Ik weet best dat smaken verschillen, maar als je dit beweert mooi te vinden dan heb je niet zozeer een beroerde smaak danwel ben je bereid mooi te vinden wat het gemakkelijkst voor het grijpen ligt, en dat zo stom is dat het je denkhoofd stopzet. Zeg maar de McDonalds van de muziek. Maar dan vult het nog minder.
Dit is zo leeg, inhoudsloos, dat móet je horen als je er naar luistert. Er zijn genoeg niet-al-te-beste nederlandse artiesten die ik wel kan pruimen omdat ze tenminste een boodschap hebben, of anderszins een mening of inhoud. Deze twee horen daar echt niet bij.
Ik weet best dat smaken verschillen, maar als je dit beweert mooi te vinden dan heb je niet zozeer een beroerde smaak danwel ben je bereid mooi te vinden wat het gemakkelijkst voor het grijpen ligt, en dat zo stom is dat het je denkhoofd stopzet. Zeg maar de McDonalds van de muziek. Maar dan vult het nog minder.
woensdag 10 september 2008 om 16:32
quote:Ring1981 schreef op 10 september 2008 @ 13:31:
Precies Jeroen van der Boom is net zo erg. 'Silencio' was een grote hit in Italië. Toen we Nederland in reden na onze vakantie was 'JIj Bent Zo' net op de radio. De tekst daarvan past gewoon niet lekker in de melodie, zo lelijk!
Zeg ik nee, zeg jij ja.
En wil ik gaan slapen,
wil jij ineens graag en oh
Zeg ik stop ga jij toch,
Nog even door
En ik krijg geen gehoor.
..
Ik dacht dat Jeroen daar zong:
En wil ik gaan slapen, wil jij ineens graag erop..
Vond het al zo plat, maar had het dus verkeerd gehoord
Precies Jeroen van der Boom is net zo erg. 'Silencio' was een grote hit in Italië. Toen we Nederland in reden na onze vakantie was 'JIj Bent Zo' net op de radio. De tekst daarvan past gewoon niet lekker in de melodie, zo lelijk!
Zeg ik nee, zeg jij ja.
En wil ik gaan slapen,
wil jij ineens graag en oh
Zeg ik stop ga jij toch,
Nog even door
En ik krijg geen gehoor.
..
Ik dacht dat Jeroen daar zong:
En wil ik gaan slapen, wil jij ineens graag erop..
Vond het al zo plat, maar had het dus verkeerd gehoord
woensdag 10 september 2008 om 17:31
Ik dacht het eerst ook hoor, maar het is dus niet zo!
Costello, ik ben het volledig met je eens. Er bestaat hele mooie en goede Nederlandstalige muziek. Maar JvdB en MB horen daar wat mij betreft niet bij!
Weet je wat ik bijvoorbeeld zo'n leuke band vond? Grof Geschut. Helaas nooit meer wat van gehoord, na een aantal pareltjes. Jammer hoor.
Verder heeft Bløf natuurlijk prachtig diepzinnige teksten. Maar ook dat lijkt m.i. wel een kunstje te worden.
En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen natuurlijk...
Costello, ik ben het volledig met je eens. Er bestaat hele mooie en goede Nederlandstalige muziek. Maar JvdB en MB horen daar wat mij betreft niet bij!
Weet je wat ik bijvoorbeeld zo'n leuke band vond? Grof Geschut. Helaas nooit meer wat van gehoord, na een aantal pareltjes. Jammer hoor.
Verder heeft Bløf natuurlijk prachtig diepzinnige teksten. Maar ook dat lijkt m.i. wel een kunstje te worden.
En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen natuurlijk...
woensdag 10 september 2008 om 18:55
de eerste nummers van Blof zijn idd mooi. Ik vind ze nu ook een beetje teveel 'kijk ons eens diepzinnig zijn' de helft van de teksten snap ik dan ook helemaal niet meer, geen idee waar het over gaat.
Ik vind dat hele Volendam gebeuren, Jan Smit, de 3 J's (??), Nick en Simon, en dat zusje van Jan Smit met die hamsterbek, ook zo zonder bezieling en zakkenklopperij. Het is allemaal zo afgestemd op elkaar dat ze om en om een plaat uitbrengen zodat er meer en meer geld verdient kan worden.
Jeroen van de Boom was jarenlang DE schnabbel-artiest van nederland, die bracht daarmee de meeste centen thuis. Dus ik voel ook niet echt bezieling bij hem; meer zoiets van hoe verdien ik mijn geld wat sneller.
Ik vind dat hele Volendam gebeuren, Jan Smit, de 3 J's (??), Nick en Simon, en dat zusje van Jan Smit met die hamsterbek, ook zo zonder bezieling en zakkenklopperij. Het is allemaal zo afgestemd op elkaar dat ze om en om een plaat uitbrengen zodat er meer en meer geld verdient kan worden.
Jeroen van de Boom was jarenlang DE schnabbel-artiest van nederland, die bracht daarmee de meeste centen thuis. Dus ik voel ook niet echt bezieling bij hem; meer zoiets van hoe verdien ik mijn geld wat sneller.
Stressed is just desserts spelled backwards
donderdag 11 september 2008 om 09:26
HIER AAN DE KUST
Een poging tot tekstverklaring door Costello
De zoute zee slaakt een diepe zilte zucht
(Mooi bedacht)
Boven het vlakke land trilt stil de warme lucht
(Goed omschreven)
He, iemand slaat soms onverwacht maar zeker op de vlucht
(Op de vlucht? Wie? Waarvoor? Waarom onverwacht?)
Alarmfase twee is hier nauwelijks nog berucht
(Ging het daarover dan? Hee waar is alarmfase 2 dan eigenlijk wel berucht?)
Maar men weet het niet
(WAT weet men niet? Wat alarmfase 2 is? Echt waar, hier ben ik de draad al helemaal kwijt!)
En zwijgt van wat men hoort en ziet
(Ja jongens waar hebben we het in godsnaam over…)
Hier aan de kust, de Zeeuwse kust
(Hee het liedje gaat over Zeeland. Klinkt lekker!)
Waar de mensen onbewust
(Ja, ja, onbewust rijmt lekker, hoor! maar slaat weer nergens op)
zin in mosselfeesten krijgen
(Mosselfeesten? Is dat met 100 mensen tegelijk mosselen eten? En hoe weet je dat je trek in mosselen hebt als het onbewust is? Of is dat iets zeeuws? een orgie met 100 vrouwen?)
En van eten slechts nog zwijgen
(Ze lullen er in de vorige regel nog over! Ze wisten het dus wel!)
Als ze zat zijn en voldaan
(Nou vooruit, geen commentaar op deze regel)
En weer rustig slapen gaan
(Zeeuwen op hun best)
Hier aan de kust, de Zeeuwse kust
Waar eenieder onbewust
(Ok, onbewust rijmt lekker op “kust”, maar je kunt het toch niet zomaar overal tussen plempen?)
In het Duits wordt aangesproken
(Onbewust worden aangesproken? Kom op zeg!)
Waar de ketting is gebroken
(Oh, jee. Misse boel! Welke ketting eigenlijk?)
En alle schepen zijn verbrand
(Oei oei oei! Welke schepen? De mosselvloot?)
Maar er is niets aan de hand
(Oh gelukkig het was toch niet echt waar! Jongens wat wil je zeggen?! in godsnaam!)
Vlissingen ademt zwaar en moedeloos vannacht
(Mooooooi geschreven!)
De haven is verlaten, want er is nog maar een vracht
(Zinnetje rijmt en klopt lekker, chapeau!)
En die moet in het donker buitengaats worden gebracht
(Laat dat maar aan die Zeeuwen over! Zo'n nijver volkje!)
Gedenkt de goede tijden van zuiverheid en kracht
(Ja daar gaan we weer, waar komt dit ineens vandaan?)
Maar men weet het niet
(WÁT niet?!)
En zwijgt van wat men hoort en ziet
(Het rijmt lekker maar het slaat echt nergens op!)
Hier aan de kust, de Zeeuwse kust
Waar de zomer onbewust
(Ik heb onbewust een déja vu!)
Met een noodgang wordt genoten
(Nou ja ik zeg er niet eens meer wat van. Met een noodgang genieten van de zomer, jawel! Op een brommer of zo?)
En waar wild en onverdroten
Iedereen zijn gang kan gaan
Tot men zat is en voldaan
Hier aan de kust, de Zeeuwse kust
Waar de liefde van de lust
Steeds maar weer zal gaan verliezen
(Ja samen zijn dit mooie regels die ondanks de rare toekomstige tijdsbepaling wel kloppen (authentiek!).)
Omdat ze nooit kan kiezen
Tussen goed en niet zo kwaad
Maar dat is zoals het gaat
Blöf? (Het rijm niet slecht en daar is alles mee gezegd)
Een poging tot tekstverklaring door Costello
De zoute zee slaakt een diepe zilte zucht
(Mooi bedacht)
Boven het vlakke land trilt stil de warme lucht
(Goed omschreven)
He, iemand slaat soms onverwacht maar zeker op de vlucht
(Op de vlucht? Wie? Waarvoor? Waarom onverwacht?)
Alarmfase twee is hier nauwelijks nog berucht
(Ging het daarover dan? Hee waar is alarmfase 2 dan eigenlijk wel berucht?)
Maar men weet het niet
(WAT weet men niet? Wat alarmfase 2 is? Echt waar, hier ben ik de draad al helemaal kwijt!)
En zwijgt van wat men hoort en ziet
(Ja jongens waar hebben we het in godsnaam over…)
Hier aan de kust, de Zeeuwse kust
(Hee het liedje gaat over Zeeland. Klinkt lekker!)
Waar de mensen onbewust
(Ja, ja, onbewust rijmt lekker, hoor! maar slaat weer nergens op)
zin in mosselfeesten krijgen
(Mosselfeesten? Is dat met 100 mensen tegelijk mosselen eten? En hoe weet je dat je trek in mosselen hebt als het onbewust is? Of is dat iets zeeuws? een orgie met 100 vrouwen?)
En van eten slechts nog zwijgen
(Ze lullen er in de vorige regel nog over! Ze wisten het dus wel!)
Als ze zat zijn en voldaan
(Nou vooruit, geen commentaar op deze regel)
En weer rustig slapen gaan
(Zeeuwen op hun best)
Hier aan de kust, de Zeeuwse kust
Waar eenieder onbewust
(Ok, onbewust rijmt lekker op “kust”, maar je kunt het toch niet zomaar overal tussen plempen?)
In het Duits wordt aangesproken
(Onbewust worden aangesproken? Kom op zeg!)
Waar de ketting is gebroken
(Oh, jee. Misse boel! Welke ketting eigenlijk?)
En alle schepen zijn verbrand
(Oei oei oei! Welke schepen? De mosselvloot?)
Maar er is niets aan de hand
(Oh gelukkig het was toch niet echt waar! Jongens wat wil je zeggen?! in godsnaam!)
Vlissingen ademt zwaar en moedeloos vannacht
(Mooooooi geschreven!)
De haven is verlaten, want er is nog maar een vracht
(Zinnetje rijmt en klopt lekker, chapeau!)
En die moet in het donker buitengaats worden gebracht
(Laat dat maar aan die Zeeuwen over! Zo'n nijver volkje!)
Gedenkt de goede tijden van zuiverheid en kracht
(Ja daar gaan we weer, waar komt dit ineens vandaan?)
Maar men weet het niet
(WÁT niet?!)
En zwijgt van wat men hoort en ziet
(Het rijmt lekker maar het slaat echt nergens op!)
Hier aan de kust, de Zeeuwse kust
Waar de zomer onbewust
(Ik heb onbewust een déja vu!)
Met een noodgang wordt genoten
(Nou ja ik zeg er niet eens meer wat van. Met een noodgang genieten van de zomer, jawel! Op een brommer of zo?)
