Napraattopic deel 34

08-08-2015 16:15 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraat topic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:doornroosje9 schreef op 08 augustus 2015 @ 22:47:

[...]

Vind ik sneu. Waarom? Is hartstikke veilig hoor!
quote:Amaqanda schreef op 08 augustus 2015 @ 22:55:

[...]

Waarom? Is hartstikke veilig hoor!Nee joh, dat niet, dat ze zich zo'n zorgen maakt.
Life is short. Eat dessert first.
quote:doornroosje9 schreef op 08 augustus 2015 @ 22:57:

[...]

Nee joh, dat niet, dat ze zich zo'n zorgen maakt.Ah, ik heb het topic niet gezien, dus dat wist ik niet.
Mijn moeder kan ook niet zwemmen, nog nooit verdronken. Ze blijft altijd ver weg van de rqnd. Die valt niet zomaar in diep water. Onderkoeling is vaak een groter gevaar bij in diep water vallen dan niet kunnen zwemmen.
Volgende keer toch maar meteen op verzenden drukken, als de discussie nog actueel is.
quote:sandt2.0 schreef op 08 augustus 2015 @ 23:17:

Volgende keer toch maar meteen op verzenden drukken, als de discussie nog actueel is.
quote:sandt2.0 schreef op 08 augustus 2015 @ 23:17:

The most common reason people fail in life: They're just not good enough.
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Solomio schreef op 08 augustus 2015 @ 23:36:

[...]

We keken een film en ik zat in de reclames te forummen. Reclame voorbij, tablet weg, maar ik had nog niet verzonden. Twee reclames later moet er mosterd bij!
Goodmorning...
Moguh

16 pagina's oma's en zwemles en ik hebt nog gelezen ook
quote:marana schreef op 09 augustus 2015 @ 08:03:

Moguh

16 pagina's oma's en zwemles en ik hebt nog gelezen ook
Goedemorgen!

Marana, ik ben er ook ingetrapt

Ik deel de mening overigens dat elk kind moet leren zich te redden in het water, leuk of niet. Maar ik besef ook dat dit te maken heeft met mijn eigen opvoeding en de vrijheid die ik heb ervaren doordat ik overal kon gaan en staan als we naar de camping gingen. Daarnaast heb ik in mijn omgeving een paar situaties meegemaakt waarbij kinderen verdronken zijn (enkele waren al ouder).

En ja, ik had watervrees. Juist daarom hebben mijn ouders mij heel jong op zwemles gezet. En doordat ik zo bang was, was ik enorm gemotiveerd om er zo snel mogelijk vanaf te zijn. Ik heb A en B gehaald in een minimale tijd, C en twee reddingzwemdiploma's gehaald tijdens de verplichte schoolzwemuren. Nog steeds voel ik me oncomfortabel in water, maar ik hou van activiteiten op het water.
quote:Wompie schreef op 08 augustus 2015 @ 22:06:

Ik heb het niet over enorme angst, ik heb het erover dat ik het redelijk normaal vind dat kinderen in een westerse maatschappij waar de faciliteiten beschikbaar zijn leren zwemmen. Gewoon omdat het kan ėn omdat het nut heeft.Westerse maatschappij? Mwoah, wij zijn het enige land waar de kinderen zo spastisch met vier jaar op zwemles gezet worden hoor.
quote:Morrigan- schreef op 08 augustus 2015 @ 22:29:

[...]

hebben het geluk gehadNiks geluk gehad. Je leert je kinderen namelijk dat ze niet bij het water in de buurt mogen komen.
Nog mosterd voor bij de ovenballen iemand?
quote:Star schreef op 09 augustus 2015 @ 09:52:

Nog mosterd voor bij de ovenballen iemand?

mijn ontbijt ziet er toch anders uit

net wel een lekker dessert gemaakt voor vanavond na de bbq
Goedemorgen!