En waar wild en onverdroten
Iedereen zijn gang kan gaan
Tot men zat is en voldaan
Hier aan de kust, de Zeeuwse kust
Waar de liefde van de lust
Steeds maar weer zal gaan verliezen
(Ja samen zijn dit mooie regels die ondanks de rare toekomstige tijdsbepaling wel kloppen (authentiek!).)
Omdat ze nooit kan kiezen
Tussen goed en niet zo kwaad
Maar dat is zoals het gaat
Blöf? (Het rijm niet slecht en daar is alles mee gezegd)
donderdag 11 september 2008 om 13:26
blof vind ik ook quasi-diep, maar die gebroken ketting slaat op de afsluiting van de westerschelde in de 80jarige oorlog.
weet niet meer precies hoe en wat, maar ofwel alva spande een ketting om het opstandge Antwerpen op de knieen te dwingen, ofwel de geuzen deden het om alva te dissen.
let's google..
weet niet meer precies hoe en wat, maar ofwel alva spande een ketting om het opstandge Antwerpen op de knieen te dwingen, ofwel de geuzen deden het om alva te dissen.
let's google..
donderdag 11 september 2008 om 13:40
aha: antwerpen was al gevallen (lees: uitgemoord en geplunderd) en de handelsroute werd inderdaad afgesloten.
verder heb ik nu ineens onbewust zin in een mosselfeest en om menschen auf deutsch aan zu sprechen. onbewust dan he.
marco B heeft trouwens iets engs rond zijn ogen laten doen, qua straktrekken.
verder heb ik nu ineens onbewust zin in een mosselfeest en om menschen auf deutsch aan zu sprechen. onbewust dan he.
marco B heeft trouwens iets engs rond zijn ogen laten doen, qua straktrekken.
donderdag 11 september 2008 om 13:43
donderdag 11 september 2008 om 17:52
Haha, geweldig dat commentaar hier.
Alarmfase twee heeft trouwens toch gewoon te maken met de watersnoodramp van 1953?
Wat vinden jullie hier van?
Bløf - Blauwe Ruis
Je droeg weer blauw die avond
(Snap ik nog)
in een schaduw van zwart licht.
(Zwart licht? Op een Living Colours lamp ofzo? Dat kan niet!)
Er werd geen gat gedicht
(Dat is logisch. Bløf = Zeeland = dijken = gat in de dijk = maken)
met de brief die je me nazond.
(Okee...)
Tijd draait alles om
(Huh? Op z'n kop? Achterstevoren?)
wat eerst prachtig was, wordt lelijk.
(Zegt wie?)
Wat je toen zo moeilijk vond
(Okee...)
daar denk je niet meer aan.
(Okee...)
Laat je me nog gaan?
(Ja natuurlijk, waarom niet?)
Wat onaf was, blijft wel liggen.
(Als je iets niet af maakt blijft het inderdaad onaf liggen...)
Je maakt niets ongedaan.
(Hoeft toch ook niet?)
Alarmfase twee heeft trouwens toch gewoon te maken met de watersnoodramp van 1953?
Wat vinden jullie hier van?
Bløf - Blauwe Ruis
Je droeg weer blauw die avond
(Snap ik nog)
in een schaduw van zwart licht.
(Zwart licht? Op een Living Colours lamp ofzo? Dat kan niet!)
Er werd geen gat gedicht
(Dat is logisch. Bløf = Zeeland = dijken = gat in de dijk = maken)
met de brief die je me nazond.
(Okee...)
Tijd draait alles om
(Huh? Op z'n kop? Achterstevoren?)
wat eerst prachtig was, wordt lelijk.
(Zegt wie?)
Wat je toen zo moeilijk vond
(Okee...)
daar denk je niet meer aan.
(Okee...)
Laat je me nog gaan?
(Ja natuurlijk, waarom niet?)
Wat onaf was, blijft wel liggen.
(Als je iets niet af maakt blijft het inderdaad onaf liggen...)
Je maakt niets ongedaan.
(Hoeft toch ook niet?)
donderdag 11 september 2008 om 17:57
donderdag 11 september 2008 om 17:57
Dit is ook een hoogtepunt... Rijmelarij van het niveau lik me vesje!
Nick en Simon - Rosanne
Rosanne,
ik weet dat er heel veel manne
(+n, maar anders rijmt het niet he?)
zijn
(shit, regel was te kort)
Elke keer weer een ander
en mij doet 't pijn
Want jou liefde
(moet dat niet jouw zijn?)
waarmee jij mij soms verblijdt
Wil ik liever, liever, liever, liever voor altijd
(Drie keer liever extra anders paste het niet...)
Nick en Simon - Rosanne
Rosanne,
ik weet dat er heel veel manne
(+n, maar anders rijmt het niet he?)
zijn
(shit, regel was te kort)
Elke keer weer een ander
en mij doet 't pijn
Want jou liefde
(moet dat niet jouw zijn?)
waarmee jij mij soms verblijdt
Wil ik liever, liever, liever, liever voor altijd
(Drie keer liever extra anders paste het niet...)
donderdag 11 september 2008 om 20:05
vrijdag 12 september 2008 om 10:46
ook zo lekker onbegrijpelijk, de megahit Holiday in Spain met Blof en de counting crows:
Ik kan nergens heen
Maar in het zuiden wacht een vrouw
nog steeds op mij alleen
Ze heeft flessen vol tequila
en flessen vol gin
En dan neem ik mijn gitaar mee
en mijn gouden ring
oke dit stuk snap ik nog wel een beetje. Er is daar een vrouw, ze is overduidelijk alcoholist (Bonnie St Clair?) of heeft een slijterij en ladderzat kwelen ze een bij een vuurtje wat foute nummers vandaar zijn gitaar mee, ofzo. Maar hij zegt dat hij nergens heen kan en gaat toch. Met een gouden ring. Voor haar of is hij al getrouwd?
Er zijn vliegtuigstoelen
miljoenen bijbedoelingen
en bovendien zijn er limousines
en er zijn leugens over sterren
die we toch nooit zien
Ik weet het niet hoor, maar hier ben je me helemaal kwijt.... limousines in het vliegtuig???? Wie zit er te liegen over sterren??? Heel vaag dit! Snapt iemand dit? Uitleg graag!
Misschien...
Neem ik Spanje als besluit
En laat mijn schepen achter
Ik ga er stiekem tussenuit
Een vluchtweg naar een nieuw begin
Oke, dus mijnheer is wel getrouwd en gaat naar zijn minnares in Spanje en laat zijn vrouwtje achter in ons koude kikkerlandje. Heee, maar als het allemaal niet zo poëtisch klonk, dan is het wel een enorme rotstreek. Waarom kopen mensen zo'n plaat!!!
Ik kan nergens heen
Maar in het zuiden wacht een vrouw
nog steeds op mij alleen
Ze heeft flessen vol tequila
en flessen vol gin
En dan neem ik mijn gitaar mee
en mijn gouden ring
oke dit stuk snap ik nog wel een beetje. Er is daar een vrouw, ze is overduidelijk alcoholist (Bonnie St Clair?) of heeft een slijterij en ladderzat kwelen ze een bij een vuurtje wat foute nummers vandaar zijn gitaar mee, ofzo. Maar hij zegt dat hij nergens heen kan en gaat toch. Met een gouden ring. Voor haar of is hij al getrouwd?
Er zijn vliegtuigstoelen
miljoenen bijbedoelingen
en bovendien zijn er limousines
en er zijn leugens over sterren
die we toch nooit zien
Ik weet het niet hoor, maar hier ben je me helemaal kwijt.... limousines in het vliegtuig???? Wie zit er te liegen over sterren??? Heel vaag dit! Snapt iemand dit? Uitleg graag!
Misschien...
Neem ik Spanje als besluit
En laat mijn schepen achter
Ik ga er stiekem tussenuit
Een vluchtweg naar een nieuw begin
Oke, dus mijnheer is wel getrouwd en gaat naar zijn minnares in Spanje en laat zijn vrouwtje achter in ons koude kikkerlandje. Heee, maar als het allemaal niet zo poëtisch klonk, dan is het wel een enorme rotstreek. Waarom kopen mensen zo'n plaat!!!
Stressed is just desserts spelled backwards