Aangezien de discussie voort gaat, kan ik ook mijn mening geven. Ik vind het juist goed dat kinderen leren zwemmen. Dat ze veiliger zijn in en om het water. Een zwemdiploma is daarbij handig, maar niet direct noodzakelijk. Maar dat kinderen kunnen zwemmen vind ik wel belangrijk. Uiteraard ligt die keuze bij ouder en kind.
Mag ik hier in dit topic nou wel of niet trollhunten? Op t gevaar af een waarschuwing te krijgen: die dame die (niet echt) wil afvallen, die afgelopen week al topics opende over Geertje Wilders en Golddiggers, die is toch niet echt he?
quote:marana schreef op 09 augustus 2015 @ 08:03:

Moguh

16 pagina's oma's en zwemles en ik hebt nog gelezen ook Mooi dat ik dat dus niet ga doen
Nou ik ook niet!

quote:Star schreef op 09 augustus 2015 @ 09:44:

[...]

Westerse maatschappij? Mwoah, wij zijn het enige land waar de kinderen zo spastisch met vier jaar op zwemles gezet worden hoor.

Dat vind ik zelf nogal onzinning, ze hebben de kracht nog niet en doen er ook nog heel lang over vaak ( op de uitzonderingen na) mijn oudste was 6 en met 6,5 had ze A en B. Heb ivm mijn vriendinnen en hun kinderen maar 1/4 qua tijd en geld er aan gespendeerd.

Als je kind na aantal zwemlessen echt niet wil zou ik het ook niet dwingen, misschien nog eens later proberen.

Maar dan heb ik het echt over alle lessen huilen en pure angst.

En dan heb ik het natuurlijk over mijn gezonde kinderen en wat anderen doen moeten ze zelf weten.
quote:elfje12 schreef op 09 augustus 2015 @ 10:23:

Goedemorgen!

Aangezien de discussie voort gaat, kan ik ook mijn mening geven. Ik vind het juist goed dat kinderen leren zwemmen. Dat ze veiliger zijn in en om het water. Een zwemdiploma is daarbij handig, maar niet direct noodzakelijk. Maar dat kinderen kunnen zwemmen vind ik wel belangrijk. Uiteraard ligt die keuze bij ouder en kind.Maar slaan we niet door? Ik ging met mijn negende op zwemles. Had binnen een half jaar mijn A. Mijn kinderen gingen inmiddels met vijf jaar op zwemles. Deden er twee jaar over! Achteraf had ik ze gewoon later op les moeten doen, dat had een hoop geld gescheeld.
quote:sandt2.0 schreef op 09 augustus 2015 @ 11:01:

[...]

Maar slaan we niet door? Ik ging met mijn negende op zwemles. Had binnen een half jaar mijn A. Mijn kinderen gingen inmiddels met vijf jaar op zwemles. Deden er twee jaar over! Achteraf had ik ze gewoon later op les moeten doen, dat had een hoop geld gescheeld.

Natuurlijk slaan we door.

We leren onze kinderen dat ze op de stoep moeten blijven, want op de straat kun je onder een auto komen. En we gaan er massaal vanuit dat die kinderen dat ook braaf doen. En zolang ze nog erg jong zijn verliezen we ze dus niet uit het oog.

Maar vervolgens kunnen we ze niet leren om uit de buurt van water te blijven?
The most common reason people fail in life: They're just not good enough.
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:sandt2.0 schreef op 09 augustus 2015 @ 11:01:

[...]

Maar slaan we niet door? Ik ging met mijn negende op zwemles. Had binnen een half jaar mijn A. Mijn kinderen gingen inmiddels met vijf jaar op zwemles. Deden er twee jaar over! Achteraf had ik ze gewoon later op les moeten doen, dat had een hoop geld gescheeld.Ha dat zeg ik net.
Eens over het doorslaan. Ik kom hier zelden in de buurt van water, dus dat kan je makkelijk vermijden. Verkeersregels lijken me veel nuttiger.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven